|
CITAT (Klematis @ 23-01-2006, 13:24) Herregud man blir ju helt sjuk. Jag vill oxå ha en två tre st.... Nä jag har ju två sötnosar redan. Vad kostar desssa små troll? 6000kr.
Oj, är inte det billigt? Min kompis gav 2500 för sin som såldes utan stamtavla... Mvh Fenja
forget-me-not
23-01-2006, 23:38
CITAT (Fenja @ 23-01-2006, 22:33) Oj, är inte det billigt? Min kompis gav 2500 för sin som såldes utan stamtavla... Mvh Fenja Jag gissar att det är priset per styck men säker kan jag ju inte vara. Det kan bara Scrollan svara på. Men jag vet att en kattunge av den rasen som jag älskar, Brittisk korthår, kostar runt 5.500-6.000 kronor. Riktigt söta är de!
CITAT (Fenja @ 23-01-2006, 22:33) Oj, är inte det billigt? Min kompis gav 2500 för sin som såldes utan stamtavla... Mvh Fenja Precis som forget-me-not säger, så är det 6000kr per styck. En renrasig birma med stamtavla kostar mellan 4500kr-6000kr. En birma utan stamtavla är tyvärr ingen birma men däremot en fin huskatt. Betalade din kompis 2500kr för en "birma" utan stamtavla, så tycker jag det var dyrt. En stamtavla kostar inte mer än 200kr att registrera. Så varför man väljer att inte registrera en renrasig kisse då man håller på med uppfödning, förstår jag inte.
Scrollan, vilka underbara kissar!  Man blir ju helt tossig av längtan. Du är lycklig du
CITAT (oldwolfie @ 23-01-2006, 12:16) när får du hem dom då  Vi hämtar dem nu på lördag, 28 jan.
forget-me-not
24-01-2006, 10:05
CITAT (Scrollan @ 24-01-2006, 10:02) Vi hämtar dem nu på lördag, 28 jan.  Goooooosss!
kristerh
24-01-2006, 11:19
CITAT (Scrollan @ 24-01-2006, 08:09) En stamtavla kostar inte mer än 200kr att registrera. Så varför man väljer att inte registrera en renrasig kisse då man håller på med uppfödning, förstår jag inte. Inavel kanske, eller någon annan anledning som inte är tillåten krister
Klematis
24-01-2006, 11:47
Tänk vad härligt att se dessa 2 rulla omkring och leka med varandra. Ska du själv ställa ut dom eller avla? Jag har blivit så förtjust i dessa små att jag går in och tittar på bilderna när jag är på odla.
CITAT (Scrollan @ 24-01-2006, 08:09) En birma utan stamtavla är tyvärr ingen birma men däremot en fin huskatt.  ! Rent tekniskt ja, men stamtavlan finns hos uppfödaren  Den följde inte med för att katten såldes som 1 åring (återlämnad) och uppfödaren vill inte att han ska gå i rasavel eftersom han är något liten i typen. Han är levererad med veterinärintyg ua. Men du får gärna kalla honom huskatt om du vill, vi vet ju vad han är.... Bondkatten Sesam:  Mvh Fenja
Klematis
24-01-2006, 15:26
Vad fin Sesam var. En väldigt fin kattras.
kristerh
24-01-2006, 15:46
CITAT (Fenja @ 24-01-2006, 15:23) men stamtavlan finns hos uppfödaren  Den följde inte med för att katten såldes som 1 åring (återlämnad) och uppfödaren vill inte att han ska gå i rasavel eftersom han är något liten i typen. Väldigt söt kisse  men jag tycker det verkar mystiskt att du inte kan få stamtavlan pga att de inte vill att han skall gå till avel  det brukar ju stå på stamtavlan isåfall,eller iallafall i någonslags register krister
Fenja: Mitt önskemål är att om du vill lägga upp andra bilder på dina egna katter, så får du väldigt gärna starta en egen tråd. Den här tråden känns som om jag vill ägna åt att dela med mig av mina kommande pälslingar.
CITAT (Scrollan @ 24-01-2006, 15:56) Fenja: Mitt önskemål är att om du vill lägga upp andra bilder på dina egna katter, så får du väldigt gärna starta en egen tråd. Den här tråden känns som om jag vill ägna åt att dela med mig av mina kommande pälslingar.  Åh förlåt, ska jag ta bort den kanske? Jag visste inte att män ägde sina trådar.... Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 24-01-2006, 16:04) CITAT (Scrollan @ 24-01-2006, 15:56) Fenja: Mitt önskemål är att om du vill lägga upp andra bilder på dina egna katter, så får du väldigt gärna starta en egen tråd. Den här tråden känns som om jag vill ägna åt att dela med mig av mina kommande pälslingar.  Åh förlåt, ska jag ta bort den kanske? Jag visste inte att män ägde sina trådar.... Mvh Fenja Jag har inte sagt något om att "äga" en tråd. Det var enbart ett önskemål från min sida. Det finns ju redan flera kattrådar under den här avdelningen.
CITAT (Scrollan @ 24-01-2006, 16:07) Jag har inte sagt något om att "äga" en tråd. :( Det var enbart ett önskemål från min sida. :wub: Det finns ju redan flera kattrådar under den här avdelningen.  Det kändes bara naturligt att lägga den här eftersom det är här diskussionen pågick, men jag ska inte infektera din tråd mera jag lovar  Jag fick bara uppfattningen att det är okej att föra diskussioner i trådar likväl som man kan förhöra, ställa på och i frågasätta folk via pm... Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 24-01-2006, 16:13) Det kändes bara naturligt att lägga den här eftersom det är här diskussionen pågick, men jag ska inte infektera din tråd mera jag lovar  Jag fick bara uppfattningen att det är okej att föra diskussioner i trådar likväl som man kan förhöra, ställa på och i frågasätta folk via pm... Mvh Fenja Jag skapade en egen tråd med stamtavle-diskussion, där jag har svarat.
CITAT (renate @ 15-01-2006, 23:35) Väntar med spännig på bilder med små,söta kissemissar. Jag hoppas ni köper kattungarna när dom är minst 12 veckor. många som gör misstaget och skaffar sig kattungar när dom är typ 8 veckor. väldigt synd... lycka till
kristerh
24-01-2006, 16:48
CITAT (Azeman @ 24-01-2006, 16:44) Jag hoppas ni köper kattungarna när dom är minst 12 veckor. många som gör misstaget och skaffar sig kattungar när dom är typ 8 veckor. väldigt synd... lycka till Seriösa uppfödare släpper inte iväg ungarna förrns de är 12-13 veckor, min var 13 veckor när jag fick henne. krister
CITAT (forget-me-not @ 23-01-2006, 23:38) CITAT (Fenja @ 23-01-2006, 22:33) Oj, är inte det billigt? Min kompis gav 2500 för sin som såldes utan stamtavla... Mvh Fenja Jag gissar att det är priset per styck men säker kan jag ju inte vara. Det kan bara Scrollan svara på. Men jag vet att en kattunge av den rasen som jag älskar, Brittisk korthår, kostar runt 5.500-6.000 kronor. Riktigt söta är de!  finns ju katter över 10.000kr. sånt man får ta i branchen typ
CITAT (kristerh @ 24-01-2006, 16:48) CITAT (Azeman @ 24-01-2006, 16:44) Jag hoppas ni köper kattungarna när dom är minst 12 veckor. många som gör misstaget och skaffar sig kattungar när dom är typ 8 veckor. väldigt synd... lycka till Seriösa uppfödare släpper inte iväg ungarna förrns de är 12-13 veckor, min var 13 veckor när jag fick henne. krister Självklart.
CITAT (Azeman @ 24-01-2006, 16:44) Jag hoppas ni köper kattungarna när dom är minst 12 veckor. många som gör misstaget och skaffar sig kattungar när dom är typ 8 veckor. väldigt synd... lycka till Det finns ingen seriös uppfödare som är ansluten till Sverak som säljer sina kattungar före 12 veckors ålder. Hugo kommer vara 15 veckor och Ikaros 13 veckor då vi hämtar hem dem. Vi ville inte separera dem utan tror det är bäst att de får flytta samtidigt. Tack för "Lycka till":et.
Linda_A
24-01-2006, 22:45
Jag är inte mycket för katter i det stora hela. Men dessa två var ju underbara, kanske snor en eller så en mörk natt av dig scrollan. Synd bara att maya inte hade uppskattat det eller min allergi för den delen men skulle jag ha en katt så skulle det vara en sån chokladfärgad (rätt namn ??) Birma.
Klematis
25-01-2006, 13:41
Snart dax för hämtning, var det nu på lördag? Är allt klart hemma?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|