Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
askar
CITAT (pejori @ 11-10-2006, 18:57)
CITAT (Alba @ 11-10-2006, 17:43)
En underlig fråga - svarade inte på enkäten.
CITAT

Precis.  Och det värsta är att jag förknippar den här frågan med ställaren hädanefter, vad hon (?) än pratar om.... Synd.  

Om det nu är en hon .....

vilken man har en BH med H-kupa? ohmy.gif ohmy.gif

Finns väl ganska många...
på bl.a Lunarstorm och liknande chattar. sad.gif
Gossen Ruda
Det enda raka hade väl varit att "winer" presenterar sig lite och framför allt talar om varför dessa frågor ställs. Jag tycker det luktar snuskhummer.
Whiskuchi
CITAT (askar @ 11-10-2006, 08:36)
Oj vilken konstig fråga ohmy.gif
Får mej att tänka på att här kanske sitter någon och gör en sammanställning
av olika trådar och vips... har man en ganska komplett beskrivning
på människan ifråga.

Näpp... röstade inte.

Rösta kan man ju göra anonymt, man måste inte skriva här vilket alternativ man valde rolleyes.gif
niklaswik
CITAT

Precis.  Och det värsta är att jag förknippar den här frågan med ställaren hädanefter, vad hon (?) än pratar om.... Synd.  

Vilken kvinna har en bh med h-kupa?

Oddsen för att en av några tusen här på odla har det är väl otroligt höga.
Inga från Närke
CITAT (fruberglund @ 10-10-2006, 23:20)
CITAT (Inga från Närke @ 10-10-2006, 22:13)
Kan inte rösta finns inget för mig. Jag använder inte BH.

Trodde jag var ensam om det, skönt att man inte är det smile.gif

Har aldrig haft BH och kommer aldrig ha det heller.

Nu skulle jag gissa att jag har C-kupa och visst skulle jag nog behöva BH för att hålla upp och visst tycker jag själv att det är snyggare när tuttarna sitter längre upp men nu är de så hängiga redan så skit samma.
BH:ar sitter alltid åt, vet inte hur många jag provat, finns helt enkelt inget som känns som en andra hud för mig. Nu har jag gett upp och insett att det helt enkelt inte finns nån så de får hänga fritt.

Jag håller med dig. Fast jag använde BH tills för ca 20 år sedan men jag hittade aldrig någon bra så då slutade jag. Men ibland måste man tyvärr ta på sig en om det är lite tunnare blusar eller jumprar vid vissa festligare tillfällen men så fort jag kommer hem åker den av. Har också C.
Finns en undersökning från USA om att kvinnor som inte använder BH inte lika ofta får bröstcanser. Om det är sant så är det ju bra eller hur?
renate
Ha B, på sommaren använder jag sällan BH,men nu gör jag det det är snyggare och värma.
askar
CITAT (Whiskuchi @ 11-10-2006, 19:08)
CITAT (askar @ 11-10-2006, 08:36)
Oj vilken konstig fråga ohmy.gif
Får mej att tänka på att här kanske sitter någon och gör en sammanställning
av olika trådar och vips... har man en ganska komplett beskrivning
på människan ifråga.

Näpp... röstade inte.

Rösta kan man ju göra anonymt, man måste inte skriva här vilket alternativ man valde rolleyes.gif

Visst kan man rösta anonymt, men även det valde jag och många andra
att inte göra.... och den som tror att det vi skriver
här på forumet stannar här... den är naiv.

Många ggr när jag besöker andra forum (är inte medlem el. aktiv på något)
ser jag klipp från Odla.nu forum. wink.gif

Och Jo... jag vet och har sagt det själv... det man en gång skriver
och den bild man en gång lägger ut på nätet.
Det/den finns där för alltid.
forget-me-not
CITAT (askar @ 11-10-2006, 20:21)

Men att inte vilja svara på vilken BH-storlek man har, men samtidigt lägga ut bilder på barn och barnbarn - hur går det ihop med det resonemanget?
askar
CITAT (forget-me-not @ 11-10-2006, 20:28)
CITAT (askar @ 11-10-2006, 20:21)

Men att inte vilja svara på vilken BH-storlek man har, men samtidigt lägga ut bilder på barn och barnbarn - hur går det ihop med det resonemanget?

Så pass intima uppgifter väljer jag att inte svara på...
inte ens anonymt.
Och detta pga av att jag tycker att ingen har med det att göra
och jag kan faktiskt fortfarande inte förstå
varför någon ens frågar om en sån sak här på ett forum.

Idag har jag pratat med några st och nämnt frågan...
alla blev lika förvånade... de tyckte också att det var en konstig fråga.

Nyss när jag kontrollerade trådskaparens profilinfo, såg jag att h*n
raderat bort allt utom födelsedata wink.gif

Ett påpekande... Jag har inte lagt ut bilder på mina barn.
Däremot på barnbarn och det efter föräldrarnas godkännande.

Barnbarnen finns redan på hemsida som föräldrarna gjort...
men bara påklädda. smile.gif
karjo
CITAT (Whiskuchi @ 11-10-2006, 19:08)

Precis vad jag menar!! tongue.gif
forget-me-not
CITAT (askar @ 11-10-2006, 20:38)

Vet inte vad som stod innan, men när jag kollar står det att personen heter Lina och bor i Skåne. Detta samt födelsedata är mer info än många andra lämnar ut.

Jag kan förstå om den här personen inte vill vara medlem här längre efter allt som påståtts om henne.
fruberglund
Barnbarnen finns redan på hemsida som föräldrarna gjort...
men bara påklädda. smile.gif

Gällande det så är det väl en självklarhet, borde det vara om inte annat...

Inga från Närke - vi får hoppas det stämmer då slipper vi i alla fall bröstcancer smile.gif
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 11-10-2006, 19:04)
Det enda raka hade väl varit att "winer" presenterar sig lite och framför allt talar om varför dessa frågor ställs. Jag tycker det luktar snuskhummer.

Snuskhummer sa Bull. huh.gif
Berith
CITAT (forget-me-not @ 11-10-2006, 21:34)

Vet inte vad som stod innan, men när jag kollar står det att personen heter Lina och bor i Skåne. Detta samt födelsedata är mer info än många andra lämnar ut.

Jag kan förstå om den här personen inte vill vara medlem här längre efter allt som påståtts om henne.

Visst kan hon heta Lina och komma från Skåne.

Finns det kvinnliga snuskhumrar?
Gossen Ruda
Det finns säkert kvinnliga snuskhumrar men frågan är helt öppen om winer är man eller kvinna. Vad som står i profilen kan man inte gå efter så det var därför jag efterlyste mer info. Särskilt som man startar trådar och omröstningar i ämnen som av en del kallas för intima detaljer.
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 12-10-2006, 07:42)
Det finns säkert kvinnliga snuskhumrar men frågan är helt öppen om winer är man eller kvinna. Vad som står i profilen kan man inte gå efter så det var därför jag efterlyste mer info. Särskilt som man startar trådar och omröstningar i ämnen som av en del kallas för intima detaljer.

Prexis. "Visst kan hon heta Lina och komma från Skåne." - men det tror inte jag (borde jag nog fortsatt). Attans vad misstänksam man blir när det dyker upp nån ny, och som "avviker" lite från den vanliga odlaiten. unsure.gif
forget-me-not
CITAT (Berith @ 12-10-2006, 08:06)
Prexis. "Visst kan hon heta Lina och komma från Skåne." - men det tror inte jag (borde jag nog fortsatt). Attans vad misstänksam man blir när det dyker upp nån ny, och som "avviker" lite från den vanliga odlaiten. unsure.gif

Och jag kan inte förstå hur man kan "gå igång" så på en sån här sak. *skakar på huvudet*
forget-me-not
CITAT (Gossen Ruda @ 12-10-2006, 07:42)
Vad som står i profilen kan man inte gå efter så det var därför jag efterlyste mer info.

Och vad säger att den ytterligare infon skulle vara mer sann? Vems info här är sann och vems är det inte? Är din sann? Hur vet vi det?
Farbror Blå
Jag talar iaf sant när jag säjer att jag ännu inte har bröst=)

hehe vem kom på denna knäppa idé till undersökning laugh.gif
Alba
raderat
Rossi
Vad jag har för BH-storlek? Det har du inte med att göra. mad.gif
Rossi
CITAT (niklaswik @ 11-10-2006, 19:30)
CITAT

Vilken kvinna har en bh med h-kupa?

Oddsen för att en av några tusen här på odla har det är väl otroligt höga.

De som får blåtiror när de joggar! smile.gif
forget-me-not
CITAT (Alba @ 12-10-2006, 10:41)
Om det nu är så att det är vi som är underligt misstänksamma och att winer verkligen är en tjej tycker jag att hon ska träda fram. Det vore väl inte så farligt .
Det är ju så att man är extra observant på nätet - man vet aldrig.

Finns det något winer kan säga som skulle få de som nu redan utsett henne till snuskhummer att ändra inställning?
Och varför skulle winer vilja vara kvar här efter detta mottagandet?

På tal om intima omröstningar, de som skriker högst kan också formulera sådana: biggrin.gif
Omröstning
Gossen Ruda
Man blir lite fundersam när en helt ny skribent nästan bara är intresserad av andras kläder. Vilka kläder man har i trädgådren, kjol eller inte kjol, bh-storlek, andra klädforum och dylikt. Kanske finns det ett stort klädintresse eller så är orsaken någon annan. Det hade därför varit bra om Lina hade återkommit och förklarat sig lite men den stora tystnaden är lite märklig.
arno
Drevet har bara pågått ett dygn än - winer kanske inte är medveten om hur engagerade folk är i frågan.Det finns ju folk som lever i den riktiga världen också.
Betty
CITAT (forget-me-not @ 12-10-2006, 10:46)
På tal om intima omröstningar, de som skriker högst kan också formulera sådana: biggrin.gif
Omröstning

Jag tycker inte att Berith "skriker högst", ser inte att någon alls har skrikit (skriker gör man med versaler). Vi är ju faktiskt flera här som undrar varför winer vill veta vad vi har för behå-storlekar. sleep.gif
Berith
CITAT (Betty @ 12-10-2006, 13:00)
Omröstning

Jag tycker inte att Berith "skriker högst", ser inte att någon alls har skrikit (skriker gör man med versaler). Vi är ju faktiskt flera här som undrar varför winer vill veta vad vi har för behå-storlekar. sleep.gif

Tack Betty, hade missat detta. wub.gif
Gillan
Ja, inte sjutton ska Berith stå för det frågetecknet! Jag är också fortfarande nyfiken på vari intresset för min BH-storlek ligger blink.gif

Och tråden som du länkar till forget-me-not, tolkar jag inte som lika intim som det som nu disskuteras. Men det är ju helt och hållet en tolkningsfråga wink.gif

Men, som några redan sagt, om du som ny medlem är mer intresserad av vad folk har på sig, eller vad de har för storlek,än vad de gör i trädgården? Tycker jag nog att det är ganska " normalt " att man reagerar, och börjar fundera på vad personen är ute efter wink.gif blink.gif
Hannele
CITAT (Evgeni @ 12-10-2006, 13:16)
Jag är också fortfarande nyfiken på vari intresset för min BH-storlek ligger blink.gif

Kanske en ny bra affärsidé; producera udda storlekar. smile.gif
kristerh
Nu är jag inte speciellt bra på bh storlekar, men borde det inte finnas "one size fits all" wink.gif unsure.gif det kanske finns wink.gif
Betty
CITAT (Hannele @ 12-10-2006, 13:37)
Jag är också fortfarande nyfiken på vari intresset för min BH-storlek ligger blink.gif

Kanske en ny bra affärsidé; producera udda storlekar. smile.gif

Fast jag misstänker att Winer hade helt andra tankar när h*n gjorde denna omröstning. Skulle fortfarande vara intressant att veta vad... huh.gif
Biggan_
CITAT (kristerh @ 12-10-2006, 13:42)
Nu är jag inte speciellt bra på bh storlekar, men borde det inte finnas "one size fits all" wink.gif unsure.gif det kanske finns wink.gif

Måste nog vara något superelastiskt material i såfall! ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif
Magdis
Visst undrar man ju varför någon är intresserad av en sån här sak, men jag hetsar inte upp mig särskilt mycket över det. Vem som helst med lite ögonmått kan se ungefär vilken storlek jag har IRL också.
LadyG
Jag kan ju passa på att fråga alla kunniga här om det finns några riktigt bra, stödjande sportbehåar i lite större format som inte går sönder eller blir sladdriga så fort (iofs tränar jag ganska ofta, men ska de inte tåla det?!).

Stadium hade en vettig modell som stödde bra men den blev utsliten ganska fort och slutade stödja. sad.gif
Betty
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-10-2006, 13:52)
Visst undrar man ju varför någon är intresserad av en sån här sak, men jag hetsar inte upp mig särskilt mycket över det.

Tror ingen av oss övriga undrande är särskilt upphetsade heller... bara rätt nyfikna på varför h*n öht vill veta en sån sak... rolleyes.gif
pejori
CITAT (Betty @ 12-10-2006, 13:00)
Omröstning

instämmer...det är åtskilliga som undrar vad intresset bottnar i smile.gif
Magdis
Hon verkar ju vara ruggigt intresserad av kläder iaf...startade hon inte nån tråd med en fråga om det fanns nåt klädforum också för ett tag sen?
Rossi
CITAT (Betty @ 12-10-2006, 13:59)
Visst undrar man ju varför någon är intresserad av en sån här sak, men jag hetsar inte upp mig särskilt mycket över det.

Tror ingen av oss övriga undrande är särskilt upphetsade heller... bara rätt nyfikna på varför h*n öht vill veta en sån sak... rolleyes.gif

Det kanske är så enkelt som att höga vederbörande vill bli just upphetsad. smile.gif Det ska inte mycket till för vissa. Måste vara totalt uthungrad, stackarn! sleep.gif
Magdis
CITAT (Rossi @ 12-10-2006, 14:03)

Det kanske är så enkelt som att höga vederbörande vill bli just upphetsad. smile.gif Det ska inte mycket till för vissa. Måste vara totalt uthungrad, stackarn! sleep.gif

Ja så kan det ju vara. Inte för att jag kan förstå vad som skulle vara upphetsande med att se statistik över BH-storlekar....väldigt intetsägande tycker jag. blink.gif
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-10-2006, 14:05)
CITAT (Rossi @ 12-10-2006, 14:03)

Ja så kan det ju vara. Inte för att jag kan förstå vad som skulle vara upphetsande med att se statistik över BH-storlekar....väldigt intetsägande tycker jag. blink.gif

Det beror sig förstås på hur mycket man fantiserar. smile.gif Det finns ju uppenbarligen de som går igång på minsta lilla.
Tesa
Kanske funderar winer bara på om hon är normal....jag skulle ha kunnat ställa frågorna jag med bara för att få lite stöd i min "uddahet"...fast det är klart..risken finns ju att man kanske varit helt ensammen också..
...föll faktiskt mig aldrig in att det skulle kunna ligga nåt "snusk" bakom frågan..
...men vem vet..."Snusket" ligger kanske i betraktarens öga..." wink.gif tongue.gif
forget-me-not
Och tråden som du länkar till forget-me-not, tolkar jag inte som lika intim som det som nu disskuteras. Men det är ju helt och hållet en tolkningsfråga wink.gif

Visst är det en tolkningsfråga, som du säger. Men nog anser jag att en fråga om personlig hygien är mer intim än bh-storlek. Bh-storlek är ju ingen hemlighet såtillvida att du faktiskt kan se på ett ungefär vilken storlek någon har bara genom att titta på personen. Visst skulle du kunna gissa vad dina väninnor har för storlek, på ett ungefär? Att ens uppleva detta som en intim fråga är för mig mycket märkligt. Däremot om någon frågar mig om jag duschar och hur ofta jag duschar, det är en intim fråga.

Och jag förstår fortfarande inte hur denna tråd kan ha väckt så mycket känslor hos så många.... wink.gif
Susanna
CITAT (LadyG @ 12-10-2006, 13:58)
Jag kan ju passa på att fråga alla kunniga här om det finns några riktigt bra, stödjande sportbehåar i lite större format som inte går sönder eller blir sladdriga så fort (iofs tränar jag ganska ofta, men ska de inte tåla det?!).

Stadium hade en vettig modell som stödde bra men den blev utsliten ganska fort och slutade stödja. sad.gif

Pröva Gustav Melbin på Västerlånggatan i Gamla stan, Stockholm. Ett enormt urval av bh i alla sorter och storlekar.
LadyG
CITAT (Susanna @ 12-10-2006, 17:20)
CITAT (LadyG @ 12-10-2006, 13:58)

Stadium hade en vettig modell som stödde bra men den blev utsliten ganska fort och slutade stödja.   sad.gif

Pröva Gustav Melbin på Västerlånggatan i Gamla stan, Stockholm. Ett enormt urval av bh i alla sorter och storlekar.

Tack, jag ska kolla där wub.gif
adrian
Asch då....
Inga bilder alls... laugh.gif
Björken
Kanske kan det vara så enkelt att personen ifråga håller på med något skolarbete med statistik om just damkläder.
Men som tråden nu har utvecklats så vågar nog personen inte komma med flera frågor.
Pirum
Jag tycker folk har varit onödigt hårda mot winer, tycker ändå att tråden i sig är rätt harmlös. Har sett bra mycket värre saker i andra trådar.
Tezzla
CITAT (Pirum @ 12-10-2006, 21:48)
Jag tycker folk har varit onödigt hårda mot winer, tycker ändå att tråden i sig är rätt harmlös. Har sett bra mycket värre saker i andra trådar.

Instämmer helt. Faktum är att jag undrar vilka som egentligen har "problem" (observera citattecknet, please!), winer som startade omrörtningen av en anledning som vi inte har en susning om eller de som förfasar sig över hur osmaklig winer är och spekulerar i vad han/hon har för syfte med omröstningen... tongue.gif

Det är bara en fånig omröstning, gott folk. Inget att haka upp sig på.
forget-me-not

Problemet på det här forumet är att reaktioner ser olika ut beroende på vem som skriver. Om en gammal odlait hade skapat den här omröstningen så hade inte reaktionerna blivit så här. Det är skillnad på folk och folk på det här forumet, det visar sig alltför ofta.
Rossi
CITAT (forget-me-not @ 13-10-2006, 00:01)

Problemet på det här forumet är att reaktioner ser olika ut beroende på vem som skriver. Om en gammal odlait hade skapat den här omröstningen så hade inte reaktionerna blivit så här. Det är skillnad på folk och folk på det här forumet, det visar sig alltför ofta.

Och likadant är det i verkligheten. Rangordning råder överallt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon