Sidor: 1, 2, 3
Katti med torpet
CITAT (malin72 @ 23-01-2007, 23:32)
... och sen ska det bli så kul att träffas nu när vi har setts i namn tråden smile.gif  :wub:

Hm, namntråden har jag missat. Hittar den inte när jag ögnade mig 4 sidor bakåt och vet inte riktigt vad jag skall söka på.
Kan ni hjälpa mig att hitta den?
Vore jättekul att få veta lite mer än bara en signatur till er alla!
Ophelia
Jag susar nog dit på torsdagen och rycker på låset smile.gif
Lady Hamilton
CITAT (Katti med torpet @ 24-01-2007, 06:41)
CITAT (malin72 @ 23-01-2007, 23:32)
... och sen ska det bli så kul att träffas nu när vi har setts i namn tråden smile.gif  wub.gif

Hm, namntråden har jag missat. Hittar den inte när jag ögnade mig 4 sidor bakåt och vet inte riktigt vad jag skall söka på.
Kan ni hjälpa mig att hitta den?
Vore jättekul att få veta lite mer än bara en signatur till er alla!

Här är namn tråden
malin72
CITAT (Ophelia @ 24-01-2007, 06:56)
Jag susar nog dit på torsdagen och rycker på låset smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ja jag har minsan varnat här hemma att dom ska inte räkna med mig dom dagarna för jag ska titta på blommor mm och träffa odliater tongue.gif tongue.gif tongue.gif är ju inte så långt att åka från mig,kanske slår jag på stort och sover i lägenheten inne i stan dåååååå är det ju bara ett par stationer ifrån rolleyes.gif
malin72
såg att annelie85 hade en liten undran över mässan så jag puttar upp tråden lite wub.gif wub.gif wub.gif
Ophelia
Jag tror jag ska sätta min knapp i pannan biggrin.gif

Måste beställa en ny "Offanknapp" för min har försvunnit smile.gif

Ska bli så roligt. Har noggrannt informerat min chef om att jag ska vara ledig och oavsett om hela arbetsplatsen faller så är jag inte anträffbar smile.gif
Merlin
Jag ska dit på torsdag - nån mer som ska dit den dagen?
Ophelia
CITAT (Merlin @ 30-01-2007, 19:31)
Jag ska dit på torsdag - nån mer som ska dit den dagen?

Jag ska nog dit då smile.gif
Ally
Vad då "knappar"? Räcker det med en bit maskeringstejp med "odlait" på? biggrin.gif
Jag brukar ta ledigt från jobbet på fredag, och är på mässan från när dom öppnar till när dom stänger (matsäck, frukt, och vattenflaska måste man ha!)
Förra året hade jag inte fattat att mässdagar var på vecka 12... och råkade boka in en skidresa med en annan familj. Jag tvingade min familj att komma tillbaka en dag tidigt så att jag kan gå på mässan på söndag!
Finns det nån som bor i Upplands Väsby som vill samåka med mig? wub.gif
Maria_z5
Du som bor i Upplands Väsby har väl lätt ta dig till Älvsjö med pendeln i stället för att knöla på med bilen? wink.gif smile.gif

/Maria
kristerh
CITAT (Maria_z5 @ 01-02-2007, 15:41)
Du som bor i Upplands Väsby har väl lätt ta dig till Älvsjö med pendeln i stället för att knöla på med bilen? wink.gif smile.gif

/Maria

Ja mycket lättare, det brukar vara omt om parkeringar, investera i en pensionärskärra om du tänker handla mycket, så slipper du bära massa kassar wink.gif
Katti med torpet
Dit på torsdag?!
Jag trode att torsdagen enbart var för proffsen, alltså de som åker dit å företagets vägnar.
1) Jag kan ha missuppfattat det hela
2) Ni som har skrivit att ni skall dit på tors. kanske är "proffs"?? wacko.gif
kerstin z5-6
proffstiden brukar vara 10 -12-sen är det fritt fram -,... om de inte ändrat nåt sen sist
ewa zon 3
CITAT (Katti med torpet @ 01-02-2007, 16:12)
Dit på torsdag?!
Jag trode att torsdagen enbart var för proffsen, alltså de som åker dit å företagets vägnar.
1) Jag kan ha missuppfattat det hela
2) Ni som har skrivit att ni skall dit på tors. kanske är "proffs"?? wacko.gif

Kopierat från mässans hemsida
Öppettider:
Torsdag 10.00 - 18.00
Fredag - söndag 09.00 - 18.00
Torsdag 08.30 - 10.00 endast öppet för press och yrkesbesökare

/Ewa
Merlin
Jag har varit där olika dagar dom senaste åren - torsdag - lördag är det för mycket folk orkar inte med den trängseln och på söndag är mycket slut bl a börjar trädgårdsamatörernas frölista bli lite klen...på torsdag är det inte så mycket folk men vill man göra sista minuten klipp ska man nog dit på söndageftermiddagen smile.gif Själv går jag på torsdag då är det ganska lagom med besökare smile.gif smile.gif
Ally
CITAT (kristerh @ 01-02-2007, 16:04)
Du som bor i Upplands Väsby har väl lätt ta dig till Älvsjö med pendeln i stället för att knöla på med bilen?  ;)  :)

/Maria

Ja mycket lättare, det brukar vara omt om parkeringar, investera i en pensionärskärra om du tänker handla mycket, så slipper du bära massa kassar wink.gif

Måste ha bil!! Jag handlar alldeles för mycket för att släpa med på tåget! rolleyes.gif (Pilen var även svårt att släpa fram till bilen blink.gif )

Och så tidigt på morgonen, det har alltid varit ganska tomt i parkeringen laugh.gif

Förresten, ingen har svarat nånting om "knappen" ??? wink.gif
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Ally @ 01-02-2007, 18:50)
CITAT (kristerh @ 01-02-2007, 16:04)
Du som bor i Upplands Väsby har väl lätt ta dig till Älvsjö med pendeln i stället för att knöla på med bilen?  wink.gif  smile.gif

/Maria

Måste ha bil!! Jag handlar alldeles för mycket för att släpa med på tåget! rolleyes.gif (Pilen var även svårt att släpa fram till bilen blink.gif )

Och så tidigt på morgonen, det har alltid varit ganska tomt i parkeringen laugh.gif

Förresten, ingen har svarat nånting om "knappen" ??? wink.gif

Förrut kunde man beställa knappar med odlamärket på man kunde även beställa knappar med odla logga + ens nick på jag har både en vanlig med bara odla loggan och jag har en annan som det står Åsa, mälardalen zon 2 ovanför odlaloggan.

Här hittas den gamla länken om knappar, vet inte om man kan beställa knappar även iår
malin72
jag har haft kontakt med Ingemar ang knapparna och han lovade att han skulle lägga in en tråd ang dom så att vi skulle få dom i tid till mässan....sa att den skulle läggas i i jan så jag ska påminna honom..... smile.gif nu kan jag ju säga att vi börjat undra i mässtråden wub.gif wub.gif
Ally
Tack för länken Åsa!
Du kanske såg att den gamla tråden från 2004 har nu vaknat till liv igen!
Hoppas att det går att beställa wub.gif
malin72
jag har kontaktat Ingemar igen så nu får vi bara vänta smile.gif
Merlin
Öh är vi bara två som ska dit på torsdag? sad.gif (ser mig själv vanka omkring ensam med en knapp på tröjan unsure.gif )
Ophelia
CITAT (Merlin @ 01-02-2007, 21:18)
Öh är vi bara två som ska dit på torsdag? sad.gif (ser mig själv vanka omkring ensam med en knapp på tröjan unsure.gif )

Då är vi två som vankar runt med knapp smile.gif
malin72
CITAT (Ophelia @ 02-02-2007, 06:21)
Öh är vi bara två som ska dit på  torsdag?  :(  (ser mig själv vanka omkring ensam med en knapp på tröjan  :unsure: )

äsch det blir nog fler ska ni se smile.gif jag kanske sätter mig i oasen alla dagarna laugh.gif laugh.gif
yenny
CITAT (Ophelia @ 02-02-2007, 06:21)
Öh är vi bara två som ska dit på  torsdag?  :(  (ser mig själv vanka omkring ensam med en knapp på tröjan  :unsure: )

3 blir vi nog i alla fall smile.gif
kerstin z5-6
08.30 - 10.00 endast öppet för press och yrkesbesökare to -så sen är det fritt fram ....

Fredag då -vilka är där på fredagen ?
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-02-2007, 13:00)
08.30 - 10.00 endast öppet för press och yrkesbesökare to -så sen är det fritt fram ....

Fredag då -vilka är där på fredagen ?

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif ja jag kommer när ni är där smile.gif
vi får väl göra någon röstning eller så på dagarna eller når sätt där man kan skriva vilken dag man tänker gå wink.gif hur vet jag inte rolleyes.gif
Eva 33c
Om jag kan åker jag på fredagen, lördagen brukar vara så himla smockad rolleyes.gif
Vilken dag/dagar har du ditt rosföredrag, Kerstin? Vore ju kul att höra dig IRL smile.gif
kerstin z5-6
Lördag ska jag nog prata ... Fred i alla fall em -strosar jag runt ...
Hoppas hinna träffa flera då -även lö är jag nog där större delen av dagen smile.gif
Maria_z5
Jag anpassar mig efter er andra, jag är ledig och tänker sikta på den dagen då det verkar vara flest odlaiter på plats. biggrin.gif

/Maria
kristerh
Jag kommer som vanligt att vara där på fredagen.
malin72
laugh.gif laugh.gif laugh.gif roligt det här nu vill jag dit på fre,lö för att träffa er och dofta på alla blommorna wub.gif wub.gif och sen på sö när dom kastar allt på en som dom vill bli av med tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
malin72
knuffar upp den gamla tråden såg att någon undrade över när den är.....

sen finns det trådar för varje dag den är för att kunna se hur många vi blir på dom olika dagarna wub.gif smile.gif
Maria_z5
CITAT (malin72 @ 05-02-2007, 11:53)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif roligt det här nu vill jag dit på fre,lö för att träffa er och dofta på alla blommorna wub.gif wub.gif och sen på sö när dom kastar allt på en som dom vill bli av med tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Mmmm, jag är också himla sugen på att åka dit även söndag och se vad de kan tänkas kasta på mig... biggrin.gif

Det är aldrig tråkigt att få bra pris eller är det rent att de skänker bort grejer, har inte riktigt kläm på det där. huh.gif

/Maria
malin72
jo dom sänker priserna rejält på slutet 10 kr här och där för sticklingar mm
lite olika men det som blir billigare är väl mest lökar och blommor wub.gif
Maria_z5
Låter ju himla spännande, tycker jag billigt är aldrig fel. wink.gif

/Maria
Maria_z5
Vilken tid är det Kerstin föreläser på lördagen? huh.gif

/Maria
gunnelö
CITAT (Maria_z5 @ 16-02-2007, 00:03)
Vilken tid är det Kerstin föreläser på lördagen? huh.gif

/Maria

Ja det undrar jag med. Och så undrar jag vilka öppna föredrag det är de olika dagarna. Väldigt dålig uppdatering på trädgårdsmässans hemsida tycker jag. Är det någon som har sett ett program? Nu måste jag snart bestämma vilken dag jag ska åka, men först vill jag se programmet.

Gunne Ö
Lady Hamilton
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-02-2007, 16:03)
Lördag ska jag nog prata ...

Är det även du som skall prata på Trädgård norr 20/4?
kerstin z5-6
Nej det är inte jag som ska prata på Norr / utan K. Fahlman Nord"trädgård i kallt klimat"
När jag ska prata på mässan skulle jag med vilja veta .. har mailat men inte fått svar än .. och inte verkar det ha kommit på hemsidan än heller ...
Merlin
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-02-2007, 18:28)
Nej det är inte jag som ska prata på Norr / utan K. Fahlman Nord"trädgård i kallt klimat"
När jag ska prata på mässan skulle jag med vilja veta .. har mailat men inte fått svar än .. och inte verkar det ha kommit på hemsidan än heller ...

Så roligt för dig Kerstin - att få prata på en sån mässa måste vara en dröm, ingen som kan stoppa en laugh.gif laugh.gif laugh.gif Vilket ämne ska du prata om?
kerstin z5-6
Dröm ? Du menar väl Mardröm ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif

Jag har förträngt det där till nyss ..

Jag ska prata om rosor i kallt klimat på Älvsjö -i rosensällskapets regi -öppna föredrag
huvva laugh.gif
Lady Hamilton

Och vi Odlaiter kommer att stå längst fram och ropa I:Kerstin! Kerstin! :I
Så du behöver inte vara ett dugg nervös............. laugh.gif laugh.gif Sedan kanske vi bär ut dig i Guldstol.........bara för att ingen skall kunna missa vilken STJÄRNA du är wub.gif
kerstin z5-6
Jissus ... jag tror jag avbokar det där ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif wacko.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Merlin
Jag skriver just nu en bok om rosor - hoppade av jobbet för att kunna ägna mig åt det på heltid rolleyes.gif
kerstin z5-6
Underbart !-När tror du den kommer ut ? Vad handlar den om? -alltså vilka rosor ? Gammaldags ? Moderna eller vad ?
Nu blev jag jättenyfiken "!
Lady Hamilton
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-02-2007, 22:20)
Jissus ... jag tror jag avbokar det där ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif wacko.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Närå inte behöver du avboka laugh.gif Men kanske är det bäst att vi 'avbokade' de där halvnakna killarna från Chippendails som skulle ha rosor 'strategiskt' placerade......... unsure.gif Vad säger ni andra.......

Äh! Jag bara skojar inte finns det några sådana planer wub.gif
Merlin
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-02-2007, 22:24)
Underbart !-När tror du den kommer ut ? Vad handlar den om? -alltså vilka rosor ? Gammaldags ? Moderna eler vad ?
Nu blev jag jättenyfiken "!

Jag räknar med att vara klar tidigast till hösten - efterforskningarna tar sån tid!
Har i forumet kan/vill jag inte tala om vad den handlar om förrän jag är klar och har hittat en förläggare.... Jag kan iaf avslöja att det aldrig tidigare har skrivits om detta i Sverige.... smile.gif
Känner du till en förläggare som kan hysa intresse så kan du gärna höra av dig wub.gif wub.gif Jag har ingen som helst anknytning till förlagsbranchen utan är egentligen lärare - men med ett brinnande trädgårdsintresse smile.gif Boken är en länge närd dröm som ska bli verklighet...
kerstin z5-6
Naturligtvis -Det förstår jag -så modigt att du förverkligar en dröm
Kommer jag på nåt tips om förlag hör jag av mej !

Och meddela när o var man kan köpa den !

Hamilton -tack nu blev jag mycket lugnare huh.gif laugh.gif
Merlin
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-02-2007, 22:42)
Naturligtvis -Det förstår jag -så modigt att du förverkligar en dröm
Kommer jag på nåt tips om förlag hör jag av mej !

Och meddelar när o var man kan köpa den !

Tack Kerstin! wub.gif Om det är okej återkommer jag till dig med lite frågor angående härdigheten norröver så småningom smile.gif
kerstin z5-6
Javisst -och mitt förra svar skulle ha varit en önskan till dej
meddelA var o när man kan köpa den , naturligtvis ....
halkar ofta på tangenterna ....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon