Full version: Allt om min buske
Sidor: 1, 2, 3, 4
AnitaO
CITAT (faith @ 27-01-2007, 14:43)
CITAT (AnitaGg @ 27-01-2007, 10:28)
CITAT (Berith @ 27-01-2007, 10:22)
En stor eloge till faith, Gillan och Eva i den här tråden.  wub.gif

Det är bra personer. Tycker jag också.
Personligen är jag bara lite trött på att "vända andra kinden till" wink.gif
Synd att inte alla ser påhoppen åt andra hållet sad.gif

Jag ser påhoppen från båda sidor.

Det finns ett engelskt uttryck som är väldigt bra som lyder "Two wrongs don't make a right" som är ganska så tänkvärt.

Du har så rätt i det.
Det är väl kanske bara så att man tröttnar på att "vända andra kinden till" så småningom.
Bägaren är full liksom ..... smile.gif
Fenja

Det finns ett engelskt uttryck som är väldigt bra som lyder "Two wrongs don't make a right" som är ganska så tänkvärt.

Ja, naturligtvis, en människa var sig kan eller ska behöva ta hur mycket skit som helst. sleep.gif
Mvh
Fenja
Kathy
CITAT (Fenja @ 27-01-2007, 14:48)

Ja, naturligtvis, en människa var sig kan eller ska behöva ta hur mycket skit som helst. sleep.gif
Mvh
Fenja

Nu låter det som om det uppnått en jämn balans.

Hur vore det om bägge "sidor" lägger ner garden, besinnar sig, gör en nystart med ett nytänk och nytt beteende?

För är man medveten om ett beteende som triggar andra, så verkar det för mig dumt att använda sig av det. Visst, vi är vanemänniskor, men det går att tänkta till en extra gång innan man "gör som man brukar".

wub.gif
faith
För att inget missförstånd ska uppstå om vad uttrycket jag använde mig av betyder så är betydelsen alltså "An evil act can’t be corrected with more evil.". Det handlar alltså om att inget bra uppnås genom att svara med samma mynt.

smile.gif
Hannele
Denna tråd handlar om att presentera en ny trädgårdsrelaterad film, som heter som rubriken.

CITAT (AnitaGg @ 26-01-2007, 22:42)
Förstår inte att du hänger dig kvar här om du nu tycker att det är så himla trist.

CITAT (Hamilton @ 26-01-2007, 22:17)
CITAT (AnitaGg @ 26-01-2007, 22:14)
CITAT (Reserv @ 26-01-2007, 22:10)
trodde du tänkte visa busken här istället för ansiktet i den tråden wacko.gif Huvva!!! wacko.gif

laugh.gif laugh.gif

ohmy.gif laugh.gif Den tanken slog även mig...........

Det här är ju fullständigt sjukt. Vederbördande själva kallar det humor.
Säger man emot, börjar det hagla mot en; Då än man sur, ska hålla sej borta från Odla.
Skulle någon våga "försvara", blir det ännu mer mobbning.
Försöker man skoja tillbaka, blir det ännu mer skit. Då "bråkar" man. sad.gif
Varför?, frågar Gossen Ruda. Säg det?
Lady Hamilton
CITAT (Hannele @ 28-01-2007, 19:00)
......Det här är ju fullständigt sjukt. Vederbördande själva kallar det humor.......

sad.gif Ja det var fel av mig....ber om ursäkt sad.gif
Hannele
Ok, Hamilton. Jag hade tyvärr inte lika roligt.
Hannele
CITAT (Reserv @ 29-01-2007, 09:52)
Starta nån ny fräsch tråd ska du se att du inte irriterar nån, fast då kanske det inte är nån sport längre. unsure.gif

Varför kör du Reserv med dessa ständiga gliringar typ: "inte nån sport längre".. mad.gif

Dåligt råd. Jag råkade faktiskt starta en ny tråd - och har sällan fått så mycket skit. sad.gif
Reserv tyckte det var så skoj att skämta om.
Några har faktiskt bett om ursäkt för det. wub.gif
Reserv
CITAT (Hannele @ 29-01-2007, 10:24)
CITAT (Reserv @ 29-01-2007, 09:52)
Starta nån ny fräsch tråd ska du se att du inte irriterar nån, fast då kanske det inte är nån sport längre. unsure.gif

Varför kör du Reserv med dessa ständiga gliringar typ: "inte nån sport längre".. mad.gif

Dåligt råd. Jag råkade faktiskt starta en ny tråd - och har sällan fått så mycket skit. sad.gif
Reserv tyckte det var så skoj att skämta om.
Några har faktiskt bett om ursäkt för det. wub.gif

Och så fortsätter du ta citat från andra trådar blink.gif

16.54 startade du denna tråd med:
Kan du läsa mer om här.

Inga påhopp, inga reaktioner huh.gif

18.04 vill du göra alla uppmärksamma på att det va´en gammal tråd du öppnat igen:
Lycka är att kunna skriva i en gammal tråd utan att någon hoppar på en och klagar.

Att jag trodde tråden handlade om annat än det den gjorde är juh inte mitt fel. Vem förväntar sig en avhandling om sina buskar i småprat....då va´det kanske nån annan buske som skulle pratas om och det anser jag va´fruntimmerssnack då. det tog några timmar innan jag öppnade och lättad kunde konstatera att tråden inte handlade om några buskar alls......eller joo och tråden handlade juh om just en sån buske jag befarade, men i en sexfilm Du tipsade om.
Jag tänker inte ens ställa upp på dina fortsatta provokationer i fortsättningen. Förvänta dig inga svar, och allrahelst inte när du förvanskar citat och flyttar dom runt olika trådar
AnitaO
CITAT (Reserv @ 29-01-2007, 10:48)

Det där anser jag personligen vara ett otyg, och borde rimligtvis strida mot netikett.
Det skulle jag nog vilja veta vad forumledningen anser om.
Klippa och klistra hit och dit, och ibland även förändra innebörden av det man skrivit.
Sigvard Marjasin-syndrom?
faith
CITAT (AnitaGg @ 29-01-2007, 12:01)

Det där anser jag personligen vara ett otyg, och borde rimligtvis strida mot netikett.
Klippa och klistra hit och dit, och ibland även förändra innebörden av det man skrivit.

I detta läget är det bästa du kan göra att anmäla om du anser fel begåtts, i stället för att dra igång ännu en diskussion som ändå bara slutar med att ännu fler mår dåligt.
Sagt i all välmening. smile.gif
Hannele
Reserv ber mej att "starta nån ny fräsch tråd", då får jag väl visa vad han gjord med den? wacko.gif
Hans agerande stred mot all nettetikett. sad.gif
AnitaO
CITAT (faith @ 29-01-2007, 12:04)
CITAT (AnitaGg @ 29-01-2007, 12:01)

I detta läget är det bästa du kan göra att anmäla om du anser fel begåtts, i stället för att dra igång ännu en diskussion som ändå bara slutar med att ännu fler mår dåligt.
Sagt i all välmening. smile.gif

Jodå, jag förstår att det är i välmening, och det är också så det ska gå till.
Just i detta fallet är det ju inte jag som är "urklippt" så det får väl vara upp till Reserv hur han vill göra.

Nästa gång det händer mig, så tänker jag ta upp det med Ingemar eller Göran.
faith
CITAT (AnitaGg @ 29-01-2007, 12:08)
Jodå, jag förstår att det är i välmening, och det är också så det ska gå till.
Just i detta fallet är det ju inte jag som är "urklippt" så det får väl vara upp till Reserv hur han vill göra.

Nästa gång det händer mig, så tänker jag ta upp det med Ingemar eller Göran.

Du kan anmäla som tredje person också, det är din fulla rätt. Jag har själv praktiserat den rätten de senaste dagarna när personangreppen gått över styr och inlägg har plockats bort av Ingemar.
anneli85
Herrejösses vuxna människor, filmen tyckte iallafall jag var jättebra. Mycket fin trädgård att drömma sig bort i...
Hannele
CITAT (anneli85 @ 29-01-2007, 14:39)
Herrejösses vuxna människor, filmen tyckte iallafall jag var jättebra. Mycket fin trädgård att drömma sig bort i...

Roligt att höra, för själv har jag inte hunnit se, för det är Filmfestival också i Göteborg.
Manliga unga recensenter ger inte så mycket för tantfilmer.
Anma
CITAT (Hannele @ 29-01-2007, 16:33)
Manliga unga recensenter ger inte så mycket för tantfilmer.

Jag skulle vilja säga att recencenter av alla de slag ger inte så mycket för bra filmer i överlag... biggrin.gif
Magdis
Den verkar vara rolig den där filmen. När jag såg trailern så tänkte jag genast på Odla. biggrin.gif
Snöflinga
Ja visst är det konstigt ... publikrekord trots halvljumna recensioner ... jag tänker på "underbara älskade" som blev undanskuffad i guldbaggegalan, men vann publikpriset tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon