|
malin72
31-12-2006, 16:51
det blev fel här så jag kom inte in på forumet..... skulle gå till en sida då kom det error sen kom jag inte in igen fler detta hände eller
Alexander-VG-zon3
31-12-2006, 16:52
hände mig med var någ nåt fel på sidan men nu funkar det igenom som tur det
Även här hos mig mig var det problem.
malin72
31-12-2006, 16:56
rätt pinsamt men jag måste erkänna en sak jag är nog rätt så fast i ett beroende odlas forum beroende:lol:  nyårsafton och jag sitter här och är tjurig för att jag inte kommer in
Irene_L
31-12-2006, 16:56
Samma hände mig och så har jag fått på mailen att jag prenumererar på ett svar ifrån odla fast jag inte har klickar på det. Konstigt.
CITAT (malin72 @ 31-12-2006, 16:56) rätt pinsamt men jag måste erkänna en sak jag är nog rätt så fast i ett beroende odlas forum beroende:lol: :lol: nyårsafton och jag sitter här och är tjurig för att jag inte kommer in   Så tänkte även jag. Nyårsafton och här sitter jag och irriterar mig över att jag kanske missar något på Odla. Beroende - n ä inte jag inte !!!
Jag kom inte heller in och blev mäkta irriterad över det!  Jag håller på att städa datarummet och vill gärna kunna kika in till er lite då o då under tiden.
Blomstertanten
31-12-2006, 17:08
Var lite orolig att jag blivit portad !
CITAT (malin72 @ 31-12-2006, 16:56) rätt pinsamt men jag måste erkänna en sak jag är nog rätt så fast i ett beroende odlas forum beroende:lol:  nyårsafton och jag sitter här och är tjurig för att jag inte kommer in  Jag kom inte in jag heller. Inte ska du skämmas för att du är beroende!  Jag är så fast här så jag talar t.o.m. om det i min medlemstitel...
CITAT (Blomstertanten @ 31-12-2006, 17:08) Var lite orolig att jag blivit portad ! 
Trodde dom klappat igen för i år, minns förra nyåret då man satt lessen och deprimerad och skrev pm för brinnande livet hela nyårskvällen och halva natta. Nu ser jag juh fram emot att få en liten stund ikväll med min räddande ängel, vi firar juh ett år
CITAT (Blomstertanten @ 31-12-2006, 17:08) Var lite orolig att jag blivit portad !  kan man bli det???? portad???
anna_rispan
31-12-2006, 18:05
här är en till med problem att komma in på sidan. men jag är dunderförkyld så jag missar ingen nyårsfirande...
Blomstertanten
31-12-2006, 18:35
CITAT (gunvor @ 31-12-2006, 17:48) CITAT (Blomstertanten @ 31-12-2006, 17:08) Var lite orolig att jag blivit portad ! :P kan man bli det???? portad???  Japp, man kan det !
CITAT (anna_rispan @ 31-12-2006, 18:05) här är en till med problem att komma in på sidan. men jag är dunderförkyld så jag missar ingen nyårsfirande...  Vi är också förkylda så här blir det lugnt. Har just ätit en god middag. Ute smäller bomberna som värsta stridszonen. Ska försöka hålla mig vaken till 12-slaget. Jag önskar er alla en trevlig kväll i hemmets lugna vrå.
Gossen Ruda
31-12-2006, 18:49
Det har varit lite problem då och då men just nu kom JAG in ialla fall.
CITAT (Blomstertanten @ 31-12-2006, 17:08) Var lite orolig att jag blivit portad !   Ja, nu kom jag in iallafall! Odla beroende jag? Kan aldrig tro.... Det är sååå skönt att vi har en valp att skylla på i år när folk bjuder hem oss på nyår....  Här sitter jag i myskläder och dricker ett glas vin, sonen och sambon tittar på en film och hunden gör allt för att få fart på dem!
Blomstertanten
31-12-2006, 18:57
Tur att jag oxå har nåt att skylla på ! Ont i halsen och feber är ju i o för sej inte så värst kul
Jag kom inte heller in. Vi är inte förkylda, det är lugnt ändå. Har precis ätit en god middag och nu är det slappa som gäller....
CITAT (Leia @ 31-12-2006, 18:55) Här sitter jag i myskläder och dricker ett glas vin, sonen och sambon tittar på en film och hunden gör allt för att få fart på dem!  Jag sitter i fleece-morgonrock och maken har T-shirt och mysbyxor och dottern bar överkropp och lila änglavingar med glitter på.  Den som är bäst klädd av oss alla är Lilleman som har vit body och militärgröna plyschbyxor. Dricker "pärondryck" som förr i tiden kallades cider, men nu får ju inte alkoholfri cider heta cider längre.
Jag kom in utan problem Förkylningsafton ser det ut att vara runtom i landet, jag käkar antibiotika ... och lite mat har väl också slunkit ner. Raketer smäller i ett sedan några timmar tillbaka... undras om sååå många har felgående klockor
CITAT (askar @ 31-12-2006, 19:09) Raketer smäller i ett sedan några timmar tillbaka... undras om sååå många har felgående klockor  Är nog föräldrar som lurar sina småbarn att klockan är tolv, och smäller av några raketer så att de kan få dem i säng...
CITAT (Leia @ 31-12-2006, 19:46) CITAT (askar @ 31-12-2006, 19:09) Raketer smäller i ett sedan några timmar tillbaka... undras om sååå många har felgående klockor :unsure: :o Är nog föräldrar som lurar sina småbarn att klockan är tolv, och smäller av några raketer så att de kan få dem i säng...  Ja så kan det ju vara Måste vara många barn i säng nu... men också många som man ännu inte lyckats lura
CITAT (askar @ 31-12-2006, 19:48) CITAT (Leia @ 31-12-2006, 19:46) CITAT (askar @ 31-12-2006, 19:09) Raketer smäller i ett sedan några timmar tillbaka... undras om sååå många har felgående klockor :unsure: :o Är nog föräldrar som lurar sina småbarn att klockan är tolv, och smäller av några raketer så att de kan få dem i säng...  Ja så kan det ju vara Måste vara många barn i säng nu... men också många som man ännu inte lyckats lura  Nej, det är jobbigt när de börjar få ett hum om klockan.
Stod en stund i köksfönstret och tittade på alla stora "bomber" Vackert är det... men jesses vad pengar som skjuts upp
malin72
01-01-2007, 16:28
Snöflinga
01-01-2007, 16:58
Samma problem här  även segt som bara den ... hinner nästan läsa ett kapitel i boken innan jag kommer dit jag vill ... kan det bero på ovädret söderöver månntro
Andra sajter funkar. Så det måste vara något lokalt med just odla som krånglar. Men jobbigt är det.  Bredbandet känns som ett gammalt modem plötsligt.
Det har strulat för mej med idag.... jag har inte kommit in på ett bra tag. Nu när jag kommer in går det sååå segt att komma in i trådarna.
Det här går segare än segast ikväll, blir en filmkväll i soffan istället lutar det år
Gossen Ruda
01-01-2007, 19:06
Håller med, helt omöjligt långa tider.
Jaaa - äntligen kom jag in. Vad är det som händer. Är det överbelastat ?
malin72
01-01-2007, 19:24
nämen nu verkar det ju gå igen peppar peppar
Ja, verkar överbelastat, undrar om odla delar server med andra eller om det är så att odla helt enkelt är väldigt populär  Kanske använder folk mer och större bilder såhär i juletid.
malin72
01-01-2007, 21:21
ja jag skulle inte ha skrivit så där fär nu är det sååååååååå trögt igen
Jag misstänker att odla delar server med andra och att det är det som gör att vi har det så segt. Eller kan det vara så att forumet kanske bordes rensas på en massa gammal information?
Huvaligen, nä, gamla inlägg är det sista man ska rensa bort  Odla är inget jättestort forum, trots allt, och databasen ska klara det. Men kanske blir det helt enkelt för mycket ibland med alla trådvisningar etc.
Snöflinga
01-01-2007, 22:58
Javisst är det konstigt  Skrev svar tre ggr. på tråden hur det kom sig att man hittade Odla ... men varje gång när jag skulle skicka det kom det opp ..error.. se'n ..kaputt .. borta ... så nu har jag gett opp
kerstin z5-6
01-01-2007, 23:22
det kanske blåser för bra i södern ?  Annars brukar sånthär mest bero på reparationer och uppdateringar av servern -som görs när det antas att folk har annat för sig  som att skjuta raketer LOL
malin72
01-01-2007, 23:24
jo jag skrev faktiskt och frågade om det kanske var så att dom höll på och arbetade med sidan....och av ett annat medelande så var Ingmar inne iallafall.så det kanske är så.....
mamamaggan
01-01-2007, 23:27
Nu fumkar det ju igen men jag fick upp en sida med error osv och där stod som en felorsak " to many connections" vad som nu menas med det.
För många inloggade skulle jag tro eller så arbetar de med servern????
mamamaggan
01-01-2007, 23:41
Jo men det var 36 stycken inloggade just då så det borde väl servern klara?
Det är väl typiskt att det ska funka bra och snabbt igen lagom till att man ska lägga sig  jaja bättre lycka i morron kanske  natti på er alla
vi får hoppas att det går smidigt imorgon också  Man blir ju så frustrerad när man inte kommer in på Odla
malin72
02-01-2007, 00:22
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-01-2007, 00:19) vi får hoppas att det går smidigt imorgon också  Man blir ju så frustrerad när man inte kommer in på Odla  amen
*Stintan*
02-01-2007, 01:02
Jag har lite funderingar om segheten på odla möjligen kan ha något att göra med att vi numera lite till mans använder oss av så mycket animerade bilder i inläggen som följer med hela tiden. Ofta är det ju inga små animeringar och det kan bli väldigt mycke sånt i vissa trådar. Idag har det iofs varit extremt så det kanske beror på något annat men det händer ju även annars tycker jag att det går trögt
Eftersom det är lättare (=mindre segt) på morron kanske det beror på att den servern odla ligger på används mindre vid den tiden? Och på kvällarna/nätterna kör andra igång och gör det trångt och segt och puttar undan Odla.
Det va´runt samma tid som man vart utknuffad både nyårsafton och nyårsdan, runt halv fyra på eftermiddan, och sen släppte inte proppen riktigt förrän på sena kvällen. Tror mer på att dom arbetat med nåt för idag går det juh smidigt, fast alla animeringar fortfarande ligger kvar
Och jag tar genast tillbaks min sista mening i föregående inlägg
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|