Full version: Småttingar
Sidor: 1, 2, 3
Ophelia
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

De är ju absolut inte vackra...de är ju bara så väldigt...nakna och så enormt söta wub.gif wub.gif wub.gif
LillaTiger
Nu börjar vi bli riktigt stora, minstingen är en vecka gammal och den äldsta är 16 dagar. Det sista ägget var inte befruktat, så fem bebisar blev det den här gången.

Vi börjar få fjädrar allihopa. wub.gif

Lady Hamilton
wub.gif Åh! Vad de är söta..........
Fenja
wub.gif wub.gif Så stor skillnad mellan dem!
Mvh
Fenja
faith
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
malin72
nämen snuttingarna då vad snabbt det går ohmy.gif wub.gif wub.gif wub.gif åh vad skojj att få följa med deras utveckling wub.gif wub.gif
ifibi
Wow vilka fantastiska bilder!!! wub.gif

Vi hade undulater när jag var liten. De fick ungar 2 gånger. Vi gav de äggskal som extrakalk har jag för mig...
lolo
Å vilka jättesöta små raringar! Lycka till med dem!! rolleyes.gif
karjo
Men så fina! Visa gärna fler bilder! wub.gif smile.gif
pejori
*mutter mutter *
lura mej att sätta in holk till mina så där mad.gif mad.gif
men jag stålsätter mej jag smile.gif smile.gif
dösöta wub.gif
malin72
CITAT (pejori @ 07-02-2007, 10:48)
*mutter mutter *
lura mej att sätta in holk till mina så där mad.gif  :angry:
men jag stålsätter mej jag smile.gif  :)
dösöta wub.gif

"vinkar hej lite tyst " smile.gif
pejori
CITAT (malin72 @ 07-02-2007, 11:24)
CITAT (pejori @ 07-02-2007, 10:48)
*mutter mutter *
lura mej att sätta in holk till mina så där mad.gif  mad.gif
men jag stålsätter mej jag smile.gif  smile.gif
dösöta wub.gif

"vinkar hej lite tyst " smile.gif

vinkevink tillbaka wub.gif
LillaTiger
Jag har en liten kort filmsnutt med bebisarna från idag. Den är 2mb ungefär.

De växer så det knakar,´och jag tror att de kommer att se likadana ut allihopa med lite olika mycke grönt och gult.

Bebisar
karjo
Så fina! Tack för titten! wub.gif
malin72
nämen vad sött wub.gif wub.gif är det mamma eller pappa som tittar in unsure.gif wub.gif
pejori
CITAT (malin72 @ 07-02-2007, 12:45)
nämen vad sött wub.gif wub.gif är det mamma eller pappa som tittar in unsure.gif wub.gif

det är mamma ser du väl biggrin.gif biggrin.gif
pappa är blå över näbben (vaxhuden) och mamma är beige smile.gif smile.gif wub.gif
malin72
CITAT (pejori @ 07-02-2007, 12:46)
CITAT (malin72 @ 07-02-2007, 12:45)
nämen vad sött wub.gif  :wub: är det mamma eller pappa som tittar in unsure.gif  :wub:

det är mamma ser du väl biggrin.gif biggrin.gif
pappa är blå över näbben (vaxhuden) och mamma är beige smile.gif smile.gif wub.gif

jaha sååååååååå mycket visste jag om fåglar tongue.gif tongue.gif wub.gif
Kathy
CITAT (LillaTiger @ 07-02-2007, 11:38)

Det går inte att se filmsnutten.... unsure.gif
malin72
CITAT (Scrollan @ 17-02-2007, 11:16)

nä nu går det inte längre wink.gif unsure.gif
Ophelia
Jag kan inte sticka men så söta de ser ut får det att klia i fingrarna att sticka söta små undulatdräkter (varjefall till den lille nakne rackaren) smile.gif

Förresten....den lille kanske inte är så naken längre wub.gif
Inga från Närke
CITAT (Scrollan @ 17-02-2007, 11:16)

Här kan ni se fåglarna.

http://www.senare.se/faglarna
silos
Vilka söta små liv;jag blev alldeles berörd!
Kathy
Hur har det gått med pippisarna? wub.gif
cic
Är inte en "fågelmänniska" men jag tyckte det var en otroligt fin tråd och jag är jättenyfiken på hur pippifåglarna ser ut nu! smile.gif

Och så vill jag bara inflika att Huskvarna är Huskvarna, och Jönköping är Jönköping.. sleep.gif flirting.gif
cic
*puttar upp tråden* Vill gärna se/läsa fortsättningen. smile.gif
cic
CITAT (cic @ 27-03-2007, 19:27) *
*puttar upp tråden* Vill gärna se/läsa fortsättningen. smile.gif

Puttar upp en sista gång..
Lady Hamilton
Nu har det även börjat kläckas hos mig blush.gif . Men tyvärr var det inte den hona och hane som jag ville skulle häcka utan det blev den andra, mycket yngre honan som började lägga ägg. Och i dag har det första ägget kläckts
Irene_L
Åhh så spännande, ladyn!! tummenupp.gif
Wilmer
Å, mer pippibebisar på forumet wub.gif Bilder hoppas jag?
Lady Hamilton
Naturligtvis skall jag visa bilder men Lilla Tigers bilder i början på tråden är så bra och de ser ju lika dana ut när de kläcks. Men när fjädrarna börjar komma DÅ kommer jag att visa bilder.
Azola
Så vackra de blev "småttingarna" jättekul att följa dem hela vägen Lilla Tiger. wub.gif
Har aldrig haft underlater själv men hade under många, många år 2 Gojor. En grå Jacko och en gulpannad Amazon .
Det var ett herrans liv det wink.gif
Chamomille
Men vilken fantastisk tråd! Jag har missat den totalt! Vilka fina bilder och filmer wub.gif
Lady Hamilton
yahoo.gif Nu har 3:e ägget kläckts!
CillaM
Jättefina och intressanta bilder! tummenupp.gif Jag blev så rörd av dessa små krabater. Hade själv undulater för många år sedan, 13 som mest, i en stor voljär och det var en upplevelse. En hona häckade nästan konstant och låg, tyvärr, för hårt på ungarna efter att de var kläckta att flera ungar dog. Benen ska ju stelna till i rätt läge men när honan låg på dom för hårt stelnade benen till helt fel. En unge klarade sig fint, fast han kunde bara sitta på pinn med ett ben, det andra stack upp i luften. Det benet höll han sig också fast i burnätet med. Fast för det mesta låg han i matskålen, vilket också var hans landningsplats, för flyga det kunde han minsann. Han fick namnet Plupp. Han lyckades också kapa åt sig den enda honan (nytt tillskott), detta var i slutet av min karriär som fågelmamma, och honan pysslade om lille Plupp så fint. Antingen kraschlandade han i matskålen och fick hjärtattack eller så somnade han in lugnt o fint, jag vet inte vilket men han blev en liten historia iaf, han och en annan undulat som hette Bamse.
Lady Hamilton
Nu lägger jag ut de första bilderna på de 2 äldsta ungarna

Det verkar bli en Gul (född som nr.2) och en Blå (den äldsta) Den 3:e får ni se om några dagar
[attachment=16693:DSCN0223.jpg] [attachment=16694:DSCN0226.jpg]
Wilmer
Men ååå wub.gif Så gulligt!! Små ET bebbar.. Halledudane då... Puss på fjunen från mig.
MammaMattsson
Halledusingen så söta!

Jag blir hagalen....

Men jag tycker att alla djurbebisar är fruktansvärt söta, när vi hade långhåriga marsvin, så fick vi tre kullar, och man blev ju helt knasig när man såg dom.
Fast mamman var glad på att rymma, med fem små i ett lämmeltåg efter sig, och jag kan tala om att marsvin gillar att äta orkideer. Det blev dyrt.

Men söta, så söta...
Myosotis
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Lady Hamilton
Ja nu lägger jag in lite nya bilder blush.gif men de är inte lätta att fotografera sweatingbullets.gif vill röra på sig hela tiden.......därför är inte bild kvaliten den bästa..........

Alla 3 [attachment=17005:DSCN0233_kopiera.jpg] Den äldsta [attachment=17006:DSCN0241_kopiera.jpg]

Näst äldst [attachment=17007:DSCN0235_kopiera.jpg] Och yngsta [attachment=17008:DSCN0237_kopiera.jpg]
Monaxe
Helt bedårande!
Blir sugen på fågelkarriär igen... Har haft Rosa Collies och Negerigenes för ett antal år sedan, ruskigt oväsen hela dagarna. Har aldrig haft Undulater, så kul att få följa med från början!
ängsvädd
Helt bedårande wub.gif
Myosotis
Nej nu får du sluta lägga ut såna söta bilder, annars kommer jag snart och stjäl dina fåglar!!!
ängsvädd
CITAT (Myosotis @ 19-04-2008, 21:18) *
Nej nu får du sluta lägga ut såna söta bilder, annars kommer jag snart och stjäl dina fåglar!!!

a0a.gif
CalleF
Hur kan man ha missat denna tråd?
Ni måste posta nya bilder med jämna mellanrum så att man får följa utvecklingen!
Chamomille
CITAT (Lady Hamilton @ 19-04-2008, 13:57) *
Ja nu lägger jag in lite nya bilder blush.gif men de är inte lätta att fotografera sweatingbullets.gif vill röra på sig hela tiden.......därför är inte bild kvaliten den bästa..........

Alla 3 [attachment=17005:DSCN0233_kopiera.jpg] Den äldsta [attachment=17006:DSCN0241_kopiera.jpg]

Näst äldst [attachment=17007:DSCN0235_kopiera.jpg] Och yngsta [attachment=17008:DSCN0237_kopiera.jpg]

wub.gif wub.gif Va gulliga. wub.gif
Wilmer
smiley_small_hug.gif wub.gif
Lady Hamilton
CITAT (Myosotis @ 19-04-2008, 21:18) *

Den risken får jag ta angel_not.gif .........men kommer nog att 'låsa' ute rummet ninja.gif innan jag lägger ut bilder nästa gång.........för säkerhets skull........... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
*Stintan*
Humhum undrar om det inte skulle vara trevligt med några pippisar. wub.gif
ängsvädd
CITAT (Stintan43 @ 20-04-2008, 13:43) *
Humhum undrar om det inte skulle vara trevligt med några pippisar. wub.gif

Jag älskar fåglar, men skulle tyvärr inte kunna ha några. Det är omöjligt för mig att ha dem i bur, jag vill att de ska kunna flyga fritt. Jag ser friflygande fåglar varje dag, matar dem och har satt upp holkar. Det är mitt sätt att hålla fåglar.
Myosotis
När jag hade undulater fick de flyga fritt inne hela dagarna, buren var för dem ett tryggt ställe där de självmant gick in för att vila, äta eller på kvällen för att sova.

CITAT (Lady Hamilton @ 20-04-2008, 13:19) *
Den risken får jag ta angel_not.gif .........men kommer nog att 'låsa' ute rummet ninja.gif innan jag lägger ut bilder nästa gång.........för säkerhets skull........... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Ja, gör det... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon