|
CITAT (Reserv @ 06-02-2006, 18:27) Det underbaraste med det här forumet är att mognadsgraden är kraftigt varierande  Håller med dig Reserv
forget-me-not
06-02-2006, 21:11
CITAT (Reserv @ 06-02-2006, 18:27) Det underbaraste med det här forumet är att mognadsgraden är kraftigt varierande 
forget-me-not
06-02-2006, 21:13
CITAT (Fenja @ 06-02-2006, 18:19) ø¤º°`°º¤ø,¸¸,øº°•.¸(¯`'•.¸word ¸.•'´¯)¸.•º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø Vad är detta för något?
CITAT (forget-me-not @ 06-02-2006, 21:13) CITAT (Fenja @ 06-02-2006, 18:19) ø¤º°`°º¤ø,¸¸,øº°•.¸(¯`'•.¸word ¸.•'´¯)¸.•º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø Vad är detta för något?  En vågenrörelse och ett sätt att säga att man respekterar någon. Typ som Dogge skulle göra kanske Men om du inte förstår så hoppa bara över det! Mvh Fenja
forget-me-not
06-02-2006, 21:20
CITAT (Fenja @ 06-02-2006, 21:17) Men om du inte förstår så hoppa bara över det! Var det fel att fråga menar du? Eller ska jag hoppa över att fråga om det var fel att fråga eftersom jag inte förstår om det var fel att fråga?
CITAT (forget-me-not @ 06-02-2006, 21:20) CITAT (Fenja @ 06-02-2006, 21:17) Men om du inte förstår så hoppa bara över det! Var det fel att fråga menar du? Eller ska jag hoppa över att fråga om det var fel att fråga eftersom jag inte förstår om det var fel att fråga?  Man måste inte tolka ALLA Fenjas inlägg fientligt. Hon menade säkert bara precis som det står. Utan agg i rösten.
Snöflinga
06-02-2006, 22:07
Håller med dej cic
netaave
06-02-2006, 22:26
CITAT (Scrollan @ 06-02-2006, 22:24) tjena bruden, hur går det med kissarna?
CITAT (netaave @ 06-02-2006, 22:26) tjena bruden, hur går det med kissarna? Tackar som frågar. Det går hur bra som helst. De är ena ljuvliga, små varelser med mycket bus och tokigheter för sig. Jag ska dock inte utveckla det för mycket eftersom jag inte är under avdelningen "husdjur" just nu.
CITAT (Scrollan @ 06-02-2006, 22:35) CITAT (netaave @ 06-02-2006, 22:26) tjena bruden, hur går det med kissarna? Tackar som frågar. Det går hur bra som helst. De är ena ljuvliga, små varelser med mycket bus och tokigheter för sig. Jag ska dock inte utveckla det för mycket eftersom jag inte är under avdelningen "husdjur" just nu.  I och för sig....men det är juh din tråd  Fast onödigt kanske att reta faen på sig
CITAT (Reserv @ 06-02-2006, 22:37) I och för sig....men det är juh din tråd  Fast onödigt kanske att reta faen på sig  Asch, jag överlämnar den så gärna till dem som inte hade glömt den utan orkade gräva upp den ifrån gömman igen. Nä, nu ska jag inte mata tro........f'låt, tråden något mer.
forget-me-not
06-02-2006, 22:42
CITAT (Scrollan @ 06-02-2006, 22:40) Asch, jag överlämnar den så gärna till dem som inte hade glömt den utan orkade gräva upp den ifrån gömman igen. Nä, nu ska jag inte mata tro........f'låt, tråden något mer.
CITAT (cic @ 06-02-2006, 21:58) Man måste inte tolka ALLA Fenjas inlägg fientligt. Precis.
CITAT (Scrollan @ 06-02-2006, 22:40) CITAT (Reserv @ 06-02-2006, 22:37) I och för sig....men det är juh din tråd  Fast onödigt kanske att reta faen på sig  Asch, jag överlämnar den så gärna till dem som inte hade glömt den utan orkade gräva upp den ifrån gömman igen. Nä, nu ska jag inte mata tro........f'låt, tråden något mer. cic är nog det minsta troll man kan hitta här.
forget-me-not
07-02-2006, 12:13
CITAT (cic @ 06-02-2006, 21:58) CITAT (forget-me-not @ 06-02-2006, 21:20) CITAT (Fenja @ 06-02-2006, 21:17) Men om du inte förstår så hoppa bara över det! Var det fel att fråga menar du? Eller ska jag hoppa över att fråga om det var fel att fråga eftersom jag inte förstår om det var fel att fråga?  Man måste inte tolka ALLA Fenjas inlägg fientligt. Hon menade säkert bara precis som det står. Utan agg i rösten. Hade först tänkt låta bli att svara men nu känner jag att jag vill. Det Fenja skrev var oförskämt om det så sades med agg i rösten eller inte. Man ber inte någon som inte förstår en sak att bara hoppa över detta. Det är oförskämt. Hon kunde bara svarat på min fråga och låtit det stanna vid det. Och jag tolkar definitivt inte alla Fenjas inlägg som fientliga. Men detta är heller inte första gången hon ber mig hålla mig utanför en diskussion. För så kan man faktiskt tolka det som hon säger - förstår du inte så var tyst och säg inget.
Är det bara jag som tycker att det var jäkligt onödigt av cic att kliva in i den här tråden med sin kommentar? Snacka om att söka efter bråk.
CITAT (AnitaGg @ 07-02-2006, 15:06) Är det bara jag som tycker att det var jäkligt onödigt av cic att kliva in i den här tråden med sin kommentar? Snacka om att söka efter bråk.  Allting är jo relativt eller hur man nu säger.
forget-me-not
07-02-2006, 16:44
CITAT (AnitaGg @ 07-02-2006, 15:06) Är det bara jag som tycker att det var jäkligt onödigt av cic att kliva in i den här tråden med sin kommentar? Snacka om att söka efter bråk.  Nej, du är inte ensam.
CITAT (AnitaGg @ 07-02-2006, 15:06) Är det bara jag som tycker att det var jäkligt onödigt av cic att kliva in i den här tråden med sin kommentar? Snacka om att söka efter bråk.  Det är väl ungefär lika onödigt som att skriva en tråd och tacka för sig här på Odla och sedan stanna kvar.... Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 07-02-2006, 16:48) CITAT (AnitaGg @ 07-02-2006, 15:06) Är det bara jag som tycker att det var jäkligt onödigt av cic att kliva in i den här tråden med sin kommentar? Snacka om att söka efter bråk.  Det är väl ungefär lika onödigt som att skriva en tråd och tacka för sig här på Odla och sedan stanna kvar.... Mvh Fenja  Touché
CITAT (Scrollan @ 06-02-2006, 22:40) CITAT (Reserv @ 06-02-2006, 22:37) I och för sig....men det är juh din tråd  Fast onödigt kanske att reta faen på sig  Asch, jag överlämnar den så gärna till dem som inte hade glömt den utan orkade gräva upp den ifrån gömman igen. Nä, nu ska jag inte mata tro........f'låt, tråden något mer. Är jag ett troll..?  Vet du i så fall överhuvudtaget vad ett "troll" är..? Ja, jag tog upp tråden. Tänka sig att du inte försvann.. Och det är bra! Du och ALLA andra får plats här!
CITAT (Fenja @ 07-02-2006, 16:48) CITAT (AnitaGg @ 07-02-2006, 15:06) Är det bara jag som tycker att det var jäkligt onödigt av cic att kliva in i den här tråden med sin kommentar? Snacka om att söka efter bråk. :angry: Det är väl ungefär lika onödigt som att skriva en tråd och tacka för sig här på Odla och sedan stanna kvar.... Mvh Fenja Jag funderar på om det osar galla eller svavel om dina uttalanden ibland  men särskilt vänliga är dom då inte
CITAT (Fenja @ 07-02-2006, 16:48) CITAT (AnitaGg @ 07-02-2006, 15:06) Är det bara jag som tycker att det var jäkligt onödigt av cic att kliva in i den här tråden med sin kommentar? Snacka om att söka efter bråk. :angry: Det är väl ungefär lika onödigt som att skriva en tråd och tacka för sig här på Odla och sedan stanna kvar.... Mvh Fenja Jaså, då förstår jag precis! Det gäller att "ge igen" och "få sista ordet" .... Gissar att jag inte leker tillräckligt mycket i sandlådan för att kunna dom oskrivna reglerna.
Men Herre Gud!! Det kanske borde skapas en "Jag - hatar - Fenja - så - mycket - att - det - spelar - ingen - roll - vad -hon - säger - så - tolkar - vi - det som - DJÄVULEN - själv - är - ibland - oss"Det finns många här på forumet som häver ur sig bode det ena och det andra utan att koppla in hjärnan först. Jag känner inte Fenja, men nu har det startats nån slags häxtjakt som jag tycker är för djävlig. Jag tycker inte heller alltid som hon, men så kan det ju vara..
CITAT (cic @ 07-02-2006, 17:35) Men Herre Gud!! Det kanske borde skapas en "Jag - hatar - Fenja - så - mycket - att - det - spelar - ingen - roll - vad -hon - säger - så - tolkar - vi - det som - DJÄVULEN - själv - är - ibland - oss"Det finns många här på forumet som häver ur sig bode det ena och det andra utan att koppla in hjärnan först. Jag känner inte Fenja, men nu har det startats nån slags häxtjakt som jag tycker är för djävlig. Jag tycker inte heller alltid som hon, men så kan det ju vara..  Du tycker inte att det skulle va´till att gå till ytterligheter?  Eller så va´det väl där som den varierande mognadsnivån kom in  Jisses, jag säger då det
CITAT (Reserv @ 07-02-2006, 17:39) CITAT (cic @ 07-02-2006, 17:35) Men Herre Gud!! Det kanske borde skapas en "Jag - hatar - Fenja - så - mycket - att - det - spelar - ingen - roll - vad -hon - säger - så - tolkar - vi - det som - DJÄVULEN - själv - är - ibland - oss"Det finns många här på forumet som häver ur sig bode det ena och det andra utan att koppla in hjärnan först. Jag känner inte Fenja, men nu har det startats nån slags häxtjakt som jag tycker är för djävlig. Jag tycker inte heller alltid som hon, men så kan det ju vara.. :rolleyes: Du tycker inte att det skulle va´till att gå till ytterligheter?  Eller så va´det väl där som den varierande mognadsnivån kom in  Jisses, jag säger då det  Men du, Reserv, försök att se helheten.. Det är ju inte bara här som Fenja inte kan skriva något utan att bli påhoppad. Och kan du snälla förklara för mig varför just jag har en låg mognadsnivå.. Har du några exempel..?
Om du uppfattar det som att jag tycker du har låg mognadsnivå så är det upp till dig, det jag sa va´ varierande mognadsnivå. En tolkningsfråga alltså. Och vem har sagt att Fenja inte får skriva här? Eller nån annanstans? Har det uppfattats så så är ni lite väl kittsliga.
CITAT (Reserv @ 07-02-2006, 17:49) Om du uppfattar det som att jag tycker du har låg mognadsnivå så är det upp till dig, det jag sa va´ varierande mognadsnivå. En tolkningsfråga alltså. Och vem har sagt att Fenja inte får skriva här? Eller nån annanstans? Har det uppfattats så så är ni lite väl kittsliga.  Klart du inte har sagt att jag har en låg mognadsnivå, men jag tror ju knappast att du syftar på det motsatta?
Smekajsa
07-02-2006, 19:00
CITAT (cic @ 07-02-2006, 17:35) Men Herre Gud!! Det kanske borde skapas en "Jag - hatar - Fenja - så - mycket - att - det - spelar - ingen - roll - vad -hon - säger - så - tolkar - vi - det som - DJÄVULEN - själv - är - ibland - oss" Alla som känner Fenja vet ju att hon har både horn och svans
CITAT (cic @ 07-02-2006, 17:35) Jag känner inte Fenja, men nu har det startats nån slags häxtjakt som jag tycker är för djävlig. Jag håller med. Det känns obehagligt tycker jag.  Vad blir bättre av det här?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2006, 19:42) CITAT (cic @ 07-02-2006, 17:35) Jag känner inte Fenja, men nu har det startats nån slags häxtjakt som jag tycker är för djävlig. Jag håller med. Det känns obehagligt tycker jag.  Vad blir bättre av det här? Håller med. Det händer att inte jag heller tycker som Fenja alla gånger men å andra sidan gör jag det rätt ofta. Jag tycker också att hon behandlas styvmoderligt här på Odla. Hon är rak på sak och hon säger vad hon tycker och vågar sticka ut. Det respekterar jag henne för. Dessutom har hon förmågan att sätta fingret mitt på där det säkert känns för vissa. Och det är väl kanske det som stör de som känner sig träffade. Håll ut Fenja!
Smekajsa
07-02-2006, 20:45
CITAT (Smekajsa @ 07-02-2006, 19:00) CITAT (cic @ 07-02-2006, 17:35) Men Herre Gud!! Det kanske borde skapas en "Jag - hatar - Fenja - så - mycket - att - det - spelar - ingen - roll - vad -hon - säger - så - tolkar - vi - det som - DJÄVULEN - själv - är - ibland - oss" Alla som känner Fenja vet ju att hon har både horn och svans  och kvast ......... men ett hjärta av guld
CITAT (Smekajsa @ 07-02-2006, 20:45) Alla som känner Fenja vet ju att hon har både horn och svans  :D :wub: och kvast ......... men ett hjärta av guld  :wub: :wub: Horn, kvast och svans betvivlar jag inte, du kanske känner henne. Men hjärta?  det är nåt man inte sett lika ofta i forumet
CITAT (Smekajsa @ 07-02-2006, 20:45) CITAT (Smekajsa @ 07-02-2006, 19:00) CITAT (cic @ 07-02-2006, 17:35) Men Herre Gud!! Det kanske borde skapas en "Jag - hatar - Fenja - så - mycket - att - det - spelar - ingen - roll - vad -hon - säger - så - tolkar - vi - det som - DJÄVULEN - själv - är - ibland - oss" Alla som känner Fenja vet ju att hon har både horn och svans  och kvast ......... men ett hjärta av guld  Det guldhjärtat har jag nog märkt  Men, Fenja fortsätt att använda kvasten! Det finns alldeles för få som vågar säga sin egen mening och gå mot "majoriteten" (??) Såg att ni verkar trivas ihop på "Chatta och byt fröer,växter m m på Gröna fingrar"
CITAT (bikiv @ 07-02-2006, 21:09) CITAT (Smekajsa @ 07-02-2006, 20:45) CITAT (Smekajsa @ 07-02-2006, 19:00) CITAT (cic @ 07-02-2006, 17:35) Men Herre Gud!! Det kanske borde skapas en "Jag - hatar - Fenja - så - mycket - att - det - spelar - ingen - roll - vad -hon - säger - så - tolkar - vi - det som - DJÄVULEN - själv - är - ibland - oss" Alla som känner Fenja vet ju att hon har både horn och svans  och kvast ......... men ett hjärta av guld  Det guldhjärtat har jag nog märkt  Men, Fenja fortsätt att använda kvasten! Det finns alldeles för få som vågar säga sin egen mening och gå mot "majoriteten" (??) Såg att ni verkar trivas ihop på "Chatta och byt fröer,växter m m på Gröna fingrar"  Kom hit Bikiv, det är en massa trevliga tanter här nu!! Tack, tack för stödet! TACK till alla er andra som skriver snälla saker om mig på forumet och i pm, det betyder väldigt mycket! Mvh Fenja
lena:-)
07-02-2006, 21:20
Hjärta..å kanske en liten gloria som kanske kasar runt eftersom hon inte håller sig så still å lugn! Hon och alla andra med..för att inte orsaka missförstånd igen...  alla andra har det med. alltså! Hjärta och sånt! Ibland väger orden så tungt att man inte får dem över läpparna.
Parazzi
07-02-2006, 22:21
Fasiken, jag tror det här är den mest populära tråden på odla just nu. 139 inlägg och hela 5112 visningar. Wow, vem behöver skvallertidningar? Precis som Betty skrev i en annan tråd: CITAT hoppas att stämningen här på forumet blir bättre bara det blir barmark så folk får komma sig ut i sina trädgårdar och ge utlopp för sina aggressioner via spade och rensjärn... Må det bli töväder snart.
Ja jag tror många blir sura och frustrerade över att inte kunna vara ute och gräva i jorden. Just därför behöver vi vara extra toleranta mot varann och försöka att inte hugga på allting. Min bästa metod är att vända andra kinden till och ignorera försök till muck.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2006, 22:38) Ja jag tror många blir sura och frustrerade över att inte kunna vara ute och gräva i jorden. Just därför behöver vi vara extra toleranta mot varann och försöka att inte hugga på allting. Min bästa metod är att vända andra kinden till och ignorera försök till muck. Bra inställning men det kan vara en svår balansgång. Man vill ju inte vara mesig heller och det finns ju gränser för vad man ska behöva tåla. Ingen ska behöva bli trampad på. Man behöver säga ifrån ibland så att man inte tappar all självrespekt. Råg i ryggen måste man ha. Jag längtar också till våren! Både efter att få njuta av blomsterprakten i trädgården och efter att kunna spela golf. Om en månad räknar jag med att kunna svinga klubban igen!
birgitek
08-02-2006, 08:31
CITAT (Rossi @ 26-01-2006, 07:35) CITAT (cic @ 25-01-2006, 23:15) Jag förstår inte varför man startar en tråd för att berätta för alla att man tänker sluta..
Jag har läst hela "kattsnobb/avla-på-bondkatt"-tråden och märker ju att det finns en tydlig konflikt, men varför nån skulle sluta skriva på forumet fattar jag inte. Man kan inte alltid hålla sams, så är det ju bara.
Men att starta en tråd för att fiska sympatier och vädjanden tycker jag (och nu låter jag hård) faktiskt är en smula patetiskt. Tycker precis som du! Jag håller med. Vet iofs inte vad bråket gäller, men att starta en "snälla-be-mej-stanna-kvar"tråd är lite patetiskt Birgit Ek
Parazzi
08-02-2006, 08:41
CITAT (birgitek @ 08-02-2006, 08:31) Vet iofs inte vad bråket gäller, men att starta en "snälla-be-mej-stanna-kvar"tråd är lite patetiskt Birgit Ek Ja, om det varit så. Men nu har vi sett att detta inte är någon "be-mig-stanna"-tråd.
Parazzi
08-02-2006, 08:44
Det är bara att inse, det här stämmer alldeles för väl. Se bara på denna tråd!
CITAT (Parazzi @ 08-02-2006, 08:44) Det är bara att inse, det här stämmer alldeles för väl. Se bara på denna tråd! :D Ja, det är bara att inse att även män kan vara kärringar!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2006, 22:38) Ja jag tror många blir sura och frustrerade över att inte kunna vara ute och gräva i jorden. Just därför behöver vi vara extra toleranta mot varann och försöka att inte hugga på allting. Min bästa metod är att vända andra kinden till och ignorera försök till muck. Eller varför inte ett riktigt stenhårt träningspass för att få ut aggressionerna???
Parazzi
08-02-2006, 09:10
CITAT (stina @ 08-02-2006, 09:05) Eller varför inte ett riktigt stenhårt träningspass för att få ut aggressionerna???  Mycket bra idé.
CITAT (Parazzi @ 08-02-2006, 09:10) CITAT (stina @ 08-02-2006, 09:05) Eller varför inte ett riktigt stenhårt träningspass för att få ut aggressionerna??? :rolleyes: Mycket bra idé.  Det finns inget som fungerar så bra som att slå sig trött på en stor säck.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|