Full version: homohatare,homofober
Sidor: 1, 2, 3
Pirum
Ja, det är ju så man ska ta det, som smicker antar jag smile.gif

Men, du skriver :

CITAT
"HAN - kan jag tala om, var en riktig karl. Väldigt manlig och självsäker."

Vad är det som gör en riktig karl, en riktig man? Självsäkerhet? Vad är det för värderingar vi lägger i ord som "manlig" eller "kvinnlig"? Kan man vara manlig och osjälvsäker? Är man manlig om man är "ärlig" eller "tar ansvar"? Är man då kvinnlig om man är oärlig, tvivlar på sig själv eller drar sig undan ansvar? (givetvis inte)

Varför vill kvinnor så ofta i fantasier bli räddade, medan männen så ofta vill rädda? Förr ville folk bli räddade av Errol Flynn, idag är det modernare kändisar smile.gif

Nåja, ovanstående kanske bör diskuteras i annan tråd eller så. Förlåt om mina tankar sprang iväg, var inte menat som kritik av Boxers inlägg som jag håller med om, mestadels.

Personligen tycker jag att öppen kärlek kan vara trevlig, däremot är jag skeptisk till folk som försöker slicka varandra i halsen på offentlig plats, det slipper jag gärna se, oavsett kön på dem smile.gif
Alexander-VG-zon3
alltså jag tycker inte man ska dra en linje av alla kilalr,män som är fjolliga elelr mer kvinligare å säga att alla dom är homosexuella . för många av dom är inte det . alal homosexuella är inte fjoliga killalr eller man haftiga tjejer eller hur dte stavas som man oftas kan se på tv av mer av killar . som många tror .
sen med att mans ka visa menar inte jag man ska hångla eller halft klä av sig på stan . utan att man ska kunna få visa det igenom hålla hand elelr kramas eller en kyss inget mer . men om nu nån skulle se det så kan dom säga nåt eller slå en som dom inte skulle gjort om dte var man ocj kvinna .
Boxer
Äsch! jag rör alltid till allting. wacko.gif

Jag försökte bara få fram att de killar som känner att de måste visa för alla att de tar avstånd från homosexuella, bara gör bort sig i mina ögon.
gammelnalle
Får man som homofob ändå gratulera dig flaxss till ditt mod och kurage att stå upp för dina "åsikter".
Jag kan kanske förstå din pappa med... det är nog inte så lätt för oss lite äldre att acceptera sånt. Men givetvis kommer han att "mjukna" i sin attityd.
Låt inte såna inskränkta typer som jag få trycka ner dig. (Men jag rår inte för att jag har den åsikt jag har... jobbar på det...)
Lycka till!!

björn

(jag ligger tydligen risigt till hos bl.a "Boxer" smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif )
Boxer
ps. Jag föredrar mjuka som är trygga i sina "svagheter". wub.gif
Boxer
CITAT (gammelnalle @ 12-06-2006, 21:47)
(jag ligger tydligen risigt till hos bl.a "Boxer"    :)  :)  :)  :)   )

Nejdå Nallen. Du har ju sjukdomsinsikt, och är förmodligen den trevligaste homofoben jag stött på, så det ska nog ordna sig för dig med. tongue.gif smile.gif smile.gif

*kliar dig bakom örat* wink.gif
Gossen Ruda
Sina egna åsikter skall man inte skämmas för, oavsett vad det gäller, och ingen annan har rätt att försöka ändra dom. Men det är det som sker så fort man försöker debattera exempelvis detta ämne så jag diskuterarar inte saken, redovisar bara mina åsikter.

Bara några svar. Homosexualitet är ytterligt ovanligt i övriga djurriket, så ovanligt att det inte finns någon statistik. Skulle det dyka upp nånstans sållas det genmaterialet obönhörligt bort eftersom det inte blir någon avkomma.

Varför det är fel? Tja, böcker i biologi, anatomi och medicin kanske kan ge svaret. Det blir för långt att skriva här och kommer ändå bara att resultera i en massa protestinlägg.
Alexander-VG-zon3
CITAT (gammelnalle @ 12-06-2006, 21:47)
Får man som homofob ändå gratulera dig flaxss till ditt mod och kurage att stå upp för dina "åsikter".
Jag kan kanske förstå din pappa med... det är nog inte så lätt för oss lite äldre att acceptera sånt. Men givetvis kommer han att "mjukna" i sin attityd.
Låt inte såna inskränkta typer som jag få trycka ner dig. (Men jag rår inte för att jag har den åsikt jag har... jobbar på det...)
Lycka till!!

björn

(jag ligger tydligen risigt till hos bl.a "Boxer" smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif )

jag förstår han med till en vis del men på sätet han kom på det på kan jag polisanmäla han å hur han beter sig så kan jag anmäla han för hatbrott .
så jag tror dte komemr ta en tid inann han nler normal elelr vad amn ska säga för jag fröstår att han är rädd att andra ska veta det som han känenr m.m. .
du får ha en åsikt dte får alla ha du ärs äkert en jätte trevlig person som inte gör någon nåt ont . alla har vi åsikter wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 12-06-2006, 22:00)
Sina egna åsikter skall man inte skämmas för, oavsett vad det gäller, och ingen annan har rätt att försöka ändra dom. Men det är det som sker så fort man försöker debattera exempelvis detta ämne så jag diskuterarar inte saken, redovisar bara mina åsikter.

Bara några svar. Homosexualitet är ytterligt ovanligt i övriga djurriket, så ovanligt att det inte finns någon statistik. Skulle det dyka upp nånstans sållas det genmaterialet obönhörligt bort eftersom det inte blir någon avkomma.

Varför det är fel? Tja, böcker i biologi, anatomi och medicin kanske kan ge svaret. Det blir för långt att skriva här och kommer ändå bara att resultera i en massa protestinlägg.

homosexuellt finns bland djur . som apor där dom hälsar på varann igenom sexultt utryck eller vad det vad komemr inte ritikgt i håg men dte finns bland jurriket åckså.

fast naturen kan man inte alltid lite på vad som är naturligt
fast modernaturen tilllåter homosexualluet i världen å nåt som modernatur tilllåter kan ju inte vara onaturligt . men man kan inte lita på natuenr heller för modernatur gör även att det finns sexuallbrytar eller vad det heter som är m,indre naturligt .
många föds redan fggrån början som homosexuell och kan inte hjälpa det
Linda_A
Jag hade väl inte tänkt skriva i tråden ifrån början.

Men snälla Linus, tänk på vad du skriver. Anmäla din pappa för hatbrott?
Jag menar detta är öppet forum, och 2.5 månader att smälta något som du har haft år på dig att hantera? Är det din sak att sätta gräns för "han ska vara klar med alla känslorna".

För att få respekt så krävs det också att man ger det. Att skriva att du kan anmäla han för hatbrott leder väl knappast till att han kommmer att förstå dig bättre?
Och erkänn för dig själv med att du inte har varit ärlig mot han i allt heller.

Enligt efter vad du har berättat för mig så tror jag faktiskt att din pappa älskar dig men att han själv har det svårt.

Detta låter kanske hemskt men jag tänker säga det ändå.

Att vara homosexuell idagens samhälle är inte lätt alla gånger. Visst har vi kommit en bit på vägen.
Men detta var kanske ändå inte det som din pappa såg framför sig när du låg som liten i hans famn, alla föräldrar vill underlätta för deras barn, hjälpa dem. För att han vet att du kommer att få det svårare med tiden.
Att vara hetrosexuell är lättare. Den som säger något annat till dig ljuger.
Och det kan ju mycket väl vara därför som han har svårt att acceptera allt och inget på en kvart.

Där med inte sagt att det är rätt. Men om du vill bygga en bra relation med din familj så rätt vägen inte att hänga ut han på ett forum.
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 12-06-2006, 22:00)
Homosexualitet är ytterligt ovanligt i övriga djurriket, så ovanligt att det inte finns någon statistik. Skulle det dyka upp nånstans sållas det genmaterialet obönhörligt bort eftersom det inte blir någon avkomma.

Homosexualitet är inte ärftligt.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Linda_A @ 12-06-2006, 22:42)
Jag hade väl inte tänkt skriva i tråden ifrån början.

Men snälla Linus, tänk på vad du skriver. Anmäla din pappa för hatbrott?
Jag menar detta är öppet forum, och 2.5 månader att smälta något som du har haft år på dig att hantera? Är det din sak att sätta gräns för "han ska vara klar med alla känslorna".

För att få respekt så krävs det också att man ger det. Att skriva att du kan anmäla han för hatbrott leder väl knappast till att han kommmer att förstå dig bättre?
Och erkänn för dig själv med att du inte har varit ärlig mot han i allt heller.

Enligt efter vad du har berättat för mig så tror jag faktiskt att din pappa älskar dig men att han själv har det svårt.

Detta låter kanske hemskt men jag tänker säga det ändå.

Att vara homosexuell idagens samhälle är inte lätt alla gånger. Visst har vi kommit en bit på vägen.
Men detta var kanske ändå inte det som din pappa såg framför sig när du låg som liten i hans famn, alla föräldrar vill underlätta för deras barn, hjälpa dem. För att han vet att du kommer att få det svårare med tiden.
Att vara hetrosexuell är lättare. Den som säger något annat till dig ljuger.

Där med inte sagt att det är rätt. Men om du vill bygga en bra relation med din familj så rätt vägen inte att hänga ut han på ett forum.

bra skrivt . wub.gif

jag hadde inte tänk att det skulel gå så långt som det gick . men jag har inte berätta saker för dig den sita tiden förutom just dne tiden då han kom på det sen slutade jga att ebrätta saker för dig imed vad du sa .
och det behöver vi inte gå in här

jag vet hur han känner igen att rädlsa för andra och även vad som kan hända med mig . men som sagt jga kommer inte skriva så mycket mer om just det i detalj nu om vad som hatr hänt å händer .

och jag har varit ärlig mot han man kan inte berätta allt för sina föräldrar när jag var ärlig mot mamma hela tiden men som du vet så är dte inet lönt att skriva det här skulle jag göra det så skulle jag behöver strat en ny tråd .
som heter tyck synd om linus allt är skit eller nåt liknade .

fast nu anske jag inte tänker samma sida som dig linda elelr jag vet inte äns om jag tänker nu . jag låter säkert dum å kansek överdrivt jag vet inte
Linda_A
Jag tycker inte att du låter dum eller något sånt.

Men jag tror inte att forumet är rätt ställe att diskuterar detta på heller.

Du vet vad jag tycker och jag säger det igen.

Ta kontakt med någon som vet vad den gör och låt denna person guida din familj genom detta.
Ingen på forumet eller jag kan säga hur du ska göra för att få din pappa att vara på ett sätt som du/vi tycker är bra.

Och det kommer alltid finnas folk som inte "uppskattar" en.
Pirum
CITAT (Hannele @ 12-06-2006, 22:58)

Så det beror till 100% på miljön? Inte för att det skulle vara fel, men jag har inte sett nån forskning på området som kan slå fast arv eller miljö. Inte för att det är relevant heller, men för en del kan det ju vara det.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Pirum @ 12-06-2006, 23:08)

Så det beror till 100% på miljön? Inte för att det skulle vara fel, men jag har inte sett nån forskning på området som kan slå fast arv eller miljö. Inte för att det är relevant heller, men för en del kan det ju vara det.

jag vet inte heller men vad ajg läst så kan det redan vid födslen bestämmas inne i mamas mage om den peronen bler homosexuell .
men jag tror att det även kan beror på miljön och hur hjäran är uppbyggd m.m. .
och vad å hur det ändras igenom livets gång när man växerupp som akn senare bli hur man känenr för tejer elelr killar eller båda
Alexander-VG-zon3
CITAT (Linda_A @ 12-06-2006, 23:08)
Jag tycker inte att du låter dum eller något sånt.

Men jag tror inte att forumet är rätt ställe att diskuterar detta på heller.

Du vet vad jag tycker och jag säger det igen.

Ta kontakt med någon som vet vad den gör och låt denna person guida din familj genom detta.
Ingen på forumet eller jag kan säga hur du ska göra för att få din pappa att vara på ett sätt som du/vi tycker är bra.

Och det kommer alltid finnas folk som inte "uppskattar" en.

det skulle jag emd vilja att en person hjälper mig elelr familjen i helhet . men just där ska inte gå in i detalj om detta .
för då skulle jag behöva strata en ny tråd .
men som det är nu så har jag börjat fixat hjälp med mormors hjälp .
men som sagt vill inte gå in i detalj hur det är
lissa
Det tycker jag låter väldigt fönuftigt av dig...det där med att ha börjat söka hjälp för familjen, för som någon skrev lite längre bak, så har ju du haft en massa år bakom dig då du började inse din läggning och att ackceptera den, och om det hela kom som en chock för din pappa , så är ju 2 och en halv månad faktiskt inte så lång tid för att han ska förstå. Om han dessutom är en person som inte har förståelse för homosexualitet så är det ju ännu svårare...

Jag tror att det är väldigt svårt att döma människor efter deras sätt att klä sig, gestikulera eller prata....Ofta kan uppträdandet ha med yrket att göra. Många t.ex frisörer, eller klädskapare som är omgivna av nästan enbart kvinnor hela dagarna, börjar till slut att prata och gestikulera på samma sätt som kvinnor, medan kvinnor som är omgivna av män också tar upp männens gargong..

Själv ogillar jag macho typerna, och om jag fick välja så skulle det bli en mjuk känslig och öm person som vågar visa sin känslighet utan att skämmas...men det är ju inte alltid man får välja, för när/om kärleken kommer, så klampar den rätt in.. men det är ju en annan femma tongue.gif
Hannele
CITAT (Pirum @ 12-06-2006, 23:08)

Så det beror till 100% på miljön? Inte för att det skulle vara fel, men jag har inte sett nån forskning på området som kan slå fast arv eller miljö.

Nej, det är smittsamt genom beröring! Därav homofobi. ohmy.gif biggrin.gif
Obs! Detta är ett skämt..
Farbror Blå
Haha, detta är ju ett skämt!!

Likasom att säja att barnlöshet går i arv, är det ju lite svårt för homosexualitet att ärvas om inte fortplantning kan ske?
laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Farbror Blå @ 13-06-2006, 17:18)
Haha, detta är ju ett skämt!!

Likasom att säja att barnlöshet går i arv, är det ju lite svårt för homosexualitet att ärvas om inte fortplantning kan ske?
laugh.gif

haha .
fast om man har en bi mossa eller pappa så kanske det går överföra det så den får samma sak typ som bi eller homo elelr hetrop .
men ananrs lite komikst ändå
Farbror Blå
m det är sant att visst finns det undantag och så vidare och det retar säkert nån det jag skrev, men det är ju biologiskt sant likasom att:

eftersom min far inte kunde få några barn, och inte hans far före honom, så lär väl även jag dö barnlös.....
Alexander-VG-zon3
CITAT (Farbror Blå @ 13-06-2006, 17:23)
m det är sant att visst finns det undantag och så vidare och det retar säkert nån det jag skrev, men det är ju biologiskt sant likasom att:

eftersom min far inte kunde få några barn, och inte hans far före honom, så lär väl även jag dö barnlös.....

jo det bler dte ju lika dant med två tjejer eller två killar bleer ju inget . men har man en bi mossa elelr då pappa så kankse det kan gå på nåt vis men dom måste nån av dom ja eller ni fattar .
även så på nått vis kan man få gentiska barn mellan två killar med två spermier och ett ägg så dte bler gentiskt mellan killarna . men jag har alldrig fatat dte så dte är inte lönt jag skriver om det
Magdis
Jag har aldrig sett några tendenser till att homosexualitet skulle vara ärftligt. Visst kan ju de få barn, det är ju bara att en lesbisk kvinna låter sig insemineras med sperma från en homosexuell man. Inte tror jag deras barn har större "risk" att bli homosexuella. Jag tror inte det är miljön heller. Är man inte homosexuell så tror jag ingenting kan "göra" en det.

Jag tror att det helt enkelt bara blir så och det är bara att acceptera varandra som vi är.
Gossen Ruda
Som redan framkommit så ärvs inte homosexualitet i naturen eftersom det inte kan bli någon avkomma. Djuren följer bara sin instinkt och sysslar inte med inseminationssprutor. Det förekommer mycket sällsynt i naturen, i våras var det ett par hanänder i Malmö. Genast fick homorörelsen glädjefnatt över att det förekom naturligt bland djuren. Lite patetiskt, det är så sällsynt förekommande att man inte kan dra några slutsatser. Dessutom vet man inte riktigt vad som hänt, var det en normal hane tillsammans med en homosexuell hane eller tillsammans med en hona i hanskrud? Det framgick inte.

Så det här med att det förkommer homosexualitet bland vissa apor. Det är fel. Det gäller Bonobonerna eller dvärgschimpanserna. Dom räknas till våra närmsta släktingar bland djuren, både genetiskt och socialt. Dom har kallats för sexgalna och det ligger lite i det. Samlag sker till höger och vänster och inte bara när det är befruktningsdags vilket är ovanligt i naturen.

Man har sett hur honorna själva onanerar och även hjälper varandra med detta, dom kan gnida könsorganen mot varandra men även använda händerna. Helt tydligt med stort välbefinnande. Även ungarna hjälper till. man har även sett hur hanarna kan gnida sin penis mot en annan hanes rygg men längre går det inte. Inga orala samlag och absolut inte några anala dito, så lågt sjunker dom inte.

Man kan möjligen kalla det för bisexuellt beteende men absolut inte för homosexuellt. Ingen hona tackar nej till en hane eller tvärtom för att bara hålla sig inom det egna könet.

Sen vad orsaken till homosexualitet hos människan beror på är som sagt inte utrett. Vi har dels det genetiska arvet där förekomsten eller avsaknaden av Y-kromosomen styr vår kroppsliga utveckling. Till detta kan läggas vår uppfattning av oss själva och vår omgivning, kalla det själen om ni vill. Huruvida denna styrs av kromosomerna eller byggs upp under vår uppväxt tror jag inte man vet. I dom allra flesta fallen passar själen och kroppen ihop och då blir det inga problem.

Det är när dom inte passar ihop som vi får diverse avvikelser, trans-, bi- och homosexuella. Men som gått fel i sammanhanget vet vi inte och kommer kanske aldrig att få veta. För att undersöka saken måste man noga undersöka dessa människor, antingen för att komma på en bot eller för att få dom accepterade. Men för att kunna göra detta måste man få ihop en stor grupp som accepterar att bli undersökta men då måste dom dessutom acceptera tanken på att dom är avvikande vilket kan bli svårt. Just nu kämpar dom med näbbar och klor för att bli accepterade som normala. Lite moment 22 över det hela.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2006, 18:41)
Sen vad orsaken till homosexualitet hos människan beror på är som sagt inte utrett. Vi har dels det genetiska arvet där förekomsten eller avsaknaden av Y-kromosomen styr vår kroppsliga utveckling. Till detta kan läggas vår uppfattning av oss själva och vår omgivning, kalla det själen om ni vill. Huruvida denna styrs av kromosomerna eller byggs upp under vår uppväxt tror jag inte man vet. I dom allra flesta fallen passar själen och kroppen ihop och då blir det inga problem.

Det är när dom inte passar ihop som vi får diverse avvikelser, trans-, bi- och homosexuella. Men som gått fel i sammanhanget vet vi inte och kommer kanske aldrig att få veta. För att undersöka saken måste man noga undersöka dessa människor, antingen för att komma på en bot eller för att få dom accepterade. Men för att kunna göra detta måste man få ihop en stor grupp som accepterar att bli undersökta men då måste dom dessutom acceptera tanken på att dom är avvikande vilket kan bli svårt. Just nu kämpar dom med näbbar och klor för att bli accepterade som normala. Lite moment 22 över det hela.

ska vi gå in på sex biten här med så många av bögarna har inte analsex för dom inte gillar det eller om båda parterna är aktiva och inte passiva så går dte aknske inte så bra med just analsex . och nej det är inte gentikist att få barn på naturlig väg mellan två tjejer eller kikllar . men det går om man nu vill få det gentikst .

sen vet jag inte hur du menar emd jsälen å kroppen som inte passar ihop .
men jga är glad jag blev som jag blev . och skulle uinte vilja ha nån bot för att det ska bli hetro för dte vill jag inte . jag trivs med mig själv och jag tror där finns många homos som gör dte med sig själva som trivs å vill inte ändra på nåt och där av inte har nån anligning till att bli undersöka som nåt djur elelr nån anna utomjording . och klart man ska kämpa för att dte ska bli nomalt å acepterrat heldre att dte bler dte än mäniskkor dör .
pejori
jag är övertygad om, att när din pappa har fått tid och vant sig vid tanken på din homosexualitet, så kommer han att sluta att försöka omvända dej.
håll du fast vid det som känns bäst för dej...
lycka till med din pojkvän. wub.gif
Gossen Ruda
Det är du som styr över ditt liv och ingen annan precis som för alla andra människor, homo och hetero. Men nu hoppar jag av diskussionen för gott, har inget mer att tillföra.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2006, 19:14)
Det är du som styr över ditt liv och ingen annan precis som för alla andra människor, homo och hetero. Men nu hoppar jag av diskussionen för gott, har inget mer att tillföra.

ja alla styr sitt liv , jag vill vara dne jag är nu och inte ändra på det wub.gif
fast allat annat aknske hadde kunnat vara bättre
Alexander-VG-zon3
CITAT (pejori @ 13-06-2006, 19:10)
jag är övertygad om, att när din pappa har fått tid och vant sig vid tanken på din homosexualitet, så kommer han att sluta att försöka omvända dej.
håll du fast vid det som känns bäst för dej...
lycka till med din pojkvän. wub.gif

tack igen för omtanken jätte måna snälla å ja underbra personer här inne
tacl tack wub.gif wub.gif
Pinglan
Jag tycker att alla människor ska få leva ett bra liv, hetero eller homosexuella, stå på dig och stå för din kärlek till din partner säger jag bara.
Lycka till önskar jag dig. smile.gif
Diabolique
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2006, 19:14)

Jag skulle nog kunna argumentera med dig i flera timmar om det du tidigare skrev. Du ska ha en eloge för att du håller dig till någorlunda sakliga argument, även om sanningen enligt min mening pekar mer på att homosexualitet är något helt naturligt och förekommer mer bland djur än du verkar veta.

Jag vet några roliga artiklar i ämnet i Illustrerad vetenskap. En del av dem finns på deras hemsida. Bland annat om djur som byter kön under sin levnad.

Visste ni att man länge trodde att alla hyenor vara hanar, eftersom honorna ofta är större än hanen, samt dominanta, och har en så lång och stor klitoris att den i det närmaste är identisk med hanens yttre organ?!

Ormhanar som vaknar upp ur vinterdvalan kan i vissa fall låtsas vara honor för att de andra hanarna ska komma och värma dem och försöka para sig med dem. På så sett får "transvestithanen" snabbare upp värmen och får mer energi att hitta föda, och klarar sig på så sätt lättare undan från rovfåglar.

Delfiner, som anses som väldigt intelligenta, är också väldigt kåta varelser. De kan ha sex lite hur som helst och med vem som helst (jag klassar ömsesidig onani som sexuell handling).

Detta är inte ett svar på ditt inlägg, utan bara lite rolig kuriosa.
Känns fel att argumentera med dig när du själv inte har något mer att tillföra. Kan bara konstatera att vi har lite olika syn, och det är inget fel med det. wub.gif

Själen och kroppen hör ihop på alla utom de som känner sig födda i fel kropp. Och man kan faktiskt inte styra över allt i sitt liv. Skulle du kunna bli kåt på någon av samma kön om du bara ville?
Nej, jag trodde väl inte det. smile.gif
Alexander-VG-zon3
det var bar skrivet Diabolique wub.gif
både lärorikt å skojit
det med delfinerna var bäst
kristerh
För att undersöka saken måste man noga undersöka dessa människor, antingen för att komma på en bot eller för att få dom accepterade.

tråkigt att du får det att låta som om det skulle vara en sjukdom wink.gif
krister
Gossen Ruda
CITAT (kristerh @ 14-06-2006, 11:09)

För att undersöka saken måste man noga undersöka dessa människor, antingen för att komma på en bot eller för att få dom accepterade.

tråkigt att du får det att låta som om det skulle vara en sjukdom wink.gif
krister

Antingen eller, det är det man inte vet.

Det Diabolique refererar till anser jag inte vara homosexualitet. Att en individ av ett kön låtsas vara det andra är en annan sak, kallas väl transvestit. En bög försöker inte vara en kvinna utan anser sig fortfarande vara en man men väljer bort samvaron med kvinnor och söker sig till andra män. Den sexullt obeslutsamma räkan är också långt ifrån homosexuell.

Får jag hoppa av nu? rolleyes.gif
Hannele
Som redan framkommit så ärvs inte homosexualitet i naturen eftersom det inte kan bli någon avkomma.

Homosexuella har exakt samma drift att skaffa barn som alla andra par.
Och de skaffar barn på olika sätt. Många har haft vanligt hetero giftermål innan,
man kan insemineras och adoptera.

Men sexualitet är inte ärftligt; homosexuellas barn blir inte homosexuella.
Diabolique
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2006, 12:08)
Antingen eller, det är det man inte vet.

Det Diabolique refererar till anser jag inte vara homosexualitet. Att en individ av ett kön låtsas vara det andra är en annan sak, kallas väl transvestit. En bög försöker inte vara en kvinna utan anser sig fortfarande vara en man men väljer bort samvaron med kvinnor och söker sig till andra män. Den sexullt obeslutsamma räkan är också långt ifrån homosexuell.

Får jag hoppa av nu? rolleyes.gif

Det är inte en sjukdom!
Det var sjukdomsklassat i Sverige för länge sedan att vara homosexuell (innan dess var det straffbart... Straffarbete kunde innebära att hugga sten på Marstrands fästning. Om de blev hetero efter det ifrågasätter jag starkt).

Om man bara var halvsjuk som bisexuell vet jag dock inte... smile.gif
Vad tror Gossen Ruda om saken?

Det var du som tog upp ämnet trans... Historierna visar bara helt naturligt och vanligt förekommande beteenden ("sjukdomar"/ "avvikelser") som förekommer bland olika djurarter. Och som kan vara till deras fördel.

Räkan är inte sexuellt obeslutsam.
Som unge är alla räkor hanar och när de blir äldre blir alla honor. Däremot vet jag inte om homosexualitet förekommer bland dem. Äldre damräkor som håller sig med yngre räkhanar är av naturliga skäl vanligt förekommande... smile.gif
Hannele
CITAT (Diabolique @ 14-06-2006, 13:27)
Det är inte en sjukdom!
Det var sjukdomsklassat i Sverige för länge sedan att vara homosexuell (innan dess var det straffbart...

Det var också brott att ha utomäktenskapliga samlag, även för vuxna männsikor,
men inom äkteskap var våldtäkt tillåtet. wacko.gif
Ophelia
Ärligt talat så förstår jag inte pratet om homosexualitet. Två vuxna som älskar varandra. That´s it. Har inga som helst invändingar mot att två av samma kön adopterar eller skaffar barn på andra sätt med varandra. Barnen som växer upp i sådana familjebildningar har väl inte på något sätt sämre än andra barn. Det som är smolket i bägaren är väl de trakasserier och hån som de utsätts för via andra (barn som lär sig av vuxna eller vuxna som inte riktigt fattar)

Några diskussioner om "att i djurens värld bla bla bla" orkar jag inte med. Vi ska väl inte jämföra oss med en katt! Det känns lite skrattretande att höra/läsa argument som används i form av bibelsnack eller djurjämförelser (om inte annat så rä det med en rejäl portion hyckleri). Anser vi inte att vi på något sätt står en bit över djuren (både på gott och ont)?
Diabolique
CITAT (Ophelia @ 14-06-2006, 13:38)
Ärligt talat så förstår jag inte pratet om homosexualitet. Två vuxna som älskar varandra. That´s it. Har inga som helst invändingar mot att två av samma kön adopterar eller skaffar barn på andra sätt med varandra. Barnen som växer upp i sådana familjebildningar har väl inte på något sätt sämre än andra barn. Det som är smolket i bägaren är väl de trakasserier och hån som de utsätts för via andra (barn som lär sig av vuxna eller vuxna som inte riktigt fattar)

Några diskussioner om "att i djurens värld bla bla bla" orkar jag inte med. Vi ska väl inte jämföra oss med en katt! Det känns lite skrattretande att höra/läsa argument som används i form av bibelsnack eller djurjämförelser (om inte annat så rä det med en rejäl portion hyckleri). Anser vi inte att vi på något sätt står en bit över djuren (både på gott och ont)?

Jag håller med.
Fast forskning har visat att barn till homosexuella inte blir mer mobbade eller utsatta. Ca 10 000 barn beräknas ha en eller två homosexuella föräldrar i Sverige.

Jag påstår inte att homosexualitet är bra bara för att det förekommer i djurvärlden. Det gör även pedofili, kanibalism, blodsugning, våldtäkt och alla möjliga naturliga företelser... Att något är naturligt gör inte att det per automatik är bra, som vissa verkar hävda.

Homosexualitet är naturligt.
Det är bara det jag vill komma åt, då argumenten MOT homosexualla ofta hänvisas till att det skulle vara onaturligt/ sjukt.

Vi står över djuren, och därför tycker jag att vi kan bejaka det goda (kärlek och sexualitet till exempel) och rikta in oss på att motarbete det onda (typ våldtäkter och pedofili).
Gossen Ruda
När får jag sluta? unsure.gif

Beträffande räkan så är det inte alla hanar som blir honor, det beror på hur mycket honor det finns. Det är därför den kallas för sexuellt obeslutsam.

Visst står vi över djuren men samtidigt är vi djur själva också genom vårt genetiska arv. Man brukar säga att vår hjärna är uppdelad i tre delar. Innerst har vi reptilhjärnan som inte förändrats så mycket under årmiljonerna. Utanpå den finns däggdjurshjärnan som är lite mer utvecklad och ytterst har vi människans hjärna med all vår tankeverksamhet. Men fortfarande styrs vi mycket av reptilhjärnan, det övriga kan mest ses som lite fernissa. När två män exempelvis trånar efter samma kvinna ramlar fernissan bort och dom beter sig som två krokodilhanar och börjar slåss. Sånt är livet och vi kommer aldrig bort från vårt genetiska arv.

Snälla Hannele, läs vad det står. OM det finns homodjur kommer dom aldrig att kunna föröka sig eftersom djuren ännu inte uppfunnit den articifiella inseminationen. Sen kvittar det hur gärna dom än vill.

En gång för länge sen uppfann något levande väsen den könliga förökningen. En genial grej egentligen eftersom det innebär att två olika genuppsättningar blandas och kan förändras. Motsatsen som är könlös förökning innäbär att avkomman blir genetiskt lik föräldern. Ända sen dess har det funkat med att en hona och en hane gemensamt skaffar sig avkomma. I miljarder år. Varför ändra ett vinnande koncept? Vet inte om alla håller med men nog 17 är det roligare att skaffa sig barn genom att ha samlag med en kvinna istället för att onanera i en plastpåse och sen fylla en inseminationsspruta. Det finns bara ett sätt där en kvinna och en man samtidigt och gemensamt kan känna sexuell tillfredställelse och det är via ett samlag. Det har naturen sett till och det bästa är att följa den utstakade vägen och inte krångla till det.

NU är det definitivt slut från mig.
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2006, 14:25)
Det finns bara ett sätt där en kvinna och en man samtidigt och gemensamt kan känna sexuell tillfredställelse och det är via ett samlag.

Inte enligt alla undersökningar, som gjorts de senaste decennierna.
Dessutom ska väl även andra få ha det roligt! Singlar, med flera. mad.gif
Diabolique
Beträffande räkan så är det inte alla hanar som blir honor, det beror på hur mycket honor det finns. Det är därför den kallas för sexuellt obeslutsam.

En gång för länge sen uppfann något levande väsen den könliga förökningen. En genial grej egentligen eftersom det innebär att två olika genuppsättningar blandas och kan förändras. Motsatsen som är könlös förökning innäbär att avkomman blir genetiskt lik föräldern. Ända sen dess har det funkat med att en hona och en hane gemensamt skaffar sig avkomma. I miljarder år. Varför ändra ett vinnande koncept? Vet inte om alla håller med men nog 17 är det roligare att skaffa sig barn genom att ha samlag med en kvinna istället för att onanera i en plastpåse och sen fylla en inseminationsspruta. Det finns bara ett sätt där en kvinna och en man samtidigt och gemensamt kan känna sexuell tillfredställelse och det är via ett samlag. Det har naturen sett till och det bästa är att följa den utstakade vägen och inte krångla till det.

Nej, det finns inte bra ETT sätt...
Med risk för att bli privat kan jag bara tillägga att det finns många sätt att bli tillfredställd på utan att just penis penetrerar vagina... Det är jag inte ensam om att tycka. För den opplyste finns det även sätt där båda njuter i sådana situationer. Även detta kan vara ett vinnande koncept. wub.gif
De finns även människor som inte alls njuter av "in och ut"-principen...
Oftast är de välsingnade av naturen med andra sätt att njuta.

Naturen har också sett till att vissa njuter av att någon av samma kön utför just dessa handlingar. För dem är det naturligtvis ett vinnande koncept att ta vara på vad naturen givit dem. wub.gif

Ok, "sexuell" syftar till "könsmässig" som i engelskans "sex" när man pratar om räkor. Då är jag med. smile.gif

Nog sjutton är det roligare för homosexuella att skaffa barn genom insemination eller adoption än genom att ha sex med någon av mostatt kön, som de inte attraheras av.
kristerh
att onanera i en plastpåse och sen fylla en inseminationsspruta.

Är det så det går till wink.gif unsure.gif
krister
Farbror Blå
men nu blev det läskigt
Hannele
CITAT (kristerh @ 14-06-2006, 15:29)
att onanera i en plastpåse och sen fylla en inseminationsspruta.
Är det så det går till wink.gif unsure.gif

CITAT (Farbror Blå @ 14-06-2006, 15:48)
men nu blev det läskigt

Vi har en specialist på romantik - och småkryp - här.. huh.gif
Pirum
CITAT (Hannele @ 14-06-2006, 13:22)
Men sexualitet är inte ärftligt; homosexuellas barn blir inte homosexuella.

"Ärftligt" kan väl beskrivas på olika sätt. Ögonfärg är ärftligt, men det är ingen garanti att en brunögds barn blir brunögda.

Själv struntar jag i vad homosexualitet beror på, det rör ju inte mig och vad vuxet folk gör med varandra frivilligt det har jag inte så många åsikter om.

Men däremot finns det homosexuella som väldigt gärna vill veta om det exempelvis är genetiskt. Eftersom de då skulle få klara papper på att det är en naturlig variation som absolut inte kan "botas" genom bön eller annat strunt.

Samtidigt finns det homosexuella som INTE vill att det ska vara genetiskt, eftersom de då får papper på att de är avvikande från normen, dvs, onormala. Och om det inte är genetiskt, vad är det då som gör folk homosexuella? Miljön? Uppfostran? Ett veritabelt minfält.

Sen finns det väl sådana som hävdar att sexualitet helt och hållet är en social konstruktion. Men den typen av extrem antibiologism har jag själv svårt att tro på.

Det känns som att den forskning man ibland läser om detta i i Illusionerad Vetenskap och andra tidningar ofta ifrågasätts av ungefär alla. Bedrivs det någon seriös forskning på området? BÖR det bedrivas forskning alls på området? Åsikterna verkar lika många som antalet personer som skriver och läser.

I slutändan kanske man kan nöja sig med att en del är homosexuella, och det är helt ok. Orsakerna kanske är oväsentliga.
Diabolique
CITAT (Pirum @ 14-06-2006, 16:19)
I slutändan kanske man kan nöja sig med att en del är homosexuella, och det är helt ok. Orsakerna kanske är oväsentliga.

Japp.
De orden skulle kunna få avsluta denna tråd!
Gossen Ruda
Det finns bara ett sätt där en kvinna och en man samtidigt och gemensamt kan känna sexuell tillfredställelse och det är via ett samlag.

Ovanstående mening blev fel, skall vara: Det finns bara ett sätt där två människor i en handling samtidigt och gemensamt kan känna sexuell tillfredställelse och det är via ett samlag mellan man och kvinna.

Närmare förklaring: Det beror på att sexuella receptorer bara finns på penis och i och omkring vaginan.
Diabolique
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2006, 16:47)
Det finns bara ett sätt där två människor i en handling samtidigt och gemensamt kan känna sexuell tillfredställelse och det är via ett samlag mellan man och kvinna.

Närmare förklaring: Det beror på att sexuella receptorer bara finns på penis och i och omkring vaginan.

69:an då?
Den funkar även för bögar och flator. smile.gif

Och så finns det dubbeldildos och strapon.
En del lesbiska älskar genom att gnida organen mot varandra...

Jag trodde att receptorerna satt i hjärnan.
För mig är sex även en mental upplevelse, och inte koncentrerad just till att jag måste få stimulans inne i vaginan (eller ens runt den)...

Nu låter jag som en sexgalning... biggrin.gif
Men det enda jag säger är att jag gillar mer än bara in och ut. Och det är väl inte för utlämnande?
Reserv
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2006, 16:47)

Ovanstående mening blev fel, skall vara: Det finns bara ett sätt där två människor i en handling samtidigt och gemensamt kan känna sexuell tillfredställelse och det är via ett samlag mellan man och kvinna.

Men snälla gossen Ruda.....har du skolkat från alla sexualkunnskapslektionerna i skolan? blink.gif Mannens och kvinnans erogena zoner är spridda över hela kroppen, det är bara en bråkdel av dessa som ligger i och runtikring könsorganen. Med rätt teknik kan både en man och kvinna känna total tillfredsställelse, och då är det inte bara 69:an jag syftar på.....det är snarare det sista jag syftar på. Det finns så mycket annat intressant man kan göra, man behöver inte va´så enkelriktad. Däremot gossen om du hade sagt att det enbart va´en enda metod som funkar för fortsatt fotlevnad genom ett samlag, då hade jag hållt med dig, fast det kanske va´det du egentligen menade? rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon