Sidor: 1, 2, 3, 4
ängsvädd
Hur donerar du då? Köper du skog eller träd?

Det är inte meningslöst att klicka - för varje klick betalar de sponsrande företagen pengar för att rädda skogen.
nelly.trott
CITAT (nelly.trott @ 31-01-2009, 23:20) *
Inte donerar jag genom att klicka med musknappen :S känns menningslöst
edit:
hade man räddat miljön på det viset så hade man inte behövt göra mera och miljön fixar sig genom ett antal klickar :::::::....... hmmmm

Men att röra på ars.. är lite mer komlicerat ! Om vi istället gör GÖR nåt på riktigt och bidrar med handling kanske kan vi rädda miljön :/ FÖRVIRRAD

okej det finns sponsorer :/ som sponsrar våra klickar bla bla .... håller med ovan stående att man skall röra på sitt tunga bak och göra nåt på riktigt !!! för visst smakar det gott när det e gratis oj det gör det !
Men en riktigt god gärning från oss var och en kan göra ännu mer skillnad =)

CITAT (MimmiH @ 31-01-2009, 23:23) *
Hur donerar du då? Köper du skog eller träd?

Det är inte meningslöst att klicka - för varje klick betalar de sponsrande företagen pengar för att rädda skogen.

Jag skrytter inte ! LOL du hann förre mig =) att skicka ditt inlägg =)
vilket som tro mig jag gör STOR SKILLNAD VARJE DAG
Red Top
Du svarade inte på MimmiH:s fråga Nelly.trott.

Vad gör du?
nelly.trott
CITAT (Red Top @ 31-01-2009, 23:35) *
Du svarade inte på MimmiH:s fråga Nelly.trott.

Vad gör du?

DU KAN NOG INTE LÄSA ???!!!!! jag skrev att jag kommer inte at skrytta !!! men tro mig jag gör skillnad varje dag !!! så det har jag visst gjort !
Whiskuchi
CITAT (nelly.trott @ 31-01-2009, 23:20) *
hade man räddat miljön på det viset så hade man inte behövt göra mera och miljön fixar sig genom ett antal klickar :::::::....... hmmmm

Otur när du tänker?
Aqvakul
"gratisklickar" ofta, men det verkar som det skulle behövas satsas vars 200 kronor av ett antal personer om gammelskogen ska hinna rädddas....
Monaxe
Nytt klick idag,

Igår gjordes 26674 klick!!!
Piccante
klickat biggrin.gif
Monaxe
klicketiklick!

Försökte att får igång en "klicktråd" på AoT, men fick ganska omgående en sur kommentar om "att bara klicka hjälper knappast".... confused.gif

Suck crying.gif har man inte missat hela grejen då? dunno.gif
Myosotis
ja det var en konstig kommentar
Boxer
Jag begriper inte att "klicket" skulle vara svårare att förstå än att Blondinbella och andra bloggare tjänar pengar på reklamen sina sidor. g.gif
ängsvädd
CITAT (Monaxe @ 06-02-2009, 18:22) *
klicketiklick!

Försökte att får igång en "klicktråd" på AoT, men fick ganska omgående en sur kommentar om "att bara klicka hjälper knappast".... confused.gif

Suck crying.gif har man inte missat hela grejen då? dunno.gif

Det kanske var jag som skrev det. Jag menade att om man vill rädda just Verle gammelskog så verkar det väldigt svårt att till den 19 mars få in ca 5 miljoner om alla bara klickar och inte köper nå´t. Men om de inte hinner få in pengarna till Verle så finns pengarna kvar till någon annan skog. Men jag tycker att det vore väldigt bra om Verle kan räddas.

Och jag förstår hur klicket funkar - att de sponsrande företagen betalar för varje klick. Hoppas ni förstår vad jag menar. Självklart är det mycket bättre att klicka än att inte klicka - men det bästa är att klicka och att köpa.
Nauti
Det finns en sida som heter godstart.se, där kan ni välja ettklickförskogen. Varje gång ni går in på en länk i favoriter, googlar eller klickar på någon länk eller reklam så går pengar till ettklickförskogen. Länk dit: www.godstart.se.
Monaxe
CITAT (MimmiH @ 06-02-2009, 22:41) *
Det kanske var jag som skrev det. Jag menade att om man vill rädda just Verle gammelskog så verkar det väldigt svårt att till den 19 mars få in ca 5 miljoner om alla bara klickar och inte köper nå´t. Men om de inte hinner få in pengarna till Verle så finns pengarna kvar till någon annan skog. Men jag tycker att det vore väldigt bra om Verle kan räddas.

Och jag förstår hur klicket funkar - att de sponsrande företagen betalar för varje klick. Hoppas ni förstår vad jag menar. Självklart är det mycket bättre att klicka än att inte klicka - men det bästa är att klicka och att köpa.

Nejdå , jag tror inte det var du som fällde den kommentaren, det var på Allt o Trädgårds forum som jag fick en lite grinig kommentar på mitt inlägg angående dagligt klickande.

Och visst har du rätt, det räcker inte att bara klicka, men det är bättre än att inte göra någonting, dessutom så drar det ju uppmärksamhet till själva problemet.

Har gjort dagens klick, och igår gjordes 13047 klick.
Boxer
CITAT (Nauti @ 06-02-2009, 22:52) *
Det finns en sida som heter godstart.se, där kan ni välja ettklickförskogen. Varje gång ni går in på en länk i favoriter, googlar eller klickar på någon länk eller reklam så går pengar till ettklickförskogen. Länk dit: www.godstart.se.

tummenupp.gif Nu har jag den som startsida. Har tipsat ett antal vänner om sidan.

Så här står det: Du har samlat in 8,76 kr shy.gif

Kul att följa räkneverket uppe till höger.
kasam
CITAT (Boxer @ 07-02-2009, 10:06) *
tummenupp.gif Nu har jag den som startsida. Har tipsat ett antal vänner om sidan.

Så här står det: Du har samlat in 8,76 kr shy.gif

Kul att följa räkneverket uppe till höger.

Jag kommer givetvis att göra som Boxer - för hon är min förebild!!!! giggle.gif

Boxer
CITAT (kasam @ 07-02-2009, 10:25) *
Jag kommer givetvis att göra som Boxer - för hon är min förebild!!!! giggle.gif

a0a.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif Jag kissar ner mig!

Tack för dagens längsta skratt. a0a.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif

Underbart! a0a.gif a0a.gif a0a.gif
Monaxe
Nu har även jag bytt startsida...
ängsvädd
Det har även jag gjort.

Och Nauti tipsade i naturforumet om hur man kan klicka flera gånger per dag från samma dator - i IE går man in på Verktyg - Internetalternativ och tar bort cookies. Det funkade biggrin.gif
Whiskuchi
Jag klämmer in det här också då - man kan klicka en gång per webläsare och dag, jag har Safari, FireFox och Opera och kan alltså klicka tre gånger per dag och dator utan att behöva bry mig om att rensa cookies.
Pia mitt i Skåne
Nu är det inte längre en som får dra hela lasset, en ny sponsor har gått med och när man klickar så räddar man nu dubbelt så mycket skog. I går klickades det över 26000 gånger =)))
Aqvakul
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 12-02-2009, 14:26) *
Nu är det inte längre en som får dra hela lasset, en ny sponsor har gått med och när man klickar så räddar man nu dubbelt så mycket skog. I går klickades det över 26000 gånger =)))

Utmärkt! tummenupp.gif
Whiskuchi
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 12-02-2009, 14:26) *

Var står det om nya sponsorn?
ängsvädd
När man har klickat så syns det hur mycket skog man räddat o vilka som är sponsorer. Igår stod det att jag räddat 5 dm2 skog, i dag bara 2,5 dm2 skog. Igår var det en till sponsor - men den är borta idag.
Pia mitt i Skåne
Ja, jag såg det också. =(((((
I går gjordes över 20000 klick. Behövs ju det dubbla idag för att rädda samma yta sos.gif
Aqvakul
*klick*
Whiskuchi
CITAT (MimmiH @ 14-02-2009, 11:39) *
När man har klickat så syns det hur mycket skog man räddat o vilka som är sponsorer. Igår stod det att jag räddat 5 dm2 skog, i dag bara 2,5 dm2 skog. Igår var det en till sponsor - men den är borta idag.

Det stod dubbla sponsorer när vi (företaget) köpt rutor också, vi var med som klicksponsor trots att vi inte sponsrade själva klicket utan "bara" köpt skog. Men stod det att man räddat 5 dm2 skog får man väl lita på det smile.gif
Red Top
Jag tänkte just köpa lite träd, men när jag kom in på sidan står det så här:

"Info: Your browser does not accept cookies. If you want to put products into your cart and purchase them you need to enable cookies."

Betyder det att jag måste tillåta cookies för att kunna köpa träd?? Det vill jag inte, så jag får väl fortsätta att bara klicka dagligen confused.gif
Aqvakul
CITAT (Red Top @ 14-02-2009, 20:45) *

"Info: Your browser does not accept cookies. If you want to put products into your cart and purchase them you need to enable cookies."

Betyder det att jag måste tillåta cookies för att kunna köpa träd?? Det vill jag inte, så jag får väl fortsätta att bara klicka dagligen confused.gif

Varför ställa såna krav?.... Är man inte mer intresserad av att få bidrag? confused.gif
Red Top
Ja, det kan man verkligen undra!
Och jag som drabbades av sån lust att bidra sad.gif
Whiskuchi
Varför vägrar du acceptera cookies?
Red Top
Jag tycker det är störande smile.gif
Och jag har ingen lust att ändra inställningarna i min dator. Är det de sponsrande företagen som kräver att det ska vara så?
ängsvädd
CITAT (Red Top @ 14-02-2009, 20:45) *

Om du inte skickar några cookies - betyder det att du kan klicka hur många gånger som helst per dag?
Red Top
CITAT (MimmiH @ 14-02-2009, 23:29) *
Om du inte skickar några cookies - betyder det att du kan klicka hur många gånger som helst per dag?

Jag har inte testat! Varför skulle jag göra det? Det är väl inte meningen att man ska klicka mer än en gång?

Men nu handlade det ju inte om det; utan om att jag måste tillåta att jag får cookies, bara för att köpa träd. smile.gif
Monaxe
Oavsett hur diskussionen går, jag har gjort mitt klick för idag, och igår gjordes 29775 klick! Det är bara att fortsätta...

Aqvakul
*klickat*
Red Top
Yipee! yahoo.gif Jag lurade systemet; så nu har jag köpt lite träd. Och klickat yes.gif
ängsvädd
Nu är det två sponsorer igen - men jag hoppas självklart på fler smile.gif

Ja, det är ju ca 5 miljoner kvar som ska hinna samlas in till deadline den 19 mars. Om man går in på verktyg, internetalternativ, ta bort, ta bort allt så kan man klicka flera gånger per dag. Det är ju jättebra eftersom man då köper upp mer av skogen biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (MimmiH @ 15-02-2009, 10:02) *
Nu är det två sponsorer igen - men jag hoppas självklart på fler smile.gif

Ja, det är ju ca 5 miljoner kvar som ska hinna samlas in till deadline den 19 mars. Om man går in på verktyg, internetalternativ, ta bort, ta bort allt så kan man klicka flera gånger per dag. Det är ju jättebra eftersom man då köper upp mer av skogen biggrin.gif

fast om det sätts i system så tröttnar kanske sponsorerna...
godanro

Har gjort mitt första "klick" för skogen idag. tummenupp.gif
ängsvädd
CITAT (Aqvakul @ 15-02-2009, 10:56) *
fast om det sätts i system så tröttnar kanske sponsorerna...

Du har rätt - jag ställde frågan till Ett klick för skogen o fick följande svar:

CITAT
Hej Maria!

Det är ingen mening med att klicka flera gånger om dagen. Det är stor risk att sponsorerna tröttnar och vi kan också se i statistiken att det är samma IP-nummer flera gånger.

Det är bättre att få fler att klicka än att missbruka systemet.

Sen är det också så att vi har svårt att få sponsorer och märker de att systemet missbrukas, så kommer vi att få ännu svårare att hitta sponsorer.

Det hjälper Verle oerhört mkt mer om man köper en björk, än att lura våra sponsorer!

Du får gärna lägga in det jag skrivit och även länken nedan. Det är från Naturmorgon igår, det är jag som medverkar.

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?t...te=&IsBlock
Pia mitt i Skåne
Igår gjordes 31875 klick och fortfarande 2 sponsorer blomma.gif Hoppas att det är från MÅÅÅÅÅNGA olika IP-adresser yes.gif
Aqvakul
*klick*
Bettis
*klick* yes.gif
Whiskuchi
CITAT (MimmiH @ 15-02-2009, 19:05) *
Du har rätt - jag ställde frågan till Ett klick för skogen o fick följande svar:
/.../Det är ingen mening med att klicka flera gånger om dagen. Det är stor risk att sponsorerna tröttnar och vi kan också se i statistiken att det är samma IP-nummer flera gånger.

Det är bättre att få fler att klicka än att missbruka systemet./.../

Då vill de alltså inte att flera från t.ex. samma företag ska klicka heller - det ger ju också fler träffar på samma IP och sponsorerna drar öronen åt sig? Eller tänka sig om flera elever på samma skola (med samma nätverk och samma IP) skulle få för sig att klicka samma dag? Hemska tanke!
ängsvädd
Men är det inte så att varje dator har ett eget ip-nummer?

Men i o för sig så på skolor exvis där fler personer använder samma dator så borde det ju vara OK?
*Ulrica*
Pressmeddelande från Ale kommun
Red Top
bravo.gif bravo.gif bravo.gif
Boxer
Jaaaaa! *hoppar jämfota av lycka*

Att det ska bli ett naturreservat, tycker jag är givet.

Hoppas att det går vägen.

Håll tummarna!

godanro

KLICK tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon