Full version: MAN SKALL INTE...
Sidor: 1, 2, 3, 4
Lady Hamilton
Man ska inte "dra" vattenslangen över en nyanlagd rabatt sad.gif
NU har jag satt upp stöd pinnar i ytterkanten så inte flera plantor blir "halshuggna"........................
Alexander-VG-zon3
CITAT (Hamilton @ 08-06-2006, 22:23)
NU har jag satt upp stöd pinnar i ytterkanten så inte flera plantor blir "halshuggna"........................

aj gick det bra me dplantorna sad.gif smile.gif
Netten
Man ska inte skriva fel telefonnummer till prenumerationsavdelningen när man är ett stort välkänt bokförlag!
Lady Hamilton
CITAT (flaxss @ 08-06-2006, 22:56)
Man ska inte "dra" vattenslangen över en nyanlagd rabatt  :(  

unsure.gif De överlevde "fläckvis"................men en hel del strök med tyvärr sad.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Hamilton @ 11-06-2006, 20:36)
CITAT (flaxss @ 08-06-2006, 22:56)
Man ska inte "dra" vattenslangen över en nyanlagd rabatt  :(  

unsure.gif De överlevde "fläckvis"................men en hel del strök med tyvärr sad.gif

åhh vad synd sad.gif sad.gif
men tur där var nåt som överlevde
pejori
tända en tändsticka, för att kolla om det finns bensin kvar i moppetanken wacko.gif wacko.gif wacko.gif

ha tummen ivägen, när borrmaskinen slinter iväg....aj aj aj wacko.gif blink.gif wink.gif
Sollan
Man ska inte strö kaffe i stället för socker över jordgubbarna....
Magdis
Man ska inte strö curry på gröten istället för kanel (som min mamma gjorde eftersom hon inte hade läsglasögonen på sig) laugh.gif
Kathy

laugh.gif laugh.gif
F'låt att jag skrattar...men jag ser det framför mig...kan inte alls ha varit särskilt kul...sad.gif ...så dråpligt.
Lady Hamilton
tongue.gif Men lärorikt!
Kathy
CITAT (Hamilton @ 05-07-2006, 23:09)
tongue.gif Men lärorikt!

Ja, det tror jag nog. tongue.gif biggrin.gif wub.gif
Lady Hamilton
sad.gif Jag och vattenslang går inte så bra i hop..............
När man tvättar en nyinköpt bil........
Skall man inte stå på andra sidan bilen mot var vattenslangen är och sedan "rycka" hårt i vattenslangen så att slangen (som är full i blöt sand) "hoppar upp" på huven och gör skrap märken...........över HELA huven sad.gif
Kathy
CITAT (Hamilton @ 05-07-2006, 23:16)
sad.gif Jag och vattenslang går inte så bra i hop..............
När man tvättar en nyinköpt bil........
Skall man inte stå på andra sidan bilen mot var vattenslangen är och sedan "rycka" hårt i vattenslangen så att slangen (som är full i blöt sand) "hoppar upp" på huven och gör skrap märken...........över HELA huven sad.gif

Vad är det för hämnd din vattenslang gör mot dig?? unsure.gif
*Smurf*
Om man inte fattar något bör man hålla tand för tunga....
Ramoth
Om man vill få något vettigt gjort ska man inte börja läsa den här tråden!
- kan inte sluta skratta!
Pirum
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-07-2006, 23:04)
Man ska inte strö curry på gröten istället för kanel (som min mamma gjorde eftersom hon inte hade läsglasögonen på sig) laugh.gif

Mödrar smile.gif
Man ska inte spruta solskydds"kräm" i håret i tron att det är hårspray. Min mor hade inte heller läsglasögonen på sig igår rolleyes.gif
Lady Hamilton
CITAT (Scrollan @ 06-07-2006, 00:12)
....Vad är det för hämnd din vattenslang gör mot dig??  :unsure:.....

sad.gif Jag vet inte............kan det bero på att den är gul? unsure.gif Är det någon som vet om "de gula slangarna" är särskilt bråkiga? wink.gif Kanske jag skulle byta till en grön? laugh.gif
Bettson
Och man ska inte banka på gubben för att han ligger och skriker aj, aj , aj om nätterna.

Inte när han i själva verket ligger och sussar som vanligt och jag har väckt mig själv genom att ligga och skrika aj, aj, aj varje gång jag vänder mig för det gör så nedrans ont i knät. laugh.gif laugh.gif
Betty
Jag bara älskar den här tråden! laugh.gif Curry på gröten ja... jag provade med malen kryddpeppar en gång - det var ingen hit det heller kan jag tala om... rolleyes.gif laugh.gif
Gillan
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Bara för att en krydda är brun, innebär det inte att det är
kanel sleep.gif

Och du Hamilton! Jag vet, den gula är minst sagt livsfarlig,
men den grööööna, den ska du akta dig för! Grön slang=
ännu farligare. Den är så mjuk att den trasslar in sig i både dig
och allt annat den kommer i närheten av. sleep.gif

Så för din egen säkerhets skull! Gult är bättre än grönt laugh.gif laugh.gif
Lady Hamilton
Man ska inte hänga upp en "dopp-vattnad" ampel högt över huvudet innan"överskottet" hunnit rinna ut..............
wub.gif Man blir blöt
Gossen Ruda
Apropå amplar. En gång i forntiden när jag var ny som telefonreparatör blev jag kallad till en person på vårat huvudkontor. Hennes telefon fungerade inte tillfredställande, det sprakade när hon talade i den. Det var en dialog, fina telefoner i allmänhet. Nåväl, jag plockade fram skruvmejseln och plockade bort kåpan för att göra en okulärbesiktning. Jag såg felet direkt, hela telefonens innanmäte var inklätt i ett grönt täcke av mögel. På bottenplattan var det extra tjockt och där bubblade och fräste det av läckströmmar i vattenbadet.

Läckte taket kanske? Nej, rätt ovanför telefonen hängde en ampel. Jag visade telefonen för innehavaren och påpekade att antingen skulle hon vattna mindre eller ha telefonen nån annanstans. Hon höll med. biggrin.gif
Lady Hamilton
Man skall inte springa för fort i skogen på en stig....................
Man kan "krocka" med ett rådjur i "full syra"................
pälsen är INTE lätt att få bort mellen tänderna sad.gif
Biggan_
CITAT (Hamilton @ 11-07-2006, 20:25)
pälsen är INTE lätt att få bort mellen tänderna   sad.gif

Oj,oj då!
Då har du sett ett på nära håll. ohmy.gif laugh.gif
Tandtråd? biggrin.gif
pejori

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif testa tandtråd laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Morbid

Min lillebror kolliderade med en älgko när han joggade i el-ljusbanan.. Jisses, vad det gick fort hem!!

Man ska inte glöma att lägga i handbromsen när man stannat för att stiga ur, om man kör betongbil..
Farbror Blå
[B]Man ska inte luta sej för långt ner i ett järnekssnår om man tappat sitt linslock, särskilt när man står i en branst sluttning.....

järnekens blad ÄR lika taggiga som dom ser ut... unsure.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 12-07-2006, 00:11)
[B]Man ska inte luta sej för långt ner i ett järnekssnår om man tappat sitt linslock, särskilt när man står i en branst sluttning.....

järnekens blad ÄR lika taggiga som dom ser ut... unsure.gif

Så du ser ut som en igelkott nu då? rolleyes.gif
pejori
man ska inte försöka ta emot tyngre porslinsföremål, som trillar ner, med fötterna ohmy.gif ohmy.gif
dom går i sönder ändå, och det gör både ONT och blöder kraftigt wacko.gif wacko.gif blink.gif huh.gif
Zazu
CITAT (pejori @ 16-07-2006, 16:04)
man ska inte försöka ta emot tyngre porslinsföremål, som trillar ner, med fötterna ohmy.gif  :o
dom går i sönder ändå, och det gör både ONT och blöder kraftigt wacko.gif  :wacko:  :blink:  :huh:

AJ AJ AJ sad.gif unsure.gif wacko.gif
Orchid
Man skall inte boka en flygbiljett efter ett gral laugh.gif
Lady Hamilton
CITAT (Zazu @ 16-07-2006, 16:15)
man ska inte försöka ta emot tyngre porslinsföremål, som trillar ner, med fötterna ohmy.gif  ohmy.gif
dom går i sönder ändå, och det gör både ONT och blöder kraftigt wacko.gif  wacko.gif  blink.gif  huh.gif

unsure.gif HAR du några fötter kvar? Efter alla dina "bravader" så borde de snart vara en "brist vara" wub.gif
pejori
det ser mörkt ut med det blink.gif blink.gif
ska lära mej att gå på händerna istället.... unsure.gif unsure.gif ohmy.gif
blöder fortfarande efter 6 timmar sad.gif sad.gif
Zazu
CITAT (pejori @ 16-07-2006, 16:49)
blöder fortfarande efter 6 timmar sad.gif sad.gif

men herregud, åk till sjukhuset mänska! ohmy.gif sad.gif unsure.gif
(eller det kanske inte blev så stora sår? unsure.gif )
Magdis
CITAT (pejori @ 16-07-2006, 17:49)
det ser mörkt ut med det blink.gif blink.gif
ska lära mej att gå på händerna istället.... unsure.gif unsure.gif ohmy.gif

NEJ! Då har du ju snart inga händer kvar heller! Aj aj aj, du måste ju åka in och bli omplåstrad om det inte slutar blöda! Är du säker på att alla tårna sitter kvar...man ska ha fem stycken på varje fot vet du! rolleyes.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Zazu @ 16-07-2006, 16:57)
CITAT (pejori @ 16-07-2006, 16:49)
blöder fortfarande efter 6 timmar sad.gif  :(

men herregud, åk till sjukhuset mänska! ohmy.gif sad.gif unsure.gif
(eller det kanske inte blev så stora sår? unsure.gif )

såret i sig, är inte så stort, men jag har skurit av ett blodkärl på "stortåknogen" så det vill inte sluta riktigt, men det börjar avta lite nu.... smile.gif smile.gif
har prima tryckförband på, så det ska väl ge sig snart.... smile.gif smile.gif

och magdis...det är fem kvar....kollade nyss laugh.gif laugh.gif
Magdis
Kan inte du ge ut en bok om ditt liv Pejori?! Det där med gröten i väggen skulle jag vilja läsa om när jag är på dåligt humör! laugh.gif
mekare
man ska inte sätta sig i en hängstol som sitter med en krok för blomsteramplar.
den håller inte för en vuxen människa.... stort blåmärke på baken får man då och svårt att gå.
yenny
CITAT (Zazu @ 16-07-2006, 16:15)
man ska inte försöka ta emot tyngre porslinsföremål, som trillar ner, med fötterna ohmy.gif  ohmy.gif
dom går i sönder ändå, och det gör både ONT och blöder kraftigt wacko.gif  wacko.gif  blink.gif  huh.gif

Ja jag håller med... AJ AJ..... du måste vara rädd om dej pejori wub.gif i den här takten slår du väl dej riktigt illa snart.
Zazu
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-07-2006, 17:18)
Kan inte du ge ut en bok om ditt liv Pejori?! Det där med gröten i väggen skulle jag vilja läsa om när jag är på dåligt humör! laugh.gif

wub.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-07-2006, 17:18)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif och döpa den till man ska inte...ett år i mitt liv laugh.gif laugh.gif laugh.gif ohmy.gif
pejori
man ska inte...
klämma på diskmedelsflaskan utan att kolla om korken sitter fast. wacko.gif wacko.gif
en halv liter yes skummar!!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gossen Ruda
En uppmaning främst till flickor, sätt er i rätt ände av badkaret.

En kvinnlig arbetskamrat har berättat vad hon gjorde en gång i tiden. Hon var gravid för första gången och var givetvis ganska stor och tjock. När hon en gång skulle duscha var hon trött och satte sig på huk för att sen sätta sig helt. Hon satte sig dock rätt över avloppet så proppen åkte igen, men tyvärr följde en del av torvan med vattnet och fastnade. Där satt hon och kunde inte göra så mycket åt den saken. Lyckligtvis var hennes kille hemma så han kunde hjälpa henne loss men han hade vissa synpunkter. Så därför: Sätt er ner i rätt ände av badkaret eller ha en välfriserad mus.

En motsvarighet är killen som badade bastu där det var lite väl tilltaget mellanrum mellan bräderna. När han skulle resa sig gick det inte för pungkulorna hade glidit ner i en springa och fastnat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon