|
Inga från Närke
07-04-2006, 18:13
CITAT (Castea @ 06-04-2006, 20:24) Tips på ny signaturbild, snart, då.... :rolleyes:  Här har jag en också ny signatur alltså.  eller den här  och GRATTIS från mig också.
netaave
07-04-2006, 20:32
CITAT (Reserv @ 07-04-2006, 15:55) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-04-2006, 16:50) CITAT (Reserv @ 07-04-2006, 15:46) Julia Gran?!  Huvvet på spiken! Nja, Julia är juh ett fint namn...........  men hon kanske får det svårt i skolan i jultider  Och blir det en gosse så är juh Julius inget att tänka på heller  Lillan tycker att du ska döpa bebisen till Camilla, för att det automatiskt kommer att bli en Millan  tror att en av hennes dockor hette så  Millan är ett kaninnamn, iaf här hemma!
netaave
07-04-2006, 20:36
Jag tycker om gamla hederliga svenska namn, jag tror namn som Gunilla, Åsa, Jessika och Britta snart är inne igen.
zaaritha
07-04-2006, 21:07
Hjärtligt grattis o Lycka till!
Snöflinga
07-04-2006, 21:12
Isabel är så fint (heter mitt b.b. ,förkortat till Isa ) annars tycker jag Kerstin, rejält och jordnära (odla) (Leia, jag blir sressad av slickhunden (finns ett finare ord på det, men kommerej på det just nu)
myskmadra
07-04-2006, 21:49
Grattis till Pjuppen! Namnförslag: Johanna eller Johanne kanske? Hälsn Myskmadra
Biggan_
07-04-2006, 22:06
Linnea, tycker jag är fint  men då är det ju en pjuppa
*Felix matte*
07-04-2006, 22:10
Linnea heter vårt första barnbarn
Margaretha
07-04-2006, 22:36
Oj, ursäkta Pjuppen, jag råkade visst kalla dig för Pjutten! Susanne, Louise och Charlotte passar ju också bra till Caroline! Och Isabelle med e på slutet. Annars är det ju populärt med Maja, Signe, Ebba, Elin osv.! Vilket trevligt bekymmer, att välja namn till en Pjupp!
Angeleyetears
08-04-2006, 01:06
Grattis!
Ca_Milla
08-04-2006, 02:14
Grattis! Underbar känsla! jag har också en skrutt i magen, bf 13 augusti och magen växer så det knakar
CITAT (Ca_Milla @ 08-04-2006, 03:14) Grattis! Underbar känsla! jag har också en skrutt i magen, bf 13 augusti och magen växer så det knakar  Jag tror att Odla har drabbats av en baby boom  Jösses va´en massa magar det ska va´i vägen när det ska rensas och planteras  Och va´babytråden ska bli lång med alla fina bilder på babysarna  Grattis till dig med Camilla!
CITAT (Ca_Milla @ 08-04-2006, 02:14) Grattis! Underbar känsla! jag har också en skrutt i magen, bf 13 augusti och magen växer så det knakar  Grattis Camilla! Har ni bestämt namn till skrutten än?
Ca_Milla
08-04-2006, 12:11
hmm.. jag vet inte hur man gör citat  Men tack iaf till grattisen! Nej vi har inte bestämt namn på skrutten, vi gjorde en pojknamnslista som bestod av 68 namn, den är nu nere på 15 eller nåt  Bara för att vi är helt säkra på att det är en pojke i magen. Flicknamn är så mkt lättare också.. Men vi ska faktiskt göra könsultraljud den 18/4  Så efter det är det nog dags att börja spana.. Tycker tiden flyger iväg, önskar att den stannar upp snart så vi hinner med allt inplanerat.
CITAT (Ca_Milla @ 08-04-2006, 13:11) hmm.. jag vet inte hur man gör citat  Men tack iaf till grattisen! det står "citat" längst upp till höger i varje inlägg.... klicka där, och skriv som vanligt i rutan.... du kan ta bort det i inlägget som du inte vill ha med..... det gör du i texten i rutan precis under skrivrutan
Ca_Milla
08-04-2006, 15:25
CITAT (pejori @ 08-04-2006, 12:57) det står "citat" längst upp till höger i varje inlägg.... klicka där, och skriv som vanligt i rutan.... du kan ta bort det i inlägget som du inte vill ha med..... det gör du i texten i rutan precis under skrivrutan  Ah! Tack!
Min kompis har precis fått en liten tjej...Hon fick heta Yasmina. Gulligt...
/Elin
Liselotte i zon 3
08-04-2006, 18:32
Hjälp....ja menar GRATTIS...men också hjälp...menar ni att det smittar måste jag ju ta på gummihandskar och munskydd  ...för jag har sagt till min gubbe att här blir det inga fler barn det räcker med de tre döttrar vi har (10,8, 3 år gamla). Men ännu ett jätte grattis till er med "grodd i magen" Liselotte i zon 3
*Felix matte*
08-04-2006, 19:07
CITAT (Ca_Milla @ 08-04-2006, 03:14) Grattis! Underbar känsla! jag har också en skrutt i magen, bf 13 augusti och magen växer så det knakar  Grattis! Ser ut att bli barnrikt år på Odla forum:)
Grattis till er Sitter själv här med en åttaveckorsbebis.... och det är alldeles underbart. Snart, snart har du också en alldeles egen färsking i din famn. Grattis, grattis, grattis Nyblivna mamman Katti
Limeblossom
09-04-2006, 13:25
Ännu ett grattis!
Grattis, grattis! Jag gillar små bebisar så det ska bli kul att se alla bilder sedan.  Lycka till! Emma
Lite uppdatering om "Pjuppen"! Jag var hos gynekologen idag och han passade på att göra ett UL för att se att allt fortfarande var bra efter den första mest kritiska perioden. Pjuppen har vuxit till sig och blivit 8 cm lång. Den vinkade till mig därinne! Tyvärr kom inte vinkningen med på bilden men den var söt ändå!
Va spännande det är att vänta på att en såndär liten sak skall växa och bli en hel människa
Farbror Blå
16-05-2006, 15:40
Ubåt i skärgården? Liknade det på sonarbilden iaf =)
CITAT (Farbror Blå @ 16-05-2006, 17:40) Ubåt i skärgården? Liknade det på sonarbilden iaf =) Det är ju nästan som en liten u-båt som åker omkring därinne! Så liten att man inte känner av ännu när den viftar med armarna och har sig!
Latmask
16-05-2006, 16:36
Jag blir nästan tårögd av bilden, det är så underbart! Jag är så GLAD för er och Pjuppens skull. *hoppar omkring som en tok*
labarradepan
17-05-2006, 10:42
grattis
Biggan_
17-05-2006, 10:53
Visst är tekniken underbar, tänk att vi kan sitta här och beskåda din lille eller lilla pjupp inne i din mage! Men om nu tekniken är underbar så är livet själv det mest underbara och fantastiska! Tack för att du vill dela med dej av ditt under Magdis och lycka till med Pjuppen!
Klematis
17-05-2006, 12:47
Grattis, när blir det dax?
Den 19:e november har jag BF men jag tror den kommer att födas den 18:e november. Min stora flicka är född den 18:e maj så det vore väl lämpligt med exakt ett halvår mellan födelsedagarna?!  Hon fyller med andra ord 5 år imorgon och då blir det stor glädje och fest här hemma!
Biggan_
17-05-2006, 13:32
En gratulationskram till lilla dottern på hennes födelsedag i morgon då
Hon tackar och bockar!  Hon hade blivit uppvaktad på dagis idag, jag hade tagit dit glass som hon fick bjuda på. Hon var som en sol när hon kom hem och nynnade på "Ja må hon leva".  Det är härligt att stå i centrum när man är 5 år!
Stort grattis till Camilla och Magdis. Här är det ännu fler Odla-bebisar på tillväxt. Väntar tvillingar i september  . Vi har kollat könen och det är enäggspojkar... namnförslag har vi men låter dem förbli hemliga en stund...
Biggan_
17-05-2006, 13:59
CITAT (ejjan @ 17-05-2006, 14:54) Stort grattis till Camilla och Magdis. Här är det ännu fler Odla-bebisar på tillväxt. Väntar tvillingar i september  . Vi har kollat könen och det är enäggspojkar... namnförslag har vi men låter dem förbli hemliga en stund...  Oj, vad vi får mycket att se fram emot till hösten Grattis och lycka till alla bebisimagen-odlaiter
Elisabeth-Västkustkolonisten
17-05-2006, 14:04
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-05-2006, 16:33) Lite uppdatering om "Pjuppen"! Jag var hos gynekologen idag och han passade på att göra ett UL för att se att allt fortfarande var bra efter den första mest kritiska perioden. Pjuppen har vuxit till sig och blivit 8 cm lång. Den vinkade till mig därinne! Tyvärr kom inte vinkningen med på bilden men den var söt ändå!  Grattis Magdis. Visst är det underbart att gå i väntans tider...... Och så tekniken idag, inte fick vi se våra barn när dom låg i magen. När jag var med barn, kände det alltid mycket tidigt på mig att nu är jag med barn igen, så gick man till barnmorskan och anmälde sig. Sedan gick jag en gång till till läkaren och det var allt. Då kan man ju säga inte var det bättre förr..... Önskar dig allt gott Magdis Elisabeth
CITAT (ejjan @ 17-05-2006, 15:54) Här är det ännu fler Odla-bebisar på tillväxt. Väntar tvillingar i september  . Vi har kollat könen och det är enäggspojkar... namnförslag har vi men låter dem förbli hemliga en stund...  Wow! Grattis!!!  Vilken baby-boom det blivit här! Har ni barn sedan tidigare eller blir det första gången nu? Jag ser det verkligen som en bonus att få tvillingar även om det naturligtvis kan vara kämpigt också.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-05-2006, 16:04) Och så tekniken idag, inte fick vi se våra barn när dom låg i magen. När jag var med barn, kände det alltid mycket tidigt på mig att nu är jag med barn igen, så gick man till barnmorskan och anmälde sig. Sedan gick jag en gång till till läkaren och det var allt.
Då kan man ju säga inte var det bättre förr.....
Önskar dig allt gott Magdis Tack så mycket! Javisst är tekniken fantastisk! Samtidigt kan jag ibland tycka att det är jobbigt att jag vet för mycket om allt som kan gå snett. Jag har inte heller så många besök hos barnmorskan nu med andra barnet, jag har varit på inskrivning och då kollades mitt blodtryck, blodsocker och blodvärde. Ingenting angående bebisen egentligen, och så fick man inget läkarbesök om de där värdena låg bra. Gynbesöket hade jag bokat in själv på en privatklinik. Nästa barnmorskebesök blir när jag är i v. 24 eller nåt. Inte ens ett graviditetstest tog de hos barnmorskan och ingen som helst gynekologisk koll att man verkligen är gravid. Teoretiskt sett kan man alltså gå halva graviditetstiden med en cysta, tumor, mola eller ofostrig graviditet i magen och tro att man ska få ett barn innan det upptäcks. Det ville jag verkligen inte vara med om, därför är jag glad att möjligheten finns att själv ordna med undersökningar.
ååååååh grattis!!!!! *bara lite avis*
Magdis; inga barn sedan förut, så det blev full utdelning med en gång...  . Själv är jag på kontroller en gång/vecka, men det beror på riskerna med tvillinggraviditet, ännu fler nu eftersom det är enäggstvillingar. Tycker att det känns skönt med kontrollerna - annars skulle jag gå och inbilla mig att det var massor av fel. Tekniken går verkligen framåt - när mamma var gravid med mig trodde man att det var tvillingar - barnmorskan tyckte sig höra två fosterljud med sin trätratt, nåt mer sätt att kolla fanns inte, mamma var lätt besviken när bara jag kom ut
Ca_Milla
17-05-2006, 17:52
Längesen jag tittade in i den här tråden. Vi var iaf på könsul i v 24 och det är en flicka i magen! Lyckan är total! Redan v 28 nu, usch vad tiden går fort!
Elisabeth-Västkustkolonisten
17-05-2006, 18:03
CITAT (ejjan @ 17-05-2006, 14:54) Stort grattis till Camilla och Magdis. Här är det ännu fler Odla-bebisar på tillväxt. Väntar tvillingar i september  . Vi har kollat könen och det är enäggspojkar... namnförslag har vi men låter dem förbli hemliga en stund...  Oh tvillingar.... Har alltid varit min dröm när jag var yngre Lycka till Så många bebisar vi fär på odla Elisabeth
*Felix matte*
17-05-2006, 20:52
CITAT (ejjan @ 17-05-2006, 14:54) Stort grattis till Camilla och Magdis. Här är det ännu fler Odla-bebisar på tillväxt. Väntar tvillingar i september  . Vi har kollat könen och det är enäggspojkar... namnförslag har vi men låter dem förbli hemliga en stund...  Grattis!:wub: Så mysigt med tvillingar... dottern fick två tjejer i januari
*Felix matte*
17-05-2006, 20:59
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-05-2006, 16:33) Lite uppdatering om "Pjuppen"! Jag var hos gynekologen idag och han passade på att göra ett UL för att se att allt fortfarande var bra efter den första mest kritiska perioden. Pjuppen har vuxit till sig och blivit 8 cm lång. Den vinkade till mig därinne! Tyvärr kom inte vinkningen med på bilden men den var söt ändå!  Så mysigt att se på bild Man (jag) blir rörd av att se på UL-bilder... Stort mirakel är det varje gång en liten människa växer därinne och allt är fix och färdigt när de kommer till världen.
Visst är det lite put på magen redan?  Är i v. 14 på bilden. Snart ser jag ut som Mumintrollet igen.
ja kolla... man börjar ana att där är något på gång
Biggan_
24-05-2006, 13:08
Då får storasyster en alldeles egen muminmamma!
Och jag som ser detta först nu hojtar ju naturligtvis också GRATTIS Mulle
Grattis alla blivande föräldrar
*Felix matte*
24-05-2006, 22:01
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-05-2006, 13:14) Visst är det lite put på magen redan?  Är i v. 14 på bilden. Snart ser jag ut som Mumintrollet igen.  Javisst syns det att nåt är på gång
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|