Full version: Reserv!
Sidor: 1, 2, 3
Kathy
CITAT (Scrollan @ 11-02-2006, 16:24)
Jag tror odla skulle tjäna mycket på att ha ett liknande system.

Och det i sin tur skulle nog minimera såna här trådar där man avhandlar hur det har gått till.

Jag tycker det är mycket synd att Reserv har lämnat forumet. sad.gif
pisanggoreng
Fast nog förstår alla också att moderatorer inte kan utses hur som helst,
och givetvis inte är gratis att hålla med heller...

(Hade jag varit upphovsman till detta forum hade jag allvarligt funderat på
att lägga ner alla avdelningar utom de som är specifikt inriktade på växter
och odling, och hänvisa folk som vill prata om bantingskurer, hundar, golf, religion
eller vad det nu kan vara till andra ställen. Men det är ju bara vad
jag hade gjort.)
Fenja
CITAT (pisanggoreng @ 11-02-2006, 16:47)

(Hade jag varit upphovsman till detta forum hade jag allvarligt funderat på
och odling, och hänvisa folk som vill prata om bantingskurer, hundar, golf, religion
eller vad det nu kan vara till andra ställen. Men det är ju bara vad
jag hade gjort.)

*nickar bestämt*
Mvh
Fenja
LadyG

Det finns gott om forum i världen där moderatorerna är entusiaster som ställer upp gratis.

Jag är frivillig moderator på ett annat forum, och ingen av oss som modererar där får någon ersättning. Vi gör det för att vi tycker om forumet och människorna där.
Kathy

Här är en till som modererar gratis, precis som LadyG.
Whiskuchi

Jag har också modererat gratis (men hoppade av då jag märkte att det tog för mycket tid från mitt riktiga liv, flera timmar om dagen)

Är det en/två frivillig moderator/moderatorer per forum är inte arbetsbördan så överväldigande, kanske värt att fundera på? smile.gif
lilla mamma
jag är inte skyldig, jag gillar Reserv fast jag kanske inte håller med om allt.
Jag bad honom bara hålla sig lugn under Azemans inlägg för jag började ana att detta skulle hända.

EN dag gick det, sedan detta
pisanggoreng
Jo, sjävklart finns det gratis-moderatorer.

Men det är ju inte helt lätt att utse någon... Säg till exempel att Reserv skulle utses
till moderator... Eller Azeman... Eller... Ja, ni förstår själva.

Hur man än vrider på det så får ju en moderator stor makt, och därför är det väl
inte sällan de som startat forumet som också modererar.
AnitaO
Jag har också modererat gratis. Tror faktiskt att det är det vanligaste.

En bra moderator kan lägga sina egna känslor åt sidan och skilja på päron och äpplen.
Därför tror jag inte att personliga preferenser är något större problem för rätt person.
silos
En Moderator behöver vara en människa med fötterna i stadig kontakt med Moder Jorden,är ärlig,som inte följer dit vinden blåser för tillfället,som tycker om sina medmänniskor,som kan vara saklig etc...

Så tycker jag och inser att jag inte skulle passa till att vara en Moderator;eftersom jag "flyger" en hel del och även kan följa dit vinden blåser, åtminstone en liten stund till jag fått tag i min egen "vindkraft"
cic
CITAT (pisanggoreng @ 11-02-2006, 17:24)
Men det är ju inte helt lätt att utse någon... Säg till exempel att Reserv skulle utses

Hur man än vrider på det så får ju en moderator stor makt, och därför är det väl

Japp. sleep.gif
LadyG
Jag skulle rösta för Felix_matte som moderator om vi fick rösta om saken, alltid lugn och sansad och alltid trevlig.

Fast hon kanske inte vill. unsure.gif
Fenja
CITAT (cic @ 11-02-2006, 17:38)
CITAT (pisanggoreng @ 11-02-2006, 17:24)

Japp. sleep.gif

*nickar igen*
Mvh
Fenja
AnitaO
Hade jag varit upphovsman till detta forum hade jag allvarligt funderat på
eller vad det nu kan vara till andra ställen.

Men hallå där!
Säger du som har skrivit 47% av dina inlägg i just småprat.
Läs inte här inne om du inte tycker om det, utan håll dig då i odlingsavdelningarna.
pisanggoreng
CITAT (AnitaGg @ 11-02-2006, 18:13)

Men hallå där!
Läs inte här inne om du inte tycker om det, utan håll dig då i odlingsavdelningarna.

Stopp nu!!!

Jag har inte sagt att jag inte läser och skriver i småprat- för det gör jag ju uppenbarligen. Att påstå motsatsen vore ren och skär idioti med tanke på att det förs statistik på det också...

Men jag kvarstår ändå vid vad jag sa (om du hade läst det), nämligen att om jag hade varit upphov till detta forum så hade jag tagit bort alla avdelningar som inte har med växter och odling att göra. Det är inte samma sak som att säga att jag inte läser och skriver här, eller att jag (inte) tycker om småprat.

Blanda inte ihop sakerna, tack!
AnitaO
CITAT (pisanggoreng @ 11-02-2006, 18:36)
CITAT (AnitaGg @ 11-02-2006, 18:13)

Men hallå där!

Stopp nu!!!

Jag har inte sagt att jag inte läser och skriver i småprat- för det gör jag ju uppenbarligen. Att påstå motsatsen vore ren och skär idioti med tanke på att det förs statistik på det också...

Men jag kvarstår ändå vid vad jag sa (om du hade läst det), nämligen att om jag hade varit upphov till detta forum så hade jag tagit bort alla avdelningar som inte har med växter och odling att göra. Det är inte samma sak som att säga att jag inte läser och skriver här, eller att jag (inte) tycker om småprat.

Men sådär ruskigt långsökt är det väl inte i alla fall? huh.gif
Om du hade skapat detta forum så hade inte småprat funnits.
Med andra ord så tycker du inte att en sån avdelning hör hemma på ett odlingsforum.
Alltså i konsekvensen namn borde du inte skriva så mycket där, eftersom du inte tycker det hör hemma här.
pisanggoreng
Nej... nu läser du in för mycket i det jag skriver igen. Läs vad jag skriver, och försök inte lista ut vad jag tänker för det vet du ju inte ändå.

Jag tycker mycket väl att småprat kan finnas på ett odlingsforum.

Om jag hade skapat forumet så kanske småprat hade funnits med.

MEN (och det är här poängen kommer): hade "mitt" småpratforum utvecklats som det har gjort här på Odla så hade jag raderat det för länge sen.
caprifol
Min reaktion på pisanggorengs inlägg var exakt samma som AnitaGg:s
"varför i hela friden håller Du till på detta forum?". Hann inte svara, för annat kom emellan, men jag tycker alltså precis som AnitaGg! Det låter ungefär som när alla säger "det är bara skit på TV "men uppenbarligen inte hittat off-knappen...
pisanggoreng
Då får jag väl säga samma sak till dig: läs vad jag skriver istället för att tänka efter själv och hitta på vad du tror jag tänker och tycker... blink.gif
AnitaO
CITAT (pisanggoreng @ 11-02-2006, 19:26)
Nej... nu läser du in för mycket i det jag skriver igen. Läs vad jag skriver, och försök inte lista ut vad jag tänker för det vet du ju inte ändå.

MEN (och det är här poängen kommer): hade "mitt" småpratforum utvecklats som det har gjort här på Odla så hade jag raderat det för länge sen.

Jag läser vad du skriver.
Och du skriver att om ett småpratsforum på ditt forum skulle ha utvecklats på samma sätt som här så skulle du ha raderat det.
Med andra ord tycker du att småprat på Odla är skit.
Då undrar jag (och tydligen fler) varför du är här så ofta.
pisanggoreng
CITAT (AnitaGg @ 11-02-2006, 19:46)
Och du skriver att om ett småpratsforum på ditt forum skulle ha utvecklats på samma sätt som här så skulle du ha raderat det.

Nej, jag tycker inte det är skit (åtminstone inte så generellt), och det har jag inte heller sagt.
Jag fattar inte hur svårt det kan vara att BARA läsa det jag skriver utan att lägga in en massa egna tolkningar i det...
silos
CITAT (pisanggoreng @ 11-02-2006, 19:26)

Varför i jösse namn skulle han tycka att småprat är skit ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
AnitaO
CITAT (pisanggoreng @ 11-02-2006, 19:56)

Nej, jag tycker inte det är skit (åtminstone inte så generellt), och det har jag inte heller sagt.
Jag fattar inte hur svårt det kan vara att BARA läsa det jag skriver utan att lägga in en massa egna tolkningar i det...

Så klart att alla tolkar det skrivna ordet på sitt sätt.
Det gör säkert du också när du läser.
Robotar gör som man säger, människor tänker själv.
pisanggoreng
Jag lämnar denna "diskussion" här.

Tolka det hur du vill!
Alexander-VG-zon3
CITAT (pisanggoreng @ 11-02-2006, 18:36)
det), nämligen att om jag hade varit upphov till detta forum så hade jag tagit bort alla avdelningar som inte har med växter och odling att göra. Det är inte samma sak som att säga att jag inte läser och skriver här, eller att jag (inte) tycker om småprat.

jag hadde gjort exsakt samma sak om jag hadde kunnat göra det tat bort småprat,husjur,
och haft kavr det somenbart handlar om odlin,växter och då menar jag bara odling,växter ute och inne inget annat
istället hade jag lagt till mer roligare som hoyor,katusar typ som eller nåt annat .
sen vad jag själv tycker om allt det här är att det har blivit en sån stor sak av deet hela .
typ fler medlemar låter det som på att dom följer strömmen saknar en reserv så ska 5till hoppa på så läser jag det fast det kanske inte är så men det känns så .

sen även herre gud han bestämde själv att lämna det som jag har förstått så har han inte blivit tvingad till det utan han LÄMNADE DET SJÄLVMANT (inte att han blev tvingad) om det nu är så att han var tvingad . ja då kan vi skriva protest trådar och trådar om hur vi saknar han .
men det är ju inte precis så foromuet kommer kracha eller nåt bara för inte han är här typ .
så det är som det är han vill inte vara här ja då är det bra med det
Boxer
Hoppar in och blir förvånad, lite chockad, arg, sorgsen, fnittrig, besviken, när jag läser de trådar som är så infekterade.

Många kloka ord från flera, men det som gnager kvar i tanken är: Reserv, kom tillbaka!
Lotta150
CITAT (Boxer @ 11-02-2006, 20:43)
Hoppar in och blir förvånad, lite chockad, arg, sorgsen, fnittrig, besviken, när jag läser de trådar som är så infekterade.

Många kloka ord från flera, men det som gnager kvar i tanken är: Reserv, kom tillbaka!

Faller han inte för den lilla sötingen, så är det nog inget att göra åt... laugh.gif
cic
CITAT (pisanggoreng @ 11-02-2006, 20:07)

Tolka det hur du vill!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja jag vet hur jag tolkar det i alla fall! rolleyes.gif
ninnisky
RESERV - Hallå - var är du???? biggrin.gif biggrin.gif
Magdis
Jag vill att han ska komma tillbaka! sad.gif Ett större och mer kärleksfullt hjärta får man leta efter här i världen! sad.gif sad.gif
Fialotta
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-02-2006, 22:42)
Jag vill att han ska komma tillbaka! sad.gif Ett större och mer kärleksfullt hjärta får man leta efter här i världen! sad.gif sad.gif

Jag håller med dig wub.gif
AnitaO
CITAT (pisanggoreng @ 11-02-2006, 20:07)

Tolka det hur du vill!

Plättlätt .
Argumenten slut, men inte önskan om att få sista ordet.
Därför klämmer man till lite på slutet rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (maudan @ 12-02-2006, 09:17)
Jag vill att han ska komma tillbaka!  :( Ett större och mer kärleksfullt hjärta får man leta efter här i världen!  :(  :(

Och jag oxo wub.gif
netaave
CITAT (AnitaGg @ 12-02-2006, 09:33)
CITAT (maudan @ 12-02-2006, 09:17)
Jag vill att han ska komma tillbaka!  sad.gif Ett större och mer kärleksfullt hjärta får man leta efter här i världen!  sad.gif  sad.gif

Och jag oxo wub.gif

Jag med! smile.gif
yenny
jag håller med magdis jag med... jag vill också ha tillbaka Reserv!
birgitek
Har inte läst på forat på ett tag och blir alldeles förskräckt vilka enkelspåriga och inskränkta människor det finns.
Självklart bör Reserv vara kvar, hans inlägg verkar komma från en rak, ärlig person med stor intergritet och jag har stor behållning av hans inlägg även när de inte stämmer med mina åsikter.
Det är ju bara så trist med människor som inte klarar av andra åsikter än sina egna.
Har hittills aldrig läst något från någon här på forat som berättigar till censur.
Live and let live!
Birgit Ek
kristerh
Orkar inte läsa hela tråden, men jag håller med Birgit Ek helt o hållet,
jag gillar Reservs raka ärliga svar, även om jag kanske inte håller med alla gånger men som sagt fler borde vara lika raka o säga vad de tycker.
och att några tar illa vid sig är synd men så är det med det skrivna språket.
krister
LadyG
CITAT (kristerh @ 13-02-2006, 11:35)
jag gillar Reservs raka ärliga svar, även om jag kanske inte håller med alla gånger men som sagt fler borde vara lika raka o säga vad de tycker.
och att några tar illa vid sig är synd men så är det med det skrivna språket.
krister

Exakt min åsikt. Det är skönt med uppriktiga människor oavsett om man håller med dem eller inte.
Alexander-VG-zon3
OMG !!!!
kristerh
CITAT (flaxss @ 13-02-2006, 12:03)
OMG !!!!

Ursäkta men vad betyder det wink.gif wub.gif
krister
*Felix matte*
CITAT (kristerh @ 13-02-2006, 12:20)
CITAT (flaxss @ 13-02-2006, 12:03)
OMG !!!!

Ursäkta men vad betyder det wink.gif wub.gif
krister

Oh my God
kristerh
Pinsamt, var det så enkelt wink.gif laugh.gif
krister
*Felix matte*
CITAT (kristerh @ 13-02-2006, 12:25)
Pinsamt, var det så enkelt wink.gif laugh.gif
krister

Tja.... var inte så enkelt som det ser ut... jag Googlade tongue.gif laugh.gif
andersen
CITAT (birgitek @ 13-02-2006, 08:46)
Har inte läst på forat på ett tag och blir alldeles förskräckt vilka enkelspåriga och inskränkta människor det finns.
Självklart bör Reserv vara kvar, hans inlägg verkar komma från en rak, ärlig person med stor intergritet och jag har stor behållning av hans inlägg även när de inte stämmer med mina åsikter.
Det är ju bara så trist med människor som inte klarar av andra åsikter än sina egna.
Har hittills aldrig läst något från någon här på forat som berättigar till censur.
Live and let live!
Birgit Ek

Helt rätt Birgit, klart att jag inte tycker som Reserv eller som dej varje gång, men då säjer man väll det och så stannar det väll med att man tycker olika. Sedan så kan man väll bli arg ibland och ta en paus från forumet, det har jag gjort flera gånger.

Men vad som jag därimot har svårt för är att det inte finns någon som styr upp forumet innan det blir otrevligheter tex så gillar jag inte tråden om bojkott av muslimska varor den borde tas bort för det finns rasistiska inlägg i den tråden.
pejori
CITAT (andersen @ 13-02-2006, 15:40)
CITAT (birgitek @ 13-02-2006, 08:46)
Live and let live!
Birgit Ek

Helt rätt Birgit, klart att jag inte tycker som Reserv eller som dej varje gång, men då säjer man väll det och så stannar det väll med att man tycker olika. Sedan så kan man väll bli arg ibland och ta en paus från forumet, det har jag gjort flera gånger.

Men vad som jag därimot har svårt för är att det inte finns någon som styr upp forumet innan det blir otrevligheter tex så gillar jag inte tråden om bojkott av muslimska varor den borde tas bort för det finns rasistiska inlägg i den tråden.

instämmer helt med er.. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon