Sidor: 1, 2, 3, 4
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 17:47)
CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 17:39)
Och NU mina vänner så lämnar jag Odla - men bara för att laga middag!  smile.gif

Gud vad du skrämdes innan jag hann läsa färdigt meningen! ohmy.gif wub.gif

Det var precis den kommentaren jag fikade efter! laugh.gif tongue.gif biggrin.gif

Sorry, jag kanske sårar någon nu med min humor. Det var inte meningen men man ska inte ta allting så allvarligt.

Jag hade saknat dig med Magdis! wub.gif

Nu väntar korven. Vi ska ha korv stroganoff till middag.
Betty
CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 16:55)
Ps. Sen är det ingen som kan få mig att tro att den som i upprört tillstånd och som känner sig förfördelad och skriver det här upprörda inlägget att man minsann har blivit kränkt och nu lämnar Odla INTE skulle gå in här och titta vilka reaktioner ens inlägga har fått. Nädå, jag lovar dig att de här personerna sitter och läser varenda rad.

Du kanske missar en sak här Rossi...
Om Scrollan var upprörd när hon skrev inlägget vet inte jag - vet du?
Man kan mycket väl läsa Scrollans inlägg med lugn och sansad röst - om man vill.
Eftersom det skrivna ordet ter sig tämligen platt så är det lätt att du som läsare lägger in den ton du tror att skribenten hade när hon skrev inlägget. Om du i stället läser hennes inlägg med lugn och saklig ton så blir det en helt annan innebörd i inlägget.

Jag skriver detta med "fullständigt lugn röst" men om man vill så kan man tolka mina rader både vresigt och argt, det är helt upp till läsaren...
cic
Jag tycker precis på pricken som Rossi. Håller med i allt som hon har skrivit i den här tråden.
Magdis
Jag tycker det är väldigt tråkigt att någon väljer att lämna sajten för att man haft meningsskiljaktigheter. Jag har dessutom svårt att förstå det i det här fallet då det var lika mycket groll från bägge sidor.
Betty
Scrollan lämnade inte forumet p.g.a. s.k. meningsskiljaktigheter. Det här är anledningen till att hon lämnar Odlas forum:
CITAT
Efter en diskussion på en annan del av detta forum där jag hängts ut som "kattrassnobb", man har insuerat att jag skickat kränkande pm, att jag representerar de åsikter som gör att det finns för många katter på våra katthem, m.m.
Jag gillar diskussioner, om de hålls med respekt för individen, men när det övergår till rena oförskämdheter, så ställer jag inte upp på det.

"lika mycket groll från bägge sidor" - näe, jag kan faktiskt inte se nånstans i de inlägg Scrollan gjorde att hon skulle ha varit oförskämd mot Fenja.
LadyG
Jag tror inte Scrollan fiskade efter sympati, inte heller tror jag hon sitter och följer debatten. Däremot tror jag hon startade tråden för att tacka för sig så att vi inte skulle gå i taket om en vecka när någon inser att hon inte postat på ett tag.

För erkänn, om någon som vanligtvis postar varje dag plötsligt slutar posta och inte hör av sig, då skulle det bli ett jäkla spekulerande, PMande och mailande. wub.gif

Jag vet hur oroliga ni blir när Silos inte hör av sig på ett par dagar, eller som när (Felix_matte?) någon åkte till det nya barnbarnet och hälsade på - var borta lite över en dag och ni blev oroliga. wub.gif

Det är jättegulligt och omtänksamt av alla att oroa sig, och det var nog det Scrollan tänkte på när hon sa tack och adjö. wub.gif wub.gif

Fast det är bara min gissning, jag kan ju ha fel förståss. Men jag har inte sett varken henne eller Reserv sedan dess. unsure.gif
forget-me-not
CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 16:53)
Hur ska den som har lämnat Odla i så fall kunna läsa efterlysningen här? Det faller på sin egen orimlighet

Vad är det som säger att den som lämnat Odla går in här och läser? Det är du som förmodar att Scrollan fiskar efter uppmärksamhet. Men sanningen är att du har inte en aning om hur det ligger till, eller hur?
cic
CITAT (forget-me-not @ 27-01-2006, 19:38)
Vad är det som säger att den som lämnat Odla går in här och läser? Det är du som förmodar att Scrollan fiskar efter uppmärksamhet. Men sanningen är att du har inte en aning om hur det ligger till, eller hur?

Inte du heller kanske..? unsure.gif
forget-me-not
CITAT (cic @ 27-01-2006, 19:41)

Inte jag heller vadå? Vet sanningen menar du? Nej, det gör jag inte. Jag vet inte sanningen. Men jag påstår inte heller att jag gör det. Till skillnad från Rossi.
Rossi
CITAT (forget-me-not @ 27-01-2006, 19:44)
CITAT (cic @ 27-01-2006, 19:41)

Inte jag heller vadå? Vet sanningen menar du? Nej, det gör jag inte. Jag vet inte sanningen. Men jag påstår inte heller att jag gör det. Till skillnad från Rossi.

Sanning? Nej, det har jag aldrig sagt att det är för det vet varken du eller jag. Men det var en kvalificerad gissning och det är min åsikt och den står jag för. smile.gif

Det är rätt många som har skrivit liknande inlägg där de säger att de ska sluta och om jag minns rätt så är det bara en av dem jag känner till som har "hotat" med att lämna Odla som inte setts till här inne efteråt. Huruvida den personen sen har varit inne och tittat igen efteråt vet jag inte.

Däremot kan man ju med säkerhet säga att de som kommit med tomma hot och ändå stannat kvar definitivt har tittat in (eftersom de ju kom tillbaks).

Så statistiken talar för att den som skriver "lämnainlägg" går in och tittar och ser vilka svar man har fått.

Du behöver inte tycka samma som jag. Det är helt OK. Jag ger uttryck för min åsikt och du för din.
Snöflinga
Klart Rossi har rätt i sina tankar om att den som deklarerar att lämna forumet,inte av nyfikenhet går in ochföljer debatten wub.gif

Konstigt annars och som säkert kommer tillbaka under annan signatur....
Fenja
CITAT (cic @ 27-01-2006, 17:57)
Jag tycker precis på pricken som Rossi. Håller med i allt som hon har skrivit i den här tråden.

DET gör jag med och jag tycker att det är trist att se att Rossi, med flera, blir så påhoppade bara för att hon/de vågar att stå för och försöka förklara sitt ställningstagande. Jag har också bara varit med om en enda som sagt hej då officiellt och sedan verkligen försvunnit under min tid här på Odla.

OM jag skulle sluta vara här skulle jag pm:a eller maila mina vänner och de jag tycker om och berätta det så slipper de undra var jag tagit vägen. Av omtanke för att jag bryr mig om dem.

Att jag skriver det här är INTE ett ställningstagande mot Scrollan eller Reserv, de får ta sina beslut själva.

Mvh
Fenja
zaaritha
Var är tråden?
Gillan
Jag tycker att du Rossi, är lite väl kategorisk, Det är
absolut inte alla som "säger , tack och adjö" enbart
för att få sympatier. Kanske, vill de enbart ha bekräftelse.

Jag fick ett Pm som ifrågasatte min närvaro här.
Och, ja, jag vet att du ifrågasatte det också ( Pm.et alltså)
Du ville ha bevis föratt det överhuvud taget hänt.

Och, ja, jag ville verkligen ha bekräftelse, eftersom Pm:et,
fick mig att ifrågasätta mig själv. Jag ville veta om den som
skrev Pm:et hade er andra bakom ryggen i sitt meddellande.

Ja, jag är väl lite naiv också, eftersom jag aldrig förut varit
på något forum. Har alltså ingen som helst erfarenhet av
detta sätt att kommunisera. Jag börjar, sakta, men säkert
vänja mig, och jag trivs ganska bra.

Men, ta inte för givet att scrollan och reserv tackar för sig,
för att de vill ha medlidandesympatier.

Ha det gott/Gillan
Rossi
CITAT (Evgeni @ 27-01-2006, 23:04)
Jag fick ett Pm som ifrågasatte min närvaro här. Och, ja,
jag vet att du ifrågasatte det också. Du ville ha bevis för
att det överhuvud taget hänt.

Stopp och belägg nu! Bara för att inga missförstånd ska uppstå så måste jag klargöra att jag aldrig har ifrågasatt din NÄRVARO här på Odla. Man kan tolka dina rader så.

Det som hände i den förra tråden var att du beskrev en händelse där du kände dig påhoppad men jag hade svårt för att ta ställning till eller ge dig den bekräftelse som jag nu tolkar att du behövde eftersom jag bara hade hört din version. Jag skrev också att det är möjligt att jag är yrkesskadad - jag jobbar med juridik och är van vid att höra båda parter innan jag tar ställning.

Så här skrev jag i den tråden som Evgeni refererar till:

"Sen så hade jag nog velat se det där PM:et eller åtminstone citat av innehållet innan jag kan uttala mig om hur elakt det är. Är man inne i en känslig period så ska det inte mycket till för att man ska explodera och tolka allt till det värsta. Nu säger jag inte att Evgeni har feltolkat någonting men vi har ju bara hört hennes version och åtminstone jag skulle vilja ha alla fakta på bordet innan jag diskuterar frågan. Och kanske framför allt också - ligger det någonting MER bakom det hela? Om ett elakt PM har skickats - är det helt oprovocerat eller ligger något annat bakom som bara de involverade känner till?

Det finns för många frågetecken här för att jag ska kunna ta ställning. "
*Felix matte*

detta sätt att kommunisera. Jag börjar, sakta, men säkert

Ha det gott/Gillan

Tror att jag är och har varit lika naiv efterom detta forum är det enda jag huserar på förutom de politiska där så klart inga såna här ifrågasättanden förekommer.
*Felix matte*
CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 23:08)

Stopp och belägg nu! Bara för att inga missförstånd ska uppstå så måste jag klargöra att jag aldrig har ifrågasatt din NÄRVARO här på Odla. Man kan tolka dina rader så.

Det som hände i den förra tråden var att du beskrev en händelse där du kände dig påhoppad men jag hade svårt för att ta ställning till eller ge dig den bekräftelse som jag nu tolkar att du behövde eftersom jag bara hade hört din version. Jag skrev också att det är möjligt att jag är yrkesskadad - jag jobbar med juridik och är van vid att höra båda parter innan jag tar ställning.

"Sen så hade jag nog velat se det där PM:et eller åtminstone citat av innehållet innan jag kan uttala mig om hur elakt det är. Är man inne i en känslig period så ska det inte mycket till för att man ska explodera och tolka allt till det värsta. Nu säger jag inte att Evgeni har feltolkat någonting men vi har ju bara hört hennes version och åtminstone jag skulle vilja ha alla fakta på bordet innan jag diskuterar frågan. Och kanske framför allt också - ligger det någonting MER bakom det hela? Om ett elakt PM har skickats - är det helt oprovocerat eller ligger något annat bakom som bara de involverade känner till?

Kanske finns det fler här som jobbar och är bevandrad i juridikens snårskog. rolleyes.gif
Rossi
Jag har ALDRIG ifrågasatt någons närvaro här på Odla!!!!!!!

Återigen: Så här skrev jag i det inlägget som Evgeni refererar till:

Jag tycker att det är ganska SAKLIGT skrivet.
Rossi
CITAT (Felix matte @ 27-01-2006, 23:23)
Kanske finns det fler här som jobbar och är bevandrad i juridikens snårskog. rolleyes.gif

Det verkar inte så ..... Det finns så mycket hörsägen här.
LadyG
unsure.gif

Ni blir väl inte osams nu?

unsure.gif
Rossi
CITAT (LadyG @ 27-01-2006, 23:25)
unsure.gif

unsure.gif

Om någon anklagar mig för något som inte är sant så blir jag med rätta förbannad. Det är helt OK att ha olika åsikter men falska anklagelser är något helt annat.
yenny
CITAT (LadyG @ 27-01-2006, 23:25)
unsure.gif

unsure.gif

Jag satt i samma tankar jag med..

Börjar fundera om det är fler än jag som är vintertrötta och börjar bli smått griniga unsure.gif
Gillan

Snälla Rossi! Det finns, fån min sida, inga som helst,
missförstånd. Och jag kan inte ens se att jag skulle ha
insinuerat att du skulle ha ifrågasatt min närvaro här.

Om, du uppfattade mitt inlägg så, kan jag bara be om
ursäkt.

Men jag tycker fortfarande inte att det måste vara för att
fiska sympatier som några " andra " säger "tack och
adjö"

/Gillan
Rossi
Evgeni! Man kan tolka den här meningen från din sida så:

"Jag fick ett Pm som ifrågasatte min närvaro här. Och, ja,
jag vet att du ifrågasatte det också. "

Jag ville bara klargöra att det aldrig har varit på det sättet eftersom jag tycker att det vore ganska grovt att ifrågasätta någons närvaro och eftersom jag aldrig har gjort det så vill jag inte ha den stämpeln på mig.
Magdis
Nu har det väl spårat ut riktigt ordentligt ändå! unsure.gif Hur blev Rossi plötsligt syndabock i detta? Glöm detta nu och gå vidare allesammans. Puss och kram allihop! smile.gif
Gillan
Herre gud,! sluta!

Jag menade ju inte att du ifrågasatte mig! Rossi!

Det var i mina öron/Ögon Pm:et i säg, som du i
frågasatte!

/Gillan
Rossi
CITAT (Evgeni @ 27-01-2006, 23:34)
Herre gud,! sluta!

Det var i mina öron/Ögon Pm:et i säg, som du i
frågasatte!

/Gillan

Jo, jag förstod det men jag var rädd för att andra misstolkade det hela och det hade inte varit så kul för mig.

Bra att vi har rett ut det i alla fall!

smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 23:25)
CITAT (Felix matte @ 27-01-2006, 23:23)

Det verkar inte så ..... Det finns så mycket hörsägen här.

tongue.gif
Gillan
CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 23:35)
CITAT (Evgeni @ 27-01-2006, 23:34)
Herre gud,! sluta!

Det var i mina öron/Ögon Pm:et i säg, som du  i
frågasatte!

/Gillan

Jo, jag förstod det men jag var rädd för att andra misstolkade det hela och det hade inte varit så kul för mig.

Bra att vi har rett ut det i alla fall!

smile.gif

Tack, gode gud ( om det nu finns nån sån ).

Ha en bra helg och låt oss slippa fler misförstånd wub.gif

/Gillan
Reserv
wacko.gif Och där brann den sista stubinen!!! blink.gif En handfull fruntimmer i den här tråden läser inläggen som fan läser bibeln. Evgeni säger inte att du Rossi ifrågasatt hennes närvaro, hon säger att du ifrågasatte pm:et, ska det va´så förbannat svårt att fatta? Att en handfull fruntimmer sen inte fattat att Scrolan vart jädra påhoppad av Fenja, beror väl också på hur man läser har jag förstått. Fenja ifrågasatte varför hon skulle köpa två kattungar för 12000 kronor, istället för att köpa två katthemskatter för 2000 och donera resterande 10000 till katthemmet, för det finns juh så många hemlösa katter. Och det tycker ni, den handfulla delen av fruntimmer är helt okay och i sin ordning? Inget att bry sig i? Att vi sen ställer motfrågan då, varför Fenja avlar på huskatter när det redan finns så många hemlösa huskatter, då tycker den handfulla delen att det är "stackars" Fenja som vart taskigt bemött. Sen vart jag så in i helvetes less när hon, för vilken gång i orningen, ifrågasätter min manlighet. Va´är det hon insinuerar? Att jag är homosexuell eller?

Rossi: "Om någon anklagar mig för något som inte är sant så blir jag med rätta förbannad. Det är helt OK att ha olika åsikter, men falska anklöagelser är något helt annat"

Har du ensamrätt på att bli förbannad? Jag försvarar dom jag gillar om dom blir taskigt bemötta. Jag personligen skulle inte skriva här förrän Scrollan va´tillbaks på banan, och det är juh liiiite svårt att veta om hon är tillbaka om jag inte går in och kollar då och då. Och jag kan bara säga fy fan för hur diskussioner mellan fruntimmer kan se ut, sånt här trodde jag tillhörde skolålderns tjejbråk, men ni beter er inte ett förbannade dugg bättre. Med dessa ord blir jag antagligen avstängd, men nu har jag fått lätta lite grann på trycket, så det får det va´värt.
Rossi
Oj då. Och jag som alltid har tyckt om dig Reserv ... Vilka ord.

Nä, jag tror jag går och lägger mig nu. Jag kommer att drömma om dig inatt Reserv.
Rossi
CITAT (Reserv @ 27-01-2006, 23:49)
Evgeni säger inte att du Rossi ifrågasatt hennes närvaro, hon säger att du ifrågasatte pm:et, ska det va´så förbannat svårt att fatta?

Jag ifrågasatte aldrig PM:ets vara eller icke-vara. Jag kunde bara inte ta ställning eftersom jag inte visste vad som stod i PM:et. För övrigt har jag och Evgeni rett ut detta så det behöver vi inte dra upp igen.

Rossi: "Om någon anklagar mig för något som inte är sant så blir jag med rätta förbannad. Det är helt OK att ha olika åsikter, men falska anklöagelser är något helt annat"

Har du ensamrätt på att bli förbannad?

Nej, det har jag väl aldrig påstått. Men blir jag förbannad så startar jag inte en ny tråd och deklarerar för alla vad som hänt.

Välkommen tillbaka, förresten!
Gillan

Jag fick ett Pm som ifrågasatte min närvaro här.
Och, ja, jag vet att du ifrågasatte det också ( Pm.et alltså)
Du ville ha bevis föratt det överhuvud taget hänt.

detta sätt att kommunisera.  Jag börjar, sakta, men säkert

Ha det gott/Gillan

Det var ju det här som jag vile ha respons å wub.gif
Gillan
Bara för sakens skull, så har jag redigerat mitt inlägg,
så att ytterligare missförstånd skall undvikas. Hemskt
ledsen att det blev fel, men det var inte min mening. sad.gif

/Gillan
AnitaO
En liten reflektion bara ....
Är något förvånad att just du Rossi är så upprörd över själva grejen att starta en sån här tråd.
Du jobbar ju med juridik.
Är det inte så att man just inom det området har förståelse för att människor som känner sig orättvist behandlade på något sätt står upp och säger ifrån?
Berith
Undrar lite över varför Scrollan blev så sur över att Fenja la in en bild på sin katt i tråden. Hade hon blivit lika sur om det varit nån annan? unsure.gif
kristerh
F.n vilket ältande wink.gif kan vi inte inse att: nu är det som det är och sluta älta om vem som sagt vad och vad den peronen menar eller inte menar blink.gif
tröttsam tråd måste jag säga och nu kommer jag inte att befatta mig med den något mer wink.gif hoppas ni andra känner samma sak.
krister
ninnisky
CITAT (kristerh @ 28-01-2006, 11:50)
F.n vilket ältande wink.gif kan vi inte inse att: nu är det som det är och sluta älta om vem som sagt vad och vad den peronen menar eller inte menar blink.gif
tröttsam tråd måste jag säga och nu kommer jag inte att befatta mig med den något mer wink.gif hoppas ni andra känner samma sak.
krister

JAAA - och inga fler kommentarer från mig heller! Inte ens en smilie!
Rossi
CITAT (AnitaGg @ 28-01-2006, 08:27)
Är något förvånad att just du Rossi är så upprörd över själva grejen att starta en sån här tråd.
Är det inte så att man just inom det området har förståelse för att människor som känner sig orättvist behandlade på något sätt står upp och säger ifrån?

Man går i princip enbart på fakta i sitt bedömningsunderlag - väldigt lite känslor. I alla fall inom det området där jag agerar.

Jag tackar för mig i den här tråden nu. Har fått både positiva och något väldigt elakt PM med anledning av tråden. Men de trevliga PM:en överväger som väl är för min del.
AnitaO
CITAT (Rossi @ 28-01-2006, 17:27)
CITAT (AnitaGg @ 28-01-2006, 08:27)

Man går i princip enbart på fakta i sitt bedömningsunderlag - väldigt lite känslor. I alla fall inom det området där jag agerar.

Jag tackar för mig i den här tråden nu. Har fått både positiva och något väldigt elakt PM med anledning av tråden. Men de trevliga PM:en överväger som väl är för min del.

Fakta är bra.
Jag syftade mer på själva rätten att säga ifrån när man känner sig kränkt.

Jag personligen skulle förmodligen inte lämna ett forum på det sättet, det ligger inte för mig bara.
Men jag kan för den skull respektera att en annan person kan välja det sättet.
Hon/han har sina skäl, och dom känner ingen av oss till.

Sen till slut:
Ältande ..? Tja, kanske det.
Det är nog lite olika hur man ser på det.
Men det går ju att sluta läsa också rolleyes.gif
Gillan

Vad lätt du slipper undan Rossi smile.gif
Du reagerar som en furie, Och tycker att jag är
oförskämd. - Jag ber dig om ursäkt, inte för ditt ut-
talande om pm;et jaf fick, utan för att jag uttryckte
mig fel igår.

Men fortfarande har jag inte fått nån som helst respons från
dig, varken vad det gäller ursäkten eller hurvida du är
kategorisk eller inte. wub.gif sad.gif , Jag trodde faktiskt att
man var två i en ordväxling wink.gif

/Gillan
netaave
Jag fick ett privat mail av Scrollan och hon är inte sur, bara trött över att misstolkas och att inte få föra en saklig diskussion.
Hon har fått hem sina kissar idag och jag tror helt enkelt inte hon hinner med oss just nu.
Hon kommer nog vad det lider.....
LadyG
CITAT (netaave @ 28-01-2006, 23:53)
Jag fick ett privat mail av Scrollan och hon är inte sur, bara trött över att misstolkas och att inte få föra en saklig diskussion.
Hon har fått hem sina kissar idag och jag tror helt enkelt inte hon hinner med oss just nu.

Bra, det tyckte jag om att få höra!

Hoppas vi får se fler blider av de små liven smile.gif
Eva i Skåne
CITAT (netaave @ 28-01-2006, 23:53)

Trevligt att höra.

Då kanske vi snart har både henne och Reserv tillbaka.

smile.gif
zaaritha
Ja--jag hoppas att de inte gett upp! wub.gif
cic
Välkommen tillbaka får man väl säga!

Ja, visst var det kanske inte nödvändigt att använda just den här tråden.. Men jag kunde inte låta bli.. wink.gif
Berith
CITAT (cic @ 06-02-2006, 17:48)

Ja, visst var det kanske inte nödvändigt att använda just den här tråden.. Men jag kunde inte låta bli..  ;)

Du är rolig du! laugh.gif

Vem har varit borta? rolleyes.gif
Fenja
CITAT (cic @ 06-02-2006, 17:48)

Ja, visst var det kanske inte nödvändigt att använda just den här tråden.. Men jag kunde inte låta bli.. wink.gif

ø¤º°`°º¤ø,¸¸,øº°•.¸(¯`'•.¸word ¸.•'´¯)¸.•º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø

Mvh
Fenja
Reserv
Det underbaraste med det här forumet är att mognadsgraden är kraftigt varierande rolleyes.gif
netaave
CITAT (Reserv @ 06-02-2006, 18:27)
Det underbaraste med det här forumet är att mognadsgraden är kraftigt varierande rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif unsure.gif sad.gif wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon