|
Jag försöker få det lite fint här.... men jag smiter mest bara undan. Men jag har satt upp ljusen ute i trädgården idag i alla fall
Jag satte upp julgardinerna i köket i helgen. Eller rättare sagt min sambo gjorde det. Vi har satt ut belysning på altanräcket men det skall inte tändas förrän till helgen. Förhoppningsvis har vi då också en gran ute som vi tänder.
Smygstädar lite trots att vi bestämt att den stora julstädningen inte ska ske förrän på fredag. Jag är ivrig att få börja pynta men jag vill inte pynta förrä det är städat så då smygstädar jag för att lägga band på mig
Ingen städning här, men maken har satt ljusen i utegranen och tomten är också på plats.  Dagen har gått åt till att lyssna på fullmäktige... startade 09.00 och slutade 20.35. Två korta kaffepauser plus lunch och middags. Lite tröttande för hjärnan och ansträngande för hjärtat har det varit. Tror att blodtrycket nått toppnotering ett antal ggr och hade jag varit på plats så hade de fått höra ett sanningens ord.
anna_rispan
29-11-2006, 08:35
Jag vill att kylan kommer nu!!!!! Står inte ut med det här ljumma eländet snart........
CITAT (askar @ 28-11-2006, 21:20) Ingen städning här, men maken har satt ljusen i utegranen och tomten är också på plats.  Dagen har gått åt till att lyssna på fullmäktige... startade 09.00 och slutade 20.35. Två korta kaffepauser plus lunch och middags. Lite tröttande för hjärnan och ansträngande för hjärtat har det varit. Tror att blodtrycket nått toppnotering ett antal ggr och hade jag varit på plats så hade de fått höra ett sanningens ord.  Vad imponerad jag blir Agneta! Här kan vi prata om engagemang. Tror inte att jag skulle stå ut en hel dag om det inte vore för ett riktigt brinnande intresse  Applåder får du från mig Idag fortsätter städandet  , och kommer så att göra veckan ut! Tur det finns nån stans att ta vägen när man tar paus Men jag tror jag nappar på Lady G:s krok. Jag är ivrig på att få pynta, därför drar jag ut på städningen så länge som möjligt. Kan ju inte tända alla ljusstakar och sånt förrän till helgen Vad beträffar kylan, kan den lika gärna vänta tills jag är klar med alla fönster! Har den inte infunnit sig hittills så.................
Jag hoppas också att kylan håller sig borta lite till så jag hinner putsa alla fönster. Det glimmar så vacker av juleljusen i nyputsade rutor
Hur kul är det på en skala egentligen när barna kommer hemdragandes med en stor trunk full i skittvätt och tar för givet att det grejar farsan  ......Inte nog med det, han tror att farsan kan trolla också, kläderna ska va´torra, vikta och packade i morron bitti.......detta utan en torktumlare eller torkskåp  Blir till att sitta med hårtorken skulle jag tro  ..Ni ska inte tro att grabben tänker hjälpa till, nä nä, han ska va´hemma hos flickvännen  jag vet va´jag har att göra i alla fall, tvätta och hänga och blåsa tvätten
CITAT (Reserv @ 29-11-2006, 11:59) Hur kul är det på en skala egentligen när barna kommer hemdragandes med en stor trunk full i skittvätt och tar för givet att det grejar farsan  ......Inte nog med det, han tror att farsan kan trolla också, kläderna ska va´torra, vikta och packade i morron bitti.......detta utan en torktumlare eller torkskåp  Och då gör den snälla gulliga lilla pappan det!  Vad gör man inte för sina barn! Men egentligen borde du låta tvättsäcken stå orörd och säga "jag kunde inte trolla" när han undrar varför.
CITAT (Reserv @ 29-11-2006, 11:59) Hur kul är det på en skala egentligen när barna kommer hemdragandes med en stor trunk full i skittvätt och tar för givet att det grejar farsan  ......Inte nog med det, han tror att farsan kan trolla också, kläderna ska va´torra, vikta och packade i morron bitti.......detta utan en torktumlare eller torkskåp  Blir till att sitta med hårtorken skulle jag tro  ..Ni ska inte tro att grabben tänker hjälpa till, nä nä, han ska va´hemma hos flickvännen  jag vet va´jag har att göra i alla fall, tvätta och hänga och blåsa tvätten Aldrig i livet att jag skulle ställa upp på det!  Tycker det är hög tid att grabben börjar ta ansvar för sin egen tvätt, även om han bor hemma ännu. Om han har flyttat hemifrån; Finns det ingen tvättstuga där han bor? Om inte så borde han få lära sig att planera för, och ta hand om sin egen tvätt "hemma hos farsan". Jag skulle inte ställa upp på att vara piga åt utflugna barn. Inte heller ställde jag upp på såna där krav medan ungdomarna bodde hemma. Det är av såna där "misstag" de lär sig att planera bättre i fortsättningen.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-11-2006, 13:03) CITAT (Reserv @ 29-11-2006, 11:59) Hur kul är det på en skala egentligen när barna kommer hemdragandes med en stor trunk full i skittvätt och tar för givet att det grejar farsan  ......Inte nog med det, han tror att farsan kan trolla också, kläderna ska va´torra, vikta och packade i morron bitti.......detta utan en torktumlare eller torkskåp  Och då gör den snälla gulliga lilla pappan det!  Vad gör man inte för sina barn! Men egentligen borde du låta tvättsäcken stå orörd och säga "jag kunde inte trolla" när han undrar varför.  Går juh inte, kan inte låta han gå på jobbet i skitiga kläder
CITAT (Reserv @ 29-11-2006, 13:07) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-11-2006, 13:03) CITAT (Reserv @ 29-11-2006, 11:59) Hur kul är det på en skala egentligen när barna kommer hemdragandes med en stor trunk full i skittvätt och tar för givet att det grejar farsan  ......Inte nog med det, han tror att farsan kan trolla också, kläderna ska va´torra, vikta och packade i morron bitti.......detta utan en torktumlare eller torkskåp  Och då gör den snälla gulliga lilla pappan det!  Vad gör man inte för sina barn! Men egentligen borde du låta tvättsäcken stå orörd och säga "jag kunde inte trolla" när han undrar varför.  Går juh inte, kan inte låta han gå på jobbet i skitiga kläder  Min yngste son började jobba i ett litet bageri efter gymnasiet. Han tog hem en påse tvätt varje fredag, han laddade och körde tvättmaskinen direkt - så var det gjort. Tvätten var torr och vikt (av honom själv) på söndagkväll.
CITAT (Reserv @ 29-11-2006, 11:59) Hur kul är det på en skala egentligen när barna kommer hemdragandes med en stor trunk full i skittvätt och tar för givet att det grejar farsan  ......Inte nog med det, han tror att farsan kan trolla också, kläderna ska va´torra, vikta och packade i morron bitti.......detta utan en torktumlare eller torkskåp  Blir till att sitta med hårtorken skulle jag tro  ..Ni ska inte tro att grabben tänker hjälpa till, nä nä, han ska va´hemma hos flickvännen  jag vet va´jag har att göra i alla fall, tvätta och hänga och blåsa tvätten Aha ... en curling-pappa
CITAT (Betty @ 29-11-2006, 13:12) CITAT (Reserv @ 29-11-2006, 13:07) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-11-2006, 13:03) CITAT (Reserv @ 29-11-2006, 11:59) Hur kul är det på en skala egentligen när barna kommer hemdragandes med en stor trunk full i skittvätt och tar för givet att det grejar farsan  ......Inte nog med det, han tror att farsan kan trolla också, kläderna ska va´torra, vikta och packade i morron bitti.......detta utan en torktumlare eller torkskåp  Och då gör den snälla gulliga lilla pappan det!  Vad gör man inte för sina barn! Men egentligen borde du låta tvättsäcken stå orörd och säga "jag kunde inte trolla" när han undrar varför.  Går juh inte, kan inte låta han gå på jobbet i skitiga kläder  Min yngste son började jobba i ett litet bageri efter gymnasiet. Han tog hem en påse tvätt varje fredag, han laddade och körde tvättmaskinen direkt - så var det gjort. Tvätten var torr och vikt (av honom själv) på söndagkväll.  Nu har grabben en 35 mils bussresa innan han kommer hem så det va´inte snack om att köra igång en maskin efter 10 på kvällen igår, idag är han hos flickvännen och åker tillbaks i morron bitti runt sju åtta. Curlingpappa??? jovisst
O vilka fina koppargrejer! Det är verkligen snyggt med koppar. Skönt att ha allt skinande rent.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-11-2006, 18:07) O vilka fina koppargrejer! Det är verkligen snyggt med koppar. Skönt att ha allt skinande rent.  Javisst är det vackert när det är nyputsat. Och jag har lite av mani på koppar så det blir en del att putsa. Men det är inget man gör varje månad precis  . Typ två ggr om året blir det
evelina
30-11-2006, 18:39
CITAT (Reserv @ 29-11-2006, 13:23) CITAT (Betty @ 29-11-2006, 13:12) CITAT (Reserv @ 29-11-2006, 13:07) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-11-2006, 13:03) CITAT (Reserv @ 29-11-2006, 11:59) Hur kul är det på en skala egentligen när barna kommer hemdragandes med en stor trunk full i skittvätt och tar för givet att det grejar farsan  ......Inte nog med det, han tror att farsan kan trolla också, kläderna ska va´torra, vikta och packade i morron bitti.......detta utan en torktumlare eller torkskåp  Och då gör den snälla gulliga lilla pappan det!  Vad gör man inte för sina barn! Men egentligen borde du låta tvättsäcken stå orörd och säga "jag kunde inte trolla" när han undrar varför.  Går juh inte, kan inte låta han gå på jobbet i skitiga kläder  Min yngste son började jobba i ett litet bageri efter gymnasiet. Han tog hem en påse tvätt varje fredag, han laddade och körde tvättmaskinen direkt - så var det gjort. Tvätten var torr och vikt (av honom själv) på söndagkväll.  Nu har grabben en 35 mils bussresa innan han kommer hem så det va´inte snack om att köra igång en maskin efter 10 på kvällen igår, idag är han hos flickvännen och åker tillbaks i morron bitti runt sju åtta. Curlingpappa??? jovisst  Nu har grabben en 35 mils bussresa innan han kommer hem så det va´inte snack om att köra igång en maskin efter 10 på kvällen igår, idag är han hos flickvännen och åker tillbaks i morron bitti runt sju åtta. Curlingpappa??? jovisst Jag tycker du är en snäll Pappa, så har jag också gjort när det har krisat för mina killar. Man får tillbaka av dom senare, det har jag iaf fått. Blev bjuden av minstingen på en kanon god middag hemma hos honom, sist när jag hjälp honom
Jag är såååå trött, så nu gör jag som Agneta gör ibland, tar en femma....eller tia.........eller vad som helst...............så länge det är i ryggläge
Hihi, idag har någon satt upp en stor adventsljusstake med ett "brinnande" ljus i "vår" rondell bredvid rondellhundarna!  Jag tycker att det är sååå roligt med folk som orkar fixa sådant!
CITAT (Leia @ 03-12-2006, 13:45) Hihi, idag har någon satt upp en stor adventsljusstake med ett "brinnande" ljus i "vår" rondell bredvid rondellhundarna!  Jag tycker att det är sååå roligt med folk som orkar fixa sådant!  I Sundsvall har dom en jätteadventsljusstake på norra berget, där lyser varje låga så tjusigt i mörkret.
Hade du skoj igår då Reserv?
CITAT (AnitaGg @ 03-12-2006, 14:08) Hade du skoj igår då Reserv? Ja jädrar, tror inte jag dansat så mycket i hela mitt liv innan  Kroppen känns juh sådär lagom mör idag kan jag bara tala om, men det är det värt och gubben har fått blodad tand nu för vi kommer gå dit varannan lördag i fortsättningen, man känner sig som en kalv på grönbete
CITAT (Reserv @ 03-12-2006, 14:10) CITAT (AnitaGg @ 03-12-2006, 14:08) Hade du skoj igår då Reserv? Ja jädrar, tror inte jag dansat så mycket i hela mitt liv innan  Kroppen känns juh sådär lagom mör idag kan jag bara tala om, men det är det värt och gubben har fått blodad tand nu för vi kommer gå dit varannan lördag i fortsättningen, man känner sig som en kalv på grönbete  Det glädjer mig. Det är dig väl unt
malin72
03-12-2006, 14:12
*Stintan*
03-12-2006, 14:13
CITAT (Reserv @ 03-12-2006, 14:10) CITAT (AnitaGg @ 03-12-2006, 14:08) Hade du skoj igår då Reserv? Ja jädrar, tror inte jag dansat så mycket i hela mitt liv innan  Kroppen känns juh sådär lagom mör idag kan jag bara tala om, men det är det värt och gubben har fått blodad tand nu för vi kommer gå dit varannan lördag i fortsättningen, man känner sig som en kalv på grönbete  Låter ju jättekul! Fler kanske borde ut o stuffa runt
Till alla damer i trakterna omkring Sundsvall....dit räknar jag Härnösand i norr och Hudiksvall i söder....Det va´dambrist på parken så lite fler damer hade inte skadat....  fast jag fick juh dansa hela kvällen ändå
netaave
03-12-2006, 14:23
CITAT (Reserv @ 03-12-2006, 14:16) Till alla damer i trakterna omkring Sundsvall....dit räknar jag Härnösand i norr och Hudiksvall i söder....Det va´dambrist på parken så lite fler damer hade inte skadat....  fast jag fick juh dansa hela kvällen ändå  Kommer!!!!!
Inget svammel... bara blodigt allvar. Ikväll hittade jag en massa låtar på Windows Mediaplyer... låtar jag inte visste hade sparats där. Country,klassiskt, Mendelsohn bröllopsmarsch, Eddie Medusa, George Strait, Björn Skifs, Dean Martin, Eino Grön m.fl.. har jag hittills lyssnat på och jag bara njuter.
CITAT (askar @ 03-12-2006, 22:08) Inget svammel... bara blodigt allvar. Ikväll hittade jag en massa låtar på Windows Mediaplyer... låtar jag inte visste hade sparats där. Country,klassiskt, Mendelsohn bröllopsmarsch, Eddie Medusa, George Strait, Björn Skifs, Dean Martin, Eino Grön m.fl.. har jag hittills lyssnat på och jag bara njuter.  Det va´en salig blandning det
CITAT (Reserv @ 03-12-2006, 13:58) CITAT (Leia @ 03-12-2006, 13:45) Hihi, idag har någon satt upp en stor adventsljusstake med ett "brinnande" ljus i "vår" rondell bredvid rondellhundarna!  Jag tycker att det är sååå roligt med folk som orkar fixa sådant!  I Sundsvall har dom en jätteadventsljusstake på norra berget, där lyser varje låga så tjusigt i mörkret.  Å så "glasspinnen" med sin belysning väl?
CITAT (Reserv @ 03-12-2006, 22:12) CITAT (askar @ 03-12-2006, 22:08) Inget svammel... bara blodigt allvar. Ikväll hittade jag en massa låtar på Windows Mediaplyer... låtar jag inte visste hade sparats där. Country,klassiskt, Mendelsohn bröllopsmarsch, Eddie Medusa, George Strait, Björn Skifs, Dean Martin, Eino Grön m.fl.. har jag hittills lyssnat på och jag bara njuter.  Det va´en salig blandning det  Visst... och lägg sedan till Artur Eriksson och Skillingtryck och gamla visor ... Basshunter och .........
netaave
03-12-2006, 22:32
På en av Ultunas (lantbruksuniversitetet) gårdar i Uppsala finns 4 stora silos som också blir adventsljus så här års. Åker man tåg från/gm Uppsala till Sthlm kan ni vrida huvudet åt höger när ni åker ur stan så ser ni dom i Kungsängen precis där d.o. liljorna blommar om våren.
svinpäls
04-12-2006, 00:30
Varför är alla söta bilder borta i godnattråden och godmorgontråden? Blev glad av Pejoris alla söta troll. Har hon slutat?. Hennes profilbild är visst också borta.  Någon som har kontakt och vet vad som har hänt henne? tråkigt när någon mår dåligt och ingen vill hjälpa.
När man raderar bilder ur sitt album eller hela albumet så försvinner även bilderna i inläggen. Hon har inte slutat, odla är starkt beroendeframkallande så hon är snart tillbaks igen, behöver få andas lite bara....och slicka lite sår. Jag ser fortfarande profilbilden  hon kanske la tillbaks den efter att du skrivit. Jag vet va´som hänt, men det vill jag inte skriva i forumet, men det är svårt att hjälpa nån som hugger en utsträckt hand....  Hon är snart tillbaks, det är jag säker på
CITAT (svinpäls @ 04-12-2006, 00:30) Blev glad av Pejoris alla söta troll.
Har hon slutat?. Har hon?
svinpäls
04-12-2006, 08:22
CITAT (Reserv @ 04-12-2006, 07:58) det är svårt att hjälpa nån som hugger en utsträckt hand....  Hon är snart tillbaks, det är jag säker på Har du försökt?
CITAT (svinpäls @ 04-12-2006, 08:22) CITAT (Reserv @ 04-12-2006, 07:58) det är svårt att hjälpa nån som hugger en utsträckt hand....  Hon är snart tillbaks, det är jag säker på Har du försökt?  Jadå, det har jag, men det tillhör den mer privata biten  skicka ett pm till henne vet ja  kan juh kanske uppskattas, had du försökt med det??
Pejori har inte slutat här inte. Hon bara pausar lite. Sen vill jag gärna förtydliga att Pejori absolut inte hugger några utsträckta händer  Sen tycker jag inte att man ska disskutera henne när hon inte är och kan svara själv
svinpäls
04-12-2006, 08:30
Har gjort det. En utsträckt hand, ska visst vara öppen, knuten gör den ont
CITAT (Evgeni @ 04-12-2006, 08:29) Sen tycker jag inte att man ska disskutera henne när hon inte är och kan svara själv  Håller med.  Man ska inte diskutera någon i dess frånvaro.
CITAT (svinpäls @ 04-12-2006, 08:30) En utsträckt hand, ska visst vara öppen, knuten gör den ont  Personligen har jag väl väldigt svårt att föreställa mig Reservs hand som knuten. Så det behöver du nog inte vara orolig för
svinpäls
04-12-2006, 09:05
Bra ska inte fråga här mera hon svarar inte på PM bara
Ser nu att Reserv har tagit bort både sin avatar, medlemstitel och sina fina signaturbilder...  Synd, det var himla fina signaturbilder ju...
CITAT (Betty @ 04-12-2006, 17:04) Ser nu att Reserv har tagit bort både sin avatar, medlemstitel och sina fina signaturbilder...  Synd, det var himla fina signaturbilder ju...  Ja, dom var juh jättegulliga Hoppas snart få se dom igen
*Stintan*
04-12-2006, 18:24
fel
Eva i Skåne
04-12-2006, 18:45
CITAT (AnitaGg @ 04-12-2006, 18:18) CITAT (Betty @ 04-12-2006, 17:04) Ser nu att Reserv har tagit bort både sin avatar, medlemstitel och sina fina signaturbilder...  Synd, det var himla fina signaturbilder ju...  Ja, dom var juh jättegulliga Hoppas snart få se dom igen  Instämmer  Jag vill gärna se Humphrey Bogart´s nuna och Reservs inlägg och fina bilder igen.
CITAT (AnitaGg @ 04-12-2006, 08:40) CITAT (svinpäls @ 04-12-2006, 08:30) En utsträckt hand, ska visst vara öppen, knuten gör den ont  ;) Personligen har jag väl väldigt svårt att föreställa mig Reservs hand som knuten. ledsen att behöva rubba din bild Anita, men en mera knuten hand, är svårt att hitta
CITAT (pejori @ 05-12-2006, 13:54) CITAT (AnitaGg @ 04-12-2006, 08:40) CITAT (svinpäls @ 04-12-2006, 08:30) En utsträckt hand, ska visst vara öppen, knuten gör den ont  Personligen har jag väl väldigt svårt att föreställa mig Reservs hand som knuten. ledsen att behöva rubba din bild Anita, men en mera knuten hand, är svårt att hitta  Ja, man har väl olika erfarenheter så klart. That´s life Kul att se dig igen i alla fall
svinpäls
05-12-2006, 14:08
CITAT (pejori @ 05-12-2006, 13:54) AJ DÅ Ska jag blåsa lite på det onda för dig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|