Full version: Marockansk Mynta
Sidor: 1, 2
trilsk
Eva i Höga lovade mig en stickling, om det blev någon fart på hennes mynta. Har marockanen klarat vintern, Eva?
skogstroll
jag har en, ska se om den vill komma upp nån gång så får jag återkomma! fast den kanske dödde i vinter sad.gif
Zanpat
Hej även jag har precis börjat intressera mig om myntor och speciellt intresserad är jag utav Marockansk mynta. Jag använder nu en mynta som jag har fått men den har inte den smaken som jag kommer ihåg ifrån mina resor i Nordafrika och sedan har jag även läst att det passar jättebra ihop med Mojitos vilket är min favoritdrink.

Vet någon vart man kan få tag i denna sällsynta mynta har letat hemma (Borås) men inte hittat något, ska ner till Göteborg i helgen någon som vet vart det kan finnas. Ställer även frågan ifall det finns någon vänlig själ som har en lite mynta att undvara? Självklart står jag för portot.

Med förväntningar
//Patrick
marya
Pepparmynta har jag att dela med mig av, om någon är intresserad.
Bassam
Hej

Kryddor får blask smak om de fick mycket vatten och näring.

H:Bassam

Zanpat
Var inne på Plantagen i Kungsbacka och de hade inget vidare utbud då det gäller kryddväxter, och inte en enda mynta sad.gif
Smarterchild
CITAT (Zanpat @ 19-07-2010, 09:26) *
Var inne på Plantagen i Kungsbacka och de hade inget vidare utbud då det gäller kryddväxter, och inte en enda mynta sad.gif

Testa hornbach nästa gång istället, de har mer kryddor än plantagen. Det är i allmänhet lite blekt utbud under denna tiden, det mesta är slutsålt.
sorenholm
Hittar till min glädje denna tråd, som dock är lite gammal. Men även jag är på spaning efter marockansk mynta, så har någon en stickling betalar jag mer än gärna ...
AlexII
Plantagen har det i kryddsortimentet i år, hör med dom om det fortfarande går att beställa hem det.
Cessie
Marockansk mynta har överlevt de bistra vintrarna i Norrbotten...Peppar peppar .De har t.om spritt sig rejält .Införskaffade en Ingefärsmynta i våras den är lika fin som marockanen -återstår att se hur den trivs i vårt vinterklimat../Ha det som allra bäst .:-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon