Full version: Känslor och vänskap
Sidor: 1, 2, 3, 4
pejori
du vet att det finns många här som tycker om dej och bara vill dej gott. smile.gif
visst...kan hända att jag är patetisk, men jag älskar dej, och några till, (utan sex. anspelningar) och vill ha dej som forumvän, och är både stolt och glad att kunna kalla mej din vän. wub.gif
jag tillhör dom, som engagerar mig med kropp och stjäl, när det händer mina forumvänner något. både när det är positivt eller negativt.

jag skulle uppleva odla som väldigt ensamt, om inte du och mina andra vänner fanns här smile.gif
känner en glädje och nyfikenhet, varje morgon när jag ska in här, och undrar..."vad har dom skrivit för roligt nu?" smile.gif smile.gif

utan odla och mina vänner här, skulle min vardag vara oändligt tom... wub.gif wub.gif
kram på er alla vänner smile.gif smile.gif wub.gif wub.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 20-03-2006, 09:31)
du vet att det finns många här som tycker om dej och bara vill dej gott. smile.gif
visst...kan hända att jag är patetisk, men jag älskar dej, och några till, (utan sex. anspelningar) och vill ha dej som forumvän, och är både stolt och glad att kunna kalla mej din vän. wub.gif
jag tillhör dom, som engagerar mig med kropp och stjäl, när det händer mina forumvänner något. både när det är positivt eller negativt.

jag skulle uppleva odla som väldigt ensamt, om inte du och mina andra vänner fanns här smile.gif
känner en glädje och nyfikenhet, varje morgon när jag ska in här, och undrar..."vad har dom skrivit för roligt nu?" smile.gif smile.gif

utan odla och mina vänner här, skulle min vardag vara oändligt tom... wub.gif wub.gif
kram på er alla vänner smile.gif smile.gif wub.gif wub.gif

Skulle bara vilja säga : - Att du sa allt det jag
skulle ha sagt om du inte redan sagt det wub.gif

Kram/Gillan
*solis.*
Reserv;du skall veta att jag gillar dig också även fastän jag kan bli ordentligt besviken på dig då och då eftersom även jag är en kännslomänniska wub.gif

Jag tycker också att det är spännande att komma hit varje dag och kolla vad har skrivits!
*Felix matte*
till er alla wub.gif
*solis.*

Från dockorna och mig med wub.gif
AnitaO
Jag kan ibland känna lite som du skriver i ditt ursprungsinlägg.
Är det en "verklig" person som jag pratar med, eller är det nån som sitter bakom sin dator och skrattar och driver med folk?

Fast om man tänker så blir man väl nojig.

Det finns bara en sorts personlighet som jag definitivt INTE klarar, och det är dom som inte är ärliga.
Som hittar på historier som inte är sanna för att leva upp till sin skapade forumidentitet.

Det är vidrigt, och det klarar jag inte mad.gif

Mina vänner får mer än gärna ha åsikter som helt strider mot mina egna, det har jag full respekt för.
Jag respekterar också en vän som säger till mig direkt om dom tycker jag gör nåt som inte är bra.

Men falska människor som säger en sak till mig och en sak till nån annan .... mad.gif
Kanske bäst att avstå från att säga vad jag tycker om det rolleyes.gif
*Felix matte*
Oärliga människor orkar jag inte heller med
vare sig i det riktiga livet eller på nätet.

Mår illa av falskhet sad.gif
pejori
CITAT (AnitaGg @ 20-03-2006, 09:48)
Men falska människor som säger en sak till mig och en sak till nån annan .... mad.gif
Kanske bäst att avstå från att säga vad jag tycker om det rolleyes.gif

det håller jag med om... mad.gif mad.gif
be mej gärna hålla käften om jag säger nått dumt, men gud hjälpe den som håller med, och sedan går bakom min rygg och säger nått annat mad.gif mad.gif

visst kan man säga ifrån, när man tycker olika, utan att man för den skull blir "ovänner"?
*solis.*
Jag för min del tror på människorna och kommer att fortsätta med det;men klart är att jag blir ledsen då och då eftersom jag visar mig som jag är och detta orsakar ofta tjafs inom forumvärlden.
Betty
Det finns bara en sorts personlighet som jag definitivt INTE klarar, och det är dom som inte är ärliga.
Som hittar på historier som inte är sanna för att leva upp till sin skapade forumidentitet.

Det är vidrigt, och det klarar jag inte  :angry:

Mina vänner får mer än gärna ha åsikter som helt strider mot mina egna, det har jag full respekt för.
Jag respekterar också en vän som säger till mig direkt om dom tycker jag gör nåt som inte är bra.

Men falska människor som säger en sak till mig och en sak till nån annan ....  :angry:
Kanske bäst att avstå från att säga vad jag tycker om det  :rolleyes:

Instämmer i varenda stavelse! sad.gif
AnitaO
CITAT (solis. @ 20-03-2006, 09:56)
Jag för min del tror på människorna och kommer att fortsätta med det;men klart är att jag blir ledsen då och då eftersom jag visar mig som jag är och detta orsakar ofta tjafs inom forumvärlden.

Både ja och nej Solis ....
Inte är det väl alltid det du skriver i PM överensstämmer med det du skriver på forumet?
Gillan
CITAT (pejori @ 20-03-2006, 09:56)
Men falska människor som säger en sak till mig och en sak till nån annan ....  mad.gif
Kanske bäst att avstå från att säga vad jag tycker om det  rolleyes.gif

det håller jag med om... mad.gif mad.gif
be mej gärna hålla käften om jag säger nått dumt, men gud hjälpe den som håller med, och sedan går bakom min rygg och säger nått annat mad.gif mad.gif

visst kan man säga ifrån, när man tycker olika, utan att man för den skull blir "ovänner"?

Det är ju det som gör vänskap till "just"
vänskap, tycker jag. Att man kan ha olika åsikter,
till och med disskutera i ganska upphetsade ordalag,
och ändå fortfarande vara vänner smile.gif

Men att prata "bakom ryggen är inte ens acceptabelt.

/Gillan
pejori

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

*solis.*
CITAT (AnitaGg @ 20-03-2006, 10:04)

Inte är det väl alltid det du skriver i PM överensstämmer med det du skriver på forumet?

Så klart att jag inte kan helt öppet skriva vad jag tycker alla gånger;speciellt vad jag tycker om människorna inom forumvärlden och det ENDAST av den anledning att jag då skulle gå emot reglerna;annars skulle jag absolut SJUNGA UT om både det ena och andra och samtidigt veta att allt detta skulle bara beskriva hurudan jag själv är som person!
Men jag går inte heller och skriver elaka PM till andra människor;utan jag gör mitt allra bästa att bearbeta mitt inre här hemma och klart är att jag blir ledsen då och då och visar detta på forum;men absolut inte för att såra någon annan!

Jag är den jag är och alla andra är vilka de är och i grunden är vi alla människor med både goda och dåliga sidor!
Berith
Vem är det av alla odlaiter som skrämt iväg amaira? huh.gif
Reserv
CITAT (Berith @ 20-03-2006, 10:28)

Va?? Ja det är väl jag som vanligt huh.gif unsure.gif
AnitaO
CITAT (solis. @ 20-03-2006, 10:13)
CITAT (AnitaGg @ 20-03-2006, 10:04)

Så klart att jag inte kan helt öppet skriva vad jag tycker alla gånger;speciellt vad jag tycker om människorna inom forumvärlden och det ENDAST av den anledning att jag då skulle gå emot reglerna;annars skulle jag absolut SJUNGA UT om både det ena och andra och samtidigt veta att allt detta skulle bara beskriva hurudan jag själv är som person!
Men jag går inte heller och skriver elaka PM till andra människor;utan jag gör mitt allra bästa att bearbeta mitt inre här hemma och klart är att jag blir ledsen då och då och visar detta på forum;men absolut inte för att såra någon annan!

Jag är den jag är och alla andra är vilka de är och i grunden är vi alla människor med både goda och dåliga sidor!

Nej, missuppfatta mig inte.
Jag har inte fått några elaka PM från dig.
Det var appropå ärlighet jag skrev mitt inlägg.
Och det verkar ju trots allt som om dom flesta uppskattar just ärlighet.
Så då tog jag det till mig.
AnitaO

Hon kanske bara har tröttnat?
Det behöver väl kanske inte nödvändigtvis handla om en konflikt.
Betty
CITAT (Reserv @ 20-03-2006, 10:35)
Vem är det av alla odlaiter som skrämt iväg amaira?  :huh:

Va?? Ja det är väl jag som vanligt huh.gif unsure.gif

Ja faktiskt Reserv så tror jag att det är du som fått henne att sluta skriva här... Men jag tror inte för en sekund att du har skrämt iväg henne, utan jag tror att det är som hon själv säger i sin profilinfo: "De flesta här, är goa och fina människor. Men jag vill inte vara här i alla fall.
Jag ÄR sårad och kränkt!"
Jag tror att hon fick nog av detta forum efter de ordväxlingarna ni hade i tråden om hennes vita mus.
sad.gif
Kathy
CITAT (Betty @ 20-03-2006, 11:02)
Ja faktiskt Reserv så tror jag att det är du som fått henne att sluta skriva här...

Tror och tror. sad.gif
Det kan vi väl låta vara osagt, så länge ingen vet. unsure.gif
Reserv
CITAT (Scrollan @ 20-03-2006, 11:15)
Ja faktiskt Reserv så tror jag att det är du som fått henne att sluta skriva här...

Tror och tror. sad.gif

Näe, Betty har nog rätt, men Amaira sa då att hon skulle ta en vecka ledigt från forumet, och det är juh mer än en vecka sen unsure.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 20-03-2006, 11:17)

Tror och tror. sad.gif

Näe, Betty har nog rätt, men Amaira sa då att hon skulle ta en vecka ledigt från forumet, och det är juh mer än en vecka sen unsure.gif

Ja vi får hoppas att hon ändrar sig och kommer tillbaka, jag saknar henne. huh.gif
Reserv
CITAT (Betty @ 20-03-2006, 11:24)

Tror och tror. sad.gif

Ja vi får hoppas att hon ändrar sig och kommer tillbaka, jag saknar henne. huh.gif

Jag trodde forumet va´så stort så vi alla skulle få plats huh.gif dumt av mig att tro nåt sånt unsure.gif Amaira va´här först, så....... huh.gif äh, skit samma
Berith
Här kan alla vänner - med stora eller små hjärtan - läsa.
AnitaO
CITAT (Berith @ 20-03-2006, 11:32)
Här kan alla vänner - med stora eller små hjärtan - läsa.

Alltså, det är jättetråkigt att någon känner så.
Men det där med att ta på sig en martyrroll gillar inte jag.
Om jag inte trivs på ett ställe så lämnar jag det bara.
Utan att göra nån "affär" av det.
*solis.*
Idag har jag gråtit i floder och det var MYCKET bra för mig!
Jag har kommit på att jag har varit i första hand oärlig gentemot mig;men idag fann jag någonting under alla dessa masker som jag burit (och bär fortfarande på)!

Allra underst finns en djup,djup sjö av sorge- tårar och det har jag inte vetat av förran jag läst inlägg av att vara ärlig och bygga upp falska identiteter runt sin internett person ohmy.gif

Tack AnitaGg;du hjälpte mig med dina ord att våga komma i kontakt med denna sorg wub.gif wub.gif wub.gif
Betty
Jag tycker inte att hon gjorde "nån affär av det" när hon lämnade forumet. I "mustråden" avslutade hon med "Kramisar alla och ajjö till den här tråden" + några smileys och i sin profilinfo skriver hon varför hon lämnar forumet. Tror inte hon på något annat sätt har upplyst om att hon slutar skriva på Odla. Tycker väl snarare att det är vi som skriver om det som i så fall "gör affär" av det. unsure.gif huh.gif
AnitaO
CITAT (Betty @ 20-03-2006, 12:10)
Tycker väl snarare att det är vi som skriver om det som i så fall "gör affär" av det. unsure.gif huh.gif

Jo, det ligger väl nåt i det smile.gif
*solis.*
Ha en riktigt bra eftermiddag alla odlaister; nu skall dockorna och jag umgås!

Och ärligt talat så jag vill nog inte vara här längre:JAG får jo INGEN uppmärksamhet mad.gif wacko.gif mad.gif wacko.gif tongue.gif Jag har det bättre tillsammans med dockorna och mina kära vovvar och framförallt med mina goa vuxna barn wub.gif wub.gif wub.gif

Från heltokiga helfinskan dockmamman skrytaren lögnaren sanningstalaren drömmaren den ledsna den glada den som vill att ALLA skall se och höra henne med andra ord:MÄNNISKAN Kyllikki!!!
GOODBYE!!!
AnitaO
CITAT (solis. @ 20-03-2006, 13:30)

Och ärligt talat så jag vill nog inte vara här längre:JAG får jo INGEN uppmärksamhet mad.gif wacko.gif mad.gif wacko.gif tongue.gif Jag har det bättre tillsammans med dockorna och mina kära vovvar och framförallt med mina goa vuxna barn wub.gif wub.gif wub.gif

Från heltokiga helfinskan dockmamman skrytaren lögnaren sanningstalaren drömmaren den ledsna den glada den som vill att ALLA skall se och höra henne med andra ord:MÄNNISKAN Kyllikki!!!
GOODBYE!!!

Nu tycker jag du är lite barnslig sad.gif
Du är väl den person på forumet som får absolut mest uppmärksamhet av alla!!

Vi måste väl ändå få prata om nånting annat än dig?
pejori

Tror och tror. sad.gif

ja det gjorde hon...men har skrivit efter det. reserv smile.gif
iså fall är det nog jag också, för jag skrev också i den tråden sad.gif
pejori
CITAT (AnitaGg @ 20-03-2006, 13:40)

Och ärligt talat så jag vill nog inte vara här längre:JAG får jo INGEN uppmärksamhet  :angry:  :wacko:  :angry:  :wacko:  :P Jag har det bättre tillsammans med dockorna och mina kära vovvar och framförallt med mina goa vuxna barn wub.gif  :wub:  :wub:

GOODBYE!!!

äsch...ge henne en timma eller två, så är hon tillbaka igen, som vanligt smile.gif smile.gif
noora
Några observationer:

Det är svårare att bedöma människor över nätet, och därmed svårare att skapa tillit.

Det är lättare att tala om vissa saker över nätet, och därmed lättare att komma nära varandra.

På nätet är det lättare att ljuga och lättare att missförstå. I ett möte IRL blir man lättare lurad och har svårare att reda ut missförstånd eftersom man inte väntar sig sådant.

Det tar tid att riktigt lära känna en person, oavsett om man gör det över nätet eller IRL.

Idioter och skitstövlar finns överallt. På nätet kan man oftast filtrera bort dem.

En vän är en vän, oavsett på vilket sätt man håller kontakten.
*solis.*

Och ärligt talat så jag vill nog inte vara här längre:JAG får jo INGEN uppmärksamhet  :angry:  :wacko:  :angry:  :wacko:  :P Jag har det bättre tillsammans med dockorna och mina kära vovvar och framförallt med mina goa vuxna barn wub.gif  :wub:  :wub:

GOODBYE!!!

Anita;ärliga duktiga och allt fattande:Du vet ingenting om barnslighet så du skall inte ut tala dig helst;i din värld finns endast duktiga vuxna som kan allt och som inga fel gör!!!!

I min värld talar dockorna och jag talar med dem;och vi visar de kännslor som vi har kontakt med och idag har jag kontakt med min sorg och jag gråter och även visar detta!!

Vad gör du själv då du är ledsen eller känner dig påhoppad???
Leia
CITAT (solis. @ 20-03-2006, 15:33)

Och ärligt talat så jag vill nog inte vara här längre:JAG får jo INGEN uppmärksamhet  mad.gif  wacko.gif  mad.gif  wacko.gif  tongue.gif Jag har det bättre tillsammans med dockorna och mina kära vovvar och framförallt med mina goa vuxna barn wub.gif  wub.gif  wub.gif

GOODBYE!!!

Anita;ärliga duktiga och allt fattande:Du vet ingenting om barnslighet så du skall inte ut tala dig helst;i din värld finns endast duktiga vuxna som kan allt och som inga fel gör!!!!

I min värld talar dockorna och jag talar med dem;och vi visar de kännslor som vi har kontakt med och idag har jag kontakt med min sorg och jag gråter och även visar detta!!

Vad gör du själv då du är ledsen eller känner dig påhoppad???

Jag vet att detta är ett öppet forum och man får skriva vad man vill. Men suck, kan ni snälla sluta bråka om detta, jag har ledsnat på att läsa om det i var och varannan tråd. sad.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 20-03-2006, 15:52)
Men suck, kan ni snälla sluta bråka om detta, jag har ledsnat på att läsa om det i var och varannan tråd. sad.gif

Jag förstår det Leia. Det är aningen enformigt sad.gif
pejori
CITAT (pejori @ 20-03-2006, 14:26)

äsch...ge henne en timma eller två, så är hon tillbaka igen, som vanligt smile.gif smile.gif

som sagt var rolleyes.gif rolleyes.gif
cic
O/T

amaria gjorde ingen affär av att hon slutat här. Hon har inte startat någon sympatitråd, utan bara gett en lågmäld förklaring i sin profilinfo.

AnitaGg// Du sa till mig i någon tråd att jag "inte är så ödmjuk alla gånger" (fritt ur mitt minne). När jag läser dina inlägg lite här och där får jag lust att säga som barnen gör.. Den som sa han var det.
Leia
CITAT (AnitaGg @ 20-03-2006, 16:00)
Men suck, kan ni snälla sluta bråka om detta, jag har ledsnat på att läsa om det i var och varannan tråd. sad.gif

Och kanske allra helst i en tråd som ska handla om vänskap!

Håller med dig just nu AnitaGg, att Solis var barnslig... Men nog tjatat om det nu. Nu tänker jag bli gla igen! smile.gif
pejori
CITAT (Leia @ 20-03-2006, 16:04)
CITAT (AnitaGg @ 20-03-2006, 16:00)

Och kanske allra helst i en tråd som ska handla om vänskap!

Håller med dig just nu AnitaGg, att Solis var barnslig... Men nog tjatat om det nu. Nu tänker jag bli gla igen! smile.gif

tja...man får hoppa dom svaren som inte hör hit...så slipper man tjafset igen rolleyes.gif rolleyes.gif
"syns inte...finns inte""" som vildvittrorna sa i ronja rövardotter smile.gif smile.gif laugh.gif
Leia
så sant, så sant biggrin.gif
AnitaO
CITAT (cic @ 20-03-2006, 16:02)
AnitaGg// Du sa till mig i någon tråd att jag "inte är så ödmjuk alla gånger" (fritt ur mitt minne). När jag läser dina inlägg lite här och där får jag lust att säga som barnen gör.. Den som sa han var det.

Nej, jag är inte särskild ödmjuk, men jag har heller aldrig påstått att jag är det. smile.gif
LadyG
CITAT (yenny @ 18-03-2006, 20:48)
Ja men visst kan man väl ha vänner på nätet smile.gif

Jag träffade min kille via nätet också... så man kan finna både vänner och kärlek wub.gif

Jag och min kärlek träffades över nätet. Själva orsaken var att han hade skrivit något på ett forum som jag fullständigt misstolkade, så jag mailade honom några bitska rader, men inte tog han åt sig utan förklarade och efter det höll vi kontakten, tills vi fick för oss att träffas och fika, och det har vi inte slutat med wub.gif

Jag är verkligen lyckligt lottad som hittade honom. wub.gif

Det vore lätt att skylla på vårkänslor, men jag blir larvig (i fnissig, rodnande och lycklig bemärkelse) varenda gång jag tänker närmare på honom så det har inte med årstiden att göra. Inte heller är det en särskilt ny kärlek, nyförälskelsen borde nog lagt sig för länge sen...

Så då måste det vara han wub.gif wub.gif wub.gif

Vilken tur att nätet finns wub.gif
AnitaO
CITAT (LadyG @ 20-03-2006, 16:19)
Jag träffade min kille via nätet också... så man kan finna både vänner och kärlek wub.gif

Jag och min kärlek träffades över nätet. Själva orsaken var att han hade skrivit något på ett forum som jag fullständigt misstolkade, så jag mailade honom några bitska rader, men inte tog han åt sig utan förklarade och efter det höll vi kontakten, tills vi fick för oss att träffas och fika, och det har vi inte slutat med wub.gif

Det vore lätt att skylla på vårkänslor, men jag blir larvig (i fnissig, rodnande och lycklig bemärkelse) varenda gång jag tänker närmare på honom så det har inte med årstiden att göra. Inte heller är det en särskilt ny kärlek, nyförälskelsen borde nog lagt sig för länge sen...

Mysigt smile.gif wub.gif
yenny
CITAT (LadyG @ 20-03-2006, 16:19)
CITAT (yenny @ 18-03-2006, 20:48)
Ja men visst kan man väl ha vänner på nätet  :)

Jag träffade min kille via nätet också... så man kan finna både vänner och kärlek  :wub:

ja visst är det tur!

annars hade jag inte träffat min Tomas wub.gif
pejori
ja...det är jättetur smile.gif smile.gif
annars hade ju jag inte träffat er alla wub.gif wub.gif
yenny
CITAT (pejori @ 20-03-2006, 16:43)
ja...det är jättetur smile.gif smile.gif
annars hade ju jag inte träffat er alla wub.gif wub.gif

och vi hade inte fått träffa dej och alla dina söta valpar och roliga historier med fåglar, grötfat mm wub.gif
pejori
CITAT (yenny @ 20-03-2006, 16:47)
CITAT (pejori @ 20-03-2006, 16:43)
ja...det är jättetur smile.gif  :)
annars hade ju jag inte träffat er alla wub.gif  :wub:

och vi hade inte fått träffa dej och alla dina söta valpar och roliga historier med fåglar, grötfat mm wub.gif

nä...just det laugh.gif laugh.gif nätet är bra laugh.gif smile.gif wub.gif
AnitaO
Måste ju visa den här skojiga bilden ...
Appropå att man inte ser den man talar med laugh.gif

andersen
Nää det är ju jag till höger, hur har du kommit över en bild på mej? laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon