|
forget-me-not
13-10-2006, 09:33
CITAT (Rossi @ 13-10-2006, 07:20) CITAT (forget-me-not @ 13-10-2006, 00:01) CITAT (Pirum @ 12-10-2006, 21:48) Jag tycker folk har varit onödigt hårda mot winer, tycker ändå att tråden i sig är rätt harmlös. Har sett bra mycket värre saker i andra trådar. Problemet på det här forumet är att reaktioner ser olika ut beroende på vem som skriver. Om en gammal odlait hade skapat den här omröstningen så hade inte reaktionerna blivit så här. Det är skillnad på folk och folk på det här forumet, det visar sig alltför ofta. Och likadant är det i verkligheten. Rangordning råder överallt.  Och med det uttalandet menar du (om jag förstår dig rätt) att det är okej att bete sig så här mot winer, men om det hade handlat om en gammal och etablerad odlait, du t ex, så hade det inte varit okej?
CITAT (Rossi @ 13-10-2006, 07:20) CITAT (forget-me-not @ 13-10-2006, 00:01) CITAT (Pirum @ 12-10-2006, 21:48) Jag tycker folk har varit onödigt hårda mot winer, tycker ändå att tråden i sig är rätt harmlös. Har sett bra mycket värre saker i andra trådar. Problemet på det här forumet är att reaktioner ser olika ut beroende på vem som skriver. Om en gammal odlait hade skapat den här omröstningen så hade inte reaktionerna blivit så här. Det är skillnad på folk och folk på det här forumet, det visar sig alltför ofta. Och likadant är det i verkligheten. Rangordning råder överallt. visst gör det... kom ny på ett arbete och försök med helt nya metoder så får du se hur det går eller gå med i en bokcirkel och börja prata om blommor, så får du inte vara med länge i den gruppen är man endast intresserad av alla sortes kläder, så söker man sig väl inte till ett odlaforum
CITAT (forget-me-not @ 13-10-2006, 10:33) CITAT (Rossi @ 13-10-2006, 07:20) CITAT (forget-me-not @ 13-10-2006, 00:01) CITAT (Pirum @ 12-10-2006, 21:48) Jag tycker folk har varit onödigt hårda mot winer, tycker ändå att tråden i sig är rätt harmlös. Har sett bra mycket värre saker i andra trådar. Problemet på det här forumet är att reaktioner ser olika ut beroende på vem som skriver. Om en gammal odlait hade skapat den här omröstningen så hade inte reaktionerna blivit så här. Det är skillnad på folk och folk på det här forumet, det visar sig alltför ofta. Och likadant är det i verkligheten. Rangordning råder överallt.  Och med det uttalandet menar du (om jag förstår dig rätt) att det är okej att bete sig så här mot winer, men om det hade handlat om en gammal och etablerad odlait, du t ex, så hade det inte varit okej? Jag har bara konstaterat att cybervärlden inte skiljer sig från det verkliga livet. Jag har inte uttalat min åsikt i frågan.
forget-me-not
13-10-2006, 09:42
CITAT (pejori @ 13-10-2006, 10:37) visst gör det... kom ny på ett arbete och försök med helt nya metoder så får du se hur det går eller gå med i en bokcirkel och börja prata om blommor, så får du inte vara med länge i den gruppen är man endast intresserad av alla sortes kläder, så söker man sig väl inte till ett odlaforum  Snart överträffar ni er själva i dumma uttalanden.
forget-me-not
13-10-2006, 09:43
CITAT (Rossi @ 13-10-2006, 10:41) Jag har bara konstaterat att cybervärlden inte skiljer sig från det verkliga livet. Jag har inte uttalat min åsikt i frågan. Det känner vi väl alla till att den gör. Vad är din åsikt då?
over and out tänker inte dra igång en diskussion med dej i denna tråden. för mej är den avslutad
CITAT (forget-me-not @ 13-10-2006, 10:43) CITAT (Rossi @ 13-10-2006, 10:41) Jag har bara konstaterat att cybervärlden inte skiljer sig från det verkliga livet. Jag har inte uttalat min åsikt i frågan. Det känner vi väl alla till att den gör. Vad är din åsikt då? Om nu alla känner till att cybervärlden inte skiljer sig från det verkliga livet -varför poängterade du det då från början ..... Ang. min åsikt - Jag har inte läst igenom alla inlägg så jag har ingen riktig uppfattning men av det jag har läst har jag fått intrycket att Winer bara på skoj har lagt ut den här omröstningen. Tror inte att Winer har blivit nertryckt. Tror att hon/han bara har kul åt alltsammans. Och frågan är ju fri. Den som vill svara kan ju göra det och vill man inte svara så är det ju bara att låta bli. Själv svarade jag att personen ifråga inte hade med min BH-storlek att göra. Jag fattar inte att omröstningen har väckt så stor uppmärksamhet överhuvudtaget.
forget-me-not
13-10-2006, 09:56
CITAT (pejori @ 13-10-2006, 10:46) over and out tänker inte dra igång en diskussion med dej i denna tråden. för mej är den avslutad 
forget-me-not
13-10-2006, 10:01
CITAT (Rossi @ 13-10-2006, 10:49) Om nu alla känner till att cybervärlden inte skiljer sig från det verkliga livet -varför poängterade du det då från början ..... Mitt uttalande handlade inte om att cybervärlden inte skiljer sig från irl. Mitt uttalande handlade om vad jag tycker är fel med det här forumet, ett fel som också finns irl. Bara för att något är som det är så är det inte rätt. Och bara för att något är även irl så behöver man inte acceptera att ett felaktigt beteende bara fortsätter och fortsätter även här. Eller irl för den delen. Det jag bevittnar gång på gång på det här forumet får mig att rysa.
CITAT (forget-me-not @ 13-10-2006, 11:01) CITAT (Rossi @ 13-10-2006, 10:49) Om nu alla känner till att cybervärlden inte skiljer sig från det verkliga livet -varför poängterade du det då från början ..... Mitt uttalande handlade inte om att cybervärlden inte skiljer sig från irl. Mitt uttalande handlade om vad jag tycker är fel med det här forumet, ett fel som också finns irl. Bara för att något är som det är så är det inte rätt. Och bara för att något är även irl så behöver man inte acceptera att ett felaktigt beteende bara fortsätter och fortsätter även här. Eller irl för den delen. Det jag bevittnar gång på gång på det här forumet får mig att rysa. Det låter ju förfärligt. Tycker synd om dig. Hoppas att det blir bättre.
forget-me-not
13-10-2006, 10:25
CITAT (Rossi @ 13-10-2006, 11:19) CITAT (forget-me-not @ 13-10-2006, 11:01) CITAT (Rossi @ 13-10-2006, 10:49) Om nu alla känner till att cybervärlden inte skiljer sig från det verkliga livet -varför poängterade du det då från början ..... Mitt uttalande handlade inte om att cybervärlden inte skiljer sig från irl. Mitt uttalande handlade om vad jag tycker är fel med det här forumet, ett fel som också finns irl. Bara för att något är som det är så är det inte rätt. Och bara för att något är även irl så behöver man inte acceptera att ett felaktigt beteende bara fortsätter och fortsätter även här. Eller irl för den delen. Det jag bevittnar gång på gång på det här forumet får mig att rysa. Det låter ju förfärligt. Tycker synd om dig. Hoppas att det blir bättre. Det där var elakt. Hoppas du känner dig nöjd med dig själv. För egen del blir det här mitt sista inlägg på det här forumet. Så får man ju inte skriva har ni bestämt, men jag gör det ändå, bara så att ni vet varför jag inte kommenterar ytterligare eller svarar på pm som jag får.
CITAT (forget-me-not @ 13-10-2006, 11:25) CITAT (Rossi @ 13-10-2006, 11:19) CITAT (forget-me-not @ 13-10-2006, 11:01) CITAT (Rossi @ 13-10-2006, 10:49) Om nu alla känner till att cybervärlden inte skiljer sig från det verkliga livet -varför poängterade du det då från början ..... Mitt uttalande handlade inte om att cybervärlden inte skiljer sig från irl. Mitt uttalande handlade om vad jag tycker är fel med det här forumet, ett fel som också finns irl. Bara för att något är som det är så är det inte rätt. Och bara för att något är även irl så behöver man inte acceptera att ett felaktigt beteende bara fortsätter och fortsätter även här. Eller irl för den delen. Det jag bevittnar gång på gång på det här forumet får mig att rysa. Det låter ju förfärligt. Tycker synd om dig. Hoppas att det blir bättre. Det där var elakt. Hoppas du känner dig nöjd med dig själv. För egen del blir det här mitt sista inlägg på det här forumet. Så får man ju inte skriva har ni bestämt, men jag gör det ändå, bara så att ni vet varför jag inte kommenterar ytterligare eller svarar på pm som jag får. Elakt? Så var det inte alls menat. Det var faktiskt välmenat. Där tolkade du mig allt fel. Så fel det kan bli. Suck! I verkliga livet hade du åtminstone kunnat se på mig att jag menade väl.
 Blir utmattad bara av att läsa. Att ni bara orkar sitta och tjafsa i denna Internet-dokusåpa! Är det verkligen nyttigt? Börjar ni inte lära er att Internet-världen ÄR svårtydd? Det enda man kan åstadkomma där är en statisk och skriftlig kommunikation, utan utrymme för det ickeverbala språket där vi allra starkast tolkar och förstår varann. Alltså bäddat för oförståelse och missförstånd! Varför inte lägga er energi på en höstpromenad istället, möta en levande människas blick, växla några ord med någon på riktigt. My God, och allt för en bh:s skull. Jag lovar, gå bort från datorn ett tag och testa att kommunicera med folk på riktigt istället. Det är oslagbart och så rikt på nyanser i jämförelse med Internet!
CITAT (forget-me-not @ 13-10-2006, 11:01) Mitt uttalande handlade inte om att cybervärlden inte skiljer sig från irl. Mitt uttalande handlade om vad jag tycker är fel med det här forumet, ett fel som också finns irl. Bara för att något är som det är så är det inte rätt. Och bara för att något är även irl så behöver man inte acceptera att ett felaktigt beteende bara fortsätter och fortsätter även här. Eller irl för den delen. Det jag bevittnar gång på gång på det här forumet får mig att rysa. Många av forumisterna här på odlas forum har vid flera tillfällen uttalat sig om att just odlas forum har en mycket trevligare stämning/atmosfär än många andra fora "out there". Här är högt i tak, det mesta går att diskutera utan alltför arga inlägg och det är oftast mycket trevlig stämning mellan både äldre och nyare medlemmar. Om det är så att du gång på gång känner ett sånt stort obehag av att vara här så att du rent av ryser så står det dig ju fritt att låta bli att logga in här. Med de orden försöker jag inte alls på något sätt att få dig att lämna odlas forum, jag talar bara om för dig att du har ett alternativ om det är så att du inte trivs lika bra här som de flesta av oss andra gör.
CITAT (Castea @ 13-10-2006, 11:29)  Blir utmattad bara av att läsa. Att ni bara orkar sitta och tjafsa i denna Internet-dokusåpa! Är det verkligen nyttigt? Börjar ni inte lära er att Internet-världen ÄR svårtydd? Det enda man kan åstadkomma där är en statisk och skriftlig kommunikation, utan utrymme för det ickeverbala språket där vi allra starkast tolkar och förstår varann. Alltså bäddat för oförståelse och missförstånd! Varför inte lägga er energi på en höstpromenad istället, möta en levande människas blick, växla några ord med någon på riktigt. My God, och allt för en bh:s skull. Jag lovar, gå bort från datorn ett tag och testa att kommunicera med folk på riktigt istället. Det är oslagbart och så rikt på nyanser i jämförelse med Internet! Håller med! Ska strax gå ut och gå en liten promenad i strålande solsken, hög luft och 15 graders värme. Underbart!
kristerh
13-10-2006, 13:02
CITAT (forget-me-not @ 13-10-2006, 00:01) Om en gammal odlait hade skapat den här omröstningen så hade inte reaktionerna blivit så här. Jag hade iallfall regerat oberoende om vem som skapat omröstningen
netaave
13-10-2006, 13:13
Herre Gud, hur kan en sån här tråd bli 8 sidor?????? Har inte läst dom sista iofs, men av döma av dom senaste inläggen så ska jag inte göra det heller.
Men...Bråkar ni igen.... Inte ska man bråka om tuttarna...
CITAT (adrian @ 13-10-2006, 21:44) Men...Bråkar ni igen.... Inte ska man bråka om tuttarna...  Nej, här finns så det räcker åt alla!
zaaritha
13-10-2006, 22:26
105C
andersen
14-10-2006, 04:08
CITAT (adrian @ 13-10-2006, 21:44) Men...Bråkar ni igen.... Inte ska man bråka om tuttarna...  Precis, tuttarna är ju mannens och barnens leksak.
Hannele
15-10-2006, 07:45
CITAT (andersen @ 14-10-2006, 05:08) Precis, tuttarna är ju mannens och barnens leksak. Va?? Mina barn leker inte med mina bröst..
Andersen åsyftar säkert en liten fräckis: Pojken: Mamma, vet du vad det är för likhet mellan dina bröst och mitt nya leksakståg? Mamman: Jag vet inte. Pojken: Bägge är avsedda för mig, men pappa leker med dem.
Har ingenting att tillägga i debatten. Vill bara berätta om Kal som skulle köpa BH till Ada. Han går in i underklädesaffären och ber om en BH i storlek 56. Expediten frågar förundrat vad det är för storlek. Jag mätte med kepsen svarar Kal.
Jo, det är kul när killar ska köpa underkläder till sina tjejer. Alltid ser jag någon vid jul som går in på Lindex. När de inte vet storlek så brukar expediterna försöka hjälpa till genom att fråga: "Har hon ungefär lika stor byst som mig?" Fast personligen skulle jag inte bli glad om min kille köpte underkläder till mig. Vill välja själv.
Svarsalternativen räcker inte till; om man är man och har bröst då...???
Ha ha, vilken festlig tråd jag hittade  Aanderss, visst är winer ditt gamla nick? Snuskgubbe där, varför är du intresserad av BH storlekar Själv har jag storlek A men med diverse inlägg kan jag komma upp i storlek B
skogstroll
13-10-2010, 07:30
CITAT (LadyG @ 12-10-2006, 13:58)  Jag kan ju passa på att fråga alla kunniga här om det finns några riktigt bra, stödjande sportbehåar i lite större format som inte går sönder eller blir sladdriga så fort (iofs tränar jag ganska ofta, men ska de inte tåla det?!). Stadium hade en vettig modell som stödde bra men den blev utsliten ganska fort och slutade stödja.  jag har en Nike som jag gillar skarpt! den har hållit rätt länge och man ser bra ut i den  den håller in och trycker upp och är allmänt trevlig, måste nog ha några till. Har den till vardags ibland.
Gossen Ruda
13-10-2010, 10:21
Vad är det för gammalt skräp någon har hittat? Nog låter det som om nyfikna aanderss skulle skapat omröstningen, inte den första och inte den sista. Jag brukar konsekvent skippa dessa och den här var väldigt lätt att skippa.
skogstroll
13-10-2010, 10:38
CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2010, 11:21)  Vad är det för gammalt skräp någon har hittat? Nog låter det som om nyfikna aanderss skulle skapat omröstningen, inte den första och inte den sista. Jag brukar konsekvent skippa dessa och den här var väldigt lätt att skippa.  hm... fast du gjorde ju inte det...
Gossen Ruda
13-10-2010, 11:23
CITAT (skogstroll @ 13-10-2010, 11:38)  hm... fast du gjorde ju inte det...  Jo, jag röstade ju inte.
skogstroll
13-10-2010, 11:27
åååjo har du nog...
Christa
13-10-2010, 11:56
Har inte använt bh på 32 år men ibland undrar jag var gränsen går för vad som anses passande. Beroende på tyget i kläderna så kan det ju synas att man är bh-lös. I USA är det tydligen striktare än här. En manlig kompis var på tjänsteresa i USA och hans chef var som vanligt bh-lös. Så där kan du inte komma på mötet här i USA sa han till henne och de gav sig ut på sta´n för att jaga rätt på en bh till henne Men hur är det här i Sverige?
CITAT (Christa @ 13-10-2010, 12:56)  Har inte använt bh på 32 år men ibland undrar jag var gränsen går för vad som anses passande. Beroende på tyget i kläderna så kan det ju synas att man är bh-lös. I USA är det tydligen striktare än här. En manlig kompis var på tjänsteresa i USA och hans chef var som vanligt bh-lös. Så där kan du inte komma på mötet här i USA sa han till henne och de gav sig ut på sta´n för att jaga rätt på en bh till henne Men hur är det här i Sverige? Jag tycker inte att det är helt ok när brösten syns igenom eller om de är väldigt stora och guppar runt lösa under en tunn t-shirt. Jag har ofta så ont i axlar att jag inte kan ha BH, men jag har då istället ett BH linne som inte belastar axlar på samma sätt.
malcolm
13-10-2010, 12:02
CITAT (winer @ 10-10-2006, 22:08)  Vad för bh storlek har ni? Kör med PH istället.
Kanske denna tråd skulle få lite mer fart om man hade lite bilder också!
*Stintan*
13-10-2010, 13:55
Finns karlar som skulle behöva BH också
Chamomille
13-10-2010, 13:59
CITAT (*Stintan* @ 13-10-2010, 14:55)  Finns karlar som skulle behöva BH också   Jaaa.....
Trevligtjej27
13-10-2010, 14:02
jag har a-kupa... det räcker till karln.. han kan smaka på dom och rymms i handen..populärt om man häller på chokladsås på dom... använder inte bh.. så naturlig upphägning... inge hängbröst... utan fasta och fylliga vad jag hört... om en kille har svårt sova låt han smaka på tisse..haha..
Chamomille
13-10-2010, 14:16
CITAT (Trevligtjej27 @ 13-10-2010, 15:02)  ... om en kille har svårt sova låt han smaka på tisse..haha..  Då blir det nog ännu svårare för honom att sova skulle jag tro
*Stintan*
13-10-2010, 14:32
Är det nån epidemi som går eftersom så många galna människor dykt upp här på odla på sistone? Kanske är samma virus som jag varnade för i början av sommaren
Christa
13-10-2010, 15:08
CITAT (Anma @ 13-10-2010, 13:01)  Jag tycker inte att det är helt ok när brösten syns igenom eller om de är väldigt stora och guppar runt lösa under en tunn t-shirt.
Jag har ofta så ont i axlar att jag inte kan ha BH, men jag har då istället ett BH linne som inte belastar axlar på samma sätt. Blusar och skjortor med två fickor är ganska bra också.
Detta var nog det knepigaste och mest suspekta i frågeställning jag har sett här på odla! Varför i hela friden vill man veta vad vilt främmande människor har för storlek på sin bh kupa? Vad är syftet?
Ska nästa fråga bli vilken storlek herrarna använder på sina kalsonger? Det borde väl vara lika intressant? Eller?
Jag har inte talat om vad jag har för kupa, det angår bara mej och mina bröst.
Chamomille
13-10-2010, 15:17
CITAT (Christa @ 13-10-2010, 16:08)  Blusar och skjortor med två fickor är ganska bra också. Ja om man vänder plagget utoin kan man ju stoppa tissarna i fickorna
*Stintan*
13-10-2010, 15:26
CITAT (Chamomille @ 13-10-2010, 16:17)  Ja om man vänder plagget utoin kan man ju stoppa tissarna i fickorna 
Kan väl vara kul att se hur nära vi ligger varan i kupstorlek vilka problem som kan dyka upp osv !KappAhl här har inte d-kupa så jag fick gå till Twillfith i Jönköping för att hitta en vettig bh ,märkligt i tanke på att flera här tydligen har d-kupa.Till vardags hemma brukar jag skippa bh men vid besök eller om man ska åka iväg så åker bh:n på!inte snyggt att se sig själv utan i profil utan,och hemskt att se kvinnor utan bh med jättemeloner som hänger i midjan
Vad som är mer ovanligt är väl att 11 st ha H-kupa Kanske ett önsketänkande...
Gunilla T
13-10-2010, 15:51
Men....varför svarar ni på dethär?...är det bara jag som får en känsla av "Peeping Tom" ?
CITAT (Gunilla T @ 13-10-2010, 16:51)  Men....varför svarar ni på dethär?...är det bara jag som får en känsla av "Peeping Tom" ? Kan bara svara för mig själv, och för tillfället är jag lätt uttråkad, sorry
CITAT (Monaxe @ 13-10-2010, 16:15)  Detta var nog det knepigaste och mest suspekta i frågeställning jag har sett här på odla! .... Jag trodde jag hamnat på flashback!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|