Sidor: 1, 2, 3, 4
Magdis
Javisst är det en svår fråga. Gäller å ha lite fingertoppskänsla där o det har ju inte alla. Själv skulle jag nog kunna avgöra skillnaden mellan om grannen sprang naken för att visa upp sig eller om det var oskyldigt, men det kan ju som sagt inte alla. Det borde ju hur som helst ligga i de flestas intresse att det inte ska synas utåt om man springer naken hemma. Själv skulle jag inte känna mig bekväm om det vore insyn.
Chamomille
CITAT (Rossi @ 22-08-2007, 12:23) *
Håller med! Dessutom - om nakenhet och sexuella aktiviteter ska finnas öppet överallt bara för att "kärlek är vackert" så kommer vi till slut inte att tända sexuellt längre. Det är ju det hemliga som är lite eggande. Tycker i alla fall jag! Och jag är inte speciellt pryd av mig men var sak på sin plats, tack.

yes.gif
Bettson
CITAT (AnitaO @ 22-08-2007, 13:15) *
Ja, det är nog det stora problemet faktiskt. Och var ska man dra gränsen.
Det finns folk som tar illa upp för småsaker också, och då måste man ta hänsyn till det också.
I slutändan får man inte göra nånting av rädsla för att någon tar illa upp.
Det finns faktiskt dom som tar illa upp när någon solar toppless. Då får vi förbjuda det också.

Det är svårt det där ... nåt patentsvar tror jag inte finns.

Det är inte förbjudet att springa naken i hemmet. Kommer inte att bli heller hoppas jag för då har vi problem.
Men var sak bör ha sin plats i alla fall .Att man vet vad man har att förvänta sig tror jag.

Om jag besöker ett nudistbad så vet jag att människor är nakna och att jag själv förväntas vara det. Besöker jag ett vanligt bad så förväntar jag mig att människor är lättklädda eller topless för man gör det man gör på en badstrand, man badar och solar.

Träffar jag på en naken människa i ett helt annat samanhang där jag inte förväntar mig det, så kanske ramarna faller för man vet inte vad den andra förväntar sig eller förväntar sig av mig. Är hembjudden till någon och hoppsan jag kanske har hamnat mitt i ett swingerparty utan att vara medveten om det sos.gif.

Det är ungefär som att vi äter i köket och skiter i badrummet. Skulle man göra tvärtom så skulle folk nog bli lite chockade eller i alla fall rätt frågande.

Fast det kanske beror på att jag har ett behov av trygghet kanske. a0a.gif
Blomstertanten
Jag kan överhuvudtaget inte riktigt förstå att somliga direkt kopplar ihop nakenhet med sexualitet i alla möjliga former !!! sleep.gif
Om jag går naken från mitt badrum genom hallen till garderoben utan att ha fördraget, vad i alla världen har det med sex att göra ??? unsure.gif
Och om nån blir våldtagen är det alltså mitt fel , för risken finns ju att våldtäcktsmannen såg mej gå naken o att det då triggade igång nåt ?
Som en del av er resonerar så borde man alltså se till att täcka varenda liten gnutta av kroppen(annars kan man trigga igång en våldtäcktsman), inte kunna gå ut med hunden utan att den är helt täckt (kan ju trigga igång nån att ha tidelag ), om barnen ska bada ute ha heltäckande badkläder (kan ju trigga igång en pedofil), mm.
Jag kan hålla på länge med olika uppräkningar, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.
Ni ser väl själva hur orimligt det resonemanget är !!!
Rossi
CITAT (Blomstertanten @ 22-08-2007, 13:39) *
Jag kan överhuvudtaget inte riktigt förstå att somliga direkt kopplar ihop nakenhet med sexualitet i alla möjliga former !!! sleep.gif
Som en del av er resonerar så borde man alltså se till att täcka varenda liten gnutta av kroppen(annars kan man trigga igång en våldtäcktsman), inte kunna gå ut med hunden utan att den är helt täckt (kan ju trigga igång nån att ha tidelag ),

Ja, om det är en nakenhund vet man aldrig vad som kan hända! rolleyes.gif

(Sorry, kunde inte låta bli! Ditt inlägg triggade igång min humor!)
Blomstertanten
CITAT (Rossi @ 22-08-2007, 13:43) *
Ja, om det är en nakenhund vet man aldrig vad som kan hända! rolleyes.gif

(Sorry, kunde inte låta bli! Ditt inlägg triggade igång min humor!)

Oj, då ! Det tänkte jag ju inte på blush.gif
Det va inte alls meningen , förlåt !
laugh.gif biggrin.gif
Bettson
CITAT (Magdis @ 22-08-2007, 13:24) *
Javisst är det en svår fråga. Gäller å ha lite fingertoppskänsla där o det har ju inte alla. Själv skulle jag nog kunna avgöra skillnaden mellan om grannen sprang naken för att visa upp sig eller om det var oskyldigt, men det kan ju som sagt inte alla. Det borde ju hur som helst ligga i de flestas intresse att det inte ska synas utåt om man springer naken hemma. Själv skulle jag inte känna mig bekväm om det vore insyn.

Jag tror nog att jag också skulle kunna det. Men i yngre dagar har jag faktiskt råkat ut för den här situationen. Gubben ville faktiskt visa upp sig. Och han ville ha kontakt. Jag var tjugo och han var nästa femtio.

Nu gick han inte till våldsamheter men det var obehagligt ändå, speciellt eftersom jag bodde ensam. Jag är uppvuxen med fyra bröder och har därför en bra högerswing. Men jag kan lova att jag hade en gummibatong som jag alltid bar med mig när jag gick från bilen till huset uppstoppad i kappärmen. Jag lyckades oftast skrämma bort honom verbalt.

Numera har jag inte som sagt en granne som blottar sig, men som ligger och bevakar oss något otroligt. Jag känner att jag ofta har gardinerna fördragna även om vi är påklädda, bara för att få vara ifred.

Jag har nog ganska gott självförtroende och tror mig kunna skydda mig själv. Men andra som råkat ut för något sådant här kan ha svårare att tolka situationen.

För mig har den situationen med gubben inneburit att jag är väldigt försiktig med nya människor och alltid analyserar situationen på avstånd innan jag närmar mig människor. Ingen tror det, för jag verkar alltid orädd och lättkontaktad men radarn finns alltid där.

Ändå så fanns det bara en dusch på vissa arbetsplatser när jag var ung. Jag var enda tjejen och duschade ihop med arbetskamraterna. Det var inget konstigt alls, vi var just arbetkamrater. Tillsammans med dom kände jag mig trygg. Det var karlar alltifrån åldrarna 20-60 år. Så jag är inte så pryd som det verkar.

Men omgivningen hade problem med detta, herrejösses vilka historier det gick på bygden.
Bettson
CITAT (Blomstertanten @ 22-08-2007, 13:39) *
Om jag går naken från mitt badrum genom hallen till garderoben utan att ha fördraget, vad i alla världen har det med sex att göra ??? unsure.gif
Och om nån blir våldtagen är det alltså mitt fel , för risken finns ju att våldtäcktsmannen såg mej gå naken o att det då triggade igång nåt ?
Som en del av er resonerar så borde man alltså se till att täcka varenda liten gnutta av kroppen(annars kan man trigga igång en våldtäcktsman), inte kunna gå ut med hunden utan att den är helt täckt (kan ju trigga igång nån att ha tidelag ), om barnen ska bada ute ha heltäckande badkläder (kan ju trigga igång en pedofil), mm.
Jag kan hålla på länge med olika uppräkningar, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.
Ni ser väl själva hur orimligt det resonemanget är !!!

OK en del är väl jag, du får skriva det rent ut. Men det jag egentligen försöker säga är att en del människor kan dra gränsen andra kan det inte. För en del är detta sammanblandat. Du och jag känna skillnaden.

Men om du någon gång råkat ut för en människa som beter sig sjukt och inte kan särskilja begreppen så skulle du ha en annan åsikt. Det kan vara rätt skrämmande att var utsatt för någon sådan.

Därför hävdar jg fortfarande att man inte skall påtvinga andra människor sin sexakt.
Och att man heller inte bör påtvinga andra människor sin nakenhet eller deras nekenhet påtvingas mig på platser där man inte är beredd på det.

Och jag har inte sagt att barnen ska bada i heltäckande kläder. Jag gav Magdis förklaringen att det som de flesta av oss uppfattar som gulligt och oskyldigt uppfattas som sexuellt av andra. Dvs det som uppfattas som naturllig nakenhet av dig kan uppfattas som sexuell handling av andra.

Jag menar inte alls att man skall täcka hela kroppen. Sånt får talibanerna hållla på med.

Jag ligger inte som min granne, med kikare och glor på omgivningen. Men det skulle vara skönt att kunna titta ut genom fönstren i mitt eget hem och titta på trädgården och omgivningarna utan att behöva se nakna grannar ( obs jag talar om helnakna inte i badkläder solbadande grannar) genom fönstren.

Likaså skulle jag uppskatta att kunna ha gardinerna fråndragna i mitt eget hem utan en gubbe som sitter och spionerar på allt vi gör även om vi är påklädda. Inte farao skulle jag gå naken hemma framför öppna fönster. Dels för att jag inte tycker att man skall göra så, dels för att man inte vet om folk filmar idag och lägger ut filmen på internet någonstans.

Sedan får du tycka att jag resonerar hur sjukt och oromligt som helst.

Men det där med tidelag det var din tanke..... den för du stå för själv.
herkules
CITAT (Bettson @ 22-08-2007, 12:59) *
Tycker inte det är så trevligt när man hittar två personer som man vet har fasta förhållanden med barn, ligga och kn***a på motorhuven på min bil klockan halv tre på natten. Som tur var gjorde de det på den gamla volvon med tjock plåt så det blev inte buckor. Men de lämnade efter sig använda kondomer på gräsmattan som jag var tvungen att ta reda på så att inte hunden åt upp dom och fick magproblem.

Vill dom bedra sina äkta partner som satt hemma på kvällen och var barnvakt så kunde de väl gjort det privat och inte i min trädgård och inte på min bil.

Jag tycker förutom att det är osmakligt att komma på dom, att det är obehagligt när man möter deras äkta hälfter som är helt ovetande om deras nattliga aktiviteter på hemväg från krogen.

Som sagt ville jag se porrfilm så hade jag gjort det.

Att som du säger hångla offentligt och påtvinga andra sin sexakt är i min mening ohyfsat. Speciellt när man gör det så att andra ser det i sina hem eller i andras trädgårdar.

hm - det var med glimten i ögat jag skrev det jag skrev.
även om jag personligen kan tycka det är gulligt med hångel...i vems trädgård det än må vara...

CITAT (Bettson @ 22-08-2007, 13:21) *
Nä och inte vet man om man om de är farliga eller hur farliga dom är heller. Kan vara allt från en vanlig fluktare till väldtäksman och mördare. Man vet aldrig.

fast då får man ju ränna runt och vara rädd dygnet runt, det funkar ju inte.

jag tror jorden skulle bli en trevligare plats att vistas på om fler gick omkring lite nakna tummenupp.gif

//stina - nudist?
Betty
CITAT (herkules @ 22-08-2007, 15:48) *
Jag tror jorden skulle bli en trevligare plats att vistas på om fler gick omkring lite nakna tummenupp.gif
//stina - nudist?

Tror jag med! Svårt att föra krig utan kläder t.ex. tummenupp.gif
Rapchic
CITAT (Betty @ 22-08-2007, 16:12) *
Tror jag med! Svårt att föra krig utan kläder t.ex. tummenupp.gif

det har funnits folkslag som krigat helt nakna... inge konstigt alls
(för att visa att dom är så bra att dom inte behöver skydd)

själv så kollar jag åt ett annat håll om jag ser nån naken el dyl, både på tv och i verkliga livet
Ralf
Själv sprang jag omkring i bara kallingar hemma. Skulle iväg på något möte i jobbet o letar efter rena kläder. Då när det är som mest bråttom ringer det på dörren! Jag sliter upp den o där står då en kvinna med tidningen Vakttornet i famen och dessutom sina två barn!
-oj vi kommer visst olämpligt?
-ja de gör ni svarade jag.....
Chamomille
CITAT (Ralf @ 22-08-2007, 16:51) *
Själv sprang jag omkring i bara kallingar hemma. Ska iväg på något möte i jobbet o letar efter rena kläder. Då när det är som mest bråttom ringer det på dörren! Jag sliter upp den o där står då en kvinna med tidningen Vakttornet i famen och dessutom sina två barn!

giggle.gif

Själv var vi i princip helnakna när en polare öppnade dörren och klev in rakt upp och ner. Han fick skylla sig själv. Man kan ju knacka och vänta på svar...
Sailor Pluto
Oj, vilken vändning diskussionen tog medans jag var utloggad smile.gif . Intressant läsning!
Tosan
CITAT (Ralf @ 22-08-2007, 16:51) *
Själv sprang jag omkring i bara kallingar hemma. Skulle iväg på något möte i jobbet o letar efter rena kläder. Då när det är som mest bråttom ringer det på dörren! Jag sliter upp den o där står då en kvinna med tidningen Vakttornet i famen och dessutom sina två barn!

rotfl.gif Lysande!
Första ggn jag träffade gubbens kusin stod jag i badrummet och färgade håret. Hade BH och trosor, en handduk över axlarna och en hårtest i handen när det knackade på dörrn. Slängde upp dörrn halvirriterad på folk som springer här ofta och inte har vett att öppna dörrn å kliva in giggle.gif å så står det en vilt främmande karl utanför... Iaf kom han tillbaks senare när gubben vaknat och drack kaffe så jag fick förklara att jag inte alltid såg ut sådär
Bettson
Sotarn kom ej aviserad. Han hade aviserat hyresvärden som inte talat med oss.

En gång mötte jag honom i morgonrock och jag blev skitförbannad. Sa till honom att jag inte ville träffa främmande karlar helt apropå jag inte kände i morgonrock och att jag i fortsättningen ville ha en avisering så att jag kunde möta honom påklädd, vilket ja inte är alltid halvåtta på morgonen.

Inte vet jag om jag skrämde karlstackaren eller nåt men han sa att han förstod min synpunkt och att han var tacksam för den. För så många inviter han fick av damer som inte var påklädda ( och tydligen såg till att inte vara det heller) så tyckte han att det var lite tröttsamt.

Efter detta så kommer alltid avisering och sotarn är en trevlig gentleman ska jag säga.
Bettson
CITAT (herkules @ 22-08-2007, 15:48) *
hm - det var med glimten i ögat jag skrev det jag skrev.
även om jag personligen kan tycka det är gulligt med hångel...i vems trädgård det än må vara...
fast då får man ju ränna runt och vara rädd dygnet runt, det funkar ju inte.

jag tror jorden skulle bli en trevligare plats att vistas på om fler gick omkring lite nakna tummenupp.gif

//stina - nudist?

Fast 99,999% av de karlar man träffar är ju inte nakna. Det är den där andra 0,001% som springer och blottar sig som jag tycker är otäck.

VI har en karl på vår ort som har psykiska problem. Han kan bli våldsam om man tittar på honom. Han går från våren till sena hösten i ett par minimala badbyxor som med knapphet däljer det de ska när han handlar för om han inget har på sig då så kommer han inte in i affäeren.

Likaså behåller han badbyxorna på inne i samhället. Men om du möter honom i skogen så går karlen helnäck iförd endast ett par gympadojor. Han flåsar och följer efter dig. Men han har vad vi vet inte gått längre än så.

De gånger jag träffat honom i skogen har jag gudskelov suttit till häst. Har vänninor som inte går i vissa skogsområden där han brukar promenera utan att ha hunden med sig.

Ja, jag är rädd för honom.
Berith
Om kvinnan är det täcka könet så är såklart mannen det otäcka!

Neej, jag säger som jag sa förut - en naken karl är inte sexig.

Se bara på han den där killen som var med här förut, han som skrev dikter bl.a. och drog till sej en massa oooh och åååh. Han hette som en grekisk ö, ni som var med kan nog lista ut vem jag menar.... Sök på hans namn på nätet ska ni få se på andra ballar! blush.gif
Cacki
(Citerar Berith, men vet inte vad jag gjorde för fel men det ville sej inte)

rotfl.gif rotfl.gif Den var ny för mej! Jag är dock inte beredd att hålla med. Gäller i alla fall inte min man.
Tesa
[quote name='Berith' date='23-08-2007, 07:06' post='653779']

..ja men inget av dom får iallafall vara det "otäckta" könet... rolleyes.gif
Tobb
Orkade inte läsa allt shy.gif

Så länge det inte är någon hemma som tar illa upp så får man vara naken tycket jag...
Jag brukar springa lite naken efter när jag har duschat. och ibland utomhus också wink.gif
Så det är skönt att inte ha någon granne som ser. Känner sig så fri utan kläder, på något sätt smile.gif
Tezzla
Nu är jag väldigt OT, men strunt samma...

Alltså, jag tycker inte det är ett dugg behagligt att vara naken. Vad är det som är så skönt med det? Är det riktigt rejält varmt så är det skönast att ha något tunt och fladdrigt på sig, något som fläktar. Nej, att vara naken är bara obehagligt. Tuttar som guppar och mage som gungar... usch!
Ewa L
CITAT (Tezzla @ 23-08-2007, 23:09) *
Nu är jag väldigt OT, men strunt samma...

Alltså, jag tycker inte det är ett dugg behagligt att vara naken. Vad är det som är så skönt med det? Är det riktigt rejält varmt så är det skönast att ha något tunt och fladdrigt på sig, något som fläktar. Nej, att vara naken är bara obehagligt. Tuttar som guppar och mage som gungar... usch!

rotfl.gif Vilken bild den ger mig! a0a.gif
Ralf
Nej, att vara naken är bara obehagligt. Tuttar som guppar och mage som gungar... usch!

Ja jag har samma problem, den hänger o dinglar hit o dit hela tiden o slår i överallt när jag går runt.
Berith
CITAT (Ralf @ 24-08-2007, 07:32) *
Ja jag har samma problem, den hänger o dinglar hit o dit hela tiden o slår i överallt när jag går runt.

Men det är ju det jag sagt flera gånger och säger igen! En naken karl är inte sexig. whist.gif

Skulle vara intressant att veta vad Blomstertanten tycker om det? Som trådskapare menar jag... crazy.gif
lena:-)
en naken karl e sexig crazy.gif

tycker jag alltså..men jag är inte Blomstertanten förståss
skogstroll
ja precis... klart en naken karl är sexig... beror ju på objektet kanske giggle.gif
Cathis
CITAT (skogstroll @ 24-08-2007, 16:46) *
ja precis... klart en naken karl är sexig... beror ju på objektet kanske giggle.gif

Håller med dig Skogstroll yes.gif
Ja, jag vet ialla fall en som e det.... shy.gif
Sexig alltså ...
skogstroll
vem...?
wink.gif Det är en privat angelägenhet å just därför skrev jag att det var en...
whistling.gif för hur skulle det se ut om det var två? wink.gif wink.gif
Vem skulle tänka vad då?

CITAT (skogstroll @ 24-08-2007, 16:46) *

Förresten Skogstroll ,....vad menar du med objektet? innocent.gif
Berith
Alltså.... blush.gif nu vet ju inte jag om jag tillhör en annan generation eller nåt men inte sjutton är en naken snopp sexig! Neej, för mej sitter det sexiga i blicken och hans sätt att se på mej, t.ex. tvärs över rummet, förbi alla andra... Rösten, när den går ner lite under vanlig samtalston... Hans sätt att röra sej... Och hans skinkor i jeansen! Oooooooh..... blush.gif
Du har alldeles rätt Berith men mannen har ju en kropp hur som....med eller utan kläder...Och han kan vara lika sexig med kläder som utan. wink.gif
Gillan
CITAT (Berith @ 24-08-2007, 19:26) *
Alltså.... blush.gif nu vet ju inte jag om jag tillhör en annan generation eller nåt men inte sjutton är en naken snopp sexig! Neej, för mej sitter det sexiga i blicken och hans sätt att se på mej, t.ex. tvärs över rummet, förbi alla andra... Rösten, när den går ner lite under vanlig samtalston... Hans sätt att röra sej... Och hans skinkor i jeansen! Oooooooh..... blush.gif

blush.gif , kunde inte ha sagt det bättre själv tummenupp.gif
Tesa
..hans skinkor utan jeansen då...???
zaaritha
Karlar är sexigast m kalsingar på! (För min del.)
För övrigt anser jag att man ska få vara klädd eller oklädd;
alltefter smak o tycke!
Berith
CITAT (Tesa @ 24-08-2007, 23:02) *
..hans skinkor utan jeansen då...???

Ja det är ju där smilgroparna sitter... blush.gif
Blomstertanten
CITAT (Berith @ 24-08-2007, 07:38) *
Men det är ju det jag sagt flera gånger och säger igen! En naken karl är inte sexig. whist.gif

Skulle vara intressant att veta vad Blomstertanten tycker om det? Som trådskapare menar jag... crazy.gif

Beror väl helt på vilken karl ! tongue.gif
Och i vilket sammanhang !

För övrigt vill jag nog inte uttala mej om utifall Ralf är sexig med eller utan kläder sleep.gif
Berith
*shit* Vad missade jag nu?? w00t.gif Tydligen nånting som tarvade en ändring tre timmar senare.

Om nån hann läsa vad det stod från början så tar jag tacksamt emot PM med förklaring! tummenupp.gif
Blomstertanten
CITAT (Berith @ 25-08-2007, 20:11) *
*shit* Vad missade jag nu?? w00t.gif Tydligen nånting som tarvade en ändring tre timmar senare.

Om nån hann läsa vad det stod från början så tar jag tacksamt emot PM med förklaring! tummenupp.gif

Jag kan lugna dej med att du har inte missat nåt ! tongue.gif
Gjorde bara ett tillägg : För övrigt vill jag nog inte uttala mej om utifall Ralf är sexig med eller utan kläder sleep.gif

Men går det att lita på mej ? naughty.gif
Berith
unsure.gif det vete sjutton...
Blomstertanten
En viss tveksamhet på min tillförlitlighet ? sleep.gif

Kan inte förstå varför !!! tongue.gif
Gita
CITAT (Berith @ 24-08-2007, 19:26) *
... Och hans skinkor i jeansen! Oooooooh..... blush.gif

Yes, en karl i ett par välsittande, lagom slitna jeans är helt klart sexigare än en naken karl.
Gita
Blomstertanten
Eftersom denna tråd börjat komma in på huruvida det är sexigt med nakenhet så uppkom frågan hos mej : Får man enbart gå naken hemma om man är snygg och sexig ? confused.gif
Leia
CITAT (Blomstertanten @ 26-08-2007, 09:57) *
Eftersom denna tråd börjat komma in på huruvida det är sexigt med nakenhet så uppkom frågan hos mej : Får man enbart gå naken hemma om man är snygg och sexig ? confused.gif

Japp så är det! Endast vackra människor förbehåller sig rätten att vara naken. Fula måste duscha med kläderna på! flirting.gif

Nej skämt och sido, snygghet och sexighet sitter väll i betraktarens öga, vilket innebär att det inte egentligen går att skilja ut vilka som är det och inte. smile.gif
Sailor Pluto
Men det är väl klart att man måste vara hollywoodsnygg för att få gå naken hemma, visste ni inte det crazy.gif a0a.gif . Usch, vad hemskt det vore om det verkligen var så!
Blomstertanten
Ojdå ! ohmy.gif
*slänger snabbt på mej kläder*
Sailor Pluto
Gah, satt du naken framför datorn fear.gif ? Jag hoppas att du inte hade tuttarna på tangentbordet nono.gif !
Leia
CITAT (Sailor Pluto @ 26-08-2007, 14:37) *
Gah, satt du naken framför datorn fear.gif ? Jag hoppas att du inte hade tuttarna på tangentbordet nono.gif !

laugh.gif
Blomstertanten
CITAT (Sailor Pluto @ 26-08-2007, 14:37) *

Hm, de är faktiskt mitt tangentbord !!! sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon