Full version: Dagens kattbild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Gillan
Jösses vad det rör sig runt dig och dina djur laugh.gif
Har du någonsin nån lugn stund, när du får slappa och njuta av att livet är hääärligt wub.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 15-09-2006, 13:22)
Två små bröder. 7 veckor gamla wub.gif

Jösses, så söta!!! wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
pejori
CITAT (Evgeni @ 15-09-2006, 15:35)
Jösses vad det rör sig runt dig och dina djur laugh.gif
Har du någonsin nån lugn stund, när du får slappa och njuta av att livet är hääärligt wub.gif laugh.gif

Inte då...det förekommer inget sånt i min värld laugh.gif laugh.gif laugh.gif
lugn..vad är det????? ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (AnitaGg @ 15-09-2006, 13:22)
Två små bröder. 7 veckor gamla wub.gif

jösses...hur kan dom vara så söta då ohmy.gif ohmy.gif wub.gif
yenny
CITAT (pejori @ 15-09-2006, 15:24)
CITAT (yenny @ 15-09-2006, 11:51)
CITAT (pejori @ 15-09-2006, 10:46)

nu8 ligger pluttan nersövd med en trasig tass hos vet..... sad.gif  sad.gif
hur kan en så liten pisse skada sig så inomhus? sad.gif  sad.gif
hon lever upp till sitt namn  wub.gif  wub.gif

Vad har hänt? Hur lyckades hon skada sej?

vet ej...men hon har fastnat någonstans och slitit upp ett större sår i tassen... sad.gif
nu är hon ihopsydd och som ny igen.... smile.gif
tror jag ska be försäkringskassan att skicka pensionen direkt till veterinären i fortsättningen laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Skönt att de gick bra tillslut.

Veterinärer är bara för dyra tycker jag.
pejori
min var snäll...300 för narkos och tre stygn... wub.gif wub.gif
yenny
CITAT (pejori @ 15-09-2006, 20:12)

Det var helt ok tycker jag!
malin72
CITAT (pejori @ 15-09-2006, 20:12)

300 oj det var bra det kostar mer än så att bara stoppa in foten hos våran vet och alla andra runt om med för den del ohmy.gif smile.gif
kellysblues
Min Sören är en mycket charmig herre, han är 12 år men det brukar han glömma. smile.gif

Världens bästa mossrivare.

Krattning på gång.

"Sån stor låda jag fått av mina snälla människor!"
Smuttan
Så här kan 4-benta fågelskådare se ut.
(innekatter) men de mår bra och vill inte gå ut, har provat med det

pejori
det här kan man väl kalla "lön för mödan"? wub.gif wub.gif
Maria i Helsingborg
Haha, vilken liten frossare! wub.gif
Hoppas "ontet" är borta nu.
yenny
Här är en till med skada på tassen... fast det var inte så farligt, hon behöver bara tratten så det får läka ifred.

kristerh
CITAT (yenny @ 21-09-2006, 12:49)
Här är en till med skada på tassen... fast det var inte så farligt, hon behöver bara tratten så det får läka ifred.

stackarn ser ut att inte trivas med tratten wink.gif och vem skulle göra det wink.gif
yenny
CITAT (kristerh @ 22-09-2006, 10:53)
stackarn ser ut att inte trivas med tratten wink.gif och vem skulle göra det wink.gif

Nej hon tycker inte om den alls... hon är så ynklig och nu är hon dessutom trött som attan av antibiotikan.
Maria i Helsingborg
Kattbild-er på en lång rad smile.gif
Monarda
Bassen tycker i alla fall att det är höst nu och föredrar att tillbringa mer och mer av sin tid inomhus.
Monarda
"Om ni ser en kisse som tyst mediterar och grubblar, försjunken i länstolens famn då vet ni mesamma på vad han funderar.
Han grundar och blundar - begrundar sitt namn, sitt nattliga, kattliga evigt ofattliga, allra förtegnaste, egnaste namn.

Skrev T.S. Ellito i De knepiga katternas bok.

Ja man undra ibland vad som rör sig i huvet på en katt. wub.gif
Kitti
Vackra Alice Kristall spanar i gräset..........
malin72
jaha har ni barn kalas där inne ok....jag sitter här utanför så länge då tongue.gif tongue.gif
undrar om jag ska våga liiiiiite högre upp
Nightowl
Alla katter gillar sol och värme smile.gif

Den stora ljusa är en bengal och den lilla mörka en ocicat.
Kathy
CITAT (Nightowl @ 24-10-2006, 01:32)
Alla katter gillar sol och värme smile.gif

Den stora ljusa är en bengal och den lilla mörka en ocicat.

Jättefina! wub.gif wub.gif wub.gif
Susanne i Linköping
Minns ni den här bilden?

I mitten av augusti ungefär lade jag in den här bilden i denna tråd, med bildtext om att kattungarna brukade få mat av mig men inte hade något egentligt hem utan bodde i grannens hönshus. Då visste jag inte vad som skulle hända med ungarna, här på landet tar de flesta människor ganska lätt på det här med kattungekullar och låter katterna födas och dö lite som det faller sig.

Att se en kull kattungar driva vind för våg tills de försvann av sig själva var dock inget för mig, utan jag kontaktade hönshusets ägare och fick tillstånd att fånga in kattmamma och ungar, samt kastrera mamman och avliva eller göra vad jag ville med ungarna.

I början hade ungarna benämningarna (i skygghetsordning med den tamaste först) "Den gula", "nummer två", "nummer tre" och "nummer fyra". Ja, jag vet att kattens färg kallas röd och inte gul, men oj vad gul han ser ut mot mitt faluröda hus!

Numera är mamman kastrerad och alla fyra ungarna på bilden har nya hem och ordentliga namn. "Den gule" heter numera Columbus III, är kastrerad, öronmärkt, vaccinerad och försäkrad och bor kvar i hönshuset när han inte har lust att komma in till mig, som blev hans matte. Nummer två, som kikar över axeln på Columbus på min bild, heter numera Charlie och fick ett nytt hem två dagar efter att jag fångade in henne med min hemmagjorda kattfälla. Nummer tre, bakerst på bilden, var sist med att få nytt hem, vid lucia, och heter numera Trasan. Helsvarte och i början mycket skygge Bagheera hade fått ett nytt hem någon månad tidigare.

Hur man tämjer en knappt lyftbar kattunge på tio minuter: få in en levande mus i köket, bär in den sprattlande katten och stäng dörren innan den hinner smita ut, visa katten på musen, vänta 0,2 sekunder tills katten fångat musen, släpp ut katten som nu har musen mellan tänderna. Vänta tills katten ätit upp musen och kommer in i huset och vill ha fler möss. Klart! laugh.gif (Det är inte säkert att det fungerar på andra katter än Columbus, hehe.)
yenny
Va härligt Susanne att det gick så bra! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon