Full version: Tror du på spöken?
Sidor: 1, 2, 3
Sailor Pluto
Vilken intressant tråd det blev! Måste tillägga att jag skrev spöken i brist på ett bättre ord som täcker området. Kanske skulle "andar" eller "energier" ha varit bättre. Säg till om ni kommer på nåt ersättningsord smile.gif .
stina
CITAT (Airamya @ 10-03-2007, 11:46) *
Japp, precis som Ruda skriver så är detta ett känt fenomen. Han kallar det sömnförlamning men ifall du vill söka info om det kan du även söka under sömnparalys som det också kallas.
smile.gif

Någon mer som upplevt det?
faith
CITAT (stina @ 10-03-2007, 18:25) *

Ja, både detta och klardrömmande, som jag länkade till tidigare.

CITAT (faith @ 09-03-2007, 18:01) *
stina
Jasså heter det så - det har jag också varit med om många gånger. Roligast är när man kan ändra händelseförloppet i drömmen just bara för att man vet att man sover! smile.gif
Airamya
CITAT (stina @ 10-03-2007, 18:25) *

Ja, det händer mig också emellanåt smile.gif

CITAT (Gossen Ruda)
Två olika översättningar av engelskans sleep/sleeping paralysis bara. Använde förlamningsvarianten för att det stod så i den länkade artikeln, och skall jag vara ärlig så låter paralys farligare än förlamning på svenska. En smaksak kanske. sleep.gif

Och Ruda, jag menade inte att rätta dig. Ledsen om du uppfattade det så. jag ville bara ge henne ytterligare ett ord att söka på ifall hon ville söka information om det på nätet.
Gossen Ruda
Ledsen för vad? No hard feelings. Rudor har inga tår som kan bli trampade på. wub.gif
Airamya
CITAT (Gossen Ruda @ 11-03-2007, 18:06) *
Ledsen för vad? No hard feelings. Rudor har inga tår som kan bli trampade på. wub.gif

kompiskram.gif wub.gif
kristerh
CITAT (Airamya @ 09-03-2007, 19:04) *
hej kristerh smile.gif Det du beskriver är väldigt typiskt för en s.k. UKU, en ut ur kroppen-upplevelse. De kan vara väldigt skrämmande när man inte vet vad det är men det är faktiskt ofarligt. Somliga har lättare för det än andra, och det är vanligare än man tror. Sällan folk pratar om det bara.
Du behöver inte vara rädd ifall det skulle hända igen. Du kan sväva hur långt bort du vill, det är bara att tänka att du vill tillbaka till kroppen så sugs du genast 'hem' igen.

smile.gif / maria

tack, men det var en så skrämmande upplevelse att jag inte vill vara med om det igen, men det är skönt att veta att jag skulle hitta hem igen sweatingbullets.gif
zaaritha
Man tror på det man själv upplevt............
Om se´n Ruda anser att man är tokig, så är det hans sak!
Jag vet vad jag sett o upplevt ända se`n g.gif barndomen.
Allis
CITAT (zaaritha @ 09-03-2007, 23:38) *
Jag kallar dem inte "spöken"; de är sk andar som finns kvar hos oss,
efter att de "dött"....

Kan ett spöke komma med på bild månntro? Är det någon som har upplevt det? g.gif
Rapchic
CITAT (Allis @ 17-03-2007, 21:46) *
Kan ett spöke komma med på bild månntro? Är det någon som har upplevt det? g.gif

(om man nu inte räknar med alla bilder man har sett på internet)
så har vi fåt så att det var lite mörkare på bilden på ett ställe några gånger
när vi var ute och fotade spöken men ingen bra bild som man kan vara säker på att det är spöken
(men då gjorde vi u fel när vi fotade man ska igentligen be om lov (fick vi reda på efter vi gjort det)
men det gjorde inte vi det resulterade i större andlig aktivitet ett tag sweatingbullets.gif
bla så dog en fågel sweatingbullets.gif så glöm inte att fråga om ni ska försöka få kort på spöken)
Allis
Ja, det är inte lätt att fråga när man inte vet att de finns där förrän man har kört över bilderna på datorn, och plötsligt får man se ett spöke som står och titta in genom fönstret på kortet
Rapchic
CITAT (Allis @ 17-03-2007, 22:02) *
Ja, det är inte lätt att fråga när man inte vet att de finns där förrän man har kört över bilderna på datorn, och plötsligt får man se ett spöke som står och titta in genom fönstret på kortet

altså vi gick dit i enkom för att vi visste det var aktivitet där
och det var då innan vi visste att man skulle fråga
har alldrig varit med om att dom har råkat komma med (vad jag vet)
zaaritha
Ja--"spöken" kan komma med på bild!
De vill oftast nå´t--då!
Allis
CITAT (zaaritha @ 17-03-2007, 23:41) *
Ja--"spöken" kan komma med på bild!
De vill oftast nå´t--då!

Följer spöken med när man flyttar?

Anma
"Spöken" kan följa med när man flyttar om de är kopplade till dig om person och inte till platsen. (En anhörig eller så)
har jag hört...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon