Sidor: 1, 2, 3
mamamaggan
Tack detsamma amaira! smile.gif wub.gif

Jag är en envis gammal kärring, det vet du vid det här laget. tongue.gif

Tycker det är roligt att diskutera men kan bli så VÄLDIGT engagerad. Håller fullkomligt med dig om att det är när man får lufta sina åsikter och bemötas av någon annans som man lär sig något.

Det används ju också inom skolans värld. Dels kan du ta fram alla DINA fördomar och också få höra andras, men det bästa av allt : Man kan bli av med dem! smile.gif

Fast, det kommer väl nya sådana hela tiden? wink.gif
amaira
CITAT (mamamaggan @ 04-12-2005, 11:39)
Jag är en envis gammal kärring

laugh.gif biggrin.gif härligt! Och uppfriskande!
Det krävs ett helt liv för att bli "en envis gammal kärring"!! wub.gif
Själv är jag "Kärringen-mot-strömmen" - fast jag föddes sån ohmy.gif .
Jag tror mina första ord var "Nej! - så tycker inte jag " sleep.gif unsure.gif
AndreasBlomquist
CITAT (Ophelia @ 03-12-2005, 17:44)
CITAT (AndreasBlomquist @ 30-11-2005, 23:07)
CITAT (mamamaggan @ 30-11-2005, 23:02)
CITAT (cic @ 30-11-2005, 22:42)

Men vara lugn bara.. En vacker dag startar jag en tråd om F! eller nåt!  :P  :rolleyes:

Kan vi inte dra igång något om F!?

Jag har fördomar mot F! p g a alla avhopp och turer hit och dit. Är det en skock höns eller?

En skock höns vet jag inte.. Det är väl synd att dra alla medlemmar i F! över en och samma kam.

F! gör nog feminister mer än otjänst än en tjänst faktiskt i kampen om lika rättigheter mellan könen. Jag kan ju inte påstå att jag blivit mer positivt inställd till alla fjantar som kallar sig för feminister sen F! började härja.

Givetvis tycker jag att det ska vara t.ex. samma lön för samma arbete och att både mamman och pappan ska ha rätt till lika lång föräldraledighet men inte kallar jag mig feminist för det. Jag är starkt emot våldtäkter också och tycker att såna svin som begår våldtäkter borde först få världens största analplugg uppkörd där bak och sen bli kastrerade och kastade till grisarna som kan kalasa på dem.. inte kallar jag mig feminist för det och jag blir irriterad på F! som hävdar att alla män som inte är feminister är våldtäktsmän.. ick

Håll för munnen eller gå på toa för jag är feminist.

Kanske dax för dig att inte dra alla feminister över en kam.

Det du tycker ska vara så självklart är inte självklart.

MVH från en fjant.

Varför kan inte jag få dra alla feminister över en kant när vissa feministiska företrädare drar alla män över en kant och säger att vi alla är våldtäktsmän och lägre stående varelser?
Magdis
CITAT (AndreasBlomquist @ 05-12-2005, 15:23)
Varför kan inte jag få dra alla feminister över en kant när vissa feministiska företrädare drar alla män över en kant och säger att vi alla är våldtäktsmän och lägre stående varelser?

Varför får inte jag må när Roger Moore?

Varför får inte jag rida när Ullared?

Sorry, kunde inte låta bli! tongue.gif
mamamaggan
CITAT (amaira @ 05-12-2005, 07:39)
CITAT (mamamaggan @ 04-12-2005, 11:39)

Jag är en envis gammal kärring

laugh.gif biggrin.gif härligt! Och uppfriskande!
Det krävs ett helt liv för att bli "en envis gammal kärring"!! wub.gif
Själv är jag "Kärringen-mot-strömmen" - fast jag föddes sån ohmy.gif .
Jag tror mina första ord var "Nej! - så tycker inte jag " sleep.gif unsure.gif

Har alltid satt mig på tvären. Satt på tvären redan innan jag föddes. tongue.gif

Det tog min mamma och läkarna en vecka att få ut mig . Jobbigt för min mamma wub.gif men då visste hon i alla fall vad som komma skulle tongue.gif rolleyes.gif laugh.gif
Ophelia
CITAT (AndreasBlomquist @ 05-12-2005, 15:23)
CITAT (Ophelia @ 03-12-2005, 17:44)
CITAT (AndreasBlomquist @ 30-11-2005, 23:07)
CITAT (mamamaggan @ 30-11-2005, 23:02)
CITAT (cic @ 30-11-2005, 22:42)

Men vara lugn bara.. En vacker dag startar jag en tråd om F! eller nåt!  tongue.gif  rolleyes.gif

Kan vi inte dra igång något om F!?

Jag har fördomar mot F! p g a alla avhopp och turer hit och dit. Är det en skock höns eller?

En skock höns vet jag inte.. Det är väl synd att dra alla medlemmar i F! över en och samma kam.

F! gör nog feminister mer än otjänst än en tjänst faktiskt i kampen om lika rättigheter mellan könen. Jag kan ju inte påstå att jag blivit mer positivt inställd till alla fjantar som kallar sig för feminister sen F! började härja.

Givetvis tycker jag att det ska vara t.ex. samma lön för samma arbete och att både mamman och pappan ska ha rätt till lika lång föräldraledighet men inte kallar jag mig feminist för det. Jag är starkt emot våldtäkter också och tycker att såna svin som begår våldtäkter borde först få världens största analplugg uppkörd där bak och sen bli kastrerade och kastade till grisarna som kan kalasa på dem.. inte kallar jag mig feminist för det och jag blir irriterad på F! som hävdar att alla män som inte är feminister är våldtäktsmän.. ick

Håll för munnen eller gå på toa för jag är feminist.

Kanske dax för dig att inte dra alla feminister över en kam.

Det du tycker ska vara så självklart är inte självklart.

MVH från en fjant.

Därför att det är så jävla korkat uttalande av både dig och feminister.

Förvisso är det ett fritt land vi lever i men varför utnyttja den möjligheten när det kan visa på en mognad att knäppa igen.
cic
CITAT (Ophelia @ 05-12-2005, 17:43)
Förvisso är det ett fritt land vi lever i men varför utnyttja den möjligheten när det kan visa på en mognad att knäppa igen.

Japp! biggrin.gif Klockrent!
AndreasBlomquist
sleep.gif Nu har ju jag hårddragit mina åsikter om feminister. Ophelia, jag drar givetvis inte alla feminister över en kam, lika lite som jag inte drar alla bögar, judar, svarta, kommunister, invandrare och alla andra folkslag som kan tänkas kommas på över en kam. Syftet med det hela utspelet var ju faktiskt att få oss lite osams igen på begäran av trådstartaren. wink.gif Reserv lyckades ju i alla fall snabbt genomskåda det hela men å andra sidan är ju han man tongue.gif biggrin.gif
AndreasBlomquist
redigerat
Zarah P
CITAT (AndreasBlomquist @ 05-12-2005, 23:13)
sleep.gif Nu har ju jag hårddragit mina åsikter om feminister. Ophelia, jag drar givetvis inte alla feminister över en kam, lika lite som jag inte drar alla bögar, judar, svarta, kommunister, invandrare och alla andra folkslag som kan tänkas kommas på över en kam. Syftet med det hela utspelet var ju faktiskt att få oss lite osams igen på begäran av trådstartaren. wink.gif Reserv lyckades ju i alla fall snabbt genomskåda det hela men å andra sidan är ju han man tongue.gif biggrin.gif

Ja, ni män har minsann kunnat lukta er till en möjlighet till ett bråk på 100 meters avstånd sen urminnes tider! mad.gif

Nejdå - jag skojar bara! biggrin.gif
silos
Jag undrar varför vi människor måste har ett berg av benämninar på varandra:feminist,kommunist,alkoholist,rikemansson,fattig,gammal,elak,lycklig,sm
åsint,storsinnt etc........,allt detta i det oändliga sad.gif

I grund och botten är vi jo alla lika:vi andas,vi dricker vatten,vi äter,vi går på toan,vi älskar,vi hatar etc.....

Vi är MÄNNISKOR; ALLIHOPPA wub.gif wub.gif wub.gif
amaira
CITAT (silos @ 06-12-2005, 12:13)
Jag undrar varför vi människor måste har ett berg av benämninar på varandra...

Därför att människor har en hjärna som stoppar in sin ägares upplevelser i FACK! Därför gör vi så biggrin.gif . Det har en funktion, och fungerar dåligt om den skulle tas bort.
Världen innehåller fler intryck än vi klarar av, om inte hjärnan hade sitt eget sätt att arbeta.
Medvetenhet om hur vi fungerar, är det enda som jag tror kan bidra till en bättre värld. Det tar dessutom bort så mycket av "skuld".
Vi ÄR människor, så sant så sant.
Och med vår mänsklighet har vi förmågan att skaffa oss kunskap, och göra val utifrån det. Förhoppningsvis, om vi har tur...
rolleyes.gif
wub.gif
Ophelia
CITAT (AndreasBlomquist @ 05-12-2005, 23:13)

Så det var ditt syfte??????

Har du tråkigt????
Rossi
Fast även om vi är osams här ibland så är det väl ändå onödigt att kläcka ur sig svordomar?

Man måste få ha olika åsikter och t.o.m. vara osams utan att för den sakens skull vara otrevlig och svära.
Ophelia
Nä....tycker jag inte.
cic
CITAT (Rossi @ 06-12-2005, 18:32)
Fast även om vi är osams här ibland så är det väl ändå onödigt att kläcka ur sig svordomar?

Man måste få ha olika åsikter och t.o.m. vara osams utan att för den sakens skull vara otrevlig och svära.

Förstår inte varför det blir moralpanik om man råka svära lite då och då.. blink.gif
*Felix matte*
Jag undrar varför vi människor måste har ett berg av benämninar på varandra:feminist,kommunist,alkoholist,rikemansson,fattig,gammal,elak,lycklig,sm

I grund och botten är vi jo alla lika:vi andas,vi dricker vatten,vi äter,vi går på toan,vi älskar,vi hatar etc.....

Vi är MÄNNISKOR; ALLIHOPPA wub.gif wub.gif wub.gif

Där håller jag med dig Solis.. vi är människor allihopa wub.gif

Att klassificera människor är mig helt främmande.
cic
CITAT (Felix matte @ 06-12-2005, 22:03)

Vi är MÄNNISKOR; ALLIHOPPA wub.gif  :wub:  :wub:

Där håller jag med dig Solis.. vi är människor allihopa wub.gif

Att klassificera människor är mig helt främmande.

Jag håller med om vad amaria svarade på samma inlägg.

Vår hjärna måste liksom sortera intryck och upplevelser.

Sen tror jag också att det kan finnas en trygghet i, och att man skapar en identitet kring, olika benämningar och klassificeringar.

Sen finns det ju hela tiden avigsidor med det.. Det är farligt att tro att man vet hur en människa är utifrån benämningar. Fotbollssuppotrar är hulliganer, feminister hatar män, moderater är rika snobbar...
AndreasBlomquist
CITAT (Ophelia @ 06-12-2005, 18:28)
Så det var ditt syfte??????

Har du tråkigt????

Det var ju liksom det som var poängen med hela tråden.. Att skapa ett "bråk" eftersom vi var så sams ju. Mina åsikter om F! och feminister är ungefär som de jag har skrivit här även om jag med mening överdrivit för att åstadkomma lite upprörda känslor, något som uppenbarligen funkade på dig och Cic. Hade väl blivit förvånad annars då ni båda är feminister..

Om jag har tråkigt? Nja, lite smått sisådär!
*Felix matte*
CITAT (cic @ 06-12-2005, 22:11)

Sen tror jag också att det kan finnas en trygghet i, och att man skapar en identitet kring, olika benämningar och klassificeringar.

Sen finns det ju hela tiden avigsidor med det.. Det är farligt att tro att man vet hur en människa är utifrån benämningar. Fotbollssuppotrar är hulliganer, feminister hatar män, moderater är rika snobbar...

Just däri ligger faran... att finna trygghet i att dela in människor i olika fack och
därmed stämpla dem som varandes...... sad.gif mad.gif
mamamaggan
CITAT (Felix matte @ 06-12-2005, 22:15)

Just däri ligger faran... att finna trygghet i att dela in människor i olika fack och

YES!
AndreasBlomquist
Här har ni en video med lite "fördomar"..

Här är videon
amaira
CITAT (mamamaggan @ 06-12-2005, 22:21)
CITAT (Felix matte @ 06-12-2005, 22:15)

YES!

Precis det jag sa biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Zarah P
Den mest spridda, och farligaste, fördomen är väl ändå den att man inte har några fördomar...
Rossi
CITAT (cic @ 06-12-2005, 21:40)

Förstår inte varför det blir moralpanik om man råka svära lite då och då.. blink.gif

Panik får jag inte alls och jag svär också emellanåt men jag tycker att det är skillnad att säga t.ex. "Fan vad arg jag är" eller säga "du är så jävla ...." Det blir respektlöst mot den man riktar den svordomen mot och det tycker jag är lite onödigt.
Ophelia
CITAT (Rossi @ 07-12-2005, 10:36)
CITAT (cic @ 06-12-2005, 21:40)

Panik får jag inte alls och jag svär också emellanåt men jag tycker att det är skillnad att säga t.ex. "Fan vad arg jag är" eller säga "du är så jävla ...." Det blir respektlöst mot den man riktar den svordomen mot och det tycker jag är lite onödigt.

Jasså.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon