CITAT (Berith @ 02-04-2007, 06:43)

Det var precis så jag uppfattade en del svar, att några "mår illa". Huvudvärk är väl inte att må bra? Och inte dåligt humör heller?
Ni behöver inte sticka ut taggarna bara för att jag ifrågasätter hur ni mår av att dricka kaffe.

Ja om du "inte känner dej som en människa" utan mjölken eller mackan så är det nog ett beroende och du borde se över dina frukostvanor.
*skojar lite*

Nej räknar mig inte som allvarligt beroende av något annat än mänsklig värme och närhet.
Kaffe är gott tycker jag , liksom mjölk, macka och pålägg , och kan jag styra över mina frukostvanor så blir det en sådan frukost därför att det tycker jag är godast. Kaffe är väl en ganska ofarlig drog egentligen , allting är ju relativt.
Men iaf jag , och antagligen många många fler , är verkligen beroende av näring och får vi inte det så dör vi helt enkelt. Och inte blir vi trevliga om vi avstår för då får vi huvudvärk mm. Kan det i så fall vara ett farligare beroende? Prova att inte ge dina växter vatten och/eller näring får du se.
Hängde bara upp mig på det som jag uppfattade som allvaret i att vara kaffeberoende.
No hard feelings hoppas jag , jag tål skoj!