Sidor: 1, 2, 3, 4
*Stintan*
Rätta mej om jag har fel men jag tror forumet skulle förlora på att ha moderatorer. Göran och Ingemar sköter forumet ypperligt och är det något går det utmärkt att skicka ett PM eller maila dom.

Fotofrågor kan vara tillsammans med datafrågor och kan bli en bra avdelning där man kan ställa frågor om t.ex. kameraval eller om datorn strular. Vi behöver ju båda för att kunna dela med oss och många med mej är inte så kunniga inom dessa områden.

Hobbyavdelning efterlyste någon och det kanske är något för dom som har fler hobbies än odla.

Eventuella tillkommande avdelningar är väl till för att strukturera upp lite mer som jag har förstått det, inget annat.
e_sedell
faith:

Inget ont om nybörjade, men om tio trådar handlar om vilket lysrör jag ska välja och sju om jag satt upp dem rätt så skulle det inte bli kul i längden. Det där hör kanske till debatten om att dra upp gamla trådar vs. starta nya. Jag drog nog frågan till sin spets också.

------------

Jag har ett förslag till.

¤ En svampavdelning

Svamp räknas till botaniken, även om det inte tillhör växtriket. Jag har haft några frågor om ämnet men inte velat ställa det här, för att jag tycker man ska prata trädgård här. Jag är svampintresserad och skulle säkert också kunna svara på många frågor.

(Det finns ett bra, renodlat, svampforum på nätet, så jag saknar det inte på det viset. Jag är dock inte registrerad där utan brukar spara mina frågor till mina likasinnade. Vi brukar ses någon gång/vecka under sesången.)

faith:

Inget ont om nybörjade, men om tio trådar handlar om vilket lysrör jag ska välja och sju om jag satt upp dem rätt så skulle det inte bli kul i längden. Det där hör kanske till debatten om att dra upp gamla trådar vs. starta nya. Jag drog nog frågan till sin spets också.

------------

Jag har ett förslag till.

¤ En svampavdelning

Svamp räknas till botaniken, även om det inte tillhör växtriket. Jag har haft några frågor om ämnet men inte velat ställa det här, för att jag tycker man ska prata trädgård här. Jag är svampintresserad och skulle säkert också kunna svara på många frågor.

(Det finns ett bra, renodlat, svampforum på nätet, så jag saknar det inte på det viset. Jag är dock inte registrerad där utan brukar spara mina frågor till mina likasinnade. Vi brukar ses någon gång/vecka under sesången.)
Ciczi
hör inte andra hobbies än odling av olika slag hemma under småprat??? unsure.gif

Ciczi

Piccante
CITAT (LadyG @ 05-03-2007, 11:05) *
Husdjur och Vilda Djur kan man väl slå ihop till ett forum?

Nej helst inte säger jag thumbdown.gif Jag tycker att vilda djur & natur tillför odla en dimension till för många är ju intresserade av trädgårdens vilda invånare och hur man kan underlätta för dessa. Sedan hamnar mycket efterlysningar av småfåglar, fjärilar, övriga insekter och vilda växter där. Tycker det är synd när identifikationsfrågor med vilda växter smyger sig in i "prydnadsväxter" och "småprat" och lite över allt, för då hittar man dem inte alltid.
Jag som gillar det "vilda" läser där ofta men vill inte behöva sålla bland hamstrar och undulater.

Förövrigt tycker jag det är bra om vilda djur... byter namn och blir en mer allmän natur-tråd.

e_sedell, jag tycker att svamp passar utmärkt i vilda djur och natur tråden, eftersom svampriket får anses som vilt levande.
*Stintan*
Nej snälla slå inte ihop husdjur med vilda djur och natur det bäddar för bråk!
Netha
Om man skulle våga ha åsikt... så tycker jag inte att man ska slå ihop Husdjur med Vilda djur och Natur.
Inte heller tycker jag att det behövs startas Hobbyavdelning
Har man hobbyn utöver odling så kan man antingen ge länk till sin hemsida el till album med bilder på alstren.

Likaså undrar jag var gränsen för Reklam går.?
Det tycks som en del kan göra hur mycket reklam som helst för sitt/sina företag... medan andra snabbt får sig en åthutning.
Lite förvillande är det nog.
faith
CITAT (Netha @ 05-03-2007, 22:53) *
Likaså undrar jag var gränsen för Reklam går.?
Det tycks som en del kan göra hur mycket reklam som helst för sitt/sina företag... medan andra snabbt får sig en åthutning.
Lite förvillande är det nog.

Jag skulle också vilja veta detta. Jag fick en "åthutning" sad.gif för ett tag sedan när jag kommenterade att någon gjorde reklam och det var inget kul alls, eftersom jag uppfattat att reklam var förbjudet. Så klara regler vore önskvärt.
Ingemar
Skicka mig ett PM om vilken reklam ni syftar på. Vi har ingen möjlighet att gå igenom och läsa allt även om vi läser mycket, när vi agerar och städar är det ofta för att någon tipsat oss. Men sen är det också så att vi i vissa fall tillåter en del reklam från vissa användare om de i gengäld bidrar med sina kunskaper i forumet, vad vi däremot alltid tar bort är reklam från företagare som endast gör reklam men i övrigt inte tillför något.
Göran Carlsson, Odla.nu
Nu har jag försökt göra en ny sammanställning utifrån alla förslag. Många verkar inte vilja ha för många avdelningar och varje ny avdelning ska tillföra något. Eventuellt kan vi ändra någon avdelning.

Att slå ihop "Trädgårdsbygge" och "Vatten i trädgården" tycker inte jag är bra. Inte heller "husdjur" och "vilda djur och natur", eller "krukväxter" och "krukodling". Alla dessa tycker jag är så olika att de ska vara olika avdelningar.

"Sålista och/eller odlingsbeskrivningar av enskilda växter." Passar inte detta bättre under respektive växtavdelning och i förkultivering? Helst ska det direkt framgå i vilken avdelning man ska skriva. Detta tycker jag även gäller köpråd.

"Växtidentifiering" Är det ett tillräckligt stort ämne för en egen avdelning? Ska man inte ta det i respektive grupp? Detsamma anser jag om en "Konnässörsklubb", vilket iofs skulle vara en rolig avdelning men även ovanliga växter hör ju till en viss avdelning som redan finns.

Trädgårdslitteratur anser jag man kan diskutera i småprat eller finns det så mycket att diskutera att det ska ha en egen avdelning?

Avdelningen om pallkragar startade vi lite på skoj en gång i tiden men eftersom det är en speciell odlingsmetod med upphöjda bäddar tycker jag den ska få vara kvar. Den är ju trots allt ganska populär.

"Kolonilotter" Hur skiljer sig detta odlingssätt? Finns det tillräckligt stort intresse?

"Hobby" Skulle inte detta bli ett väldigt splittrat forum om det ska handla om alla andra intressen?

"Trädgårdsföreningar" Finns det tillräckligt stort intresse?
Diskutera vad som händer i t ex lokalkretsar av Trädgårdsamatörerna, Riksförbundet Svensk Trädgård och liknande

Här är mina förslag på förändringar. (Eller era förslag egentligen)

Krukodling -> Balkong, terrass och uterum
Odling, övervintring och gödning m.m. som är specifikt för odling i krukor utomhus.

Trädgårdsbygge -> Bygga
Trädgårdsbygge, hemmafixare m.m.

Resor (Trädgårdsresor)

Fotografering
Kameror, tips, teknik...

Datorfrågor - Kan vi ha under Forumteknik

Vilda djur och natur -> Natur
Vilda djur, natur, svamp

Nu ser jag fram emot era synpunkter på ovanstående!

pejori
undrar om det finns behov av en egen svampavdelning. för övrigt ser det bra ut.
tycker nog också att växtidentifieringen går in under respektive avdelning.
hobby är jag också tveksam till, eftersom det är just hobbyn som gör forumet d.v.s växter och odlingen.

tycker som sagt att det ser bra ut och så länge rosavd. är kvar...
*Stintan*
Jag tycker det ser bra ut och svampen passar ju utmärkt i natur. smile.gif
anna_rispan
okej, nyfiken fråga angående svamp...
jag fattade för att det var odling av svamp som syftades. det blir inte trassligt då med såna trådar i ett vilt forum???

det är ju rätt mycket meck med svampodling, temepratur o luft o gödsel o allt vad det är?? annars så tycker jag att svampodling kan få rum i köskträdgården. för min del går det utmärkt iallafall. man har ju svampen till köket.
Göran Carlsson, Odla.nu
CITAT (anna_rispan @ 06-03-2007, 11:12) *
okej, nyfiken fråga angående svamp...
jag fattade för att det var odling av svamp som syftades. det blir inte trassligt då med såna trådar i ett vilt forum???

Det hade jag inte en tanke på. Jag utgick från att det menades svampplockning i naturen. Men jag har kanske fel? confused.gif
anna_rispan
hmm, nej nu läste jag en gång till lite snabbt. men jag blev inte riktigt klok på vilket som menades. hmm..

men odling tycker jag iallafall går bra att prata om i köksträdgårdsdelen.

plockning i den vilda.... smile.gif
*Stintan*
Trodde också som Göran unsure.gif
Hmm hur många odlar egen svamp blink.gif
nattviol
Jag vill inte ha en massa konstiga avdelningar, vi går väl in på denna sidan för att läsa om trädgårdsrelaterade saker. Andra forum finns för fotogafering etc. Fram för mer trädgårsprat.
anna_rispan
CITAT (Stintan43 @ 06-03-2007, 11:23) *
Trodde också som Göran unsure.gif
Hmm hur många odlar egen svamp blink.gif

inte en aning. men det finns nog en del. jag skulle kunna tänka mig att odla champinjoner om jag råkar köpa en fastighet med många uthus så jag kan bygga om ett av dem till svamphus. smile.gif
Snöflinga
Är trädgårdsresor så stort att det behöver ha en egen avdelning ? Tycker det platsar nu som tidigare i trädgårdssvammel wink.gif
Piccante
CITAT (nattviol @ 06-03-2007, 11:29) *
Jag vill inte ha en massa konstiga avdelningar, vi går väl in på denna sidan för att läsa om trädgårdsrelaterade saker. Andra forum finns för fotogafering etc. Fram för mer trädgårsprat.

Känner mig lite kluven här confused.gif Odla är ju först och främst ett forum för trädgård och odling och det är ju därför som jag besöker det. Men, det finns ju ämnen som rör sig i gränslandet till trädgård som t.ex. vilda djur och natur vilket vissa ser som naturlig fortsättning på sin trädgård. När det gäller foto och fototeknik så kan jag se en viss mening med att diskutera det här eftersom många har hemsidor och bloggar om trädgård/odling. Visst kan man diskutera hur man bäst tar bilder på sina växter för att kunna publicera dem, hur fungerar macro, vilken zoom behöver man och hur redigerar man bilder sådana frågor kan vara relevanta för den trädgårdsintresserade men risken finns att sådana trådar "svävar ut" och börjar handla om foto i största allmänhet och mindre om att fotografera växter.

En tanke som slog mig som kanske kan bli en kompromiss, kan man inte låsa en tråd i t.ex. småprat om trädgård och kalla den för trädgårdsfoto-hjälp & tips eller något liknande? så kan man fylla på med sina foto frågor där istället för att ha fototrådar under alla ämnen. Eller är det en dum idé???

Betty
CITAT
Här är mina förslag på förändringar. (Eller era förslag egentligen)Krukodling -> Balkong, terrass och uterum
Odling, övervintring och gödning m.m. som är specifikt för odling i krukor utomhus.

Trädgårdsbygge -> Bygga

Resor (Trädgårdsresor)

Fotografering
Kameror, tips, teknik...

Vilda djur, natur, svamp

Jag tycker att förslagen i din lista ser jättebra ut Göran. Fast jag undrar lite; Behöver vi en avdelning som heter Resor (Trädgårdsresor) ?
Jag tycker att den typen av inlägg platsar i Småprat om trädgård.
pejori
[ Själv skulle jag inte tycka om ifall icke trädgårdsfolk, eller väldigt mycket nybörjare, satt på det här forumet. Det är väll kul på sitt vis, men risken är allt för mycket grundfrågor ställs. Enkla, och ungefär likadana, vilket skulle kunna få trogna och kunniga användare att svika.

tycker nog att det var en otroligt dum kommentar det där. nono.gif
har du aldrig varit nybörjare någon gång? crying.gif

kortsynt tänkande det där rtfm.gif
Eva 33c
CITAT (Betty @ 06-03-2007, 11:44) *
Jag tycker att förslagen i din lista ser jättebra ut. Fast jag undrar lite; Behöver vi en avdelning som heter Resor (Trädgårdsresor) ?
Jag tycker att den typen av inlägg platsar i Småprat om trädgård.

Håller med Betty. Fotografering är jag lite ambivalent till. Det finns säkert andra forum för just detta. Jag minns att någon för en tid sedan ställde frågan om en sådan avdelning till forumet och att gensvaret då var ganska svalt. Fotografering av växter kan ju redan nu diskuteras i Småprat eller Småprat om trädgård.
Huvudsaken är att det inte blir för många avdelningar tycker jag. Det var bra förut, och nu har ju rosorna fått sin egen avdelning i allafall.
Sylvia
Görans förslag ser bra ut. Men kanske kan man förtydliga Svamp genom att skriva Svampplockning alt. Vilda svampar så länge det ligger under Natur. Om det handlar om svampodling, kan den ligga under Köksväxter.
Maria_z5
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 06-03-2007, 10:36) *
Här är mina förslag på förändringar. (Eller era förslag egentligen)

Krukodling -> Balkong, terrass och uterum

Trädgårdsbygge -> Bygga

Resor (Trädgårdsresor)

Fotografering
Kameror, tips, teknik...

Vilda djur, natur, svamp

Hej på er!

Jag tycker att det ser bra ut men fotografering och datorfrågor kan väl gå in under forumteknik eller kanske rakt av teknik?

Varför inte Natur och husdjur skulle gå ihop förstår inte jag det är ju variation på temat? kompiskram.gif

Jag tycker annars att uppdateringen av sidan är jättebra och chatten är ett lyft. Det var lite knöligt att hitta allt i början men jag gillar forumet bättre nu fast jag letar fortfarande efter de andras albumknappar. biggrin.gif

/Maria bravo.gif yahoo.gif
Gurkan
Skulle kunna tänka mig en avdelning om "Redskap, tillbehör och teknik m.m." där man kan avhandla allt om gräsklippare, sekatörer, lysrör m.m. m.m. som är intressant för flera av de andra avdelningarna ... t.ex. dessa ständiga trådar om lysrör som dyker upp i Växthuset, Kryddavdelningen, Småprat, Förökningsavd. och Köksträdgården.

Kanske en avdelning om "Evememang och resmål" ... tips på ställen att besöka, mässor, plantskolor, trädgårdar, föreläsningar m.m. m.m. men det kanske kan ligga under "Småprat om trädgård". Här skulle ju alla trädgårdsföreningar m.m. kunna lägga sin information.

Kanske ett Annonsforum, köp, byt, sälj ... ?? Annonsmarknaden på Odlas hemsida känner nog inte så många till och det hade varit trevligt att kunna annonsera på forumet när man vill köpa eller sälja nåt.

Svampodling känns lite smalt även om jag själv är mycket intresserad av just det, lägger mina svamptrådar i "Köksträdgården".

kerstin z5-6
Jättebra med rosavdelningen smile.gif Tack för den !
Utmärkt att man bara kan ha ett användarkonto!

Tycker antalet avd är bra som det är , men önskar man fler så inte mej emot
Balkongodlarna borde ju få ett eget tex
Trots bra beskrivning missar många vad som menas med prydnadsväxter-men jag har inget bra förslag ....
annat än att utomhus kanske kunde vara i fet stil

Maria bredvid anv namn finns ju mitt fotoalbum ? flirting.gif
Maria_z5
duh.gif rolleyes.gif giggle.gif
Det första man blir blind på är ögonen.

...och jag instämmer om ROSavdelningen, den är super!!!

/Maria *skrattande*
kerstin z5-6
Ang återkommande frågor ..vore kanske bra med en FAQ på de vanligast återkommande frågorna om sådd, lysrör , osv -men risken ,med sådana är ju att nya medlemmar bara blir anvisade en länk -Vilket kan upplevas lite avspisande g.gif ...
Maria_z5
Kan man inte he en fast tråd om just lysrör där ni som är riktigt bra på det har skrivit något och att vi nybisar kan ställa en fråga på den fasta tråden? huh.gif

Redskap, tillbehör och teknik m.m." Annonsforum, köp, byt, sälj tycker jag liksom Gurkan skulle vara bra att ha!

/Maria
anna_rispan
Man känner sig bara avspisad om man ställer en fråga först o sen hänvisas direkt till FAQ. Finns det en FAQ o någon slags välkomst text som säger typ. läs igenom FAQ för att se om just din frågas besvaras där. sedan är du såklart välkommen att ställa frågor i forumet. ställer någon en fråga kan man ju faktsikt svara och bifoga en länk till trådar man själv tycker är bra.
av egen erfarenhet är råd från någon som provat själv guld värda o man blir så glad när man får dem. smile.gif

eller?? har jag fel där??
e_sedell
Ser bra ut!

Jag är dock lite frågande om avdelningen fotografering behövs. Men det kan tänkas finnas ett behov, och "kattbilder" är inte välkomna på t.ex. fotosidan (ha debaterats endel där). Där jobbar man för att hålla en hög klass på bilderna som laddas upp.

Svampavdelning, nej det behövs inte. Jag åsyftade inte bara svamplockning utan även odling. Jag sysslar med odling av svamp. Ämnet är så smalt så det får plats under köksträdgårdsavdelningen. Vill man fördjupa sig i det ämnet söker man sig inte till ett odlar forum.

Ralf
CITAT (e_sedell @ 06-03-2007, 13:16) *
Ser bra ut!

Jag är dock lite frågande om avdelningen fotografering behövs. Men det kan tänkas finnas ett behov, och "kattbilder" är inte välkomna på t.ex. fotosidan (ha debaterats endel där). Där jobbar man för att hålla en hög klass på bilderna som laddas upp.

Du ger själv svaret om fotografering här eller inte. På andra fotoforum ska man hålla hög klass på både bilder och frågor. Så om jag kommer in där blir jag behandlad som nåt som just katten släpat in. Vi här på Odla köper kameror för samma priser som andra lägger ner på filter eller objektiv. Och fotograferar mera jordnära i dubbel bemärkelse.
e_sedell
CITAT (Ralf @ 06-03-2007, 13:23) *
Du ger själv svaret om fotografering här eller inte. På andra fotoforum ska man hålla hög klass på både bilder och frågor. Så om jag kommer in där blir jag behandlad som nåt som just katten släpat in. Vi här på Odla köper kameror för samma priser som andra lägger ner på filter eller objektiv. Och fotograferar mera jordnära i dubbel bemärkelse.

Hehe, ja du har nog rätt tongue.gif
Är intresset här så stort att en ny avdelning behövs så har jag inget emot den. Tvärt om.
*Stintan*
e sedell hoppas du kan tänka dig att välkomna fler nybörjare här på Odla också.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (faith @ 02-03-2007, 09:24) *
Balkong! tummenupp.gif

Balkong och uterum förslår jag med.

Foto samt för datorfrågor

byte av trädgårdstjänster - det finns så många som kommer från samma ort och kasnke kan hjälpa varandra med att vattna, klippa gräsmattan osv när någon reser bort.

Elisabeth

pejori
CITAT (Ralf @ 06-03-2007, 13:23) *

helt rätt och här är väl alla välkomna nya som mera erfarna medlemmar kompiskram.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (e_sedell @ 05-03-2007, 17:52) *
Själv skulle jag inte tycka om ifall icke trädgårdsfolk, eller väldigt mycket nybörjare, satt på det här forumet. Det är väll kul på sitt vis, men risken är allt för mycket grundfrågor ställs. Enkla, och ungefär likadana, vilket skulle kunna få trogna och kunniga användare att svika.

Kanske är lösningen att ha en egen avdelning för nybörjarfrågor? Där alla kan fråga om grundläggande saker och ingen behöver känna sig dum. En sådan avdelning finns på ett akvarieforum jag är med i, och fungerar alldeles utmärkt där. Men det får inte innebära att nybörjarna inte är välkomna på andra avdelningar! Detta är ett forum för alla trädgårdsintresserade, inte bara för experter.

Olle
anna_rispan
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 07-03-2007, 11:13) *
Kanske är lösningen att ha en egen avdelning för nybörjarfrågor? Där alla kan fråga om grundläggande saker och ingen behöver känna sig dum. En sådan avdelning finns på ett akvarieforum jag är med i, och fungerar alldeles utmärkt där. Men det får inte innebära att nybörjarna inte är välkomna på andra avdelningar! Detta är ett forum för alla trädgårdsintresserade, inte bara för experter.

Olle

njae, isåfall en lite FAQ i varje avdelning, kanske även med söktips. för hur vet man om man har en nybörjarfråga eller inte?? vad är nybörjar frågor kommer man in på då...nej, vad jobbigt det låter då.

men kul att det funkar på det andra forumet.
Lars-Olof Arvids
Vad som är nybörjarfrågor beror väl på hur man själv känner det. Här tycker jag att man kan acceptera lite flytande gränser mot andra avdelningar. Jag tänkte t ex att en som går in på "förkultivering och förökning" och läser om hur folk har sått hundra sorter i sina källare kanske drar sig för att fråga hur man ska göra med sina första ringblomfrön. Även om en sådan fråga egentligen skulle passa bra där också.

Olle
anna_rispan
hahahaha, ja visst kan man bli avskräckt ibland av en del projekt. det kan jag också bli ibland när jag läser om en del grönsaksodlare. men blandningen är ju rolig också....
Maria_z5
Hej!

Jag är ju ny här och har sällan känt att jag inte vågar fråga men å andra sidan har jag varit noga med sökning när den har funkat. wink.gif
Det har hänt 1 gång på ca 250 inlägg att jag har blivit avsnoppad på ett fult sätt; "det får du räkna ut själv!" var det en som skrev när jag undrade om hyllavstånd en gång.
Jag tror att det räcker med att nya rekommenderas att söka först för att hålla nere antalet nybörjarfrågor.

Tycker att det är en skön blandning av kunskapsnivåer här!

/Maria
pejori
åter till ursprungsfrågan igen flirting.gif
har tittat runt och för min del, känns det som om avdelningarna är okay nu tummenupp.gif
just nu tycker jag inte att det fattas något speciellt
*Stintan*
Diskussionen om nybörjare har fått en tråd i småprat så kan vi ta den där istället. blush.gif
Snöflinga
Det vore bra om balkongodling blev mer synlig smile.gif
pejori
CITAT (Snöflinga @ 07-03-2007, 21:11) *
Det vore bra om balkongodling blev mer synlig smile.gif

hur menar du?..den syns väl lika bra som alla avdelningar?

ser vad du menar...kan inte avdelningen heta kruk och balkongodling?
Snöflinga
CITAT (pejori @ 07-03-2007, 21:21) *
hur menar du?..den syns väl lika bra som alla avdelningar?

ser vad du menar...kan inte avdelningen heta kruk och balkongodling?

Ja eller att rubriken är Balkong och krukodling ... med balkong i fet stil wub.gif
e_sedell
I så fall kanske man borde skilja på balkongodling och krukväxter innomhus.

Som jag ser det skulle det bli mer rörigt med båda dessa eftersom man har samma arter ute och inne ibland. Det skulle bli mer klickande helt enkelt.

Att göra balkongodling tydligare, och därmed sätta det högre anser jag inte behövs. Delning är i så fall bättre.

Vi har ju våran kryddväxtavdelning också. Det är ganska mycket krukodling där med. Det är svårt det här med att dela in i avdelningar helt enkelt.
anna_rispan
CITAT (e_sedell @ 08-03-2007, 11:01) *
I så fall kanske man borde skilja på balkongodling och krukväxter innomhus.

Som jag ser det skulle det bli mer rörigt med båda dessa eftersom man har samma arter ute och inne ibland. Det skulle bli mer klickande helt enkelt.

Att göra balkongodling tydligare, och därmed sätta det högre anser jag inte behövs. Delning är i så fall bättre.

Vi har ju våran kryddväxtavdelning också. Det är ganska mycket krukodling där med. Det är svårt det här med att dela in i avdelningar helt enkelt.

balkongodling o krukväxter inomhus är ju redan delade....
Pia L
Jag undrar varför några verkar välja att inte läsa Görans inlägg ganska långt ner på sidan tre.
Där är förslagen och dom är hur tydliga som helst, tycker jag ialla fall. I övrigt så anser jag inte att man kan likställa krukväxter och krukodling, även om jag har mina krukväxter på sommarbete, men krukodlingen får övervintra ute eller så har dom speciella övervintringsknep inne i lägenheten, vilka oftast misslyckas.
e_sedell
"balkongodling o krukväxter inomhus är ju redan delade...."
tongue.gif och det gjordes inte igår ser jag också.

Jag har läst det i vilket fall, men det är kul att fortsätta prata.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon