Sidor: 1, 2
fruberglund
Såg en som hade registrerat sig med nicket Självmord. Är inte det väldigt osmakligt? Konstigt att man får ha ett sånt nick tycker jag. Sänder rysningar genom mig i alla fall och de som känner folk som begått självmord kan ju inte tycka det är så roligt sad.gif

Får man ha vilket nick som helst??? Bara undrar... unsure.gif

Självmord får gärna svara varför hon/han valt just det om han/hon vill.
Gåsis
Riktigt osmakligt tycker jag med.

/Åsa
Betty
Skicka ett mail/PM till adm. och anmäl nicket som stötande. Ingemar eller Göran tar säkert bort det bara de får veta om att det finns. De sitter ju inte och granskar forumet 24/7. wink.gif
AnitaO
CITAT (Betty @ 20-04-2006, 09:49)
Skicka ett mail/PM till adm. och anmäl nicket som stötande. Ingemar eller Göran tar säkert bort det bara de får veta om att det finns. De sitter ju inte och granskar forumet 24/7. wink.gif

Jag har skickat PM.
Att registrerar troll-nick är väl en sak, men man kan ju välja sina ord liiiite i alla fall. mad.gif
Betty
CITAT (AnitaGg @ 20-04-2006, 09:53)
CITAT (Betty @ 20-04-2006, 09:49)

Jag har skickat PM.
Att registrerar troll-nick är väl en sak, men man kan ju välja sina ord liiiite i alla fall. mad.gif

Håller med dig, nån sorts måtta på osmakligheten får det väl ändå lov att vara! Jag med skickade ett PM till adm. sad.gif
Morbid
Då kanske mitt är stötande också..? Jag har faktiskt inte tänkt så långt..
Airamya
I mina ögon är aldrig ett nick stötande. Och ditt nick, Morbid, tycker jag definitivt inte är det. Man måste väl få kalla sig vad man vill?
Om någon väljer Självmord som nick så är väl det snarare ett tecken på att personen i fråga inte mår bra. Därmed inte sagt att han/hon behöver vara suicidal, det kan man ju inte veta, men mår man bra så kallar man sig väl knappast för dylikt??
Och blir väl inte att må bättre av att genast bli påhoppad?
Men Odlas samlade pitbulls går genast till attack. Underbart wacko.gif
AnitaO
CITAT (Morbid @ 20-04-2006, 10:21)
Då kanske mitt är stötande också..? Jag har faktiskt inte tänkt så långt..

Det tycker jag personligen inte.
Det finns ju en bakgrund till ditt nick (läste din hemsida).
Dessutom har du inte reggat dig på forumet bara för att skriva nåt dumt i en tråd på småprat.
Du har ju också ett intresse för djur och växter.
AnitaO
CITAT (Airamya @ 20-04-2006, 10:37)

Sade hon och högg omkring sig .... wacko.gif
Airamya
Voff voff wink.gif
Kathy
CITAT (Airamya @ 20-04-2006, 10:49)
Voff voff wink.gif

Airamya
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
fruberglund
CITAT (Airamya @ 20-04-2006, 09:37)

Ser mig inte som nån pitbull utan det var bara en enkel fråga om man får kalla sig vad man vill här. Får man det så är ärendet avslutat för min del, jag har inte haft nån tanke på att anmäla någon, det var andra som tog det initiativet.

Men visst, då kan ju folk heta k*ken också då blink.gif Om ingen bryr sig menar jag, jag bryr mig inte speciellt, jag är inte så känslig tongue.gif

Bara undrade som sagt om det var tillåtet?
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 20-04-2006, 11:01)
CITAT (Airamya @ 20-04-2006, 10:49)
Voff voff wink.gif

Aj, aj ...
Det var visst sin egen svans hon bet i där rolleyes.gif
pejori
jag vill också va en pitbull
AnitaO
CITAT (pejori @ 20-04-2006, 11:36)

Det är bara att hugga i laugh.gif
Rossi
CITAT (fruberglund @ 20-04-2006, 10:31)
Men Odlas samlade pitbulls går genast till attack. Underbart  :wacko:

Ser mig inte som nån pitbull utan det var bara en enkel fråga om man får kalla sig vad man vill här. Får man det så är ärendet avslutat för min del, jag har inte haft nån tanke på att anmäla någon, det var andra som tog det initiativet.

Men visst, då kan ju folk heta k*ken också då blink.gif Om ingen bryr sig menar jag, jag bryr mig inte speciellt, jag är inte så känslig tongue.gif

Jag tänkte precis samma som du .....
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 20-04-2006, 11:39)
Det är bara att hugga i  :lol:

*tugga, tugga, tugga*
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (fruberglund @ 20-04-2006, 10:31)
Men Odlas samlade pitbulls går genast till attack. Underbart  :wacko:

Och varför skulle man inte kunna ställa en fråga (som du gjorde) utan att bli angripen????? sad.gif

Elisabeth
Airamya
Jag ber om ursäkt. Det var första gången jag sa ifrån. Det ska inte hända igen. Jag lovar. Kan inte förstå var jag fick det där ifrån.
Hannele
CITAT (fruberglund @ 20-04-2006, 08:42)
Är inte det väldigt osmakligt? Konstigt att man får ha ett sånt nick tycker jag.

Inte jämförbart, men nicks typ Fru Fet är också lite kosntiga.. wacko.gif
cic
Känns som om tråden tramsas bort en smula.. För att återgå till trådskaparens frågeställning..

För min del bryr jag mig inte heller nämnvärt vilket nick en människa har. Jag är inte särskilt lättstött. Däremot kan ju namnet skvallra en aning om vad det är för en person bakom ett nick. Tänker på alla som heter nåt som har med odla eller trädgård att göra osv. Eller överhuvudtaget ett namn som man kan koppla till ett intresse.

Man tar nog också folk på olika allvar (mer eller mindre medvetet) beroende på vad för nick man har. Eller vad tror ni? Om någon nyreggad kommer in mitt i en tråd, med nicket "kuken", så är det nog många som utgårifrån att det är ett troll.. Men om en annan nyreggad med nicket "prästkrage" startar en tråd är man troligen lite vänligare inställd?

Filosoferar Cic
AnitaO
CITAT (cic @ 20-04-2006, 11:50)
Känns som om tråden tramsas bort en smula.. För att återgå till trådskaparens frågeställning..

För min del bryr jag mig inte heller nämnvärt vilket nick en människa har. Jag är inte särskilt lättstött. Däremot kan ju namnet skvallra en aning om vad det är för en person bakom ett nick. Tänker på alla som heter nåt som har med odla eller trädgård att göra osv. Eller överhuvudtaget ett namn som man kan koppla till ett intresse.

Man tar nog också folk på olika allvar (mer eller mindre medvetet) beroende på vad för nick man har. Eller vad tror ni? Om någon nyreggad kommer in mitt i en tråd, med nicket "kuken", så är det nog många som utgårifrån att det är ett troll.. Men om en annan nyreggad med nicket "prästkrage" startar en tråd är man troligen lite vänligare inställd?

Filosoferar Cic

Jag tror du har helt rätt i det.
Om man idag reggar nicket "självmord" och kliver in och skriver ett dumt
inlägg i småprat så har man nog inte befäst nån särskit seriös image.

I övrigt tycker jag också att man kan få ha vilket nick man vill.
Kathy

Filosoferar Cic

Sorry för "tramsandet" ifrån min sida. wink.gif
Håller med dig i det du skriver, Cic.
Gillan

Filosoferar Cic

laugh.gif laugh.gif
Jag inte bara tror att det är så. sleep.gif
Jag vet wub.gif
Hur många här var det inte som trodde att mitt
nick var en förkortning av " eventuellt geni " ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 20-04-2006, 12:07)
Hur många här var det inte som trodde att mitt
nick var en förkortning av " eventuellt geni " ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

Lady Hamilton
....Hur många här var det inte som trodde att mitt
nick var en förkortning av " eventuellt geni " ohmy.gif laugh.gif laugh.gif...........

ohmy.gif Är du inte de då?? unsure.gif DET har jag alltid trott.............. smile.gif
Gillan
CITAT (Hamilton @ 20-04-2006, 12:15)
....Hur många här var det inte som trodde att mitt
nick var en förkortning av " eventuellt geni " ohmy.gif  :lol:  :lol:...........

ohmy.gif Är du inte de då?? unsure.gif DET har jag alltid trott.............. smile.gif

Jooo, det är klart jag är tongue.gif , Men man måste ju
inte skryta så högt, du vet..... wub.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
självmord
om mitt nick skulle vara stötande mot någon folkgrupp eller liknande så skulle jag förstå era reaktioner men jag kan inte rå för att andra personer kopplarsamman mitt nick med personliga upplevelser. dock beklagar jag det.

får känslan av att den här tråden är till för att peka på att jag inte förtjänar att vara kvar här medans andra med ovanliga nick inte spelar någon roll, men vad vet jag?
Betty
CITAT (Airamya @ 20-04-2006, 10:37)
I mina ögon är aldrig ett nick stötande. Och ditt nick, Morbid, tycker jag definitivt inte är det. Man måste väl få kalla sig vad man vill?
Om någon väljer Självmord som nick så är väl det snarare ett tecken på att personen i fråga inte mår bra. Därmed inte sagt att han/hon behöver vara suicidal, det kan man ju inte veta, men mår man bra så kallar man sig väl knappast för dylikt??
Och blir väl inte att må bättre av att genast bli påhoppad?
Men Odlas samlade pitbulls går genast till attack. Underbart  wacko.gif

För att det i dina ögon inte är stötande att någon kallar sig för Självmord så behöver det inte betyda att inte andra människor tycker att det är stötande - Jag tycker att det är stötande och därför skickade jag ett PM till adm.
Du tycker att det är OK att kalla sig för vad som helst - det tycker inte jag.
Jag gör inte någon analys om huruvida medlemmen Självmord mår bra eller inte. Så därför tar jag inte illa vid mig av att du anser att jag gör ett påhopp när jag anmälde medlemmen Självmord till adm. Om den medlemmen mår bra eller dåligt - det vet du förmodligen lika lite om som jag.

CITAT (fruberglund @ 20-04-2006, 11:31)
Men Odlas samlade pitbulls går genast till attack. Underbart  wacko.gif

Ja det var visst jag det som tog det initiativet. rolleyes.gif
Känner mig inte särskilt pitbullig för det.

CITAT (pejori @ 20-04-2006, 11:36)

Välkommen i gänget pejjan! biggrin.gif
Caprice
CITAT (självmord @ 20-04-2006, 12:19)
om mitt nick skulle vara stötande mot någon folkgrupp eller liknande så skulle jag förstå era reaktioner men jag kan inte rå för att andra personer kopplarsamman mitt nick med personliga upplevelser. dock beklagar jag det.

får känslan av att den här tråden är till för att peka på att jag inte förtjänar att vara kvar här medans andra med ovanliga nick inte spelar någon roll, men vad vet jag?

Börjar med att säga Välkommen till forumet!

Men en liten förklaring till ditt nickname kanske vore på sin plats...?
Maria i Helsingborg
CITAT

Självklart är det stötande!
Jag förordar ett byte.
Det finns gränser för absurda smeknamn.

Nej, jag tillhör inte de som ursäktar mig med att "det är ju bara på nätet".
Detta är ett odlar-forum. Och vi är riktiga, kännande människor, bakom varje skärm. Respekt inför det.
Hannele
CITAT (självmord @ 20-04-2006, 11:19)
får känslan av att den här tråden är till för att peka på att jag inte förtjänar att vara kvar hä

Ingen kan ha några åsikter om dej, eftersom du inte skrivit något.
Jag vet att ungdomar kör med lite udda nicks, men här pratar vi gamlingar om trädgård...
självmord
CITAT (Maria i Helsingborg @ 20-04-2006, 12:00)
CITAT

Jag förordar ett byte.

Detta är ett odlar-forum. Och vi är riktiga, kännande människor, bakom varje skärm. Respekt inför det.

vart går gränsen? vem bestämmer vad som är stötande?

på det här forumet skulle jag tro att det är admins som bestämmer och inte någon pittbull mobb, men vad vet jag?
självmord
CITAT (Hannele @ 20-04-2006, 12:07)
CITAT (självmord @ 20-04-2006, 11:19)
får känslan av att den här tråden är till för att peka på att jag inte förtjänar att vara kvar hä

Ingen kan ha några åsikter om dej, eftersom du inte skrivit något.
Jag vet att ungdomar kör med lite udda nicks, men här pratar vi gamlingar om trädgård...

det står att småprat handlar om allt möjligt UTOM trädgård dessutom så har väl inte forumet någon åldergräns?
pejori
CITAT (självmord @ 20-04-2006, 13:15)
CITAT (Maria i Helsingborg @ 20-04-2006, 12:00)
CITAT

Jag förordar ett byte.

på det här forumet skulle jag tro att det är admins som bestämmer och inte någon pittbull mobb, men vad vet jag?

visst är det admin som bestämmer vad som är gångbart smile.gif
MEN om man nu väljer ett nick, som självmord, kuken, hundknullaren eller dyligt, så hör dom mer hemma på flashback eller svenska zeta, och inte på ett odlaforum sad.gif sad.gif
man väljer väl utifrån VAD forumet har för inriktnig, det är nog därför som prästkrage mottas bättre än ett anstötligt nick wub.gif unsure.gif
Hannele
CITAT (självmord @ 20-04-2006, 12:18)
det står att småprat handlar om allt möjligt UTOM trädgård

Vad är du intresserad av? smile.gif
Maria i Helsingborg
CITAT

Var gränsen går? Den har du passerat.
Min gränsdragning rår jag själv över. På Odla bestämmer admin.
Att kalla folk det ena eller andra är under min värdighet.
Jag har markerat min åsikt i en tråd om gränsdragning och har inget behov av att hävda min rätt att göra det.

Nu väntar mina frön och min jord på min uppmärksamhet.
Reserv
CITAT (pejori @ 20-04-2006, 13:23)
MEN om man nu väljer ett nick, som självmord, kuken, hundknullaren eller dyligt, så hör dom mer hemma på flashback eller svenska zeta, och inte på ett odlaforum sad.gif sad.gif

Men Pejori då!!!! ohmy.gif blink.gif wacko.gif Vilket språk blink.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 20-04-2006, 13:31)

MEN om man nu väljer ett nick, som självmord, kuken, hundknullaren eller dyligt, så hör dom mer hemma på flashback eller svenska zeta, och inte på ett odlaforum sad.gif  :(

Säger detsamma ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif
Nya bidrag till SAOL ... tongue.gif
AnitaO
CITAT (självmord @ 20-04-2006, 13:15)

Du registrerar dig på forumet idag.
Detta är ditt första inlägg:
CITAT
jag tror det beror på att hela forumet kryllar av avdankade folkpartister, men vad vad jag?

Och så tror du att folk på allvar tror att du är seriös.
Eller nä förresten ... såklart tror du inte det.
Det är förmodligen inte din ambition heller för den delen.
pejori
CITAT (AnitaGg @ 20-04-2006, 13:40)

MEN om man nu väljer ett nick, som självmord, kuken, hundknullaren eller dyligt, så hör dom mer hemma på flashback eller svenska zeta, och inte på ett odlaforum sad.gif  sad.gif

ÄH....fingrarna gled iväg på egna äventyr ett tag där wub.gif wub.gif wub.gif
Pirum
Huvudanledningen till att delforumet Småprat startades var väl för att de trädgårdsintresserade inte skulle vara tvungna att skriva om allt icketrädgårdmenändåintressant i trädgårdstrådarna smile.gif

Jag funderade så sent som häromdagen på om man inte bör ha två veckors karens innan man får posta i Småprat, samt om Småprat ens ska vara läsmöjligt utan att först logga in. Men sen kom jag på att det nog är onödigt hårt smile.gif (samt kontraproduktivt)
Rossi
CITAT (pejori @ 20-04-2006, 12:54)
CITAT (AnitaGg @ 20-04-2006, 13:40)

MEN om man nu väljer ett nick, som självmord, kuken, hundknullaren eller dyligt, så hör dom mer hemma på flashback eller svenska zeta, och inte på ett odlaforum sad.gif  sad.gif

ÄH....fingrarna gled iväg på egna äventyr ett tag där wub.gif wub.gif wub.gif

Freudiansk felskrivning tror jag bestämt att det var! laugh.gif
Rossi
Raderat: Det kom dubbelt.
andersen
Jag tycker att"ni" är väldigt hårda mot nykomlingar, det är nästan regel för en del att "skrika" trollvarning så fort en ny medlem skickar ett inlägg.

Sedan så kan jag åxå tycka att man inte skall ha vilket nick som helst. Men efter som forumet ej styrs av någon? så är det fel att det skall finnas en form av mobb på forumet, det är faktiskt forumsansvarigs uppgift att sköta forumet. Jag saknar en forumsansvarig som tar i med hårdhanskarna mot den formen av missbruk som bla handlar om att tramsa sönder trådar mm.
Bettson
Som man ropar i skogen får man svar.

Inte skall odla vara en klubb för inbördes beundran. Det är kul med nya människor. Annars skulle vi nog inte ha något att prata om till slut.

Fast tar man ett provocerande nick och skriver ett första inlägg som är lite käftigt och provokativt, då får man nog finna sig i att bli kallad troll.

För så uppför sig troll. wink.gif

Vi andra som inte är troll och då menar jag såväl gamla medlemmar som nya vi ställer frågor, diskuterar och konverserar dvs småpratar lite.
wub.gif
cic
CITAT (Bettson @ 20-04-2006, 16:17)
Som man ropar i skogen får man svar.

Inte skall odla vara en klubb för inbördes beundran. Det är kul med nya människor. Annars skulle vi nog inte ha något att prata om till slut.

Fast tar man ett provocerande nick och skriver ett första inlägg som är lite käftigt och provokativt, då får man nog finna sig i att bli kallad troll.

För så uppför sig troll.  ;)

Vi andra som inte är troll och då menar jag såväl gamla medlemmar som nya vi ställer frågor, diskuterar och konverserar dvs småpratar lite.
wub.gif

Visst är det så.. Håller med.

Nu var det ett tag sen men, jag har vid flera tillfällen blivit anklagad för att vara troll. (Eller häxa, det har varierat) Det verkar som det är lätt att skrika det överhuvudtaget. sleep.gif

Det bästa är ju om du, självmord, visar lite mer vem du är. Vad du har för intressen. Hoyor, pellisar, citrus.. Pallkrageodling eller bara allmänt intresserad av odling och grönt.

Skriv lite i din profil vettja! Läs i min om du är nyfiken på vem jag är. smile.gif
Gossen Ruda
Saken är inte så mycket att orda om egentligen, provokativa inlägg av en provokativ signatur. Det är nog bara ett förrymt grundskolegli som har påsklov eller bara skolkar. Du Andersen, jag förstår faktiskt inte varför du så ofta skall ta troll och andra störande element i försvar?
Svante, zon 1
För mig är det ganska självklart att om man för det första väljer ett uppseendeväckande nick och för det andra skriver nedlåtande kommentarer om de andra på forumet i sitt första inlägg, då blir man påhoppad.

Detta gäller oavsett vilket forum man är på, det har alltså ingenting med odla.nu att göra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon