Full version: Bilförsäkringar
Sidor: 1, 2
Hjortronsylt
CITAT (*Stintan* @ 22-08-2012, 22:34) *
Du ska inte tala om för mig vad jag ska göra och inte! Är du bara här för att bråka?

Är ju precis det du gör till andra. duh.gif
Din fråga är svår att svara på då jag inte fattar vad du menar.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Anma @ 22-08-2012, 21:24) *
Jag tolkar det som att det är just i den avdelningen uppmaningen gäller, inte i hela forumet. Det kan bli helt galet om man ska söka efter flera år gamla trådar i småprat till exempel. Skulle du gilla om allt gammalt groll som hänt för flera år sedan plötsligt pluppade upp i forumet igen? Lätt hänt om man rotar fram gamla trådar....

Jag är för nya trådar. I alla fall i småprat.

Det är jag med. Om det händer någit idag jag vill fråga om, så skall man inte leta upp en 5 år gammal tråd och fortsätta där.

Det är lite annorlunda i trädgårdsavdelningen för där återkommer alla frågor varje år. Går ju inte att jämnföra

Elisabeth
jaj-51
Enbart för att avaktivera e-postmedelande vid svar
andersen
Nu sitter jag med min dator, jo Ingemar börjar ju så här....• Innan du postar en fråga kan det vara värt att testa sökfunktionen. Sökfunktionen hittar du antingen i kontrollpanelen eller i sökfältet längst ned i varje avdelning.

Det tolkar jag att det gäller alla avd, jag som använder sök tycker att det är jobbigt med flera trådar i samma ämne, det blir jobbigare att läsa igenom flera trådar en en.

Så jag är för raderande av trådar och bara ha en i samma ämne. Ev att man sätter årtal före i rubriken om det tex gäller väder det året, då kunde det vara ok med flera trådar.
*Stintan*
Jag tolkar det mer som ett tips än en uppmaning. Hur du kan få det till att det skulle gälla alla andra avdelningar när det bara står så under "Träd,buskar och häckar" förstår jag inte. Det blir ju inget forum där människor träffas och delar erfarenheter och kunskap om alla bara ska sitta och söka och läsa. För mig är det just den personliga dialogen mellan medlemmar som är viktig därför delar jag inte din åsikt.
Cacki
CITAT (*Stintan* @ 23-08-2012, 09:02) *
Jag tolkar det mer som ett tips än en uppmaning. Hur du kan få det till att det skulle gälla alla andra avdelningar när det bara står så under "Träd,buskar och häckar" förstår jag inte. Det blir ju inget forum där människor träffas och delar erfarenheter och kunskap om alla bara ska sitta och söka och läsa. För mig är det just den personliga dialogen mellan medlemmar som är viktig därför delar jag inte din åsikt.

Kan bara hålla med.
Men det beror kanske på hur man använder forumet. Ser man det mest som ett uppslagsverk och inte som ett levande diskussionsforum förstår jag hur andersen tänker, men det skulle ju i förlängningen också innebära att hela forumet självdör så småningom och det kan väl ändå inte vara forumägarens ambitioner...eller?
andersen
CITAT (Cacki @ 23-08-2012, 11:10) *
Kan bara hålla med.
Men det beror kanske på hur man använder forumet. Ser man det mest som ett uppslagsverk och inte som ett levande diskussionsforum förstår jag hur andersen tänker, men det skulle ju i förlängningen också innebära att hela forumet självdör så småningom och det kan väl ändå inte vara forumägarens ambitioner...eller?

Nej, jag får nog vika mej då och tänka om, fast det är svårt kompiskram.gif
Cacki
CITAT (andersen @ 23-08-2012, 13:01) *
Nej, jag får nog vika mej då och tänka om, fast det är svårt kompiskram.gif

tummenupp.gif
Att kunna tänka om och vika sej ibland tyder på ett ödmjukt och öppet sinnelag! kompiskram.gif
*Stintan*
CITAT (Cacki @ 23-08-2012, 16:00) *
tummenupp.gif
Att kunna tänka om och vika sej ibland tyder på ett ödmjukt och öppet sinnelag! kompiskram.gif

tummenupp.gif
Gita
CITAT (Cacki @ 23-08-2012, 16:00)

Att kunna tänka om och vika sej ibland tyder på ett ödmjukt och öppet sinnelag!
CITAT (*Stintan* @ 23-08-2012, 16:54) *
tummenupp.gif

Ja du Stintan, har du fått något att tänka på, eller?
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 23-08-2012, 19:00) *
Gita

giggle.gif Behöver du tips på hur man gör?
Cacki
CITAT (Gita @ 23-08-2012, 19:00) *
CITAT (Cacki @ 23-08-2012, 16:00)

Att kunna tänka om och vika sej ibland tyder på ett ödmjukt och öppet sinnelag!

Gita

Min enda avsikt med mitt inlägg var att ge andersen lite cred.
Jag skulle uppskatta om du ville låta bli att helt OT citera mej enbart i syfte att nypa till någon annan medlem.

Vad är det som pågår förresten? Jag tycker att det plötsligt är så många som har börjat ge sej på Stintan i tid och otid. Håller det på att bildas en mobb mot henne eller? Betänk då att vissa av er som verkar ha anslutit er till drevet, har tidigare själva skrikit er hesa om att det förekommer mobbing här på Odla...är ni alltså inte ett dugg bättre själva eller???
Aqvakul
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-08-2012, 06:24) *
Det är jag med. Om det händer någit idag jag vill fråga om, så skall man inte leta upp en 5 år gammal tråd och fortsätta där.

Det är lite annorlunda i trädgårdsavdelningen för där återkommer alla frågor varje år. Går ju inte att jämnföra

Elisabeth

Precis så är det!
Hjortronsylt
CITAT (Cacki @ 23-08-2012, 21:25) *
Min enda avsikt med mitt inlägg var att ge andersen lite cred.
Jag skulle uppskatta om du ville låta bli att helt OT citera mej enbart i syfte att nypa till någon annan medlem.

Vad är det som pågår förresten? Jag tycker att det plötsligt är så många som har börjat ge sej på Stintan i tid och otid. Håller det på att bildas en mobb mot henne eller? Betänk då att vissa av er som verkar ha anslutit er till drevet, har tidigare själva skrikit er hesa om att det förekommer mobbing här på Odla...är ni alltså inte ett dugg bättre själva eller???

VAd har detta med bilförsäkringar att göra? unsure.gif
Cacki
CITAT (Hjortronsylt @ 24-08-2012, 08:22) *
VAd har detta med bilförsäkringar att göra? unsure.gif

Ja, säg det!?? dunno.gif Men det är väl bara ett exempel på hur en tråd kan vingla iväg och hamna OT när den blivit alltför inaktuell antar jag. Du får väl söka om det kan finnas någon annan gammal tråd om bilförsäkringar om det är något du undrar över.

Förresten, om jag inte missminner mej, verkar du ju också ha sällat dej till drevet. Om du törs kanske du kan svara på frågan jag ställde, innan du letar vidare? Om inte kan du kanske be någon annan i mobben att bistå dej.
Hjortronsylt
CITAT (Cacki @ 24-08-2012, 14:20) *
Ja, säg det!?? dunno.gif Men det är väl bara ett exempel på hur en tråd kan vingla iväg och hamna OT när den blivit alltför inaktuell antar jag. Du får väl söka om det kan finnas någon annan gammal tråd om bilförsäkringar om det är något du undrar över.

Förresten, om jag inte missminner mej, verkar du ju också ha sällat dej till drevet. Om du törs kanske du kan svara på frågan jag ställde, innan du letar vidare? Om inte kan du kanske be någon annan i mobben att bistå dej.

Du är väl knappast Stintans förmyndare? rotfl.gif
Hon svarar så bra för sig själv annars med egna syliga ord. Forumet behöver knappast ännu en stintan-klon så ta och lägg ner va. coolgleam.gif

*Stintan*
CITAT (Hjortronsylt @ 24-08-2012, 16:54) *
Hon svarar så bra för sig själv annars med egna syliga ord. Forumet behöver knappast ännu en stintan-klon så ta och lägg ner va. coolgleam.gif

Och du fortsätter att dela ut pekpinnar till andra medlemmar thumbdown.gif Du bestämmer fortfarande inte här på forumet!

Jag kan knappast svara på frågor som är ställda till dig så den där kommentaren är ju bara löjlig.
Cacki
CITAT (Hjortronsylt @ 24-08-2012, 16:54) *

Nämen nämen näämen!!
Ser ni !?...h*n ifrågasätter mej!! PÅHOPP!! MOBBING!!

Passa dej så att jag inte skvallrar för admin. Vill du bli den förste som den nya moderatorn stänger av, va??

Kram på dej tillbaka! tongue.gif
Hjortronsylt
CITAT (Cacki @ 24-08-2012, 23:19) *
Nämen nämen näämen!!
Ser ni !?...h*n ifrågasätter mej!! PÅHOPP!! MOBBING!!

Passa dej så att jag inte skvallrar för admin. Vill du bli den förste som den nya moderatorn stänger av, va??

Kram på dej tillbaka! tongue.gif

Vilket kackel... crazy.gif
jaj-51
Avsbokat ytterligare en tråd igen shy.gif
Cacki
CITAT (Hjortronsylt @ 25-08-2012, 08:33) *
Vilket kackel... crazy.gif

Korrekt iakttagelse! Även du kanske ska tänka på hur dina inlägg kan uppfattas när du kommer med dina evinnerliga pekpinnar....kackel var ordet.

over and out!
Hjortronsylt
CITAT (Cacki @ 25-08-2012, 09:27) *
Korrekt iakttagelse! Även du kanske ska tänka på hur dina inlägg kan uppfattas när du kommer med dina evinnerliga pekpinnar....kackel var ordet.

over and out!

Jag vill inte vara varken din eller Stintans hackkyckling, så jag kommer ignorera era beska kommentarer mot mig hädanefter. Orkar inte med mer kackel från NÅN av er. angry.gif
AndersAEB
Till TS:

Det är livsfarligt att skriva sin bilförsäkring på någon annan än dig själv!! Tänk på att vid en eventuell olycka så kommer du att bli kompenserad för absolut ingenting. Det kan vara så pass illa, och enligt många efter all rätt!!

Tänk att du råkar förorsaka en olycka och sedan är bilen skriven på någon annan än dig själv... deras premie bygger i så fall ofta på att de är de ensamma brukarna av fordonet, framförs det då av dig så kommer många försäkringsbolag att sätta sig på tvären!! Det finns många fall där ute när man då som privatperson istället får stå för alla omkostnader själv, och det blir snabbt mycket, MYCKET mer än de pengar du istället får lägga på en högre premie, om än att den är skriven på dig själv!! Bilförsäkringar måste vara skrivna på den förare som primärt är avsedd att bruka fordonet.

Ring till olika försäkringsbolag, kolla prisjämförelse sajter på nätet och på så vis kan du absolut hitta en bättre och billigare bilförsäkring!! Jag har själv dessvärre råkat ut för trubbel i trafiken och var då MYCKET glad för att bilförsäkringen stod på mig och inte på nåogn annan.

Det går också bra att ibland kombinera lite olika försäkringar och på så vis få ner premien. Jag tycker summen du nämnde i början var skyhög för dig och den formen av bil, så leta på!! all lycka i jakten på bättre bilförsäkringar.

Anders AE
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon