|
Hej
är det någon som vet om hur det går med albumen? Är de färdiga eller gäller det fortfarande att vi ska ha låg aktivitet idem?
Ciczi
ingrid fuxwall
01-04-2007, 21:09
Funderade på samma sak
Ingemar
02-04-2007, 13:20
Vi jobbar för fullt med albumen och ska försöka fixa till det sista idag och försöka oss på att göra en uppdatering imorgon kväll.
Biggan_
02-04-2007, 14:51
CITAT (Ingemar @ 02-04-2007, 14:20)  Vi jobbar för fullt med albumen och ska försöka fixa till det sista idag och försöka oss på att göra en uppdatering imorgon kväll.
malin72
03-04-2007, 12:58
CITAT (Ingemar @ 02-04-2007, 14:20)  Vi jobbar för fullt med albumen och ska försöka fixa till det sista idag och försöka oss på att göra en uppdatering imorgon kväll. nyfiken i en strut här
Ingemar
03-04-2007, 14:43
En ny albumfunktion är nu upplagd. Klicka på album i menyn eller i er kontrollpanel.
En hel del är kvar att fixa men det ska fungera något så när.
De gamla albumen kommer efterhand att försvinna men de av er som har gamla album får ha dessa kvar men får även tillgång till de nya, vill ni flytta era bilder från de gamla albumen så går det bra, har ni många bilder att flytta kan jag fixa det. Några fler album av den gamla typen kommer dock inte längre att få läggas upp.
anna_rispan
03-04-2007, 15:09
CITAT (Ingemar @ 03-04-2007, 15:43)  En ny albumfunktion är nu upplagd. Klicka på album i menyn eller i er kontrollpanel.
En hel del är kvar att fixa men det ska fungera något så när.
De gamla albumen kommer efterhand att försvinna men de av er som har gamla album får ha dessa kvar men får även tillgång till de nya, vill ni flytta era bilder från de gamla albumen så går det bra, har ni många bilder att flytta kan jag fixa det. Några fler album av den gamla typen kommer dock inte längre att få läggas upp. Hur menar du när du skriver flytta? Ska det gå att göra på någor smidigt sätt bara på nätet? Eller måste jag leta rätt på samma bilder i min dator o mecka runt??
men om jag skulle flytta bilderna från de gamla albumen till ett nytt blir det då inte så att alla inlägg där det är bilder i då får röda kryss ???????? jag har sååå många bilder i mina album så dom får nog ligga kvar som dom är om inte de går o flytta dom så att bilderna syns i inläggen dom ligger i ,,,funderar jag helt fel eller??????
Ingemar
03-04-2007, 15:15
Flyttar ni bilder som är länkade till i inlägg försvinner bilderna där. Men om ni vet vilka bilder som är länkade kan ju dom få ligga kvar, eller så får alla ligga kvar. Men de nya albumen har många fördelar så om ni vill kan ni ha bilderna i båda.
Lady Hamilton
03-04-2007, 15:16
Hur blir det med kamera ikonen då? Kommer det att synas under våra profilbilder som förut? eller måste man lägga till det själv? I så fall behöver jag hjälp med det för jag begriper inte hur man gör
anna_rispan
03-04-2007, 15:18
CITAT (yla @ 03-04-2007, 16:12)  men om jag skulle flytta bilderna från de gamla albumen till ett nytt blir det då inte så att alla inlägg där det är bilder i då får röda kryss ???????? jag har sååå många bilder i mina album så dom får nog ligga kvar som dom är om inte de går o flytta dom så att bilderna syns i inläggen dom ligger i ,,,funderar jag helt fel eller?????? Ja just det. det kankse är lättare att bara lägga in nya bilder i nya album då då..
Ingemar
03-04-2007, 15:19
CITAT (anna_rispan @ 03-04-2007, 16:09)  Hur menar du när du skriver flytta? Ska det gå att göra på någor smidigt sätt bara på nätet? Eller måste jag leta rätt på samma bilder i min dator o mecka runt?? Nåt smidigt sätt att flytta bilderna finns tyvärr inte. Det skulle i så fall vara att låta mig göra det för jag kan flytta alla bilderna på en gång, tyvärr kan jag inte få med bildtexterna utan dom får ni då skriva om. Den som inte har så många bilder kan dock själv "flytta" dem genom att titta på dom i det gamla albumet, högerklicka på dem och spara dem i en mapp lokalt och sen ladda upp dem på nytt i det nya albumet. Men har man många bilder är det ju inget speciellt roligt tidsfördriv:-) I så fall är det bättre att jag får göra det.
gjorde ett album o de finns skojjiga funktioner i dom härligt de gamla får nog ligga kvar som dom är för o slippa röda kryss,,,jag tycker de e sååå tråkigt me såna
Ingemar
03-04-2007, 15:24
CITAT (Lady Hamilton @ 03-04-2007, 16:16)  Hur blir det med kamera ikonen då? Kommer det att synas under våra profilbilder som förut? eller måste man lägga till det själv? I så fall behöver jag hjälp med det för jag begriper inte hur man gör  Om du klickar på mitt namn i inlägget här så du fäller ner menyn så ser du hur det fungerar, både det gamla och det nya albumet finns på plats där automatiskt. CITAT (yla @ 03-04-2007, 16:19)  gjorde ett album o de finns skojjiga funktioner i dom härligt de gamla får nog ligga kvar som dom är för o slippa röda kryss,,,jag tycker de e sååå tråkigt me såna Om jag flyttar era bilder till de nya albumen kan jag låta kopior av bilderna ligga kvar i de gamla för att undvika de röda kryssen. Det lär ju bli betydligt roligare att ha bilderna i de nya albumen eftersom det är mycket lättare för andra att titta i dem och sen finns det en hel del andra fördelar, som tex. att det är enklare att få med bilderna i inlägg m.m.
Lady Hamilton
03-04-2007, 15:43
Ja du får gärna flytta kopior av mina bilder till nya album
Tycker det låter som en utmärkt ide' att låta kopior ligga kvar i de gamla albumen. Om du gör på det viset får du mer än gärna flytta mina också . Tack på förhand
CITAT (Ingemar @ 03-04-2007, 16:24)  Om du klickar på mitt namn i inlägget här så du fäller ner menyn så ser du hur det fungerar, både det gamla och det nya albumet finns på plats där automatiskt.
Om jag flyttar era bilder till de nya albumen kan jag låta kopior av bilderna ligga kvar i de gamla för att undvika de röda kryssen. Det lär ju bli betydligt roligare att ha bilderna i de nya albumen eftersom det är mycket lättare för andra att titta i dem och sen finns det en hel del andra fördelar, som tex. att det är enklare att få med bilderna i inlägg m.m. jaaatck de blir ju jättebra ju så slipper vi röda kryseen det tackar jag för ,,så gör du det åt mej blir jag glad
CITAT (Ingemar @ 03-04-2007, 15:43)  De gamla albumen kommer efterhand att försvinna --- Men då blir det väl röda kryss iaf? Det är kanske enklare att flytta över bilderna till nya album, försöka leta rätt på trådar där man lagt in bilder och lägga in igen?
Du får gärna hjälpa mig också, provade men kunde inte
Bara för att kolla att jag fattat rätt... Om man inte gör nåt nu utan bara låter allt vara, kommer då mina bilder finnas kvar i det gamla albumet eller kommer de tas bort? Alltså, för att de ska få finnas kvar måste de flyttas?
kerstin z5-6
03-04-2007, 20:36
Behöver inte ske nu -men jag har så infernaliskt med bilder så jag vore glad för flytthjälp jag med ...
malin72
03-04-2007, 21:31
ja jag vill nog också ha hjälp med att kopiera in i det nya albumet
CITAT (Ingemar @ 03-04-2007, 16:15)  Flyttar ni bilder som är länkade till i inlägg försvinner bilderna där. Men om ni vet vilka bilder som är länkade kan ju dom få ligga kvar, eller så får alla ligga kvar. Men de nya albumen har många fördelar så om ni vill kan ni ha bilderna i båda. Jag vill jättegärna ha kvar mina gamla album med alla sina bildtexter - men du får hemskt gärna flytta kopior av mina bilder till de nya albumen så att jag har alla bilderna i båda.  och tack på förhand.
Biggan_
03-04-2007, 21:54
Jesses vilket jobb du får nu Ingemar! Jag har också massor av bilder, jag vill gärna ha kvar mitt gamla album, men tar tacksamt emot hjälp med att få kopior i det nya albumet.
 Samma med mig
Men... ni som ber om att få ha kvar dom gamla albumen, får ni alltså ha kvar dom sen också?
Och visst blir det så att när man lägger in bilder från privata album så kan man inte följa bilden till albumet?
Ingemar
04-04-2007, 07:03
CITAT (Berith @ 03-04-2007, 18:13)  Men då blir det väl röda kryss iaf? Det är kanske enklare att flytta över bilderna till nya album, försöka leta rätt på trådar där man lagt in bilder och lägga in igen?  Albumen kommer att försvinna längre fram, men jag kan låta kopior av bilderna ligga kvar i alla fall så vi slipper de röda kryssen. CITAT (karjo @ 03-04-2007, 19:12)  Bara för att kolla att jag fattat rätt... Om man inte gör nåt nu utan bara låter allt vara, kommer då mina bilder finnas kvar i det gamla albumet eller kommer de tas bort? Alltså, för att de ska få finnas kvar måste de flyttas? De gamla albumen kommer att finnas kvar länge men jag tror nog att de flesta vill flytta till de nya. Men ni som har gamla album får ha dessa kvar, men vi kommer inte att låta några nya medlemmar lägga upp album i det gamla systemet. CITAT (Berith @ 04-04-2007, 07:44)  Och visst blir det så att när man lägger in bilder från privata album så kan man inte följa bilden till albumet?  Nu är jag inte med riktigt? Hur menar du?
CITAT (Ingemar @ 04-04-2007, 08:03)  Nu är jag inte med riktigt? Hur menar du? För ett tag sen kunde man ju gå bakvägen via bilderna för att komma till privata album, innan du fixade till det.  Hoppas att jag inte var den enda som gjorde så för då har jag ju satt dit mej själv!
Ingemar
04-04-2007, 09:56
CITAT (Berith @ 04-04-2007, 08:09)  För ett tag sen kunde man ju gå bakvägen via bilderna för att komma till privata album, innan du fixade till det.  Hoppas att jag inte var den enda som gjorde så för då har jag ju satt dit mej själv! Ok då förstår jag, men det ska inte gå i de nya albumen, de privata bilderna där ska ingen annan kunna komma åt.
 Bra! ...för det var egentligen en himla dum grej.
Ingemar
04-04-2007, 11:41
CITAT (Berith @ 04-04-2007, 12:25)   Bra! ...för det var egentligen en himla dum grej.  Det var ingen grej, det var en bugg
Bugg? Tack, men jag dansar inte bugg.
Jag vill åsså att mina bilder kopieras från gamla till nya. men sen fattar inte lilla dumma jag  hur man lägger till bilder i de nya albumen???  Ciczi
Så här gjorde jag:
Klicka på Album längst upp på denna sida
Klicka därefter på Medlemsalbum
Längst ner till höger finns en text Skapa Nytt Album
raderat...blev dubbelt
CITAT (Berith @ 04-04-2007, 12:50)  Bugg? Tack, men jag dansar inte bugg.  Berith, nu fick du mig att skratta högt framför datorn igen. Tack!
En annan fråga om man vill byta plats på bilder i ett album hur gör man då???
Anki på Öland
06-04-2007, 09:38
CITAT (Biggan_ @ 03-04-2007, 22:54)  Jesses vilket jobb du får nu Ingemar! Jag har också massor av bilder, jag vill gärna ha kvar mitt gamla album, men tar tacksamt emot hjälp med att få kopior i det nya albumet.  Samma här, vore tacksam för hjälp med det. Anki
Biggan_
06-04-2007, 09:56
Här är länken till hjälp med albumen hjälp med album, om ni scrollar ner till slutet så står det vad man skall göra om man vill ha hjälp med att flytta bilder.
Om man vill kommentera bilderna hur gör man då? HAr sett fina bilder som jag gärna vill kommentera men jag fattar inte hur?
mvh Ciczi
Lady Hamilton
07-04-2007, 19:28
Det är bara att skriva i rutan under
Alltså klicka på bilden så den blir större (om den är liten) sedan scrollar du ner å ser skrivrutan........
Fattar inte... nog lite korkad ikväll  klickar på bilden men där är ingen ruta... Ciczi
Lady Hamilton
07-04-2007, 20:04
Under bilden en bit ner på sidan........
Där är bara en meny för att välja vilken storlek av bilden som ska visas Ciczi
Lady Hamilton
07-04-2007, 20:16
Aha! Du men dina egna bilder.........tryck på ädra brevid bilden.........
Nej inte mina egna...
jag vill skriva en kommentar om dina söta apa Bobbo...
Ciczi
Lady Hamilton
07-04-2007, 20:51
Aha! Igen..........ja det verkar ju inte som att man kan kommentera bilderna i de "allmäna" albumen........Tyvärr  Kanske det är tänkt att vi endast skall ha de albumen som en typ av "fakat" bas........men då är ju Bobbo liiiitemalplacerad...........
Ingemar
08-04-2007, 06:34
CITAT (Lady Hamilton @ 07-04-2007, 21:51)  Aha! Igen..........ja det verkar ju inte som att man kan kommentera bilderna i de "allmäna" albumen........Tyvärr Kanske det är tänkt att vi endast skall ha de albumen som en typ av "fakat" bas........men då är ju Bobbo liiiitemalplacerad...........  Det går inte att kommentera bilderna i de gemensamma albumen än, men jag ska fixa det så fort som möjligt.
kerstin z5-6
08-04-2007, 17:28
Om mina bilder flyttas får du gärna ta bort de gamla albumen när du vill
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|