Full version: MAN SKALL INTE...
Sidor: 1, 2, 3, 4
yenny
Man skall inte koka knäck med plastslev i kastrullen... då har man plötsligt ingen slev kvar blink.gif

Man skall inte slänga en trea grädde i väggen (fast man blir ang för att den var klumpig och affäern är stängd så man får ingen grädde till kladdkakan) Det är betydligt mer grädde i en trea än man tror blink.gif
Latmask
Man ska inte hälla filmjölk i kaffet.
stina
Man skall inte ligga ner på kvällen och hälla en hög Non-Stop bredvid huvudet för att ligga och småäta. Det blir kletigt och färggrannt i ansiktet om man somnar! ohmy.gif
ah56
CITAT (stina @ 13-05-2006, 07:57)
Man skall inte ligga ner på kvällen och hälla en hög Non-Stop bredvid huvudet för att ligga och småäta. Det blir kletigt och färggrannt i ansiktet om man somnar! ohmy.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
man skall inte tappa glasögonen i en allmänpool
man ska heller inte glömma att töma badbyxorna på saker inann man badar *kan gå illa*
Anma
Man ska inte slipa en röd båt utan munskydd, det kan hända att man hostar "blod" då...
Kat
Man ska inte ha brandlarmet i restaurangköket kopplat till hotellet intill. I synnerhet inte då man har kockelever!
smajlizz
Man ska inte intressera sig för mycket för en dator när det finns värmeljus i närheten, då kan det hända att man råkar tända eld på sitt hår!
yrian
Man ska inte tro att man är sist på jobbet och larma på... kollegor får då lätt securitas i hasorna...

rolleyes.gif
Merlin
Man ska inte gå ifrån sin brödrost nar man rostar bröd - det kan fastna och det börjar brinna sad.gif - det hände mig för många år sedan. I chocktillstånd kastade jag hela brödrosten ner från balkongen .... till grannen biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Sedan var det bara att måla om mitt kök + grannens balkong laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Merlin @ 13-05-2006, 22:42)
Man ska inte gå ifrån sin brödrost nar man rostar bröd - det kan fastna och det börjar brinna sad.gif - det hände mig för många år sedan. I chocktillstånd kastade jag hela brödrosten ner från balkongen .... till grannen biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Sedan var det bara att måla om mitt kök + grannens balkong laugh.gif laugh.gif laugh.gif

hahahahahhaha så hadde jag med gjort
caprifol
Man ska inte heller glatt rosta bröd i den nyinköpta brödrosten utan att (som vanligt) läsa bruksanvisningen först. Det känns inget vidare när sedan annan familjemedlem läser "Före första användning: Värm, med öppet fönster, upp brödrosten utan bröd minst tre gånger med den högsta rostningsgraden inställd"!
Betty
CITAT (yrian @ 13-05-2006, 17:38)
Man ska inte tro att man är sist på jobbet och larma på... kollegor får då lätt securitas i hasorna...

rolleyes.gif

Jag var kvar en gång när en kollega råkade larma på... det lät jätteilla när larmet tjöt... blink.gif
Kathy
Man ska inte få för sig att kontrollera det nyinstallerade överfallslarmet i kassan i matvarubutiken vid annat tillfälle än just då det ska kontrolelras. Och om man nu råkade pillra på knappen så kan det vara bra att tala om det för kollegerna så att de kan ringa till polisen och blåsa av larmet.
Gör man inte det, så blir det en spännande överraskning när 4 polisbilar rullar in och butiken överbefolkas med poliser rustade till tänderna. Falsklarm är inte billigt...

(detta hände en kollega till mig, på den tiden då jag jobbade i butik. Vi förstod absolut ingenting då polisen kom inrusandes!)
stina
Man ska inte krypa in genom bagageluckan på bilen och slå igen den när alla andra dörrar frusit igen. Även om man kan krypa fram till förarsätet går det inte så bra i alla fall inte om man inte skrapat rutorna innan man kryper in. Det inte så kul att sitta inlåst därinne jättelänge utan att kunna åka iväg....
Margith
Man ska inte bära ut fler plantor samtidigt, än vad man rimligtvis kan bära på en gång. Jag lovar: det går fortare att gå 2 gånger, än att sopa upp resterna från asfalten på garageuppfarten!
Anma
Man ska inte "bara måla lite grann" med bästisjeansen på, dom blir garanterat målarjeans efter det! sad.gif
Kathy
Man ska inte tvätta bilen i sitt inomhusgarage och sen åka iväg på en kvällsaktivitet på några timmar om det är minusgrader ute. Det är inte så kul att komma ut till en igenfrusen bil som absolut inte vill gå med på att låsas upp. Dörrlister, lås...ja, allt kan ha frusit. Det kan ta lååång tid innan man kommer in i bilen. rolleyes.gif
Gossen Ruda
Man skall inte sitta och hålla ett ägg i handen och klämma på det för att se om det är hårdkokt eller inte. En stycken äggula kan bli en stor fläck på väggen mittemot.

Man skall inte göra sig till och ta av sig armbandsklockan för att skydda den mot dammet när man sågar betongplattor, eller åtminstone ta ut den ur fickan innan man sen slår skjortan i väggen för att få bort dammet.

Men skall inte ha mobilen i bröstfickan när man böjer sig ner för att ta vatten i en källa. Trots SIM-kortet i mobilen.
yrian
Man ska inte tömma aska från kakelugnen en blåsig dag. Särskilt inte om man har nytvättade trasmattor inom räckhåll... wink.gif
Latmask
CITAT (Anne R @ 14-05-2006, 18:03)
Man ska inte "bara måla lite grann" med bästisjeansen på, dom blir garanterat målarjeans efter det! sad.gif

Så himla sant. biggrin.gif
Margith
CITAT (Gossen Ruda @ 14-05-2006, 19:07)
Man skall inte göra sig till och ta av sig armbandsklockan för att skydda den mot dammet när man sågar betongplattor, eller åtminstone ta ut den ur fickan innan man sen slår skjortan i väggen för att få bort dammet.

Tack för dagens garv biggrin.gif
Sollan
Man ska inte testa att knäcka ägg i pannan. Det gör ont och ägget är fortfarande helt.
Bulan i pannan försvinner dock efter en vecka.
LadyG
Man ska inte börja klappa katten innan man förvissat sig om att den är vaken. Eller åtminstone att den vet att du är där.
Mikaela
Man ska inte ha rosbuskar i trädgården om man har en hund som gillar att jaga katter..
Gåsis
Man ska inte backa in i en lyktstolpe och göra världens buckla på kofångaren. Sen ska man absolut inte försöka fotografera eländet men sprillans nya kameran. Då kan det hända att just den ligger ivägen när man stänger bagageluckan wacko.gif Särskilt illa att göra allt detta på väg till en studentexamen. Men visst kan man om man vill laugh.gif

/Åsa
Kathy
CITAT (LadyG @ 14-05-2006, 22:56)
Man ska inte börja klappa katten innan man förvissat sig om att den är vaken. Eller åtminstone att den vet att du är där.

Caprice
CITAT (Sollan @ 14-05-2006, 22:51)
Man ska inte testa att knäcka ägg i pannan. Det gör ont och ägget är fortfarande helt.
Bulan i pannan försvinner dock efter en vecka.

Caprice
Man ska inte få för sig att leka Esther Williams i ett hopptorn.... magplask gör väldigt ont... fast jag förstod att det gav ett visst underhållningsvärde... sleep.gif
Pirum
Tror tusan det, Esther Williams är väl tacksam att vila ögonen på även om hon magplaskar tongue.gif

Personligen har jag just igen lärt mig att :

...Man ska inte använda hårt dasspapper som snytpapper. Efter en helg som sjuk är jag numera nästan frisk, fast är helt rödmosig runt hela överläppen och näsan. Vågar knappt gå ut... rolleyes.gif
Liselotte i zon 3
Man ska inte anklaga maken för att han lagt undan dina glasögon när de sitter så fint på näsroten. biggrin.gif wub.gif

Snacka om att trackas efter det blink.gif blink.gif

Liselotte i zon 3
LadyG
Man ska inte sikta fel med parfymflaskan om man har öppen mun.
Biggan_
CITAT (Pirum @ 15-05-2006, 13:36)
...Man ska inte använda hårt dasspapper som snytpapper. Efter en helg som sjuk är jag numera nästan frisk, fast är helt rödmosig runt hela överläppen och näsan. Vågar knappt gå ut... rolleyes.gif

...hmm, hårt toapapper! Undrar då givetvis hur din ända mår efter magsjuka? blink.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
stina
Man skall inte glömma att man precis rakat sig under armarna och kleta på antiperspirant efteråt! ohmy.gif
Katarina H
Man ska inte poppa en stor kastrull med popcorn på spisen, glömma att sätta på ett lock och dessutom lämna köket ... rolleyes.gif
Pirum
Apropå popcorn, man ska inte poppa popcorn i en teflonkastrull. Det blir så fula prickar i botten då, där aluminiumen skiner igenom det spruckna teflonskiktet.
yenny
Man skall hälst inte ha en katt som är lättskrämd i famnen då sopbilen far förbi... om man har otur (som jag) får man fina fartränder på brösten då blink.gif

AJ som tusan!!
Sollan
Man ska inte smörja in händerna med brun utan sol.... Inte ens när man har bråttom!
johanna_zon3
Min svärmor fick erfara att man inte ska hjälpa en geting ut i det fria
genom att ta den i vingarna bara för att det går att göra så med humlor.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Sollan @ 15-05-2006, 19:42)
Man ska inte smörja in händerna med brun utan sol.... Inte ens när man har bråttom!

vad händer då
tongue.gif rolleyes.gif wub.gif
Kathy
Man ska inte lägga in en påse med micro-pop-corn i micron, ställa micron på maxeffekt i tio minuter och sedan gå och sätta sig på kontoret. Då är det lätt att man glömmer bort att man poppar pop-corn i micron. När brandvarnaaren tjuter och det ryker ur micron vet man definitivt att de är mer än klara.
Oavsett med vilket mirakelmedel man än använder för att skura bort den brända lukten i micron så kommer man ständigt bli påmind av hur det luktar, varje gång man öppnar micron.
Om inte annat, så har man snälla kolleger som påminner en.

(detta hände inte mig utan en kollega till mig.....kan tilläggas att efter 4 månader så luktar det fortfarande bränt då man öppnar microns lucka.biggrin.gif)
Sollan
CITAT (flaxss @ 15-05-2006, 21:25)

vad händer då

Man får intressanta bruna skiftningar överallt, bruna handflator.....
Det står också på tuben att man noggrant ska tvätta händerna efter man har smort in sig.....
Alexander-VG-zon3
CITAT (Sollan @ 15-05-2006, 21:44)
CITAT (flaxss @ 15-05-2006, 21:25)

vad händer då

Man får intressanta bruna skiftningar överallt, bruna handflator.....
Det står också på tuben att man noggrant ska tvätta händerna efter man har smort in sig.....

hahaha då vet jag varför det bler så på mej då. har typ orange färgade fläcker på fingar,handen m.m wub.gif
mulle
Man ska inte tvätta sin lilla Beethovenbyst i diskmaskinen, i synnerhet inte om den är av gips...
Mulle
Kathy
CITAT (mulle @ 15-05-2006, 22:50)
Man ska inte tvätta sin lilla Beethovenbyst i diskmaskinen, i synnerhet inte om den är av gips...
Mulle

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Mary Lou
Man ska inte... bära en stor sockerkaka i långpanneformat tvärs över köket genom att bära den i det varma fuktiga bakplåtspappret...

Man ska inte heller ta ut en stor burk med gammal frityrolja från kylskåpet genom att ta under burken med fyra fingrar och med tummen på det icke fastsatta locket... och helst inte båda sakerna på samma dag nästan direkt efter varandra. Det blir ganska mycket att torka upp...
Margith
Man ska inte följa med matte till växthuset och kolla varför hon ligger på knä därinne.
Är man hund kan det nämligen hända sig att örat fastnar i en ros och med tanke på hur hunden skrek, gör det vääääldigt ont!
Hunden skrek en bra stund innan jag hade fått loss hans öra från rosen, måtte ingen granne ha gått förbi under tiden wacko.gif
yenny
Man skall inte som katt vifta med tassen framför nosen då man har tungan ute ... då kan man plötsligt lyckas sticka sej själv i tungan och plötsligt sitta fast med en klo igenom tungan... AJ wacko.gif och vild panik innan matte kom till räddning....

(jag har inte en blekaste aning om vad hon sysslade med egentligen men jag fick trixa endel innan klon var loss... sedan blev det klippning av klor för hela slanten blink.gif )
Kathy
Ojoj..... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Lilla gumman...stackare...... wub.gif

Förstår att du funderade vad missan höll på med. wub.gif
lilla mamma
man ska inte ställa en plastbunke på en varm spisplatta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon