|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
Jag tittade fel i hastigheten , det var ju Magnus_H som gav mig lösningen...så tack igen, nu ska vi se om det funkar  min absoluta favorit...får gåshud av dom där första gitarr tonerna... angie
CITAT (Alba @ 05-09-2007, 15:11)  Gåshud
CITAT (Netha @ 11-09-2007, 22:08)  Tror faktiskt att jag haft någon version av denna på min gamla Magnetofon... den med rullar m band. Lyssnar än idag på denna version då o då. Tokens - The Lion Sleeps TonightÄnnu mer gåshud
STORM Animals: "House of the rising sun"Kanonlåt, men är bättre om man slipper se dem. Nu när vintern närmar sig och det blir almänt trist i hela landet och det stora vemodet rullar in: Vintersaga Monica Törnelloch nr 2 Vintersaga Jerry WilliamsTycker Monicas är bäst, men Jerry sjunger hårdare. Tar till honom när det är riktigt vemodigt.
zaaritha
15-09-2007, 00:01
Animals kanske inte är "kul" att se, men deras låt är outstanding! Rättare sagt; deras version av den!
CITAT (Tobe3 @ 15-09-2007, 00:56)  STORM Animals: "House of the rising sun"Kanonlåt, men är bättre om man slipper se dem. Nu när vintern närmar sig och det blir almänt trist i hela landet och det stora vemodet rullar in: Vintersaga Monica Törnelloch nr 2 Vintersaga Jerry WilliamsTycker Monicas är bäst, men Jerry sjunger hårdare. Tar till honom när det är riktigt vemodigt. Först var jag beredd att hålla med dig, men jag köper Jerrys version rakt av. Han förmedlar känslorna på ett helt annat sätt än Monica. Men självklart är det en smaksak
Monica har mer "musik" och bastakten skär igenom ordentligt. Har ofta den på hög volym när jag är lite halvtrött ute på Autobahn. En och annan tysk har tittat lite konstigt när man susat förbi.  Tycker Jerry tar lång tid på sig att komma igång. Men OK båda är bra med ett litet extra plus från mig till monica.
skogstroll
15-09-2007, 08:24
den här kan man ju se på hur mkt som helst http://www.youtube.com/watch?v=ynjIoymWHvU
catlady
15-09-2007, 08:43
När jag tittade på "Vill du inte ha mina kyssar" med Björn Skifs så insåg jag plötsligt var Orup fick sitt tidiga sound från... Jämför t.ex. med "Hellre jagad av vargar"...
Farbror Blå
15-09-2007, 08:54
oj, det har du ju rätt i, aldrig tänkt på.. intet nytt under solen..
CITAT (catlady @ 15-09-2007, 09:43)  När jag tittade på "Vill du inte ha mina kyssar" med Björn Skifs så insåg jag plötsligt var Orup fick sitt tidiga sound från... Jämför t.ex. med "Hellre jagad av vargar"... Javisst hör man att det är Orup som skrivit den.
Krolliljan
15-09-2007, 09:35
Bealtes , Beatles , Beatles  Det finns hur mycket som helst. Oh DarlingI´m looking trough you
After Dark: "La Dolce Vita" Mer After Dark: "Showtime"
Björn Skifs: "Vild och vacker"Gemini: "TLC"Lena Philipsson & Orup: "Det Gör Ont" Accustic Live 2005 Mauro Scocco: "Det finns"Ratata: "Så länge vi har varann"Mauro Scocco: "Sarah" (Orup är med på ett hörn i videon) ...och, till sist..... Ricky Martin: "She bangs" - live i Stockholm...det var magiskt.....
Ni duktiga forumister kan ni hjälpa mig med en nostalgilåt ,jag kommer ju aldrig ihåg vad låtar heter.Det handlar om en kille som kör ihjälsig,det är en mjuk låt , hette han jonny eller tommy eller jag kanske mins helt fel.Har jag tur så är det någon som kan.
CITAT (storm @ 15-09-2007, 19:06)  Ni duktiga forumister kan ni hjälpa mig med en nostalgilåt ,jag kommer ju aldrig ihåg vad låtar heter.Det handlar om en kille som kör ihjälsig,det är en mjuk låt , hette han jonny eller tommy eller jag kanske mins helt fel.Har jag tur så är det någon som kan. Kan det vara den här? "Tell Laura I love her"edit: Vad hette orginalartisten? .....Eller var det Ray Peterson?
Kan vara den melodin men den jag tänker på är svensk,jag var själv inne på din bana ,jag tror att det är den melodin men jag är inte säker ,jag ringde min ex man han sa (köp aldrig en folk vagn) jag kollade på yt men den fans inte men den kanske heter något annat.
Egentligen ska nog den här trailern ligga under "nostalgi - film" men jag gillar låten. Det finns fler bra låtar på soundtracket. Antonio Banderas: "Desperado"Åååh, det här får mig att rysa..... Andrea Bocelli & Sarah Brightman: "Time To Say Goodbye"
Ben E King: "Stand by me"Ricky Nelson: "Hello Mary Lou"Fats Domino: "It Keeps Rainin'" - en suverän video!!
omdu var minden gillar jag verkligen
Piccante
17-09-2007, 10:21
CITAT (skogstroll @ 15-09-2007, 09:24)  den här kan man ju se på hur mkt som helst http://www.youtube.com/watch?v=ynjIoymWHvUOooh så underbar!!! Verkligen nostalgi, väcker barndomsminnen hos mig som växte upp med Mupparna the Swedish Chef- making choclate moose
Kult!  Missa inte dom andra filmerna där med Svenska kocken. Making donut.Köttbullar!
Offspring: "Pretty fly for a white guy" Den har iof en del år på nacken men det är fortfarande drag i den.
Trädgårdsflanören
17-09-2007, 15:57
CITAT (Berith @ 17-09-2007, 15:08)  Kult!  Missa inte dom andra filmerna där med Svenska kocken. Making donut.Köttbullar!De gamla gubbarna på balkongen. Underbara. Kritiserar allt, men är där ändå vid varje föreställning.
Tom Jones: "It's Not Unusual" - Tom, modell äldre....han har dock fortfarande guld i strupen. "Delilah" - Live At Cardiff Castle "The Reason"
Bondmusik: Chris Cornell: "You Know My Name"Shirley Bassey: "Goldfinger"Duran Duran: "A View To A Kill"Sheena Easton: "For your eyes only"
Olivia Newton-John: "Physical" Olivia Newton John: "Magic" - från 80-talsfilmen "Xanadu". Låten är skriven av BeeGees. Celine Dion: "I'm alive"Celine Dion: "A New Day Has Come"
Beast of Burden - Bette Midler
My Life - Billy Joel
Krolliljan
22-09-2007, 18:51
CITAT (Berith @ 22-09-2007, 14:16)  Beast of Burden - Bette Midler  Väcker minnen ja
vindspel
22-09-2007, 22:52
Still got the blues-Gary MooreLyssnade jag mycket på när jag bodde i Malmö.  Ibland saknar jag Malmö.....
CITAT (Markus_H @ 17-09-2007, 11:21)  Oooh så underbar!!! Verkligen nostalgi, väcker barndomsminnen hos mig som växte upp med Mupparna the Swedish Chef- making choclate moose Moose eller mousse ... ?
vindspel
23-09-2007, 08:46
CITAT (Berith @ 23-09-2007, 09:29)  oh, vad jag letat efter den. Tack Berith
CITAT (Berith @ 22-09-2007, 14:16)  Beast of Burden - Bette Midler  Här kommer orginalet: "Beast of burden" - Rolling Stones. Föredrar dock Midlers cover. Bette Midler: "The Rose" - från filmen med samma namn. Filmen handlar om Janis Joplins liv...sevärd.
You are the wind beneath my wings - Bette Midler (en gråtig version...  ) Samma - Idol-finalen
Piccante
23-09-2007, 23:19
CITAT (AnitaO @ 23-09-2007, 09:31)  Moose eller mousse ... ?  Aldrig testat chokladdoppad älg???
Chamomille
24-09-2007, 05:49
Jag får bara fram ölburkar och negermusik på alla länkar. Vart 17 ska jag trycka???
CITAT (Chamomille @ 24-09-2007, 06:49)  Jag får bara fram ölburkar och negermusik på alla länkar. Vart 17 ska jag trycka??? Hur menar du...?
vindspel
24-09-2007, 08:01
Min favorit när min son växte upp som de tog bort för att det var för väldsamt Durkwing Duck
Chamomille
24-09-2007, 09:06
CITAT (Berith @ 24-09-2007, 07:08)  Hur menar du...?  När jag trycker på era länkar så kommer en pil som jag trycker på. Då kommer ett ölflak och en neger som sjunger.
CITAT (Chamomille @ 24-09-2007, 10:06)  När jag trycker på era länkar så kommer en pil som jag trycker på. Då kommer ett ölflak och en neger som sjunger.  Ursäkta att jag skrattar.... Det låter ju helkonstigt. Har ingen aning om vad som händer eller hur du ska göra. När jag klickar på länkarna kommer jag till YouTubes sida och en låt med video börjar spela.  Jag behöver alltså inte göra nåt mer själv.
Chamomille
24-09-2007, 09:51
CITAT (Berith @ 24-09-2007, 10:17)   Ursäkta att jag skrattar.... Det låter ju helkonstigt. Har ingen aning om vad som händer eller hur du ska göra. När jag klickar på länkarna kommer jag till YouTubes sida och en låt med video börjar spela.  Jag behöver alltså inte göra nåt mer själv.  Nä jag vet inte vad som är fel... Ibland kommer en film men oftast ett flak öl och en neger som sjunger.
CITAT (Chamomille @ 24-09-2007, 10:51)   Nä jag vet inte vad som är fel... Ibland kommer en film men oftast ett flak öl och en neger som sjunger. Är den bra? Lägg in en länk här så vi andra också får se.
Piccante
24-09-2007, 12:06
CITAT (Chamomille @ 24-09-2007, 10:06)  När jag trycker på era länkar så kommer en pil som jag trycker på. Då kommer ett ölflak och en neger som sjunger. Mysko??? så gör det inte när jag klickar på länkarna.
Chamomille
24-09-2007, 12:37
CITAT (Berith @ 24-09-2007, 10:54)  Är den bra? Lägg in en länk här så vi andra också får se.  Tryck på en länk så får du se
Chamomille
24-09-2007, 12:49
http://www.youtube.com/watch?v=DGxpB7rBRAsProva den här. Det skulle vara Purple Rain men det är en neger som sjunger shake shake... http://www.kramgo.com/ansiktsburk/
CITAT (Chamomille @ 24-09-2007, 13:49)  http://www.youtube.com/watch?v=DGxpB7rBRAsProva den här. Det skulle vara Purple Rain men det är en neger som sjunger shake shake... Såhär står det då jag klickar på länken: This video is no longer available due to a copyright claim by Prince/Universal
Chamomille
24-09-2007, 18:02
CITAT (Chamomille @ 24-09-2007, 19:02) 
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|