|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
Hothouse Flowers - Don´t go
CITAT (Berith @ 15-11-2007, 13:40)  Hothouse Flowers - Don´t go Classix Nouveaux: "Guilty"
Här kommer några riktiga 80-talare... Kool & The Gang: "Cherish"Limahl: "Neverending Story"
KIZZ: "I want it loud" - med KIZZ: "Lick it up" - utan Nazareth: "Love hurts"The Sweet: "Ballroom Blitz" - Brian Connelly R.I.P The Sweet: "Wig Wam Bam"The Sweet: "Fox on the Run"The Sweet: "Little Willy"The Sweet: "Co Co"
Äntligen!!  Äntligen hittade jag låten jag letat efter så länge. I en reklam på Animal Planet (fö en kanal som jag aldrig tittar på  ) spelar dom en låt ibland och jag har försökt att söka på YouTube utan att hitta den. Jag fick för mej att det var en mörk tjej som sjöng, och att hon hette nåt som "Crissie Hynes". Sökte och sökte... Och hittade en Chrissie Hynde. Jaa hon måste det ju vara! Och så låten - tyckte att hon sjöng nåt om "sometimes I´m lost but now I´m found". Neeej, då hamnade jag bara på en massa bibelcitat.  Men så häromdan när jag hade papper och penna nära och den reklamen kom upp igen kunde jag skriva ner några rader att söka på. Och hittade låten direkt!  Och visst var det Chrissie Hynde som sjöng, men hon gjorde det såklart i gruppen Pretenders. Tänkte inte så långt förut...  Och så äntligen hittade jag låten också - Pretenders och Hymn to her
Pretenders känner jag igen, har de inte gjort nåt med nån annan grupp ??
Felicia
05-12-2007, 10:09
Jo, dom eller hon har nog sjungit in låtar med andra artister också men jag kommer inte ihåg. Här är i alla fall en väldigt känd låt med Pretenders. Jättehärlig låt faktiskt! Pretenders - Brass in pocket
Krolliljan
05-12-2007, 11:32
CITAT (Berith @ 05-12-2007, 10:43)  Ja. Den hade jag glömt bort.
aanderss
05-12-2007, 11:36
http://www.youtube.com/watch?v=PDeR_59_glUvarning visa inte detta för barn de kan förstöra deras liv. (obs inget dumt)
Millas Mirakel: "Rytmen Av Ett Regn" - 1987 Sound of Music: "Alexandra"Eva Dahlgren: "Vem tänder stjärnorna"CaisaStina Åkerström: "Fråga Stjärnorna"Jakob Hellman: "Vara vänner"Magnus Johansson: "Vakna Nu Anneli"Webstrarna: "Moln På Marken"
Umberto Tozzi: "Ti amo" - då Umberto Tozzi: "Ti amo" - nu Umberto Tozzi: "Gloria" - 1979 Carola: "Gloria" - 1991 Laura Branigan: "Gloria" - 1982 Laura Branigan: "Self Control" - 1984 Patti Smith: "Because The Night"Savage Garden: "Truly madly deeply"Toto Coelo: "I eat cannibals" - 1982 ......................... Åsså hittade jag den här.... Heather Parisi: "Crilù"
Marina i Hällekis
06-12-2007, 15:55
Mer disco... The Trammps: "Disco Inferno"Bee Gees: "You Should Be Dancing" med Andy Gibb...R.I.P Bee Gees: "Stayin' Alive" ....sen hittade jag denna dubbade version....  Arka Satana: "Czarna Msza"
Steppenwolf: "Born to Be Wild" - från filmen "Easy rider". Och så lite av The Boss, med tanke på att han var i Globen i måndags. Bruce Springsteen: "Streets Of Philadelphia" - från filmen "Philadelphia" med bl.a Tom Cruise och Anthonio Banderas. (hans första roll i en amerikans film) Bruce Springsteen: "Born In The U.S.A."Bruce Springsteen: "Dancing In The Dark" - nyare version.Bruce Springsteen: "Fire"
vindspel
13-12-2007, 11:06
Mannen med guld i strupen: Tom Jones: "Black Betty"Tom Jones & Stereophonics: "Summertime"Tom Jones & Stereophonics: "Mama told me not to come"Tom Jones: "You can leave your hat on"
Starfight
16-12-2007, 13:43
Så va man fast i YouTube träsket igen......men jag hitta några gamla godingar. Slade - Cum on feel the noizeSlade - My oh mySlade - Run runawayBon Jovi - You give love a bad nameBon Jovi - Living on a prayer
Daniel Lemma: "If I used to love you" - tyvärr en usel filmsekvens, men låten och rösten är guld.
 Bara ÄÄÄlskar den här tråden.
CITAT (storm @ 16-12-2007, 20:49)   Bara ÄÄÄlskar den här tråden. Vad glad jag blir att du skriver så.
Just ikväll så käns det bra med lite pop man blir lite gladare faktiskt.
Helen Sjöholm och BAO: "Du Är Min Man"Janne Schaffer: "Årets längsta dag""Idas sommarvisa" - från Skansen
CITAT (Kathy @ 20-12-2007, 00:56)  Tennessee Waltz med Alma Cogan är en av mina absoluta favoriter. Men den här versionen gick inte av för hackor heller. Har aldrig hört den tidigare. CITAT (storm @ 16-12-2007, 20:49)   Bara ÄÄÄlskar den här tråden. Instämmer.....här är bara att välja.  till alla som plockar fram så bra musik.
Dags för lite glitter & glamour: Magnus Carlsson: "En Sexig, Kaxig, Bitchig Man" läckert! Magnus Carlsson: "Live forever"Alcazar: "Physical"Alcazar: "Alcastar"Alcazar: "Alcastar" - snyggare kläder än föregående Alcazar: "Funky Feet" - tribute to ABBA Alcazar: "Dont You Want Me"Alcazar: "This Is The World We Live In"After Dark: "La Dolce Vita"After Dark: "Showtime"
ÅÅ titta vad jag hittade. Johnny remember me
David Lee Roth: "Just a gigolo"
Krolliljan
30-12-2007, 15:08
Happy new YearPassar kanske så här i slutet av året?
Krolliljan
31-12-2007, 10:23
CITAT (Kathy @ 20-12-2007, 00:41)  Helen Sjöholm och BAO: "Du Är Min Man"  Kan inte låta bli att älska denna på ngt sätt ultimata dansbandslåten. Hittade den med ABBA också Du är min man
CITAT (Krolliljan @ 31-12-2007, 10:23)   Kan inte låta bli att älska denna på ngt sätt ultimata dansbandslåten. Hittade den med ABBA också Du är min manFast, det är ju fortfarande Helen Sjöholm och BAO som spelar och sjunger - till ABBAbilder dock.
Krolliljan
31-12-2007, 11:46
CITAT (Kathy @ 31-12-2007, 11:34)  Fast, det är ju fortfarande Helen Sjöholm och BAO som spelar och sjunger - till ABBAbilder dock.  Javisst, men visst är bilderna söta.
CITAT (Krolliljan @ 31-12-2007, 11:46)  Javisst, men visst är bilderna söta.
Och den här - Fait Accompli - också med text av Björn U. Tycker att han försvinner lite i hyllningarna till Benny och Helene och orkestern. Han nämndes nog inte många gånger när det grattades till alla veckorna på Svensktoppen t.ex. trots att det är hans ord som är "halva" framgången. Och i Allsången nämns han väl inte alls...?
CITAT (Kathy @ 31-12-2007, 12:48)  Heter programmet Any Dream Will Do...? Såg att det stod så vid flera av dom andra videorna.
CITAT (Berith @ 31-12-2007, 12:59)  Heter programmet Any Dream Will Do...? Såg att det stod så vid flera av dom andra videorna. Ja, då är det förmodligen så.
CITAT (Kathy @ 31-12-2007, 13:04)  Ja, då är det förmodligen så.  Ok.
Marie Picasso: "This Moment"
anna_rispan
05-01-2008, 19:35
Nån som minns Pontus o amerikanerna?? Jag minns att jag gillade låten jättemycket.
Jodå, visst minns man Pontus o amerikanerna. Här kommer det sommar.... Per Gessle: "Här Kommer Alla Känslorna"Per Gessle: "Sommartider"
Pontus ...vänta, jo då visst kommer jag ihåg låten när de väl börjar sjunga  och Sommartider är ju en klassiker .. som så många andra Gyllene Tider låtar. Har sett dem några gånger, alltid lika mysigt ...man liksom rycks med i låtarna och man kan alla texter
The Boppers: "Medley" the early years. Allra första klippet är från 1977. The Boppers: "Blue Blue Moon" - 1997
Michael Jackson med Jackson Five: "I want you back"Michael Jackson and the Jackson Five: "Medley" - 30th Anniversary Michael Jackson: "Billie Jean" - 30th Anniversary
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|