Full version: Såjord
Sidor: 1, 2
fredwel
Jag har kollat på Hasselfors hemsida och det finns nästan inga referenser till s-jorden med älgar på, endast den "Konsumentförpackade" med diverse blommor och en vattenkanna på:

http://hasselforsgarden.se/products_start.aspx?id=65

Kan det vara så att s-jorden med älgen är borttagen och det ni hittar är rester från tidigare år? Får väl ringa till Hasselfors och fråga i morron. Jämmrans! jag som ville köpa jord idag! mad.gif

/Fredrik
Lady Hamilton
smile.gif Om du kollar under fliken "proffs produkter" hittar du S-jorden

Åh! unsure.gif Nu förstår jag vad du kanske menar.......men duger inte "vi" som referens? wub.gif Och "proffsjorden" är inte borttagen den säljs fortfarande
fredwel
Jo, ni duger som referens biggrin.gif Jag letar efter jorden just därför att alla här verkar vara så ense om att den är det bästa!

Jag letar på www.hasselforsgarden.se (Finns det någon annan sida?) och letar under "yrkesanvändare", hittar den ej!

Letat med goole efter "s-jord" och "proffsprodukter", alla länkar pekar på samma påse med blommor och vattenkanna!

/fredrik
fruberglund
CITAT (fredwel @ 28-01-2007, 09:17)
Jo, ni duger som referens biggrin.gif Jag letar efter jorden just därför att alla här verkar vara så ense om att den är det bästa!

Jag letar på www.hasselforsgarden.se (Finns det någon annan sida?) och letar under "yrkesanvändare", hittar den ej!

Letat med goole efter "s-jord" och "proffsprodukter", alla länkar pekar på samma påse med blommor och vattenkanna!

/fredrik

Gå på produkter, inte på yrkesodlare, då får du fram en ny meny på vänster sida, där står det proffsprodukter, där hittar du S-jorden smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Du ska INTE leta under yrkesanvändare. Gå bara in på hasselfors hemsida med den adressen du har. Klicka på PRODUKTER i menyn överst på sidan och sedan klickar du på PROFFSPRODUKTER i menyn till vänster där hittar du bokstavsjordarna med älgen på.
fruberglund
Tjohooo, ska åka till mamma i Ljungby idag och där finns det S-jord! Ska köpa på mig ett par säckar och även några säckar P-jord. Hur vet jag då att de har den? Jo, för att det står på hemsidan att de är "Partner" och att det betyder: En Hasselfors Garden Partner har ett komplett jordsortiment och utbildad personal som hjälper dig att välja rätt jord.

Dessutom har jag köpt P-jord där förut biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Nu slipper jag åka och jaga, hoppas de har den hemma bara smile.gif
Eva 33c
Jag var in på våran lokala plantskola och skulle köpa s-jord. Den jag hittade hade "blommor och vatenkannor", jag frågade om det var ny förpackning på s-jorden och fick svaret "ja". Köpte denna påse och tog hem den bara för att konstatera att det inte alls var samma jord, den innehöll nämligen ingen perlit alls. Mycket irriterande men jag orkade inte åka tillbaka och klaga, och jag hade ju planerat att så, så jag tillförde perliten själv och det kommer nog att gå bra ändå. Men som sagt mycket irriterande att få fel uppgifter.
fredwel
CITAT
Gå på produkter, inte på yrkesodlare, då får du fram en ny meny på vänster sida, där står det proffsprodukter, där hittar du S-jorden smile.gif

Ah! Där var den! tongue.gif Får leta upp ngn handlare i trakten som har den, tack!

/fredrik
fredwel
Var förbi plantagen i Barkarby där det enligt tidigare inlägg skulle finnas, där fanns bara "blommor och vattenkanna", talade med nån i personalen och de hade inte hört talas om S-jord. blink.gif

Däremot fanns det på Skälby blomstercentrum AB, ett stenkast därifrån! biggrin.gif

Så nu har jag köpt tre påsar, skall väl räcka ett tag!

/fredrik
Lady Hamilton

Grattis! Och lycka till med sådderna....... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon