|
Snöflinga
10-02-2006, 22:45
Ja kära nån....är det så här IGEN... Gillar reserv för det mesta...men han kan allt han med... Hoppas dock att han stannar kvar...
*Felix matte*
10-02-2006, 22:53
CITAT (ninnisky @ 10-02-2006, 22:43) Är det inte alla vårs rättighet att få veta vad som händer/hände med Reserv och be forumvärdarna om en förklaring? Jamen då tycker jag att du ska pm:a el maila forumvärdarna Ingemar och Göran och be om förklaring. Eftersom den/de som klagat på och velat få Reserv bannad.. inte vågar träda fram.
Lady Hamilton
10-02-2006, 23:14
Vet mera nu, därför tog jag bort inlägget)
netaave
10-02-2006, 23:19
Va här kan man inte ens ta paus från forumet under OS-invigningen utan att det händer dramatiska saker. Har Reserv blivit avstängd?????? Han är väl inte den som är värst!!!!!!
PROTESTERAR Å DET BESTÄMDASTE
*Felix matte*
10-02-2006, 23:25
CITAT (netaave @ 10-02-2006, 23:19) Va här kan man inte ens ta paus från forumet under OS-invigningen utan att det händer dramatiska saker. Har Reserv blivit avstängd?????? Han är väl inte den som är värst!!!!!!
PROTESTERAR Å DET BESTÄMDASTE Jag var också borta ett tag och sedan när jag loggade in igen så hade Reserv blivit anmäld... fattar noll Nej inte är hans inlägg speciellt "grova"... faktiskt så hade en annan medlem än värre men så klart... är man kompisar så anmäls inget. Arg så jag kokar stundvis... men vad tjänar det till = Inget
Som jag skrev i en annan tråd.. Här är man borta från odla EN hel dag.. Så händer det hur mycket som helst. Vad då avstängd? Vaddå någon har "klagat" till forumvärdar? Spekuleras det bara, eller är det någon som faktiskt vet? CITAT (Själv skulle jag faktiskt inte sakna Reserv och jag sympatiserar sällan med hans åsikter. Däremot är det inte jag som har klagat hos Ingemar eller någon annan, och vidhåller såklart hans rätt att vara här så länge han inte går emot forumreglerna, som ju för övrigt tycks vara rätt ihåliga här på forumet...) Håller med.
CITAT (cic @ 10-02-2006, 23:27) Som jag skrev i en annan tråd.. Här är man borta från odla EN hel dag.. Så händer det hur mycket som helst. Vad då avstängd? Vaddå någon har "klagat" till forumvärdar? Spekuleras det bara, eller är det någon som faktiskt vet? CITAT (Själv skulle jag faktiskt inte sakna Reserv och jag sympatiserar sällan med hans åsikter. Däremot är det inte jag som har klagat hos Ingemar eller någon annan, och vidhåller såklart hans rätt att vara här så länge han inte går emot forumreglerna, som ju för övrigt tycks vara rätt ihåliga här på forumet...) Håller med. reserv skrev PM till mig för att säga hejdå och samtidigt berätta att han skulle hoppa av självmant eftersom de hade klagats så mycket på honom
Att han skulle varit provocerande
CITAT (silos @ 10-02-2006, 23:31) Att han skulle varit provocerande  ...och tydligen hade Ingemar blivit så less på alla PM som handlade om Reserv så han gav honom en varning. Där ser man hur lätt det kan vara att bli av med nån man inte gillar här...bara att klaga tills Ingemar blir less.
netaave
10-02-2006, 23:37
Självmant! Då är det bara hålla tummar och tår för att han kommer tillbaka då. Forumet är inte detsamma utan honom. Visst kan han vara kärv i tonen ibland, men inte utan anledning.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 23:36) CITAT (silos @ 10-02-2006, 23:31) Att han skulle varit provocerande  ...och tydligen hade Ingemar blivit så less på alla PM som handlade om Reserv så han gav honom en varning. Där ser man hur lätt det kan vara att bli av med nån man inte gillar här...bara att klaga tills Ingemar blir less.  USCH så fega människor som det finns inom forumvärlden och förresten även irl
Inga från Närke
10-02-2006, 23:39
[silos,10-02-2006, 23:31] reserv skrev PM till mig för att säga hejdå och samtidigt berätta att han skulle hoppa av självmant eftersom de hade klagats så mycket på honom ----------------------------------------------------------------------------------- Då är det väl Reserv själv som har valt att sluta och inte blivit avstängd som det låter på Solis och Reservs PM.
Men hoppas att han stannar kvar.
CITAT (Inga från Närke @ 10-02-2006, 23:39) [silos,10-02-2006, 23:31] reserv skrev PM till mig för att säga hejdå och samtidigt berätta att han skulle hoppa av självmant eftersom de hade klagats så mycket på honom ----------------------------------------------------------------------------------- Då är det väl Reserv själv som har valt att sluta och inte blivit avstängd som det låter på Solis och Reservs PM.
Men hoppas att han stannar kvar. Just det:SJÄLVMANT men det är ändå tråkigt
"Självmant"? Tja...på samma sätt som den mobbade "självmant" drar sig undan på rasterna, eller att en internetleverantör som uppvaktas av UD och Säpo "självmant" stänger av en tidning (som visserligen är helrutten), eller på samma sätt som den misshandlade "självmant" tar tillbaks en polisanmälan. Ok, där kanske jag spetsade till det lite.
Hoppas Reserv kommer tillbaks, och att även de som anmälde stannar kvar. Och att alla kan komma bättre överens. Men, om folk inte kan komma överens ute i vida världen, hur ska de då kunna komma överens på ett internetforum?
Farbror Blå
11-02-2006, 00:53
Hmm kanske man skulle göra som Reserv? Forumet blir ändå aldrig detsamma utan honom...
CITAT (Farbror Blå @ 11-02-2006, 00:53) Hmm kanske man skulle göra som Reserv? Forumet blir ändå aldrig detsamma utan honom... Ska jag skratta eller gråta Men jag håller med. Han var en av dem jag "föll" för innan jag registrerade mig  (på gott och ont  ) /Gillan
Biggan_
11-02-2006, 01:03
Jag gillar Reserv och vill för allt i världen inte att han försvinner från forumet. Visst kan han vara kärv och burdus ibland, ( han är ju inte felfri) men han har ett stort hjärta och har varit till stor tröst för många här. Inte har han gjort sig förtjänt av att bli utfryst på detta sätt
CITAT (Birgitta P @ 11-02-2006, 01:03) Jag gillar Reserv och vill för allt i världen inte att han försvinner från forumet. Visst kan han vara kärv och burdus ibland, ( han är ju inte felfri) men han har ett stort hjärta och har varit till stor tröst för många här. Inte har han gjort sig förtjänt av att bli utfryst på detta sätt :( Tack och lov, att du säger så Förstår fortfarande inte mycket, men hoppas ändå att det löser sig /Gillan
OM det nu kommit klagomål på ens medverkan på forumet så borde man kanske fundera över sin attityd och vad det kan grunda sig på. Jag fattar inte att så många av er kan ta ställning som ni gör utan att veta vad det egentligen rör sig om?!! Har Ingemar utfärdat en varning så finns det säkert fler skäl för den än att så många skrivit och klagat så att Ingemar "tröttnat", det är jag helt säker på. Som säkert de flesta vet är jag en av dem som inte kommit särskilt väl överens med Reserv. Jag kan inte helt ärligt beklaga att han istället för att ta till sig kritiken väljer att sluta vara här. Det är hans eget val, som han borde få göra utan att hela småprat fylls av trådar om det. Det är inte länge sedan Reserv "hotade" att sluta vara här av sympati till Scrollan... det är väl inte ortoligt att det blir likadant den här gången heller... Mvh Fenja
Jag gillar reservs inlägg. Han är så mångfacetterad, inte bara snäll, inte bara medkännande, inte bara rolig, inte bara sarkastisk, inte bara elak, inte bara... utan allt detta. Han är en av dem som gör att jag överhuvudtaget hänger på småprat, även om jag inte skriver så ofta. Men, det han skrivit igår till Azeman var ogenomtänkt och elakt. Det var första gången jag reagerade ordentligt på något reserv skrivit, blev riktigt sur, faktiskt. Därför förstår jag klagomålen, om det nu är dessa som är orsaken till dem. Tycker att han inte ska lämna forumet för det! Tycker däremot att han kunde ha bett om ursäkt. (han kanske har gjort det?) Och härdanefter tänkt sig för innan. Det finns bättre sätt att säga samma sak som inte är så taskigt. Dessutom var det en som skrev något ännumer elakt!! Jag vill väldigt gärna att reserv lär sig av sitt misstag och väljer att stanna! Forumet är faktiskt inte det samma utan honom, även om det finns fler som gör det intressant. Sen finns det några gamla medlemmar som är kunniga och hjälpsamma, men också riktigt riktigt elaka många gånger. Men dessa är så duktiga på att kamofulera sina elakheter så att dom märks knappt. (Detta är min högst personliga uppfattning). Reserv, lär dig av detta, skaka av dig obehaget och kom tillbaka! P.s för tydlighetens skull vill jag säga att jag inte har anmält någonting till någon.
Hm, det bråkas ibland ordentligt här på forumet och många hårda ord faller. Men så snart någon tar illa upp och tänker sluta på forumet så är allt så bra så.... Kanske det skulle vara trevligare om vi alla håller ett tonläge som gör att vi inte behöver den här typen av trådar...
stennie
11-02-2006, 10:18
CITAT (Anne R @ 11-02-2006, 08:53) Jag gillar reservs inlägg. Han är så mångfacetterad, inte bara snäll, inte bara medkännande, inte bara rolig, inte bara sarkastisk, inte bara elak, inte bara... utan allt detta. Han är en av dem som gör att jag överhuvudtaget hänger på småprat, även om jag inte skriver så ofta. Men, det han skrivit igår till Azeman var ogenomtänkt och elakt. Det var första gången jag reagerade ordentligt på något reserv skrivit, blev riktigt sur, faktiskt. Därför förstår jag klagomålen, om det nu är dessa som är orsaken till dem. Tycker att han inte ska lämna forumet för det! Tycker däremot att han kunde ha bett om ursäkt. (han kanske har gjort det?) Och härdanefter tänkt sig för innan. Det finns bättre sätt att säga samma sak som inte är så taskigt. Dessutom var det en som skrev något ännumer elakt!! Jag vill väldigt gärna att reserv lär sig av sitt misstag och väljer att stanna! Forumet är faktiskt inte det samma utan honom, även om det finns fler som gör det intressant. Sen finns det några gamla medlemmar som är kunniga och hjälpsamma, men också riktigt riktigt elaka många gånger. Men dessa är så duktiga på att kamofulera sina elakheter så att dom märks knappt. (Detta är min högst personliga uppfattning). Reserv, lär dig av detta, skaka av dig obehaget och kom tillbaka! P.s för tydlighetens skull vill jag säga att jag inte har anmält någonting till någon. Kunde inte sagt det så bra själv...men precis så tycker jag med!
Biggan_
11-02-2006, 10:46
CITAT (silos @ 11-02-2006, 10:35) Vi får hålla tummarna Solis!
CITAT (Birgitta P @ 11-02-2006, 10:46) CITAT (silos @ 11-02-2006, 10:35) Ny dag ,men ingen reserv som har kommit tillbaka  :( :( Vi får hålla tummarna Solis!  Håll JÄTTE HÅRT
Hannele
11-02-2006, 10:49
CITAT (silos @ 10-02-2006, 19:56) Snälla goa rara reserv STANNA KVAR här !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Har han lämnat dej??
CITAT (Hannele @ 11-02-2006, 10:49) CITAT (silos @ 10-02-2006, 19:56) Snälla goa rara reserv STANNA KVAR här !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Har han lämnat dej??  OSS alla
Hannele
11-02-2006, 10:57
CITAT (silos @ 11-02-2006, 10:51) CITAT (Hannele @ 11-02-2006, 10:49) CITAT (silos @ 10-02-2006, 19:56) Snälla goa rara reserv STANNA KVAR här !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Har han lämnat dej??  OSS alla  Nu har jag ingen aning om, vad detta handlar om, med det går till överdrift med sådana här rubriker, om man inte får vara borta en ½ dag ens - utan att först anmäla det? Utanför Odla.nu finns Det Verkliga Livet och idag skiner solen!
CITAT (Hannele @ 11-02-2006, 10:57) CITAT (silos @ 11-02-2006, 10:51) CITAT (Hannele @ 11-02-2006, 10:49) CITAT (silos @ 10-02-2006, 19:56) Snälla goa rara reserv STANNA KVAR här !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Har han lämnat dej??  OSS alla  Nu har jag ingen aning om, vad detta handlar om, med det går till överdrift med sådana här rubriker, om man inte får vara borta en ½ dag ens - utan att först anmäla det? Utanför Odla.nu finns Det Verkliga Livet och idag skiner solen!  Kunde jo inte låta bli
Kalinsi
11-02-2006, 11:44
USch så tråkigt detta är
CITAT (Hannele @ 11-02-2006, 10:57) Nu har jag ingen aning om, vad detta handlar om, med det går till överdrift med sådana här rubriker, om man inte får vara borta en ½ dag ens - utan att först anmäla det?  Fast riktigt så var det inte. Reserv skrev PM igår till flera som han ville säga hejdå till och berätta att han lämnar forumet efter att ha fått "sista varningen" av Ingemar. Folk har mailbombat med klagomål tydligen och Ingemar hade lessnat på att få PM om Reserv. Då väljer Reserv att dra sig ur medan han åtminstone kan gå in och kolla sin brevlåda. Som jag fattar det handlar det alltså inte om vad man skriver utan det räcker med att någon mailbombar Ingemar tills han blir less, för att någon ska kunna stötas ut härifrån.
Whiskuchi
11-02-2006, 11:45
Reserv undviker forumet, men kollar sina PM
Men det är ju så med regler. Om han inte kunde ha hållt dom och inte fått varningarna så skulle han ha vart kvar? regler är till för att följas. varningar är till för att man ska förbättra sig. Om man inte gjort det så får man skylla sig själv? Inget illa menat. men om han har fått varningar och flera klagomål. varför då inte förbättra sig? Om han har brytit en massa så får han väll skylla sig själv? Han är väll vuxen? Så ja, det är väll då inte mer än rätt att han lämnar, samma sak gäller väll alla om regler inte följs. *menar inget illa!!* Om den som har anmält honom hade säkert sinna annledningar. Och man har rätt till att vara anonym. sånt är livet. livet går vidare. Och livet finns inte i Odla 
Linda_A
11-02-2006, 11:54
En tanke bara men och inget mot reserv, men kanske är det flera under en lång som har gjort skrivit till värdarna.
Hur vet ni att det är en person som enbart har gjort det? Eller personer som "hänger ihop"?
Och vem säger att värdarna inte har kollat upp dessa klagomål och kanske funnit en grund för det hela?
Bara funderingar ifrån mig som inte har läst alla reservs inlägg eller ens tänker göra det. Eller inte heller ärligt talat bryr mig om hela saken. Men ni kanske inte vet allt heller efter att enbart hört en sida?
Whiskuchi
11-02-2006, 11:55
Reserv ÄR kvar, om än inte aktiv.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-02-2006, 11:45) Fast riktigt så var det inte. Reserv skrev PM igår till flera som han ville säga hejdå till och berätta att han lämnar forumet efter att ha fått "sista varningen" av Ingemar. Folk har mailbombat med klagomål tydligen och Ingemar hade lessnat på att få PM om Reserv. Då väljer Reserv att dra sig ur medan han åtminstone kan gå in och kolla sin brevlåda. Som jag fattar det handlar det alltså inte om vad man skriver utan det räcker med att någon mailbombar Ingemar tills han blir less, för att någon ska kunna stötas ut härifrån.  VET du eller någon annan forummedlem om Ingemar fått ett, sju eller 147 "anmälningar" om Reservs medverkan här på forumet? Jag tror inte det. Givetvis kan inte forumledningen gå ut och berätta detta heller för då skulle förtroendet för administrationen bli lika med noll. Jag litar fullkomligt på att Ingemar när han får en anmälan följer upp ärendet i de trådar anmälan avser. Jag litar fullkomligt på att han gör en, gentemot forumreglerna, rättvis bedömning om hur det förhåller sig. Jag LITAR på det för att jag vid några tillfällen anmält trådar där jag tyckt att någon blivit för hårt åtgången och jag har varje gång fått vettiga svar av Ingemar om hur han tagit ställning till detta. Det här snacket om utfrysning, mobbing och mailbombning är jag helt säker på att Ingemar skulle ha returnerat till avsändarna med en bra förklaring om vad han tycker om det! Dessutom är jag helt säker på att om Reserv nu fått "sista varningen" så har den föregåtts av tidigare varningar och det har varit helt upp till Reserv att ta hänsyn till de klagomål som förekommit. Mvh Fenja
Konstigt att vissa tror att det finns nån slags rangordning bland medlemmarna, och att en del har "makten" att avgöra vilka som ska få vara med här och inte.
Fialotta
11-02-2006, 12:10
Men vad i helskotta är detta...ute skiner solen och här på odla bråkas det IGEN...Jag gillar Reserv och respekterar hans åsikter liksom alla andras åsikter...men måste det bli mailbomb till Ingemar om sånt...rent ut sagt löjligt!!!!!! Det finns en annan här som klagar på allt och inget...men inte sjutton skulle jag komma på iden att klaga hos Ingemar.... Bakom varje nick finns en människa med sin egen historia och man ska tänka sig för lite innan man sätter ner en text...är så himla lätt att såra folk i onödan.
Jag vill ha Reserv kvar och det ser ut som vi är många som vill det...
Ja, jösses....  varför blir jag inte förvånad.... Det bråkas något så till den milda grad på detta forum så man tappar verkligen lusten att skriva och läsa! Det hoppas av till höger o vänster för att folk inte kan hålla sams på ETT FORUM! Har skrivit det förr, men skriver det igen. Hur svårt kan det vara att hålla sams, eller bara acceptera varandras olikheter?[B][/B] Jag har faktiskt ingen aning om vad Reserv gjort eller inte gjort, men det spelar för mig ingen roll.... på samma sätt som det inte spelar någon roll vad jag tycker om honom (men om honom jag tycker  ) alla har väl rätt att vara kvar så länge man håller sig till Odlas regler! Men har han nu fått en varning så kan man ju ta den till sig, och göra det till något bra! Se så, lugn i rymden nu, det är snart vår... då får ni ut o springa av er all frustration!
Margaretha
11-02-2006, 12:46
CITAT (Pirum @ 11-02-2006, 00:44) Men, om folk inte kan komma överens ute i vida världen, hur ska de då kunna komma överens på ett internetforum? Man kanske t.o.m. kan vända på steken! Om folk inte kan komma överens på ett internetforum, hur ska de då kunna komma överens ute i världen? Tycker också att Reserv ska känna sig välkommen tillbaka. Man behöver inte ha samma åsikt om allt för att kunna tycka att en person tillför något positivt i ett sammanhang. Det tycker jag att han gör. Och det var inte hans inlägg som gjorde mig illa berörd igår - det var DANSEN kring Azeman - med inlägg om allt från självmord till flört PÅ SAMMA DAG. Det gjorde mig illa berörd!
Biggan_
11-02-2006, 13:24
CITAT Och det var inte hans inlägg som gjorde mig illa berörd igår - det var DANSEN kring Azeman - med inlägg om allt från självmord till flört PÅ SAMMA DAG. Det gjorde mig illa berörd! Samma här!
CITAT (Margaretha @ 11-02-2006, 12:46) Och det var inte hans inlägg som gjorde mig illa berörd igår - det var DANSEN kring Azeman - med inlägg om allt från självmord till flört PÅ SAMMA DAG. Det gjorde mig illa berörd! Det där skriver jag under på. Dessutom skriver Azeman tidigare i den här tråden: CITAT Om han har brytit en massa så får han väll skylla sig själv? Han är väll vuxen? Det kom väl också från rätt mun Har Azeman monopol på att må dåligt. Det finns väl kanske andra människor som mår dåligt bara för att dom inte väljer att skrika om det på nätet. Jäkla dubbelmoral!
Men alltså... En trasig människa är en trasig människa...oavsett om hon kallar sig Azeman eller Reserv...tycker att båda förtjänar överseende och respekt efter vad degått igenom...
CITAT (Tesa @ 11-02-2006, 13:28) Men alltså... En trasig människa är en trasig människa...oavsett om hon kallar sig Azeman eller Reserv...tycker att båda förtjänar överseende och respekt efter vad degått igenom... Mmmm... precis...
Margaretha
11-02-2006, 13:32
CITAT (Annlo @ 11-02-2006, 13:31) CITAT (Tesa @ 11-02-2006, 13:28) Men alltså... En trasig människa är en trasig människa...oavsett om hon kallar sig Azeman eller Reserv...tycker att båda förtjänar överseende och respekt efter vad degått igenom... Mmmm... precis...  Just precis! Båda!
Kalinsi
11-02-2006, 13:33
Jag måste säga att jag är förvånad över att det var just Azeman som skrev CITAT Om han har brytit en massa så får han väll skylla sig själv? Han är väll vuxen?
Jag är moderator med några till, på ett annat diskussionsforum och om någon medlem bryter mot reglerna i något inlägg, så editeras det inlägget med hänvisning till lämplig regel, samt en förklaring/varning/påpekande går i pm till medlemmen. Det är ett enkelt system som är klart och tydligt och som inte skapar så mycket funderingar hos andra medlemmar.
Jag tror odla skulle tjäna mycket på att ha ett liknande system.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|