|
Gossen Ruda
18-03-2006, 22:15
Hmm, dom flesta tycks ogilla Carola pga den person hon är men det är väl melodin som egentligen tävlar!? Vad sen den allmänna meningen om hur hon är som person kvittar väl i Aten? Nåja, nu till nånting helt annat. Ett foto. Närmare bestämt på 3/4 av familjen Karlsson på semester i Norge 1970, tror jag. Detta med tanke på den lilla diskussionen om mina chanser hos det motsatta könet. Det är jag som är modset där bak. Ingen skulle kunna känna igen mig idag, håret har som man säger glesnat med tiden. Fast hårlängden funkade inte då heller som flickmagnet. Fotolänk
birgitek
18-03-2006, 22:17
Säga vad man vill om Carola men hon har det, "staarquality" och en av sveriges bästa röster, att hon var lite hes idag gjorde faktiskt rösten bara bättre, mer spännande. Låten har säkert goda chanser internationellt. Min personliga favorit var Andreas Johnsson, jättegullig låt och en bra röst. Birgit Ek
*Felix matte*
18-03-2006, 22:18
CITAT (anna_rispan @ 18-03-2006, 22:09) Carola... ja ja. Ingen idé att snacka skit om henne. Kanske bara visar att man skräms av en kvinna som verkar så lugn o harmonisk. Men låten va ju rätt jobbig. Skräms av en kvinna som Carola  ...Nej bevare mig väl! Lugn och harmonisk... ja det har jag ingen aning om hon är... men hela hennes "utstrålning" skriker FALSK! så det bara visslar om. Tyvärr
CITAT (anna_rispan @ 18-03-2006, 22:09) Höll tummarna stenhårt för Andreas Jonsson, den var bra tyckte jag. kan ju hoppas att den spelas mycket på radio så man får njuta av den där iallafall. Jag med, den är vansinnigt trallvänlig. Ett klister  En schalgerlåt ska vara trallvänlig, man ska kunna nynna med i den och gå och bröla på den när man diskar. Det kan man med hans låt tycker jag  Det kan man däremot INTE med Carolas låt, det ska fan komma upp i de där tonerna (?) utan att spränga ett blodkärl. Inte trallvänlig för fem ruttna lingon. Nej, Andreas' låt var mycket bättre, tycker iaf jag.
*Felix matte*
18-03-2006, 22:23
CITAT (Gossen Ruda @ 18-03-2006, 22:15) Hmm, dom flesta tycks ogilla Carola pga den person hon är men det är väl melodin som egentligen tävlar!? Vad sen den allmänna meningen om hur hon är som person kvittar väl i Aten? Nåja, nu till nånting helt annat. Ett foto. Närmare bestämt på 3/4 av familjen Karlsson på semester i Norge 1970, tror jag. Detta med tanke på den lilla diskussionen om mina chanser hos det motsatta könet. Det är jag som är modset där bak. Ingen skulle kunna känna igen mig idag, håret har som man säger glesnat med tiden. Fast hårlängden funkade inte då heller som flickmagnet. Fotolänk Gul eller rosa fast eg gills bägge lika
Snöflinga
18-03-2006, 22:23
TYvärr... SUCK  Kan inte med Carola, hon ger mig obehagliga vibbar... Hoppades på Björn Kjellman  menickesanicke. Fast egentligen tror jag att BWO hade haft störst chans internationellt ...
*Felix matte*
18-03-2006, 22:24
CITAT (flaxss @ 18-03-2006, 22:11) jag tyckte temple off love skkulle finna bwo å inte carola Dottern skrev på msn att den var hennes favorit Nu är hon blockad
Gossen Ruda
18-03-2006, 22:25
Pink Panter.
Piccante
18-03-2006, 22:26
Jag förstår inte vad svenska folket ser hos denna vämjeliga människa Carola??? Hur jag än försöker så minns jag inte NÅGOT av låten, fast jag har hört den flera gånger på radio. Det var ju bara en enda lång refräng med massa gapande och tjoande. Inte en textrad kvar i minnet  så totalt intryckslös. Sedan tycker jag att Carola springer runt och flamsar, hoppar och ler tillgjort mot kameran alldeles för mycket och verkar bara överdriven och jobbig. Synd att folk röstar på person oavsett hur dåligt bidraget är och inte röstar på en bra låt. Jag hade hellre skickat Andreas Johnsson eller BWO till Aten för jag tyckte deras bidrag var klart bäst. Då ska jag ändå medge att BWO´s sunshine in the rain som ligger på listorna nu är mkt bättre än temple of love fast den var trots allt bättre än Carolas gapande.
*Felix matte*
18-03-2006, 22:43
CITAT (Gossen Ruda @ 18-03-2006, 22:25) Pink Panter. :lol: OK  men nog har du väl aktuellare eller har jag helt missuppfattat ålder Kan du inte ge en hint om "ungefärlig" ålder på kandidater
Gillar inte heller Carola, dåliga vibbar helt enkelt. Hade mycket hellre sett låt nr 1 som vinnare. Eller t.o.m. låt nr 10, trots att Barden inte ger mig "bra vibrationer" heller.
*solis.*
18-03-2006, 23:01
Carola som är rakt igenom god
Det är hon kanske, men jag gillar i alla fall inte hennes framtoning, där är nånting som jag inte kan förklara som gör att jag inte tror på henne och hennes godhet. Kan bara hoppas att du har rätt
*solis.*
18-03-2006, 23:07
CITAT (annama @ 18-03-2006, 23:04) Det är hon kanske, men jag gillar i alla fall inte hennes framtoning, där är nånting som jag inte kan förklara som gör att jag inte tror på henne och hennes godhet. Kan bara hoppas att du har rätt  Jag tror att det är just därför att hennes godhet kommer från hennes hjärta och är sannerligen äkta;fast det var jo inte det som diskuteras här.
zaaritha
19-03-2006, 00:06
Var har hon äkta godhet nå´nstans?
Inte mycket att tillägga. Personliga reflektioner är att Linda och Rednex överraskade (aningen för starkt ord...) mig positivt, Björn Kjellman var bättre i radio, Lena PH borde portförbjudas på nästa melodifestival, Andreas Johnsons låt lät som en dålig Beatleslåt framförd av ett Oasis-coverband. Heja Kikki, bu för BWO som borde skrivit bättre låt, halstabletter åt Carola, som uppenbart hade stora halsproblem. Vilken sekts symbol hade hon på armen? Tur att Poodles inte vann. Finnarna hade klippt dem med skärbrännare i kvalet. Magnus B och C, D E ingen idé.
Tillägg : Mina personliga favoriter var för övrigt Evan (Under your Spell) - festivalseriens bästa låt, Sonya och Jessica A, med Kayo som bubblare och Linda B som blandare.
anna_rispan
19-03-2006, 10:04
Monogrammet – står för Kristus. Användes redan under de första århundradena. De två bokstäverna X (ch) och P ® som flätats samman är de två första bokstäverna i den grekiska formen av Kristus, Christos. Sökte på google : kristna symboler XP - CHRISMON XP – Chrismon, monogram bildat av X (chi) och P (rho), de grekiska begynnelsebokstäverna i namnet Christos; bokstavssymbolen för kristendomen alltsedan Konstantin den stores tid; förekommer ofta på kyrkliga fanor. Gärna omgivet av en ring eller segerkrans. Konstantin uppges ha fört ett Chrismon i sitt labarum, ett fälttecken med kor, inför sin seger över Maxentius år 312 e Kr, då han före drabbningen hade hört spådomen ” in hoc signo vinces” I detta tecken skall du segra. Bevisligen hade dock Chrismon–monogrammet kommit i bruk mycket tidigare. Det betecknar kristendomens seger över jordkretsen eller förlossarens seger över syndens makter. Källa: http://www.svkyrkanvantor.com...
Hannele
19-03-2006, 10:34
CITAT (anna_rispan @ 19-03-2006, 10:04) Monogrammet – står för Kristus. På grekiska dessutom, tydligen.
CITAT (Felix matte @ 18-03-2006, 22:43) Kom bara ihåg att Pejori är "paxad" av Reserv i en annan tråd! Fast det kunde ioför sig vara roligt att få följa ett "triangeldrama" på Odla!
*Felix matte*
19-03-2006, 11:00
CITAT (Leia @ 19-03-2006, 10:55) CITAT (Felix matte @ 18-03-2006, 22:43) Kom bara ihåg att Pejori är "paxad" av Reserv i en annan tråd! Fast det kunde ioför sig vara roligt att få följa ett "triangeldrama" på Odla!  Han kanske fick napp direkt  .... har ju inte synts här idag
CITAT (Leia @ 19-03-2006, 10:55) CITAT (Felix matte @ 18-03-2006, 22:43) Kom bara ihåg att Pejori är "paxad" av Reserv i en annan tråd! Fast det kunde ioför sig vara roligt att få följa ett "triangeldrama" på Odla!  Tror Gossen Ruda ligger bättre till  Han bor närmare
Magnus Bäcklund eller Linda Bengtzing skulle ha vunnit. Carola hade ju en skitlåt men eftersom jag inte gillade Fångad av en stormvind heller så kanske det går bra för henne. Dock kan hon väl skippa fläkten nästan gång för det ser bara patetiskt ut. BWO:s låt blev tjatig i längden så jag förstår inte riktigt hur den kan vara allas favorit.
*Felix matte*
19-03-2006, 11:04
CITAT (Reserv @ 19-03-2006, 11:02) CITAT (Leia @ 19-03-2006, 10:55) CITAT (Felix matte @ 18-03-2006, 22:43) Kom bara ihåg att Pejori är "paxad" av Reserv i en annan tråd! Fast det kunde ioför sig vara roligt att få följa ett "triangeldrama" på Odla!  Tror Gossen Ruda ligger bättre till  Han bor närmare  Vad jag förstår så ligger du nog bättre till ändå
Vad det gäller Carola's godhet så tror jag inte ett smack på den, och när det gäller äktheten så sjöng hon med en fasad.......i hela ansiktet. Hon hade botoxat sig för att få bort alla rynkorna och fixat skalfasader på tänderna så dom skulle va´vita och perfekta  var ligger det äkta kvar hos henne då?  Tror man på sig själv och sin låt så lite så man inte kan ställa sig på scenen med normalt smink bara, då va´det inte mycket bevänt med den äkta goa personen heller.
CITAT (pejori @ 19-03-2006, 11:07) Då får du allt vända om för du passerade mig för ca 2½-3 mil sen
*solis.*
19-03-2006, 11:13
CITAT (Reserv @ 19-03-2006, 11:09) Vad det gäller Carola's godhet så tror jag inte ett smack på den, och när det gäller äktheten så sjöng hon med en fasad.......i hela ansiktet. Hon hade botoxat sig för att få bort alla rynkorna och fixat skalfasader på tänderna så dom skulle va´vita och perfekta  var ligger det äkta kvar hos henne då?  Tror man på sig själv och sin låt så lite så man inte kan ställa sig på scenen med normalt smink bara, då va´det inte mycket bevänt med den äkta goa personen heller. Jag tittar på Carolas ögon och där ser jag hela hennes själ och det är endast kärlek och godhet som jag kan se Carola var för en stund sedan på TV4 och en sådan enorm frid som strålar från henne är ljuvligt att se
CITAT (solis. @ 19-03-2006, 11:13) CITAT (Reserv @ 19-03-2006, 11:09) Vad det gäller Carola's godhet så tror jag inte ett smack på den, och när det gäller äktheten så sjöng hon med en fasad.......i hela ansiktet. Hon hade botoxat sig för att få bort alla rynkorna och fixat skalfasader på tänderna så dom skulle va´vita och perfekta  var ligger det äkta kvar hos henne då?  Tror man på sig själv och sin låt så lite så man inte kan ställa sig på scenen med normalt smink bara, då va´det inte mycket bevänt med den äkta goa personen heller. Jag tittar på Carolas ögon och där ser jag hela hennes själ och det är endast kärlek och godhet som jag kan se Carola var för en stund sedan på TV4 och en sådan enorm frid som strålar från henne är ljuvligt att se  Hon är förvisso en vacker kvinna, om än inte så äkta vacker nu då, men ögonen är det mest själlösa jag sett. Det finns inget i dom ögonen, bara en tomhet och stelhet, hon är drillad att va´artist av sin far sen barnsben. Teater har hon kunnat spela i många, många år, ända sen hylands hörna.
CITAT (pejori @ 19-03-2006, 11:07) Här snackar vi trådlöst nätverk och bärbar dator på avancerad nivå
CITAT (Reserv @ 19-03-2006, 11:10) CITAT (pejori @ 19-03-2006, 11:07) visst...jag är snart utanför Alnön nu....  :lol: :lol: jag går...och jag går...och jag går..och...  :lol: :lol: Då får du allt vända om för du passerade mig för ca 2½-3 mil sen  Se det possitivt Pejori, du får massor av motion!
CITAT (Reserv @ 19-03-2006, 11:10) CITAT (pejori @ 19-03-2006, 11:07) visst...jag är snart utanför Alnön nu....  :lol: :lol: jag går...och jag går...och jag går..och...  :lol: :lol: Då får du allt vända om för du passerade mig för ca 2½-3 mil sen  SATAN!!!!! det står Göteborg 10 på skylten här jag är ju hemma snart ju
CITAT (AnitaGg @ 19-03-2006, 11:17) CITAT (pejori @ 19-03-2006, 11:07) visst...jag är snart utanför Alnön nu....  :lol: :lol: jag går...och jag går...och jag går..och...  :lol: :lol: Här snackar vi trådlöst nätverk och bärbar dator på avancerad nivå  mobiler vet du....mobiler
CITAT (pejori @ 19-03-2006, 11:20) Och vilket alnön va´du i närheten av då? Finns det en sån ö där nere också?
CITAT (Reserv @ 19-03-2006, 11:16) Hon är förvisso en vacker kvinna, om än inte så äkta vacker nu då, men ögonen är det mest själlösa jag sett. Det finns inget i dom ögonen, bara en tomhet och stelhet, hon är drillad att va´artist av sin far sen barnsben. Teater har hon kunnat spela i många, många år, ända sen hylands hörna. med tanke på hennes tidigare härjningar i Norsborg, så kom skenheligheten som ett brev på posten MEN vacker är hon....bara snyggare för varje år....
CITAT (pejori @ 19-03-2006, 11:25) CITAT (Reserv @ 19-03-2006, 11:16) Hon är förvisso en vacker kvinna, om än inte så äkta vacker nu då, men ögonen är det mest själlösa jag sett. Det finns inget i dom ögonen, bara en tomhet och stelhet, hon är drillad att va´artist av sin far sen barnsben. Teater har hon kunnat spela i många, många år, ända sen hylands hörna.
med tanke på hennes tidigare härjningar i Norsborg, så kom skenheligheten som ett brev på posten MEN vacker är hon....bara snyggare för varje år....  Vadå snyggare för varje år?  Om jag skulle botoxa alla mina rynkor och fixa kritvita fasader på tänderna skulle jag också kunna bli vackrare,  .......som Christer Lidarw t.ex. Ett rasande vackert frunt.......Karl  på den tiden det begav sig
*Felix matte*
19-03-2006, 11:29
Åh herregud... jag får skrattkramp  skulle ju citera Pejori
CITAT (Reserv @ 19-03-2006, 11:28) skulle jag också kunna bli vackrare,  tror jag inte sen säger dom att inte pengar gör mannen...eller kvinnan
Biggan_
19-03-2006, 12:02
CITAT (pejori @ 19-03-2006, 11:27) Även om du har raska fötter pejori, så tycker jag det är lite taskigt av reserv att inte möta dej på halva vägen Du kan väl skriva en reseskildring om din tripp genom Sverige så vi får vara med om dina bravader  Ooops, melodifestivalen var det ju, den såg jag inte för jag jobbade
CITAT (Birgitta P @ 19-03-2006, 12:02) CITAT (pejori @ 19-03-2006, 11:27) Även om du har raska fötter pejori, så tycker jag det är lite taskigt av reserv att inte möta dej på halva vägen Du kan väl skriva en reseskildring om din tripp genom Sverige så vi får vara med om dina bravader  Ooops, melodifestivalen var det ju, den såg jag inte för jag jobbade  ÄH...nu är jag inne på andra varvet...pust... ska undvika att hålla kartan upp och ner..... annars hamnar jag väl i Tyskland till slut
Almdalen
19-03-2006, 12:14
CITAT (pejori @ 19-03-2006, 12:11) ÄH...nu är jag inne på andra varvet...pust...  :lol: ska undvika att hålla kartan upp och ner..... annars hamnar jag väl i Tyskland till slut  :) :lol: :wub: Passerar du Höör så är du välkommen in. /Ingegerd
Biggan_
19-03-2006, 12:14
Träffar du på våren i Tyskland, så ta den med dig hit!
Biggan_
19-03-2006, 12:17
CITAT (Almdalen @ 19-03-2006, 12:14) CITAT (pejori @ 19-03-2006, 12:11) Passerar du Höör så är du välkommen in. /Ingegerd Nej du behöver inte ha matsäck med dej, du är säkert välkommen in på både frukost, lunch och middag hos oss odlaiter  Vi sätter våra odlaknappar på postlådorna så du hittar rätt
Biggan_
19-03-2006, 12:25
>>>>>>>>>>>>>SWOOOCHHH>>>>>>>>
Äh jag hakar på rubriken! Carola.... Sååå patetisk!  Ingen tvekan om att hon ljög på Lena Phs fråga om hon redan bokat hotell i Aten.
CITAT (Berith @ 19-03-2006, 12:37) Äh jag hakar på rubriken! Carola.... Sååå patetisk!  Ingen tvekan om att hon ljög på Lena Phs fråga om hon redan bokat hotell i Aten.  Det va´juh från hennes stab som i förrgår eller förr förrgår sa att dom bokat rum redan
CITAT (Berith @ 19-03-2006, 12:37) Äh jag hakar på rubriken! Carola.... Sååå patetisk!  Ingen tvekan om att hon ljög på Lena Phs fråga om hon redan bokat hotell i Aten.  ja..visst ljög hon.... hon hade säkert bokat halva hotellet redan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|