|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
malin72
22-06-2006, 21:02
CITAT (malin72 @ 05-06-2006, 18:26) nu visade det sig idag att dom ska behålla katt ungen...att dom hade lyckats lova bort den till flera.... så nu är grannen INTE glad  att göra så...  hon hann ju fästa sig vid den för den bor ju på samma område som oss men söt är den så vi får väl hälsa på den där den nu kommer att bo kvar
CITAT (malin72 @ 22-06-2006, 22:02) CITAT (malin72 @ 05-06-2006, 18:26) grannens lilla katt bebis lånad för foto men tillbaka hos mamma nu är bara 4 veckor men sååååååå söt vet en som kommer att vara hos grannen och gossa  :wub:  nu visade det sig idag att dom ska behålla katt ungen...att dom hade lyckats lova bort den till flera.... så nu är grannen INTE glad  att göra så...  hon hann ju fästa sig vid den för den bor ju på samma område som oss men söt är den så vi får väl hälsa på den där den nu kommer att bo kvar  ÅÅÅ vad söt hon är
Hadde hon varit min hadde jag döpt henne till Ojsan.
Maria i Helsingborg
23-06-2006, 01:36
Jahapp, så fick man skaffa katt för att kunna vara med i denna avdelningen också!:P  Här är min Dexter, en 1-årig katthanne, sedan 1 vecka tillbaka. Han ser lite rädd ut på bilden (det är personal på djurhemmet som tagit bilden, mina blir inget bra) och han är lite försiktig av sig men helt underbar!:wub: Jag hade helt glömt hur fäst man kan bli vid ett litet djur. Längtar hem till honom när jag är på jobb.....
Zarah P
24-06-2006, 11:42
Min Bella passade på att tälta lite bland presentpapprena igår:
Biggan_
24-06-2006, 11:52
CITAT (Zarah P @ 24-06-2006, 12:42) Min Bella passade på att tälta lite bland presentpapprena igår:  Spännande!
Maria i Helsingborg
28-06-2006, 22:41
Dexter i en mer avslappnad pose - got 2 love him!
Dom små blir trötta fort, somnar oftast innan dom kommit till sovplatsen
Maria i Helsingborg
29-06-2006, 09:55
CITAT (Reserv @ 29-06-2006, 07:13) Dom små blir trötta fort, somnar oftast innan dom kommit till sovplatsen 
Min Frida tycker det är aningens varmt... +30 i skuggan
Biggan_
08-07-2006, 12:28
Egen solsäng! Mina två ligger under vinbärsbuskarna hela dagarna. Vet egentligen inte varför, för det är svalare inne.
Det bästa man hade det satte man på bordet
CITAT (Reserv @ 12-07-2006, 07:55) Det bästa man hade det satte man på bordet  Det var bra sagt, det skall jag komma ihåg när killen klagar på att Frida är på bordet De blir bara sötare o sötare de små liven
Annkina
12-07-2006, 16:55
CITAT (Reserv @ 12-07-2006, 07:55) Det bästa man hade det satte man på bordet  Inte helt olik min Kajsa som flyttade hit igår.
Annkina
14-07-2006, 11:17
En mycket trött Kajsa.
kristerh
14-07-2006, 11:37
De är såååå söta  alla småkissarna, (de stora oxså förståss) krister
Lady Hamilton
14-07-2006, 11:46
Bamse är trött............  Inte död, som man kan tro
Ha ha, min solidblå hankatt heter också Bamse och tycker om att ligga precis likadant
CITAT (yenny @ 08-07-2006, 13:03) Min Frida tycker det är aningens varmt... +30 i skuggan  Vilken jättevacker katt din Frida är!
CITAT (Ramoth @ 14-07-2006, 13:19) CITAT (yenny @ 08-07-2006, 13:03) Min Frida tycker det är aningens varmt... +30 i skuggan Vilken jättevacker katt din Frida är!  tack
Zarah P
15-07-2006, 20:30
Anton trivs bland mina ljusmanchetter...:
Va tjusig han är Anton med blomsterkrans i håret
Zarah P
15-07-2006, 23:28
CITAT (yenny @ 16-07-2006, 00:23) Va tjusig han är Anton med blomsterkrans i håret  Ja, visst är han?! *fnissar* Han är så knasig - han bara låg där och kurrade medan jag lassade upp ljusmanchetter på honom och tog kort efter kort... Uppmärksamhet är fina grejer, tycker Anton - då kan man stå ut med att få bära huvudbonad...! Bella är mer som Frida - hon dååååsar av värmen!
Maria i Helsingborg
29-07-2006, 01:14
Mr Bister (Dexter) i egen hög person
Monarda
05-08-2006, 12:47
Det här är Bassen som njuter av kvällssolen. Han är 15 år gammal och min trädgårdskompanjon som följer mig runt när jag grejar i rabatterna. Jag tror han har varit trädgårdsmästare i ett tidigare liv.
FixaIgenväxtTrädgård
05-08-2006, 17:41
 Nisse får bara vara med på liten bild för han har varit oerhört dum och tagit fyra ekorrungar på en vecka, två senast idag. Söta men jag kommer inte rösta emot om det blir inomhustvång på katter, fast innan det kommer dithän klarar jag inte av att låta vilddjuren va lösa. Å han är en sjurackarns jägare så mössen for ut ur huset i ett hu när han kom (omplaceringskatt), å de vill vi ju inte ha tillbaka, jakten på tomten drar ju undan dem också därifrån. Nä det blir inte jag som föreslår koppel- eller inomhustvång på katter. Men som sagt jag förstår de som gör det. Nu är ju ekorrar inte de "snälla" vilddjuren om än söta, de äter ägg och fågelungar, men de hör ju i alla fall dit på ett annat sätt än katterna. har någon knepet för att han ska fortsätta ta möss, sork och flugor (kvick som sjutton), men inte ekorrar och fåglar...? I övrigt så pratar Nisse en hel del, efter senaste korren gav han upp "jag pratar med er på avstånd-lätet" avgrundsjamet, för det betyder att vi ska komma å leka för det mesta, men nu var han nog stolt och ville visa korren. Stackarn inte lätt att veta vad som är rätt och fel. Litet trauma för min del, kanske därför jag skriver så mkt, ja ja har alla bara snälla kissar, Nisse är hur mysig som helst men utan oss så...
Inga från Närke
12-08-2006, 12:28
Eftersom jag inte har katt själv får grannens lånade kattfamilj komma med här. De är på semester bor i Stockholm annars. De 2 små flickorna skall komma tillbaka när de är 12 V och bosätta sig här. Brorsan deras är inte tingad ännu. Är någon intresserad kan jag förmedla det. Mamma tvättar dotter 1 medan dotter 2 utför lite toalettbestyr i bakgrunden  Lillbrorsan klättrar i träd som killar brukar göra
CITAT (Monarda @ 05-08-2006, 13:47) Det här är Bassen som njuter av kvällssolen. Han är 15 år gammal och min trädgårdskompanjon som följer mig runt när jag grejar i rabatterna. Jag tror han har varit trädgårdsmästare i ett tidigare liv.  Sån underbar gammal kompis du har!!!
mina söta gossar måste visas upp igen  morris  smokie
Jag måste få med min goa mainecoonkille Athos!
Biggan_
12-08-2006, 16:12
Fin kisse, athos! Den andra bilden är också jättefin!
Ja han är go han också, det är Athos son Brutus! Brutus mamma är skogis så han är liten blandis. /Cissi
Susanne i Linköping
15-08-2006, 10:42
Här är tre av de kattungar som brukar tigga mat av mig. Det finns en fjärde, svart, men den är väldigt skygg. Här har gänget just proppat i sig av min mat och sover middag i skogsbrynet.  Tyvärr vet jag fortfarande inte vad som kommer att hända med dem. Rävmat? Eller katthemmet? Frågan är om halvvilda kattungar har en chans ens där.
hoppas du kan ge dem ett liv då
CITAT (oldwolfie @ 15-08-2006, 22:09) hoppas du kan ge dem ett liv då  för du ser dom ju o jag hoppas du bryr dej tillräckligt för o ta tillvara dom
Susanne i Linköping
15-08-2006, 23:37
Oldwolfie, Whiskuchi engagerade sig och la ut bilden på ett kattforum (efter att ha frågat mig först) och jag fick bra tips där. Det ordnar sig nog för ungarna. Och om jag inte passar mig kommer denna unge att charma in sig hos mig, allergi eller ej. Idag hittade den en annorlunda sovplats:
CITAT (Susanne i Linköping @ 16-08-2006, 00:37) Vilken fin plantering!!
CITAT (Susanne i Linköping @ 16-08-2006, 00:37) Oldwolfie, Whiskuchi engagerade sig och la ut bilden på ett kattforum (efter att ha frågat mig först) och jag fick bra tips där. Det ordnar sig nog för ungarna. Och om jag inte passar mig kommer denna unge att charma in sig hos mig, allergi eller ej. Idag hittade den en annorlunda sovplats:  jame såna blommor behövs inte mer hoppas de gått bra för de små liven
zaaritha
19-08-2006, 22:15
Monarda: Bassen är så vacker!
Zarah P
19-08-2006, 22:19
CITAT (Susanne i Linköping @ 15-08-2006, 11:42) Här är tre av de kattungar som brukar tigga mat av mig. Det finns en fjärde, svart, men den är väldigt skygg. Här har gänget just proppat i sig av min mat och sover middag i skogsbrynet.  Tyvärr vet jag fortfarande inte vad som kommer att hända med dem. Rävmat? Eller katthemmet? Frågan är om halvvilda kattungar har en chans ens där. Åh... Finingarna! Sova-i-kruka-bilden är ju bara såååå underbar!
Monarda
19-08-2006, 22:36
CITAT (zaaritha @ 19-08-2006, 23:15) Monarda: Bassen är så vacker! Ja, Zaaritha jag älskar verkligen den katten. Det kanske inte låter klokt men vi har en alldeles speciell kommunikation och förstår varandra fullständigt. Han ger mig så oändligt mycket glädje. Innan han kom till oss för 2 1/2 år sedan hade han ett hårt liv. Han hotades av avlivning eftersom förra ägaren inte kunde ha honom längre. Vi var lite fundersamma eftersom han var så pass gammal, man flyttar ju inte en gammal katt hur som helst. Men han fann sig tillrätta på en gång och vi gläder oss varje dag vi får ha honom. Hans tid här hos oss ska bli den allra bästa.
zaaritha
19-08-2006, 22:59
Det var så jag kände för Soya! Han var "min" katt, så kelig , så tillgiven! Men; han försvann; jag får aldrig veta va´som hände Soya,tyvärr!
Min Eskil: 
zaaritha
19-08-2006, 23:45
Eskil är jättefin! Soya var mer ljusgul!
Zarah P
20-08-2006, 08:52
Åh - vad FIN Eskil är! Ser nästan ut som Anton - fast med en annan ögonfärg.  Snygga bilder, också - vad duktig du är!
Tack! Ja, han är jättevacker med en så fin färg. Jag är såå stolt över honom!
Whiskuchi
20-08-2006, 09:58
KKS (Kattkommando Syd) tar kattungarna under sina vingar - om någon kan ta in dem som stödhem. *håller tummarna*
Måste ju visa lilla Teodor som är 5 veckor. Min systers hona har fått ungar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|