Sidor: 1, 2
andersen
CITAT (Gossen Ruda @ 20-04-2006, 15:32)
Saken är inte så mycket att orda om egentligen, provokativa inlägg av en provokativ signatur. Det är nog bara ett förrymt grundskolegli som har påsklov eller bara skolkar. Du Andersen, jag förstår faktiskt inte varför du så ofta skall ta troll och andra störande element i försvar?

Det är nog en arbetskada, jag brukar "försvara dom svaga" och det är nog inte så lätt alla gånger att komma hit som ny, dom andra störande elementen vill jag försvara för att det är bra med olika synsätt på saker och ting, men jag vill tala om att jag för den saken skull inte försvarar dumheter.
Ciczi
Jag är egentligen mest nyfiken på vad admin har att säga i frågan om vilka nick man får regga. Och hur många... det har ju varit lite nick diskussioner på sistone.

Ciczi
Hannele
CITAT (andersen @ 20-04-2006, 14:50)
Jag tycker att"ni" är väldigt hårda mot nykomlingar, det är nästan regel för en del att "skrika" trollvarning så fort en ny medlem skickar ett inlägg.

Nej, bara, om någon ny börjar skriva nedlåtande kommentarer om de andra på forumet... som självmord faktiskt gjorde i sitt allra första inlägg här. wacko.gif sad.gif

Det är nästan regel att du, andersen, försvarar utan att det finns anledning.
När det finns anledning, håller du tyst.. blink.gif
AnitaO
CITAT (andersen @ 20-04-2006, 16:51)
Saken är inte så mycket att orda om egentligen, provokativa inlägg av en provokativ signatur. Det är nog bara ett förrymt grundskolegli som har påsklov eller bara skolkar. Du Andersen, jag förstår faktiskt inte varför du så ofta skall ta troll och andra störande element i försvar?

Det är nog en arbetskada, jag brukar "försvara dom svaga" och det är nog inte så lätt alla gånger att komma hit som ny, dom andra störande elementen vill jag försvara för att det är bra med olika synsätt på saker och ting, men jag vill tala om att jag för den saken skull inte försvarar dumheter.

Ursäkta ..... "dom svaga"???
Att regga signaturen "självmord" och kliva in och skriva nedlåtande
kommentarer det första man gör tyder väl knappast på nån svaghet.

Å så fall är väl en svag person lite tillbakadragen i början i alla fall.

Försvara i stället det som är värt att försvara.
andersen
CITAT (Hannele @ 20-04-2006, 16:32)
CITAT (andersen @ 20-04-2006, 14:50)
Jag tycker att"ni" är väldigt hårda mot nykomlingar, det är nästan regel för en del att "skrika" trollvarning så fort en ny medlem skickar ett inlägg.

Nej, bara, om någon ny börjar skriva nedlåtande kommentarer om de andra på forumet... som självmord faktiskt gjorde i sitt allra första inlägg här. wacko.gif sad.gif

Det är nästan regel att du, andersen, försvarar utan att det finns anledning.
När det finns anledning, håller du tyst.. blink.gif

Ned låtande kommentarer, handen på hjärtat, det har skrivits värre saker här en "jag tror det beror på att hela forumet kryllar av avdankade folkpartister, men vad vad jag? " som signaturen självmord skrev eller hur.

Att jag försvarar folk på forumet är det fel? och dom som jag väljer att försvara måste väll vara mitt val, eller hur? det finns andra som försvarar andra här på forumet och där kan man ställa frågan varför.. och det har jag funderat många gånger när bra trådar blir förstörda av div trams och flams.
andersen
CITAT (AnitaGg @ 20-04-2006, 16:59)
CITAT (andersen @ 20-04-2006, 16:51)

Ursäkta ..... "dom svaga"???
Att regga signaturen "självmord" och kliva in och skriva nedlåtande
kommentarer det första man gör tyder väl knappast på nån svaghet.

Å så fall är väl en svag person lite tillbakadragen i början i alla fall.

Försvara i stället det som är värt att försvara.

Om man nu har signaturen "självmord" så är det i min sinnesvärd ett stort tecken på svaghet. Och om man läser kommentaren så ser jag en skämtare och en person som vill ha uppmärksamhet bakom orden.

Och om nu självmord skulle läsa vad som jag har skrivit, så ta inte mina ord för allvarligt. Och jag önskar dej välkommen hit, men kliv på lite lungnare nästa postning av inlägg.
Gossen Ruda
Nu skall vi inte hacka på Andersen, fortsätt du att försvara mobboffer men gör en bättre koll först. rolleyes.gif
Hannele
CITAT (andersen @ 20-04-2006, 17:34)
bra trådar blir förstörda av div trams och flams.

Fråga inte mej, jag tramsar inte - utan beskylls för att var utan humor.. wacko.gif
Tesa
Inte nu igen.. sad.gif
renate
Det allra bästa hade varit om INGEN hade svarat eller brytt sig om inlägget.
Nick namnet var lite pietetslös.Inlägget har jag inte ens läst och skulle aldrig svara på.

Hittade inte ens någon med namnet självmord. Raderat?????????
Nåja det kvittar,finns intressantare skar att läser.
Leia
CITAT (renate @ 21-04-2006, 21:21)
Hittade inte ens någon med namnet självmord. Raderat?????????

Måste vara radera, h*n hade bla. ett inlägg med i den här tråden.
Reserv
Användaren är raderad, som dennes inlägg också, men citaten är kvar rolleyes.gif

CITAT (självmord @ 20-04-2006, 12:19)
om mitt nick skulle vara stötande mot någon folkgrupp eller liknande så skulle jag förstå era reaktioner men jag kan inte rå för att andra personer kopplarsamman mitt nick med personliga upplevelser. dock beklagar jag det.

får känslan av att den här tråden är till för att peka på att jag inte förtjänar att vara kvar här medans andra med ovanliga nick inte spelar någon roll, men vad vet jag?

Och:

CITAT (självmord @ 20-04-2006, 13:15)

vart går gränsen? vem bestämmer vad som är stötande?

på det här forumet skulle jag tro att det är admins som bestämmer och inte någon pittbull mobb, men vad vet jag?

Efter att som allra första inlägg haft:

CITAT (självmord @ 20-04-2006, 09:17)
jag tror det beror på att hela forumet kryllar av avdankade folkpartister, men vad vad jag?

Så svaret på frågan som ställs i tråd titeln är nej rolleyes.gif
fruberglund
CITAT (Reserv @ 22-04-2006, 08:27)
Så svaret på frågan som ställs i tråd titeln är nej rolleyes.gif

Ja, då har jag fått svar på min fråga, alltså att man inte får ha vilket nick som helst. Självmord har ju tydligen blivit bortplockad.

Vill bara säga att det var ju inte min mening att få någon utkastad från forumet även fast jag personligen tyckte nicket var osmakligt. Ville bara veta och nu vet jag ju.

Nu är saken avgjord och nu kan den här tråden avslutas.
Hannele
CITAT (renate @ 21-04-2006, 21:21)
Nick namnet var lite pietetslös..

Tja, ett sätt att ta udden av "farliga" starka ord, kan det också vara...? unsure.gif blink.gif

Pietism av latinets pietas fromhet, väckelserörelse som uppstod inom tysk lutherdom under sent 1600-tal.

pietet vördnad, aktining, som yttrar sig i allvar el. varsamt uppträdande
hänsynfullhet mot ällre företeelser och traditioner.
birgitek
Bonjour tristess!
Birgit Ek
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon