Sidor: 1, 2, 3
malin72
CITAT (Klura @ 29-01-2007, 01:02)
Oj det är så olika. Det kan bli allt från en upp till 15-16 st.

ojojoj 15 st och sen ska alla få bra hem sen...och jag som tycker att 6 kattungar är svårt ohmy.gif
Klura
Det brukar inte vara några större problem att hitta bra hem faktiskt.
Det är inte alltid att alla överlever heller.
Hon har satt igång nu, så jag är genast mycket lugnare.
En unge ligger i boet och en till är på väg wub.gif
malin72
CITAT (Klura @ 29-01-2007, 01:14)
Det brukar inte vara några större problem att hitta bra hem faktiskt.
Det är inte alltid att alla överlever heller.
Hon har satt igång nu, så jag är genast mycket lugnare.
En unge ligger i boet och en till är på väg wub.gif

wub.gif wub.gif wub.gif vad sött inte kan dom vara stora dom små liven rolleyes.gif
Klura
Nej dom är inte stora. ca 2 cm bara.
Det ligger iaf åtta stycken i boet och piper nu wub.gif
faith
CITAT (Klura @ 29-01-2007, 15:23)
Nej dom är inte stora. ca 2 cm bara.
Det ligger iaf åtta stycken i boet och piper nu wub.gif

Åh, du får lägga in bilder på husdjursforumet. wub.gif
Latmask
Pga småbarnstiden har jag inte sovit bra på tre år nu. Och de nätter jag "får" sova, dvs när min man tar nätterna så vaknar jag ändå titt och tätt, kroppen är väl inställd på det antar jag.

Mitt bästa sömntips är De besatta av Antonia S Byatt. Jag läste inte mer än fem sidor per kväll förrän ögonen föll igen. Nu är boken slut och i går kväll låg jag i två timmar innan jag somnade igen.

Undrar var jag ska hitta en till sömngivande bok? tongue.gif
Klura
Ja, jag tänkte göra en hamstertråd där och visa bilder på hur de utvecklas.
Det är Beppe Bus, han som är på min avatar som är pappan, så dom kommer bli såå söta.
Klura
CITAT (Latmask @ 29-01-2007, 15:54)
Mitt bästa sömntips är De besatta av Antonia S Byatt. Jag läste inte mer än fem sidor per kväll förrän ögonen föll igen. Nu är boken slut och i går kväll låg jag i två timmar innan jag somnade igen.

Undrar var jag ska hitta en till sömngivande bok?  :P

Åh vad synd... Jag var och slängde papper i förrgår och i den påsen låg en av världens genom tidernas sämsta böcker.
En roman från 80-talet som hette I skuggan av Jane
Den var så himla dålig (och bara därför så skulle jag traggla mig igenom hela) och den tog minst ett halvår att läsa.
Det dumma är ju att man läser dom där 5-10 sidorna, men kvällen efter så måste man ju ögna igenom iaf de två sista för att komma ihåg vad man läst dagen innan.
Var så arg på slutet och bara längtade efter att få kasta den.
Alexander-VG-zon3
såhopp

nu var det dags igen , sitter jag här med hög musik och vill inte alls somna . nån som är uppe ??!! unsure.gif
faith
CITAT (flaxss @ 09-02-2007, 00:49)
/.../och vill inte alls somna/.../

Vill du inte sova, eller kan du inte sova? Om du har svårt att sova kanske du skulle prata med en läkare på vårdcentralen och fråga om du kan få några insomningstabletter? Dessa kan vara till hjälp att bryta en ond cirkel med insomningsproblem om man hamnat i en sådan. wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (faith @ 09-02-2007, 02:40)
CITAT (flaxss @ 09-02-2007, 00:49)
/.../och vill inte alls somna/.../

Vill du inte sova, eller kan du inte sova? Om du har svårt att sova kanske du skulle prata med en läkare på vårdcentralen och fråga om du kan få några insomningstabletter? Dessa kan vara till hjälp att bryta en ond cirkel med insomningsproblem om man hamnat i en sådan. wub.gif

nee man börjar tänka på en massa sen är det kört så det går inte ibland , har provat naturliga sömntabletter men det hjälpte inte sen provat två gånger från recept men det hjälpte kanske kommer inte riktigt ihåg men sen vill jag inte ta för mycket sånt heller .

men snart ska jag prova och se om man somnar
faith
CITAT (flaxss @ 20-02-2007, 00:59)
/.../
sen provat två gånger från recept men det hjälpte kanske kommer inte riktigt ihåg men sen vill jag inte ta för mycket sånt heller .

Att sova är viktigt och om man måste ta till hjälp via tabletter så måste man. Det är mer skadligt för kroppen och knoppen att inte sova. sad.gif

Din läkare vet hur du ska ta medicinerna för att inte utveckla en tolerans mot dem. Prata med honom/henne.
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon