|
Jag är glad idag för: 1) Idag blev det klart att mitt jobb inte ska byta lokaler (jag trivs så himla bra i lokalerna och det är jättenära mitt gym) 2) Idag blev det klart att en tekniker jag jobbat ihop med i 7 år ska börja jobba hos oss och dela it-supporten med mej
Lilla Selma
22-03-2007, 09:38
Idag mår jag bättre och är gladare! Tänkte passa på att åka bort med hela bilen full av återvinningspryttlar... Solen skiner men det är KALLT! I morgon har vi ledig dag både maken och jag (det rimmade!) och trots hot om snöblandat regn ska vi åka ut en tur och se oss om... Fick den nya tentauppgiften igår och efter att ha kännt mig golvad en stund - tror jag att jag fattar vad jag ska skriva om Förkulturerna gror som bara den ute i förrådet - Kram från Selma
aanderss
22-03-2007, 10:25
jag mår som vanligt
Kajsa i Arvika
22-03-2007, 10:34
Känns Ok idag... solen skiner och jag har sett de första scillorna i solväggen...
aanderss
22-03-2007, 10:37
CITAT (Kajsa i Arvika @ 22-03-2007, 10:34)  Känns Ok idag... solen skiner och jag har sett de första scillorna i solväggen...  underbart!
skogstroll
22-03-2007, 10:38
själv är jag hög på att mitt växthus kommer nästa vecka, annars hade man ju deppat ihop...
Förkyld, ont i halsen, snuvig, hängig, eländig (eländet började i tisdags kväll) ....irriterad över att vara tvungen att hålla mig hemma.
CITAT (Kathy @ 22-03-2007, 12:06)  Förkyld, ont i halsen, snuvig, hängig, eländig (eländet började i tisdags kväll) ....irriterad över att vara tvungen att hålla mig hemma. 
ninnisky
22-03-2007, 12:20
Hostan är värre idag och febern stiger  . Ska strax tillbaka till sängen!
anneli85
22-03-2007, 12:22
Otroligt nog känner jag mig ganska pigg , även fast vi har haft en tuff period. Bortgångar + att sambon varit och renoverat vårat nya hus ständigt i ca 1 år,jag har varit själv med två små barn jämt, kan bli lite påfrestande för psyket i längden. Ska iallafall flytta in på lördag det känns skönt att få ett normalt familjeliv igen.
Lilla Selma
22-03-2007, 15:24
Åh, Anneli - hoppas att ni ska trivas i huset!
Kram från Selma
 Nä. Lika dåligt idag här. Och ännu mera stressad över de ännu hårdare kraven som regeringen nu ställer på oss arbetslösa. Vi ska kunna ryckas upp på momangen, från den lilla privata sociala trygghet man har kvar som isolerad från arbetslivet. Så fruktansvärt kränkande och stressande det är att bli behandlad så här som människa. Har fått ett återfall i en hudsjukdom också, som jag varit bra ifrån ett tag nu. Nä.  Inte bra med Castea.
ninnisky
22-03-2007, 16:53
 hoppas några tröstekramar lindrar lite, castea
Sailor Pluto
22-03-2007, 16:58
Tänkte bara upplysa om att starkt kryddad kyckling och mexikansk pizza inte hjälpte ett dugg, nu har jag influensa  . En kram till alla er som mår dåligt eller är sjuka  !
CITAT (Castea @ 22-03-2007, 16:37)   Nä. Lika dåligt idag här. Och ännu mera stressad över de ännu hårdare kraven som regeringen nu ställer på oss arbetslösa. Vi ska kunna ryckas upp på momangen, från den lilla privata sociala trygghet man har kvar som isolerad från arbetslivet. Så fruktansvärt kränkande och stressande det är att bli behandlad så här som människa. Har fått ett återfall i en hudsjukdom också, som jag varit bra ifrån ett tag nu. Nä.  Inte bra med Castea.  Det är nog inte så konstigt med ditt återfall i hudsjukdomen....sånt brukar hända om man är stressad.  Kram från mig. CITAT (Sailor Pluto @ 22-03-2007, 16:58)  Tänkte bara upplysa om att starkt kryddad kyckling och mexikansk pizza inte hjälpte ett dugg, nu har jag influensa  . Trist med influensa. Hjälpte det inte på humöret då, med god mat menar jag?
Sailor Pluto
22-03-2007, 17:12
Hih, jo det var väl i så fall det enda! Och det lättade lite i kroppen också, på nåt underligt vis. Näsan blev renare och ledvärken försvann ett tag. Det var väl livsandarna som spratt till av den utsökta pizzan  .
CITAT (Sailor Pluto @ 22-03-2007, 17:12)  Hih, jo det var väl i så fall det enda! Och det lättade lite i kroppen också, på nåt underligt vis. Näsan blev renare och ledvärken försvann ett tag. Det var väl livsandarna som spratt till av den utsökta pizzan  . Eller så var det bacillerna som tog glädjeskutt.
Sailor Pluto
22-03-2007, 17:48
 . Med tanke på hur de små elakingarna har uppfört sej sedan dess kan det nog vara så också, Kathy  !
CITAT (Sailor Pluto @ 22-03-2007, 17:48)   . Med tanke på hur de små elakingarna har uppfört sej sedan dess kan det nog vara så också, Kathy  ! Jodu...jag märkte det igår när jag skulle ge mina förkylningsbaciller en omgång av god whiskey. Imorse när jag vaknade så hade bacillerna uppenbart förökat sig eftersom jag är sämre idag än igår.....
Sailor Pluto
22-03-2007, 18:11
Vad tråkigt! Whiskey brukar ju göra susen annars. Du kanske inte drack tillräckligt för både dej och bacillerna  . Alla måste ju få sin beskärda del av den starka drycken! Hoppas att det blir bättre snart  .
Tack för kramar.
Jo, nog är stress och hud relaterat.
Jag har "ryggspärr" mellan skulderbladen. Inte så skönt....
CITAT (Betty @ 21-03-2007, 08:28)  Mår sämre idag...  Har knappt kunnat ligga ner p.g.a. hosta, men igår kväll fick jag tag på hostdämpande medicin så då fick jag ju lindring mot hostan. Tyvärr så kunde jag inte ligga ner i alla fall, tror jag har fått öroninflammation... Får nog lov att ringa till doktorn idag. Är fortfarande sjuk.  Var till doktorn igår, hon hittade inga inflammationer i öronen men det var lite svullet och rött, dessutom hittade hon en vaxpropp i höger öra. Fick inflammationshämmande kortisondroppar som jag har i tre ggr om dan och ska tillbaka till vårdcentralen för att spola örat i morron, hoppas proppen släpper då. Har fortfarande jätteont i både öronen och halsen. Rethostan håller mig vaken på nätterna trots hostdämpande medicin...  känner mig så svag och trött. Usch vad jag är trött på att må så här!
Biggan_
23-03-2007, 00:39
Stackars alla er som är sjuka! Lite blomster kanske piggar upp  Krya nu på er så att ni inte missar våren!
sqrulan
23-03-2007, 03:46
 Detta mjamsiga,mysiga,gosiga underbara LIV....... Nuuuu....  är våren på gång,Yippi!!!!!!!!! Inget depp,bara glädje!
Jag har ont i rumpan idag!
Kajsa i Arvika
23-03-2007, 10:15
Tack för blommorna, Biggan. Hit har inte våren kommit ännu...inatt var det ett rejält regnrusk ute. Snuuuvig, hosta och febern har precis påbörjat sin bergsbestigning. Har tvättstugan om drygt en timma, måste ner med det nödvändigaste.....
Efter över två veckor med ont, snuva och en förskräcklig hosta tog jag mig äntligen till läkaren idag. Begynnande lunginflammation var diagnosen... Inte undra på att jag inte ens har orkat pilla ner några frön.
aanderss
23-03-2007, 20:06
mpår bra men känner mig ensam
Jag mår jättebra idag. Förkylningen har nu gett upp så nu börjar jag tro på ett normalit liv.
aanderss
24-03-2007, 14:16
CITAT (Alba @ 24-03-2007, 14:16)  Jag mår jättebra idag. Förkylningen har nu gett upp så nu börjar jag tro på ett normalit liv.  underbart ju
Behagligt totalt slut i kroppen - har varit och klättrat med LadyG och Fizzgigg...
aanderss
26-03-2007, 21:00
mår rätt bra
Yin o Yang
28-03-2007, 07:23
Mår riktigt bra idag efter att ha haft en släng av influensa  . Verkar vara samma flunsa som grasserar i hela landet. Värst med min var att jag fick avstå från en inbokad resa till Helsingfors och Sound of Music på Svenska Teatern  . Fy vad deppig jag var när min gubbe vinkade hej i dörren  . Hostan sitter i lite än på morgnarna, men vad gör det när solen skiner och våren verkar vara på G
Mår rätt bra igen efter en vecka med rejäl förkylning, orken börjar äntligen komma tillbaka.
Ophelia
28-03-2007, 07:37
Är jätteirriterad. Hade de mer fysiska formerna av illamående (om ni förstår vad jag menar) igår och är hemma idag. Har väl lite ont i magen men mår annars bra. Är hemma för säkerhets skull men har inte tid med detta alls. Har så mycket att göra på jobbet.
CITAT (Ophelia @ 28-03-2007, 08:37)  Är jätteirriterad. Hade de mer fysiska formerna av illamående (om ni förstår vad jag menar) igår och är hemma idag. Har väl lite ont i magen men mår annars bra. Är hemma för säkerhets skull men har inte tid med detta alls. Har så mycket att göra på jobbet. All heder åt dig som stannar hemma en dag extra " för säkerhets skull"! Finns inget värre än de som kommer tillbaka till jobbet redan dan efter - medan de fortfarande smittar - med ursäkten "-Jag har inte råd att vara sjukskriven." -Som att vi andra som riskerar att bli smittade har lust&råd med det då!
aanderss
28-03-2007, 08:49
mår rätt bra i dag
Mår bra idag förutom att jag håller på att få munsår. Det sticker och kliar på underläppen
Yin o Yang
28-03-2007, 13:17
CITAT (stina @ 28-03-2007, 13:59)  Mår bra idag förutom att jag håller på att få munsår. Det sticker och kliar på underläppen  Stackars Dig  . Jag tillhör den lyckliga skara som aldrig haft munsår  , men jag har arbetskamrater som kämpar med dylika så fort det blir soligt eller någon snuva är på gång
Har en lite svacka i min arbetssituation just nu. Kommer inte helt överrens med chefen. Dessutom har jag varit på min arbetsplats i lite mer än 3 år, och det sägs att det är naturligt att få en svacka då.
Å så har jag en faslig huvudvärk just nu. Har aldrig haft migrän (vad jag vet) men när jag beskriver för dom som har det så säger dom att det låter som "migrän-light". Kan man ha det?
Ophelia
28-03-2007, 17:59
CITAT (cic @ 28-03-2007, 18:39)  Har en lite svacka i min arbetssituation just nu. Kommer inte helt överrens med chefen. Dessutom har jag varit på min arbetsplats i lite mer än 3 år, och det sägs att det är naturligt att få en svacka då.
Å så har jag en faslig huvudvärk just nu. Har aldrig haft migrän (vad jag vet) men när jag beskriver för dom som har det så säger dom att det låter som "migrän-light". Kan man ha det? Rejäl spänningshuvudvärk kanske? Aktuellt med en rejäl sväng hos massören?
Törs man säga att man mår alldeles förträffligt ? Att livet leker, och jag med det?
Hannele
28-03-2007, 19:10
Jippi!jag mår skitbra,om man får skriva så,på lördag ska jag och gubben på spa i estland,få masage och en massa behandlingar grrr i en hel vecka,det käns behövligt efter konstant träningsvärk från gymmet,koppla bort jobb och annatJag tycker det ska bli MUMS.
aanderss
28-03-2007, 21:53
mår väll rätt bra
Är väl inte HELT pepp på att jobba 10-20 idag...
Jag mår som jag förtjänar =dammsugit, städat badrummet, diskat, dammat. Allt detta på en timme ungefär. Resultatet är en djävulsk värk... Men det var det värt så som det såg ut här hemma. Nu blir det till att vila ett par timmar minst! För överigt är det fantastiskt väder och det är jag glad för!
djingis
29-03-2007, 11:58
Hur jag mår?
prima liv! Har precis varit hos mina föräldrar på gården och kramat mina hästar. Slutade vid middagstid, ska nu äta en snabblunch för att gå ut i solen och luka kvickrot som växer i mina gångar.
ikväll så ska jag till kören och öva- sedan är man toppad igen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|