Full version: Albumen
Sidor: 1, 2
Tobb
Men hur göra jag för att flytta bilder mellan album i medlemsalbumen? confused.gif
titti49zon6
Ingemar, du får gärna lägga in mina bilder i det nya albumet thanks.gif
vill ha kvar dom gamla, får lära mig hur jag lägger in nya, men med lite träning ska det väl gå bra
Berith
Nån som vet när albumen tas bort? Kan ju vara bra att veta hur lång tid vi har på oss att flytta bilderna till dom nya albumen. tummenupp.gif
Ingemar
CITAT (Berith @ 12-04-2007, 08:21) *
Nån som vet när albumen tas bort? Kan ju vara bra att veta hur lång tid vi har på oss att flytta bilderna till dom nya albumen. tummenupp.gif

Det är gott om tid, jag tänker låta de gamla albumen ligga kvar minst året ut och jag tar inte bort någons gamla album om inte bilderna är flyttade eller kopierade till ett nytt album.

Jag kommer att flytta och kopiera över till de nya så fort jag får tid men det är rätt stressigt nu så det får vänta lite.
Berith
thanks.gif Bra, då vet jag.
Gossen Ruda
Var hittar man det egna gamla albumet?
Fenja
Under personlig information i din profil har du en kamerasymbol.
Mvh
Fenja
Betty
CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2007, 22:24) *
Var hittar man det egna gamla albumet?

Klicka på ditt användarnamn till vänster om ditt inlägg så kommer det fram en klickbar lista.
*Visa medlemsprofil
*Mina album (om du har gjort ett nytt)
*Mitt gamla album
*Lägg till som vän
*Skicka meddelande (PM-funktionen)
*Trådar jag startat
*Alla mina inlägg

Edit. hade glömt skriva upp punkten *Mitt gamla album
Gossen Ruda
CITAT (Betty @ 13-04-2007, 07:43) *
Klicka på ditt användarnamn till vänster om ditt inlägg så kommer det fram en klickbar lista.
*Visa medlemsprofil
*Mina album (om du har gjort ett nytt)
*Lägg till som vän
*Skicka meddelande (PM-funktionen)
*Trådar jag startat
*Alla mina inlägg

Aha, det var där dom gömde sig. Tack. Det finns inget under den egna profilen men det kanske beror på att jag inte har något nytt album. Får titta närmare på saken efter helgen.
Alba
Ingemar

Jag har tömt mitt gamla album. Nu kan du ta bort det när du vill.
Betty
CITAT (Alba @ 22-04-2007, 17:51) *
Ingemar

Jag har tömt mitt gamla album. Nu kan du ta bort det när du vill.

Samma här! tummenupp.gif
Kajsa
Oj det här låter som ett hästjobb med alla mina bilder. Hur gör man med alla namn under alla bilder det kunde inte föras över med bilderna ? Ska man skriva upp bild för bild på ett papper och sedan skriva in allt efteråt ?
Jag lär också behöva hjälp få över alla foto.
Vad är bättre med nya albummet ?
Betty
CITAT (Kajsa @ 23-04-2007, 17:36) *
Oj det här låter som ett hästjobb med alla mina bilder. Hur gör man med alla namn under alla bilder det kunde inte föras över med bilderna ? Ska man skriva upp bild för bild på ett papper och sedan skriva in allt efteråt ?
Jag lär också behöva hjälp få över alla foto.
Vad är bättre med nya albummet ?

Jag ser att du har ca 1000 bilder att flytta, "hästjobb" var ordet... sweatingbullets.gif
Jag har knappt hälften så många, tog några dar på mig och gjorde så här:
Kopierade bildtexten (Ctrl C)
Högerklickade på bilden o valde Spara som...
Valde en tillfällig mapp i Mina bilder
Döpte bilden (Ctrl V)
Sen laddade jag upp bilderna, 1 - 10 i taget, beroende på hur många bilder jag har/album - till de nya albumena jag har skapat
Sist fixade jag med bildtexterna, typ tog bort .jpg i bildtitlarna m.m.

En fördel med de nya albumena är att man får ett bra tillfälle att städa upp och rensa ut gamla bilder... rolleyes.gif
En nackdel är att man inte kan flytta omkring bilderna i albumena, t.ex. om man vill ha en bildserie med "före- och efter-bilder" av nåt slag - "efter-bilden" hamnar framför "före-bilden" om man inte tänker på det innan. wacko.gif
Saknar alltså möjligheten att själv få välja om senast laddade bild ska ligga främst eller längst bak i albumet.
Ingemar säger att det ska vara så för att underlätta för dem som vill titta på ens bilder, men jag har mina album minst lika mycket för min egen skull som för alla andras... så jag skulle vilja bestämma bildordningen själv... coolgleam.gif
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om de nya albumena ännu... tycker nästan att de gamla var mer smidiga att jobba med, men det är kanske bara en vanesak... g.gif
anna_rispan
Betty: skriv gärna i den här trtden om dina synpunkter. jag gillar inte heller att bidlerna hamnar så där "bakvänt.
Uppladdning av bilder-tråd
Kajsa
Tack för svar Betty, jag har skrivit av, men Odla får flytta över alla. Jag får ta maken till hjälp sedan, det är överkurs för mig.
Gruvar mig redan.
Yin o Yang
Nu har jag läst och läst i den här tråden och blir inte ett dugg klokare confused.gif confused.gif . Skulle göra ett nytt album igår med lite bilder från trädgården (vilket fungerade hur bra som heslt). Upptäckte då att mina gamla album inte finns crying.gif . Eller är de gömda på något finurligt ställe??? Kan någon ge mig ett enkelt svar - jag är så dålig på detta med data
Betty
Klicka på ditt namn ovanför din kattbild till vänster om ditt inlägg här ovanför. tummenupp.gif
Yin o Yang
blush.gif var det så enkelt? Nu är frågan, hur flyttar man dem innan de försvinner confused.gif Är det enklast att be Ingmar om hjälp - hinner karlstackarn?
Betty
De försvinner inte så snabbt, har för mig att Ingemar lovat att de får ligga kvar ett år eller så.
Annars är de inte så svåra att flytta, bara att klippa och klistra. Använd snabbkommandona Ctrl X (klipp ut) och Ctrl V (klistra in). Om du mailar Ingemar så hjälper han dig säkert med flytten, men det är många före i den kön... sweatingbullets.gif
Jag orkade inte vänta så jag flyttade alla mina bilder själv, det tog en stund men nu är det gjort. smile.gif
Yin o Yang
thanks.gif det får bli någon regning dag under sommaren, eller när gubben bygger om vårt duschutrymme whistling.gif . Vet att det tar tid, har just suttit och gått igenom allt i "hemmadatorn", försökt sortera i mappar, rensa bort dåliga bilder osv. Nu ska de bara bränas ner på skiva, så att de inte försvinner om det händer något med datorn naughty.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon