Full version: GI-dieten
Sidor: 1, 2
Whiskuchi
CITAT (Anne R @ 08-03-2006, 23:11)
CITAT (Whiskuchi @ 08-03-2006, 18:44)
CITAT (Anne R @ 02-03-2006, 16:31)
Jag äter två matskedar krossade linfrön om dagen för att få i mig mer fibrer.

Linfrön är inte bra att äta för mycket av, men jag vet inte hur mycket som är för mycket så att säga... psylliumfrön är ofarliga (men saknar linfrönas omega 3-innehåll)

Det är 2 msk/dag. Där går gränsen. Jag äter ganska fiberfri kost för övrigt, så för mig är det bra med två msk. Min mage mår bra i alla fall! smile.gif

Bra, då kan jag öka mitt intag, jag äter bara en matsked om dagen (på ett ungefär) laugh.gif
AnnammA
CITAT (vickeva @ 08-03-2006, 18:01)
vad kul att se denna tråd, just när jag har börjat med GI.
Jag saknar brödet och sötakerna väldigt... har i och för sig bara hållt på en och en halv vecka, men ändå...

Frukostarna tycker jag är svårast. Jag är så trött på ägg i alla former redan.. Vad hittar ni andra på till frukost?? Jag vill inte börja med fullkornsbröd och sånt än, jag vill köra den hårda modellen nån vecka till.

Fast inte har jag gått ner något än, men man får väl ha tålamod...

Istället för äggfrukostar kan man göra en delikatesstallrik, med olika sorters skinkpålägg&andra magra pålägg, en klick youghurt(ev lite hemgjord majonäs)några tomatskivor, grönt te och vatten(ev med c-vitamin i, om man man är i fas 1, och inte äter frukt, som man ju bara ska äta högst en av i fas 1, enl böcker jag läst...)
hälsn
AnnA, som också tröttnat en del på äggen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon