Sidor: 1, 2
Reserv
CITAT (Gossen Ruda @ 13-12-2005, 22:16)
Vet inte om nån kommer ihåg det

Jodå, visst minns jag, det va´ett jädra rabalder för att det gnabbades i var och varannan avdelning och det behövdes en seriös avdelning för alla vackra bilder ni andra har. Jag tyckte att det va´ett välkommet inslag, och det står juh faktiskt DJUR OCH NATUR bilder på alt från solnedgångar till insekter. Kattstora insekter tror jag inte finns, och solnedgångar........nja, visst tusan kan kan gammelkatta bete sig som ett åskmoln. Men att kalla katterna för odjur eller ohyra är väl ändå att ta i lite i överkant, annars stödjer jag dig till 100%, den här avdelningen öppnades för alla vackra bilder på det vilda naturlivet. Om helt nya medlemmar råkar lägga sina kattbilder/frågor här är juh en sak, men det är rutinerade odlaiter också som gärna vill få in en bild lite här och var på sina raringar. Jag tycker visst man kan respektera att den här avdelningen hålls som det va´tänkt. Det här får jag väl faen för, så jag får väl ursäkta i förskott för alla ömma tår jag klampar på.
Boxer
Och varför katter inte platsar här? Det står Djur och natur, inte Odjur och natur.  :P

Bläää!

Är det okej med sådana här då?
Boxer
Fel
Berith
Äh att Gossen inte tycker om katter (fast tycker om katter gör han ju tongue.gif ) vet vi sen länge. Och om det är förslag på en avdelning till så är väl det bra? unsure.gif

Jag håller med Reserv, jag. wink.gif
birgitek
Och varför katter inte platsar här? Det står Djur och natur, inte Odjur och natur. tongue.gif

Snacka om att vara provokativ!
Birgit Ek
Boxer
CITAT (birgitek @ 14-12-2005, 08:36)

Och varför katter inte platsar här? Det står Djur och natur, inte Odjur och natur.  :P

Snacka om att vara provokativ!
Birgit Ek

Ja, nu är han nöjd. laugh.gif

Men jag kan ge tillbaka tongue.gif Denna tråden är ju ändå så rörig.
pejori
äh...
håller med gossen, fast han är lite kinkig laugh.gif laugh.gif
så visst....inga mera hus(o)djur i denna avdelningen... wub.gif
Svante, zon 1
CITAT (Tesa @ 13-12-2005, 22:01)
Tycker nog att katter och hamstrar o dylikt är djur jag...inte lätt om nån skulle komma som ny på detta forumet och veta vilka OSKRIVNA lagar som gäller...

Håller med. Jag tycker att det är jättebra att man håller sig till ämnet för varje forum, det blir enklare att hitta då. Men om man inte vill ha bilder på husdjur, varför skriver man då "Bilder på allt från solnedgångar till insekter."?

Jag tolkar detta som att alla sorters landskapsbilder och bilder på alla sorters djur är välkommna. Om det inte är så föreslår jag att forumet får en ny underrubrik, där det tydligt framgår vilka sorts djurbilder som det är tänkt att man skall lägga ut just här.
Inga från Närke
Håller med Gossen Ruda helt. Man kunde ha en Rubrik för katt, en för hund, eller en samlad för tamdjur o.s.v. Detta föreslog jag för länge sedan men då blev det också ett herrans liv fast det var i Småprat jag tyckte det skulle vara.
I denna tråd var det nog så att det endast skulle vara vilda djurbilder och naturbilder (ej trädgårdsbilder) men rubriken är lite luddig i det fallet. Borde stått Vilda djurbilder och naturbilder. Då platsar ju under denna t.ex. insekter, fjärilar, rävar m.fl. och de kunde få ha egna tråd under Vilda djur/Naturbilder så var det enklare att kolla i för dem som är intresserade av bara t.ex. fjärilar. Men det är svårt att få fram förslag när många ska vara med och bestämma. Även om man skulle skapa ett nytt så spårar det snart ut, inte många som håller sig på mattan biggrin.gif
pejori
CITAT (Inga från Närke @ 14-12-2005, 20:17)
Håller med Gossen Ruda helt. Man kunde ha en Rubrik för katt, en för hund, eller en samlad för tamdjur o.s.v. Detta föreslog jag för länge sedan men då blev det också ett herrans liv fast det var i Småprat jag tyckte det skulle vara.
I denna tråd var det nog så att det endast skulle vara vilda djurbilder och naturbilder (ej trädgårdsbilder) men rubriken är lite luddig i det fallet. Borde stått Vilda djurbilder och naturbilder. Då platsar ju under denna t.ex. insekter, fjärilar, rävar m.fl. och de kunde få ha egna tråd under Vilda djur/Naturbilder så var det enklare att kolla i för dem som är intresserade av bara t.ex. fjärilar. Men det är svårt att få fram förslag när många ska vara med och bestämma. Även om man skulle skapa ett nytt så spårar det snart ut, inte många som håller sig på mattan  :D

och det säger du,, som startade en ny kattråd, trots att det redan fanns en som fungerade utmärkt i småprat wub.gif
Margith
I all ödmjukhet, får jag bara säga:
I sak håller jag med bl a Gossen Ruda, husdjur hör inte hemma här, jag tycker att de platsar bättre under Småprat, MEN var inte för hårda i era kommentarer. Jag har säkert raderat sammanlagt ett 100-tal frågor och svar för att jag varit osäker på i vilken avdelning mina frågor egentligen hört hemma och om mina svar uppfattas på 'rätt' sätt av er sad.gif
För strikta regler tror jag skrämmer bort många och det vill väl ändå ingen av oss?
Kram och GOD JUL, till er alla wub.gif
Betty
CITAT (Margith @ 14-12-2005, 21:49)
Jag har säkert raderat sammanlagt ett 100-tal frågor och svar för att jag varit osäker på i vilken avdelning mina frågor egentligen hört hemma och om mina svar uppfattas på 'rätt' sätt av er  :(

Men Margith, vilka "er" menar du? Forumet är ju alla vi tillsammans - även du! Det är ju alla som skriver som gör forumet levande. Jag tycker det är synd om det har gått så långt att vissa "forumpoliser" lyckas skrämma medlemmar till tystnad, sånt kan bli början till slutet för ett annars bra forum.

(När jag skriver "forumpoliser" så menar jag ingen speciell person)

CITAT
Forumets medlemmar har gjort 336278 inlägg totalt
Forumet har 6811 registrerade medlemmar
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 14-12-2005, 20:23)
I denna tråd var det nog så att det endast skulle vara vilda djurbilder och naturbilder (ej trädgårdsbilder) men rubriken är lite luddig i det fallet. Borde stått Vilda djurbilder och naturbilder. Då platsar ju under denna t.ex. insekter, fjärilar, rävar m.fl. och de kunde få ha egna tråd under Vilda djur/Naturbilder så var det enklare att kolla i för dem som är intresserade av bara t.ex. fjärilar. Men det är svårt att få fram förslag när många ska vara med och bestämma. Även om man skulle skapa ett nytt så spårar det snart ut, inte många som håller sig på mattan  biggrin.gif

och det säger du,, som startade en ny kattråd, trots att det redan fanns en som fungerade utmärkt i småprat wub.gif

Ten points! wub.gif
Kathy
Att vi tycker olika om huruvida katter platsar i avdelningen för "djur och natur" märks....och även intresset för denna tråd.
62 svar och hela 1324 visningar ...imponerande. wink.gif

Det visar att detta "heta" ämne drar till sig intressenter. biggrin.gif
birgitek
inte många som håller sig på mattan biggrin.gif

och vems matta skall vi hålla oss på? Din? Min eller någon annans?
Tycker hela den här diskussionen är fånig, det spelar väl ingen större roll om en del inlägg hamnar fel och vem bestämmer förresten vad som är fel.
För min del tycker jag forat blir roligast utan pekpinnar och med många skribenter.
Birgit Ek
amaira
CITAT (Berith @ 13-12-2005, 18:52)
Undrar bara varför cat inte skulle kunna vara "på riktigt"?  :unsure:  Skeppskatter är väl inget provokativt ämne? Det har ju diskuterats förut, även om det var i en annan avdelning.

biggrin.gif Jo, visst skulle "det" kunna vara på riktigt - men nu är det så att jag är expert på småkryp, löss och annat småknytt rolleyes.gif och jag känner "mina löss på gången".
Alltsammans, från början till slut, bara skriiiker "samma skribent" som tidigare. "Mönstret" stämmer till 110%, från "hehe" till att stoppa in nya kattrådar när det bads om motsatsen - och allt däremellan.
Vi har ju nån här, vars "trollerier" visserligen är "bortmotade" - så denne har blivit tvungen att hålla sig i skinnet, och som gärna tar varje tillfälle som ges.

Vi har det ganska skönt här, utan denna persons sjuka utageranden, eller hur? Olika åsikter är helt okej, tycker jag. Provokationer är det inte.
Undrar om inte den som gett sig på Evgeni nu, också är samma.
Kanske finns det fler som blir attackerade via PM? Sånt är ju liksom mer osynligt, och därmed mer användarmöjligt.

Det var denna persons intåg här, som fick mig att reagera.
Även om jag redan före tycker som Ruda (jag var ju också med när avdelningen skapades, och i tumultet som var) - men ändå har "katt-tolerans" i avdelningen (fast inte i mina rabatter och inte i mina fågelbord, och inte i mina fågelbon).
Och så tycker jag det är lite synd när "katterna" dominerar avdelningen. Katterna hör nu inte till den svenska "naturen".

Att tråden får många läsare och många svarare, är ju inte konstigt.
Det får ALLA trådar om katternas "status"! Det finns många åsikter, och då går vågorna höga.

Visst skulle det behövas en avdelning enbart för katter och hundar. Men i småprat finns redan många sådana trådar, och friheten att skapa nya sådana, utan några "protester".

Ni som vill ha en katt (husdjurs) avdelning - be om det! Som Ruda gjorde vad gällde denna naturavdelning!
Betty
CITAT (amaira @ 15-12-2005, 10:11)
CITAT (Berith @ 13-12-2005, 18:52)
Undrar bara varför cat inte skulle kunna vara "på riktigt"?  unsure.gif  Skeppskatter är väl inget provokativt ämne? Det har ju diskuterats förut, även om det var i en annan avdelning.

biggrin.gif Jo, visst skulle "det" kunna vara på riktigt - men nu är det så att jag är expert på småkryp, löss och annat småknytt rolleyes.gif och jag känner "mina löss på gången".
Alltsammans, från början till slut, bara skriiiker "samma skribent" som tidigare. "Mönstret" stämmer till 110%, från "hehe" till att stoppa in nya kattrådar när det bads om motsatsen - och allt däremellan.
Vi har ju nån här, vars "trollerier" visserligen är "bortmotade" - så denne har blivit tvungen att hålla sig i skinnet, och som gärna tar varje tillfälle som ges.

Vi har det ganska skönt här, utan denna persons sjuka utageranden, eller hur? Olika åsikter är helt okej, tycker jag. Provokationer är det inte.
Undrar om inte den som gett sig på Evgeni nu, också är samma.
Kanske finns det fler som blir attackerade via PM? Sånt är ju liksom mer osynligt, och därmed mer användarmöjligt.

Det var denna persons intåg här, som fick mig att reagera.

Jisses amaira, cat har bara varit medlem i tre dar och bara skrivit två inlägg, varav det ena var seriöst - i mina ögon i alla fall. Hur kan du vara så säker? Och vem pratar du om? huh.gif
amaira
CITAT (Betty @ 15-12-2005, 10:35)
Jisses amaira, cat har bara varit medlem i tre dar och bara skrivit två inlägg, varav det ena var seriöst - i mina ögon i alla fall. Hur kan du vara så säker? Och vem pratar du om? huh.gif

Varit medlem i tre dagar, ja, NU ja biggrin.gif . Denne person ny-reggade sig just för att skriva dessa TVÅ inlägg, varav BÅDA inläggen var KATT, direkt efter Rudas vädjan om katt-frihet.

Seriöst? laugh.gif

Vem jag pratar om?
Ärligt talat, det vet jag inte.
Gissar på "den gamla vanliga", som jag inte känner som person, utan enbart som några olika nick-name.
Men det kan ju faktiskt också vara nån annan som "spårat ur"...
Betty
OK
Berith
Jag tar emot din förklaring amaira men det vete sjutton om jag tycker det är "OK".

Tänker på alla som skriver hehe i sina inlägg och som nu ska känna sej som löss här.... unsure.gif
amaira
CITAT (Berith @ 15-12-2005, 10:58)
Tänker på alla som skriver hehe i sina inlägg och som nu ska känna sej som löss här.... unsure.gif

Ja, det är sorgligt med "låg självkänsla" ...
Man "borde" ju själv veta om "man" är lus eller inte...
Berith
OT - amaira, har nu läst några trådar i Småprat och förstår mer nu varför du är misstänksam mot medlemmen cat.

Fast jag förstår inte vem som har låg självkänsla. Inte jag iaf! biggrin.gif rolleyes.gif
Betty
Denna avd. heter numera Vilda djur och natur , trevligt! smile.gif
Berith
Jaa, trevligt som sagt. smile.gif
amaira
CITAT (Betty @ 15-12-2005, 12:39)
Denna avd. heter numera Vilda djur och natur , trevligt! smile.gif

Ja visst är det! wub.gif wub.gif biggrin.gif
Kathy
Mycket trevligt. wub.gif
Tesa
Jamen då blir ju allting SOLKLART smile.gif
Nu ska tom jag "hålla mig på mattan"...och alla nykomlingar vet vad som gäller...
Undrar bara lite hur många olika forum det kommer att bli här innan alla är nöjda;) ...men så länge det är OK för administratörerna så är det OK för mig..
Anki på Öland
Hoppas vi får se riktigt många djur och naturbilder här nu. Har saknat era vackra fotografier på sistone!!
Anki
zaaritha
Har ingen bild på mårdhunden, men den hålls här, nattetid.
Verkar inte värst rädd av sej, heller........
Ska försöka ta ett foto, nå´n natt!!
*Felix matte*
zaaritha.. Vad är Tessi för ras? Hon är så jättelik syrrans korthåriga lapphund.
zaaritha
Tessi är korsning mellan svart schäferhanne o norsk buhundstik!
*Felix matte*
OK... men så lik hon är syrrans wub.gif
zaaritha
Ja--men kelpie o lapphund är ju lika Tessi! Endast det att lapphund brukar ha något längre päls!!
cic
Jag begriper inte varför denna avdelning inte ligger under "Allmänt forum".

Om det nu är så tokviktigt att dela upp i tid och otid..
Gossen Ruda
Otroligt egentligen, jag framför ett enkelt önskemål vilket resulterar i hittills 83 kommentarer. Några håller med, några håller inte med, några blir arga för att jag lägger mig i deras sätt att skriva, några tycker att det kvittar, några börjar ifrågasätta forumets uppdelning, mm, mm, mm. Sen kommer det kommentarer på kommentarerna osv. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Påminner mig om inlägget om hur många forumdeltagare det krävs för att byta en glödlampa. Tur att jag har humor. Är det inte dags för psykologerna att börja göra utredningar om och över forumdeltagare och ställa upp olika teorier om vad, hur och varför. rolleyes.gif
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 18-12-2005, 17:37)
Påminner mig om inlägget om hur många forumdeltagare det krävs för att byta en glödlampa. Tur att jag har humor. Är det inte dags för psykologerna att börja göra utredningar om och över forumdeltagare och ställa upp olika teorier om vad, hur och varför. rolleyes.gif

glöm inte när... smile.gif smile.gif
Annlo
CITAT (Gossen Ruda @ 18-12-2005, 17:37)
Är det inte dags för psykologerna att börja göra utredningar om och över forumdeltagare och ställa upp olika teorier om vad, hur och varför.  :rolleyes:

Det är väl precis det vi gjort nu i alla våra svar! Allt är solklart. En typisk Odlaist är:

*80 % kvinna

*ca 37 år

*är sambo eller gift med 1-2 barn

*mest intresserad av trädgård på sommaren

*påtar i jorden för att må bra

*har ofta något husdjur, hund eller katt eller dammråtta

*Intresserar sig även till viss grad för vilda djur och natur

*pyntar lagom till jul

*hjälper alltid till vid olyckor

*har lätt till skratt

*rimmar inte på julklapparna

*verkar ha en viss dragning åt bisarra foton av egna kroppen

*tittar helst på Morden i Midsomer
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
japp...en odlait laugh.gif laugh.gif
Gossen Ruda
Förstår att jag är helt ute i sällskapet. sad.gif

CITAT
Det är väl precis det vi gjort nu i alla våra svar! Allt är solklart. En typisk Odlaist är:

*80 % kvinna

Man

*ca 37 år

+50

Singel

Ett rätt

Njaaa

Ok, samlar på dammråttor. Har visserligen fiskar men skall lägga av.

Stort intresse.

*pyntar lagom till jul

Pyntar INTE till jul

Vete 17. jag tillhör den stora gruppen som blir ganska handfallen.

*har lätt till skratt

Ganska

Två rätt

Det räcker med att kroppen är bisarr.

Har aldrig tittat.
Reserv
CITAT (Gossen Ruda @ 18-12-2005, 21:37)

En till här, eller så är vi väl bara karlar till 20% blink.gif
yla
CITAT (Reserv @ 18-12-2005, 21:40)

En till här, eller så är vi väl bara karlar till 20% blink.gif

jag e ute me för jag e inte så ung juh sad.gif
hej kompisar laugh.gif
Annlo

Nåja om inte ute, så är ni grabbar i minoritet! Ni måste då höja era röster för att höras sleep.gif
Reserv
CITAT (Annlo @ 18-12-2005, 21:52)

Nåja om inte ute, så är ni grabbar i minoritet! Ni måste då höja era röster för att höras sleep.gif

Va´det inte tjejerna som en gång i tiden skulle göra det? det skrålades på gatorna......- åh, åh, åh, tjejer, åh, åh, åh, tjejer, vi måste höja våra röster för att höras...o.s.v Tror mig ha hört den på radion nån gång också nu senare unsure.gif rolleyes.gif
Ophelia

Det är du inte ensam om. Faller undan både här och där smile.gif
pejori
CITAT (Ophelia @ 18-12-2005, 22:11)

Det är du inte ensam om. Faller undan både här och där smile.gif

samma här laugh.gif laugh.gif
amaira
... och jag tror ...
att en "typisk odlait" dessutom *lägger till i listan, fast ingen omröstning (än rolleyes.gif ) ligger till grund* känner sig utanför listan! biggrin.gif

Ska vi säga ... till 75%?? Alltså, ca 75% odlaiter som känner sig som inte riktigt hemmahörande odlait på något vis? tongue.gif

Exempelvis, tycker för mycket om katter, tycker för litet om katter, tycker/skriver/bemöts annorlunda i något avseende rolleyes.gif - som egen känsla alltså.

Att socialt ingå i en forumgrupp är ju faktiskt någonting helt annat, och alldeles nytt, i människans historia. Otroligt spännande egentligen! wub.gif Som fenomen betraktat wub.gif wub.gif

De subkulturer som uppstår i hälarna på internets nya Forum-värld är nog mumma för en socialantropolog, mer än en psykolog.

Ser faktiskt med intresse fram mot någonting sådant. Det lär komma med tiden.
wub.gif
Berith
Inte mycket som stämde in på mej heller men jag känner som 100% odlait (trots amairas analys av en odlait wink.gif ).

*80 % kvinna
nej! 100% kvinna

*ca 37 år
nej, drygt 37

neej

jobbar i trädgården på sommaren, men är intresserad året om

neej, mår bra ändå

nooope

hela trädgården är full av vilda djur, fast dom är små

*pyntar lagom till jul
när ska man annars pynta till jul?

neej igen...

*har lätt till skratt
jaa ok då... stämmer

joodå det händer

neej igen! det är ju Magdis som gillar sånt

jaa en gång till

Hur många "rätt" blev det? rolleyes.gif
Annlo
Ja, nu var mina små tankar om en typisk odlaist inte något som ska stämma på alla. rolleyes.gif
Eller för den delen sålla vilka som är odlaister eller inte...För det är vi väl alla?

Några punkter är dock tagna från diverse omröstningar som försigått här då och då!
Medans andra påstående är i alla högsta grad påhittade av mig själv.... sleep.gif

Vilka som är vad får ni lista ut själva! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon