Sidor: 1, 2, 3, 4
Aqvakul
Klickar du själv varje dag, LB? naughty.gif
Myosotis
CITAT (Lilla Birka @ 11-10-2008, 21:35) *
Nu tänker jag vara lite stygg! Det skulle du veta om du hade klickat! De har hittat en massa nya sponsorer och varje klick ger 5,75kvm skog att rädda, så nu kan det bli lite fart på det hela om många går in dagligen och klickar! ( Förlåt mig, jag vet att du haft fullt upp ändå på sistone och verkligen gjort ett fantastiskt och osjälviskt jobb!)

angry.gif Vadå?! Jag klickar varje dag! Hur ska man veta det? Det kanske står nånstans om man läser hela deras hemsida vilket jag INTE gör, särskilt inte varje dag, men jag klickar bara och har inte sett någon information om det. Så ja, det var styggt av dig att säga så. -cry-.gif
Lilla Birka
CITAT (Aqvakul @ 11-10-2008, 22:45) *
Klickar du själv varje dag, LB? naughty.gif

Ja, faktiskt! Eftersom jag har lagt in sidan som favorit går jag in och klickar det första jag gör när jag kopplat upp mig mot nätet.

CITAT (Myosotis @ 11-10-2008, 23:19) *
angry.gif Vadå?! Jag klickar varje dag! Hur ska man veta det? Det kanske står nånstans om man läser hela deras hemsida vilket jag INTE gör, särskilt inte varje dag, men jag klickar bara och har inte sett någon information om det. Så ja, det var styggt av dig att säga så. -cry-.gif

Jag bad ju om förlåtelse smiley_small_hug.gif men när man har klickat så kommer det upp en sida med "tack för att du har klickat". Där står också hur många som klickade dagen före och där står hur stor bit skog man har räddat genom "klicket", samt alla sponsorernas namn. smile.gif
Nostalgia
KLICKAT yes.gif
Myosotis
CITAT (Lilla Birka @ 12-10-2008, 21:01) *
...samt alla sponsorernas namn.

Visst, det har jag sett. Men problemet var väl inte att det fanns noll sponsorer just nu utan att kontrakten var på väg att ta slut och man ännu inte hittat nya sponsorer. Ser man hur länge till de ska sponsra eller vilka som är nya? confused.gif
Lilla Birka
Nej, man ser inte hur länge de tänker sponsra, men allihop är nya sedan den gången då de var rädda att behöva lägga ner. Då hade de bara en enda sponsor:Gudrun Sjödén, och den firman orkade väl inte ensam dra hela lasset längre. Nu är det i alla fall tio (tror jag) företag som hjälps åt och därför blir det lite större bit man räddar varje gång man klickar.
Monaxe
Klickat och lyfter upp tråden lite igen...
HelenJ
CITAT (Lilla Birka @ 31-08-2008, 16:15) *
Hur många har lagt in adressen till "ett klick för skogen" som favorit? Jättelätt att det första man gör när man slår på datorn, klicka en gång!

Det har jag gjort, så det blir klickat nästan varje dag (annars hade jag nog glömt det blush.gif )
Monaxe
Har lagt en genväg till adressen nu, så nu ska det väl inte glömmas hoppas jag....

Var inne och kikade lite i deras webb shop, En del julkort och annat smått fanns, ex musmatta av återanvända bildäck för 200:- , julklapp kanske?
Biggan_
Ett litet tips! Högerklicka i det gröna fältet (alltså de gröna fälten vid sidorna ), klicka på skapa genväg och det hamnar på skrivbordet! Om du inte har för mycket tjafs där så ser du det var gång du har skrivbordet öppet. Till slut blir det en vana att man klickar på genvägen varje dag när man sätter sig vid datorn.
ängsvädd
Senast någon gång i mars måste Verles gammelskog 5 mil NO om Göteborg vara uppköpt, annars huggs den ner - det börjar bli bråttom nu om skogen ska hinna räddas.

Man kan även köpa träd, skog, jättefina julkort mm - samt klicka gratis.

http://ettklickforskogen.se/index.php?opti...1&Itemid=62
malin72
klickat tummenupp.gif
ängsvädd
Jag är lite orolig att Verles gammelskog inte ska hinna köpas upp innan deadline om man bara klickar. Det kanske behövs att människor shoppar i deras shop också eller köper träd eller del av skogen.

Här finns en karta över hur mycket av skogen som hittills är räddad:
http://ettklickforskogen.se/index.php?opti...t&Itemid=54

Jag har köpt fina julkort, musmatta och pennor.
Lilla Birka
Alla som har kontakt med något företag skulle också kunna puffa för sponsring. Idag är ju miljötänkande nästan på modet, så det borde gå att fixa en och annan sponsor till? Jag tänker höra med lokaltidningen bl.a
Bettis
Klickat tummenupp.gif

ängsvädd
CITAT (Lilla Birka @ 09-11-2008, 17:14) *
Alla som har kontakt med något företag skulle också kunna puffa för sponsring. Idag är ju miljötänkande nästan på modet, så det borde gå att fixa en och annan sponsor till? Jag tänker höra med lokaltidningen bl.a

Vilken bra idé smile.gif
Betty
CITAT (Biggan_ @ 26-10-2008, 11:46) *
Ett litet tips! Högerklicka i det gröna fältet (alltså de gröna fälten vid sidorna ), klicka på skapa genväg och det hamnar på skrivbordet! Om du inte har för mycket tjafs där så ser du det var gång du har skrivbordet öppet. Till slut blir det en vana att man klickar på genvägen varje dag när man sätter sig vid datorn.

Vilken himla bra idé! tummenupp.gif Nu har jag en genväg till Ett-klick-för-skogen på mitt skrivbord, så nu glömmer jag aldrig att klicka! bravo.gif
DragonLady
Puffar upp denna tråden, det kostar ju som sagt inget att klicka..
Hoppas de får in tillräckligt med pengar för att bevara skogen.
ängsvädd
Precis, det är ju gratis att klicka smile.gif Jag klickar varje morgon smile.gif
Lars-Olof Arvids
Idag har jag klickat fem gånger, på olika datorer! smile.gif

Olle
Boxer
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 21-11-2008, 15:36) *
Idag har jag klickat fem gånger, på olika datorer! smile.gif

Olle

blomma.gif bravo!
Whiskuchi
CITAT (Lilla Birka @ 09-11-2008, 17:14) *

Min man är egenföretagare, ska prata med honom smile.gif
Boxer
*Klick*
Monaxe
*klick* här oxå
Boxer
*klick* tongue.gif
Boxer
Nu börjar det närma sig två millioner!!! tummenupp.gif *klick*
Aqvakul
CITAT (Boxer @ 17-12-2008, 11:32) *
Nu börjar det närma sig två millioner!!! tummenupp.gif *klick*

Härligt! tummenupp.gif
Lilla Birka
Men hur ska de få ihop 5,5 miljoner till innan tiden runnit ut? Man kan ju för all del köpa julkort och ge bort en gran i "present" (200:-), men hur långt förslår det?Och nu har 7 sponsorer vikit sig och det finns bara en kvar.......................... -cry-.gif
ängsvädd
Hoppas det kommer fler sponsorer snart! Det vore ju för sorgligt om skogen huggs ner.
ängsvädd
Nu har det kommit en till sponsor - klimatsmart.se smile.gif
Bettis
*KLICK* tongue.gif
Aqvakul
Yapp! yes.gif
Boxer
*klick* över två mille! bravo.gif
Boxer
CITAT
Igår gjordes 13644 klick

Visst är det bra! tummenupp.gif

Det brukar vara ca. 7000-8000 klick om dagen annars.
ängsvädd
Ja jättebra - jag såg också det yahoo.gif Å jag hoppas verkligen att de hinner få in tillräckligt mycket pengar för att köpa upp skogen. Undrar om de kan ta lån på det som ev. fattas?
ängsvädd
Ett klick för skogen söker sponsorer - ni som har företag eller känner någon företagare - kan det vara något?

http://www.ettklickforskogen.se/blisponsor
Lilla Birka
Jag vet att inte alla har råd, men de som har pengar över kan köpa en björk och två tallar för 450:- och om alla som klickade igår gör det så kommer det in tillräckligt för att rädda Verle-skogen!
Bettis
* KLICK* naughty.gif
Myosotis
undrar vad det är som händer, ett tag har det nu varit 13000 klick varje dag, men nu är det tillbaka på 7000
ängsvädd
Vad konstigt - hoppas det vänder. Kan det vara färre klick för att det var söndag?
Boxer
*klick* smile.gif

*klick* shy.gif Äsch! jag bara skojar. Får ju bara klicka en gång om dagen. giggle.gif whistling.gif
Boxer
Igår gjordes 12363 klick. tummenupp.gif
Krolliljan
Japp tummenupp.gif
Aqvakul
Yes!
Nauti
Jag klickar dagligen på ettklickförskogen och även denna sidan: www.klimatbalans.se. Där man klickar för att neutralisera koldioxid genom trädplantering.
Boxer
CITAT (Nauti @ 21-01-2009, 12:50) *
Jag klickar dagligen på ettklickförskogen och även denna sidan: www.klimatbalans.se. Där man klickar för att neutralisera koldioxid genom trädplantering.

Båda finns nu i min bokmärkesrad.

*klick* och *klick* smile.gif
Nauti
Kattmat igen
Monaxe
29661 klick i går!
nytt klick i dag...
ängsvädd
Helt otroligt - det måste vara rekord - mer än dubbelt så många som det mesta jag sett. Kul biggrin.gif
nelly.trott
Inte donerar jag genom att klicka med musknappen :S känns menningslöst
edit:
hade man räddat miljön på det viset så hade man inte behövt göra mera och miljön fixar sig genom ett antal klickar :::::::....... hmmmm

Men att röra på ars.. är lite mer komlicerat ! Om vi istället gör GÖR nåt på riktigt och bidrar med handling kanske kan vi rädda miljön :/ FÖRVIRRAD
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon