Full version: Tvätta underkläder
Sidor: 1, 2, 3
stina
CITAT (Hannele @ 03-04-2006, 13:42)
CITAT (stina @ 03-04-2006, 09:02)
Vet ni om att man inte ska tvätta vita underkläder i tvättmedel för vittvätt utan i tvättmedel för kulörtvätt.

Det står ju sån där överstryken trekant i många underkläder, vilket betyder ej blekning.

Jag skolkade från hemkunskapen så jag kan inte tvättsymbolerna! sleep.gif
Hannele
CITAT (stina @ 03-04-2006, 12:44)
Jag skolkade från hemkunskapen så jag kan inte tvättsymbolerna! sleep.gif

Tvättsymbolerna var inte ens uppfunna, när jag gick i skolan. ohmy.gif
LadyG
CITAT (Birgitta P @ 03-04-2006, 13:12)
Och som av en händelse var detta i dagens tidning Så blir du snyggast under

Kollade på de där, men inte en enda BH var anpassad för rejäl, tung byst. Trist, för jag får jätteont i axlarna av de där ynkliga axelbanden. Dessutom ser det så fult ut när banden skär in i axlarna. sad.gif

När jag tränar krävs det rejält under som inte glider eller skaver, annars föredrar jag så tunnt som möjligt. Spets, slike o dyl.

Men allt får gå i kulörtvätt, det är ju kulört s a s även om vitt kanske inte uppfattas som en kulör direkt.

Däremot delar jag på kulörtvättarna och tvättar bara likartade färger med varandra, men det gör väl alla? Inget rött bland de ljusgula plaggen tongue.gif
Hannele
CITAT (LadyG @ 03-04-2006, 12:54)
Trist, för jag får jätteont i axlarna av de där ynkliga axelbanden. Dessutom ser det så fult ut när banden skär in i axlarna. sad.gif

Sportaffärer har både snygga och rejälä BH med breda axelband.

Här bra link, från 75B-95E: http://www.hogengard.se/
LadyG
CITAT (Hannele @ 03-04-2006, 14:19)
CITAT (LadyG @ 03-04-2006, 12:54)
Trist, för jag får jätteont i axlarna av de där ynkliga axelbanden. Dessutom ser det så fult ut när banden skär in i axlarna. sad.gif

Sportaffärer har både snygga och rejälä BH med breda axelband.

Här bra link, från 75B-95E: http://www.hogengard.se/

Tack wub.gif

Jag ska kolla närmare på dem smile.gif
Eva i Skåne
CITAT (stina @ 03-04-2006, 12:37)
CITAT (Gossen Ruda @ 03-04-2006, 12:26)
Här sitter jag och läser och dreglar.  :rolleyes:  :lol:  :lol:

Jojo, allt kan diskuteras. Jag har inga problem i sammanhanget, tvättar alltid med blekmedel i 85-90 grader. Kör stenhårt med vitt bomull. Men jag undrar lite över ursprungsfrågan. Det är väl frågan om olika syntetplagg och dom brukar väl inte tvättas i för höga temperaturer, tål det inte, och blekmedlet börjar väl inte fungera förrän vid 70-80 grader?

Absolut att det gör det! Tvätta du dina syntettrosor tongue.gif i 40 grader med vittvättmedel får du se!!!!

Tror du att Åke använder trosor ibland? huh.gif laugh.gif

Tja, det finns ju en del karlar som gillar det har jag hört sleep.gif

Förlåt Åke wink.gif Jag kunde bara inte hålla fingrarna i styr biggrin.gif wub.gif
stina
CITAT (Eva i Skåne @ 03-04-2006, 15:44)
CITAT (stina @ 03-04-2006, 12:37)
CITAT (Gossen Ruda @ 03-04-2006, 12:26)
Här sitter jag och läser och dreglar.  rolleyes.gif  laugh.gif  laugh.gif

Jojo, allt kan diskuteras. Jag har inga problem i sammanhanget, tvättar alltid med blekmedel i 85-90 grader. Kör stenhårt med vitt bomull. Men jag undrar lite över ursprungsfrågan. Det är väl frågan om olika syntetplagg och dom brukar väl inte tvättas i för höga temperaturer, tål det inte, och blekmedlet börjar väl inte fungera förrän vid 70-80 grader?

Absolut att det gör det! Tvätta du dina syntettrosor tongue.gif i 40 grader med vittvättmedel får du se!!!!

Tror du att Åke använder trosor ibland? huh.gif laugh.gif

Tja, det finns ju en del karlar som gillar det har jag hört sleep.gif

Förlåt Åke wink.gif Jag kunde bara inte hålla fingrarna i styr biggrin.gif wub.gif

Man vet ju aldrig..... tongue.gif tongue.gif tongue.gif Jag ville ju inte verka fördomsfull!
Magdis
CITAT (Virgo @ 03-04-2006, 11:58)
Mycket snack o lite verkstad! sleep.gif
Upp till bevis o ladda upp bilder istället blink.gif
tongue.gif tongue.gif

Haha...jag kom på precis vad jag skulle posera i i så fall! Men det måste jag ladda lite inför så det blir tidigast på torsdag kväll i så fall! tongue.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-04-2006, 16:34)
Mycket snack o lite verkstad!  -_-
Upp till bevis o ladda upp bilder istället  :blink:
tongue.gif  :P

Haha...jag kom på precis vad jag skulle posera i i så fall! Men det måste jag ladda lite inför så det blir tidigast på torsdag kväll i så fall! tongue.gif

Äkta "benkläder" kanske? tongue.gif Eller tigerstring? Gubbens långkallingar? Rekorderliga "underbyxor" från Ellos? Nyfiken!!!!
Magdis
CITAT (stina @ 03-04-2006, 16:03)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-04-2006, 16:34)
Mycket snack o lite verkstad!  sleep.gif
Upp till bevis o ladda upp bilder istället  blink.gif
tongue.gif  tongue.gif

Äkta "benkläder" kanske? tongue.gif Eller tigerstring? Gubbens långkallingar? Rekorderliga "underbyxor" från Ellos? Nyfiken!!!!

"Rekorderliga underbyxor" låter som nåt för mig! laugh.gif Tja...vi får väl se om det blir nåt av det... tongue.gif
stina
http://www.cellbes.se/Product/?mid=327&pid=012828

Såna kanske?

tongue.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-04-2006, 11:21)
Underkläder är ju helt klart nåt som man gärna köper nytt ofta. Jag kan kasta för att det ser ofräscht och urtvättat ut fast det är helt. Men stringtrosor......uuusch! sad.gif Ha en liten tråd sittandes i arslet...nej tack! Det ska vara rejäla doningar biggrin.gif. Boxertrosor är bäst.

håller med där....med undantag för boxer då laugh.gif laugh.gif
köper också mycket underkläder, och som stina är det massor med spets. laugh.gif
älskar spets, så det blir många set här...vill ha samma BH till wub.gif wub.gif
Gossen Ruda
Nej, inga trosor här fast jag vet att det finns sånt även för män. tongue.gif

Funderar på att skriva något mer men jag avstår, lite minerad mark här kanske. Men precis som Virgo så väntar jag på bildförevisningen. rolleyes.gif
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif vilka gottegrisar ni är laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Leia
Och här kommer första bilförevisningen:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
Det är inte utan att man känner lite press på sig nu! unsure.gif tur att jag skrivit att jag gillar rekorderliga underbyxor iallafall, det är ju ganska rumsrent att visa sig i! laugh.gif
Hannele
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-04-2006, 21:11)
jag gillar rekorderliga underbyxor iallafall, det är ju ganska rumsrent att visa sig i! laugh.gif

Var nånstans...?? blink.gif unsure.gif
Leia
Va´sjutton jag tar och visar magen också nu när jag ändå är så modig!
Biggan_
CITAT (Leia @ 03-04-2006, 22:35)

Det där är fusk Leia! sleep.gif sleep.gif sleep.gif
Vi har faktiskt visat både rumpor och magar här innan, äkta vara skall det vara ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Leia
CITAT (Birgitta P @ 03-04-2006, 22:58)
CITAT (Leia @ 03-04-2006, 22:35)

Det där är fusk Leia! sleep.gif sleep.gif sleep.gif
Vi har faktiskt visat både rumpor och magar här innan, äkta vara skall det vara ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

???????
Jamen jag ser ju ut sådär ju`! sleep.gif sleep.gif tongue.gif biggrin.gif
stina
Okej då, här kommer en bild på mej:

tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Betty
CITAT (stina @ 04-04-2006, 09:17)
Okej då, här kommer en bild på mej:

tongue.gif tongue.gif tongue.gif

You wish! laugh.gif tongue.gif
Leia
CITAT (Betty @ 04-04-2006, 09:27)
You wish! laugh.gif tongue.gif

Hannele
Om jag vågade, skulle jag visa, hur en vacker 52-åring ser ut i korsett.. tongue.gif laugh.gif
Betty
CITAT (Hannele @ 04-04-2006, 09:44)
Om jag vågade, skulle jag visa, hur en vacker 52-åring ser ut i korsett..   tongue.gif  :lol:

Klart du vågar! Redigera bort huvudet och säg: "Det är inte jag, det är en kompis!" laugh.gif
*Felix matte*
Om man nu nödvändigtvis måste visa sig i bara underkläderna så varsågod...
här kommer en sextioåring
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 04-04-2006, 09:51)
CITAT (Hannele @ 04-04-2006, 09:44)
Om jag vågade, skulle jag visa, hur en vacker 52-åring ser ut i korsett..   tongue.gif  laugh.gif

Klart du vågar! Redigera bort huvudet och säg: "Det är inte jag, det är en kompis!" laugh.gif

Inte fair play å visa sig i korsett... den döljer ju tongue.gif
String ska de va biggrin.gif
Betty
blink.gif blink.gif Jösses! Tar kanske tillbaks det jag sa nyss i svammeltråden... blink.gif laugh.gif tongue.gif
Biggan_
CITAT (Felix matte @ 04-04-2006, 09:54)
Om man nu nödvändigtvis måste visa sig i bara underkläderna så varsågod...
här kommer en sextioåring

Ingen string där inte ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
Ska de va så ska de va rejäla doningar... inga nymodigheter här inte laugh.gif

Betty... i svammeltråden gäller bara när jag går på fest tongue.gif rolleyes.gif
Betty
OK, då står jag fast vid det jag sa! biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 04-04-2006, 10:02)
OK, då står jag fast vid det jag sa! biggrin.gif

Nu måste jag skynda iväg.... tittar kanske in senare om jag hinner.
smile.gif
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 03-04-2006, 19:21)
Nej, inga trosor här fast jag vet att det finns sånt även för män. tongue.gif

Vad har du på dej då?? Nåt konstigt med hål i, Y-front från förra milenniet?
Magdis
Om Gossen Ruda visar en bild på sig själv i kallingar så lovar jag att lägga in en bild jag också! laugh.gif tongue.gif
Betty
Vill minnas att Åke lade in en sommarbild för några år sedan - där han var mycket lättklädd...! laugh.gif tongue.gif
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-04-2006, 11:54)
Om Gossen Ruda visar en bild på sig själv i kallingar så lovar jag att lägga in en bild jag också! laugh.gif tongue.gif

Jag med! Då får det bli Sverigetrosorna! laugh.gif
Biggan_
CITAT (Betty @ 04-04-2006, 12:59)
Vill minnas att Åke lade in en sommarbild för några år sedan - där han var mycket lättklädd...! laugh.gif tongue.gif

...och nu letar alla febrilt efter denna sommarbild laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Rossi @ 04-04-2006, 12:01)
Om Gossen Ruda visar en bild på sig själv i kallingar så lovar jag att lägga in en bild jag också!  :lol:  :P

Jag laddar batterierna till kameran nu och väntar på Åkes bild! *Gräver i underklädeslådan* rolleyes.gif
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-04-2006, 12:09)
CITAT (Rossi @ 04-04-2006, 12:01)
Om Gossen Ruda visar en bild på sig själv i kallingar så lovar jag att lägga in en bild jag också!  laugh.gif  tongue.gif

Jag laddar batterierna till kameran nu och väntar på Åkes bild! *Gräver i underklädeslådan* rolleyes.gif

Ja, vi får avvakta och se hur vågad han är! laugh.gif
Eva i Skåne
Flickor, flickor!!
Jag tyckte nyss jag läste att någon av er kallade Åke och Virgo för gottegrisar laugh.gif
men det gäller visst inte bara herrarna på forumet biggrin.gif rolleyes.gif wub.gif
Rossi
CITAT (Eva i Skåne @ 04-04-2006, 13:45)
Flickor, flickor!!
Jag tyckte nyss jag läste att någon av er kallade Åke och Virgo för gottegrisar laugh.gif
men det gäller visst inte bara herrarna på forumet biggrin.gif rolleyes.gif wub.gif

Nej, varför skulle de ha ensamrätt på att vara gottegrisar?! laugh.gif tongue.gif
Biggan_
CITAT (Eva i Skåne @ 04-04-2006, 14:45)
Flickor, flickor!!

Jämlikheten, vet du väl rolleyes.gif rolleyes.gif biggrin.gif laugh.gif
Eva i Skåne
Okej. Jag ska också hålla ögonen öppna efter bilder på våra herrar biggrin.gif
Gossen Ruda
Ojdå, här händer det saker när man vänder ryggen till. Alla gaddar sig samman och hoppas på det bästa, eller det värsta. Kul att bli betraktad som sexobjekt, allt hopp är inte ute. Eller så kanske det är så. Jag pratade för säkerhets skull med Statens kulturråd, Skönhetsrådet mm och dom avrådde. Inga direkta förbud men dom påpekade vad som hände med Sverigedemokraternas hemsida när dom ville publicera Muhammedteckningar. Jag tror jag avstår så inte vi alla blir hemlösa. rolleyes.gif laugh.gif
Eva i Skåne
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Gossen Ruda @ 04-04-2006, 17:22)
Jag tror jag avstår så inte vi alla blir hemlösa. rolleyes.gif laugh.gif

Äsch då! sad.gif tongue.gif
Rossi
CITAT (Gossen Ruda @ 04-04-2006, 17:22)
Kul att bli betraktad som sexobjekt,

Men du - det vet vi inte om du är förrän du ger oss ett smakprov! laugh.gif Men det är klart - varför utmana ödet?! Nu kan du ju fantisera om att du är ett sexobjekt i alla fall! tongue.gif
Rossi
Ja du, Magdis, där försvann våra chanser att exponera oss! laugh.gif biggrin.gif smile.gif
Betty
CITAT (Gossen Ruda @ 04-04-2006, 18:22)
Ojdå, här händer det saker när man vänder ryggen till. Alla gaddar sig samman och hoppas på det bästa, eller det värsta. Kul att bli betraktad som sexobjekt, allt hopp är inte ute. Eller så kanske det är så. Jag pratade för säkerhets skull med Statens kulturråd, Skönhetsrådet mm och dom avrådde. Inga direkta förbud men dom påpekade vad som hände med Sverigedemokraternas hemsida när dom ville publicera Muhammedteckningar. Jag tror jag avstår så inte vi alla blir hemlösa.  :rolleyes:  :lol:

Vilken bra undanflykt för att slippa visa bilden igen! Men jag minns den allt och jag lovar er tjejer att så illa är det verkligen inte, gossen R överdriver!
Han skulle platsat hur bra som helst i er kalender! tongue.gif
Leia
CITAT (Betty @ 05-04-2006, 09:54)
CITAT (Gossen Ruda @ 04-04-2006, 18:22)
Ojdå, här händer det saker när man vänder ryggen till. Alla gaddar sig samman och hoppas på det bästa, eller det värsta. Kul att bli betraktad som sexobjekt, allt hopp är inte ute. Eller så kanske det är så. Jag pratade för säkerhets skull med Statens kulturråd, Skönhetsrådet mm och dom avrådde. Inga direkta förbud men dom påpekade vad som hände med Sverigedemokraternas hemsida när dom ville publicera Muhammedteckningar. Jag tror jag avstår så inte vi alla blir hemlösa.  rolleyes.gif  laugh.gif

Vilken bra undanflykt för att slippa visa bilden igen! Men jag minns den allt och jag lovar er tjejer att så illa är det verkligen inte, gossen R överdriver!
Han skulle platsat hur bra som helst i er kalender! tongue.gif

Jamen se till att leta upp den då! biggrin.gif
Jag hade gärna letat, men jag var inte med på den tiden då det begav sig, så jag vet inte var jag ska leta! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon