Sidor: 1, 2, 3
theseraphim
En sony A390 med fem olika objektiv från macro till 600mm plus tripod stativ.
Fågelvägen
Jag har letat och letat efter en kompaktkamera som man kan ta riktigt bra närbilder med. Den sortens kamera som man har med sig i fickan ÖVERALLT.
Bryr mig inte om hur kameran klarar vidvinkellandskap, ansiktsigenkänning och sånt. Inte känner den ändå igen ansiktet på en trollslända eller en husspindel.

Kan någon hjälpa med tips? help.gif
Fågelvägen
Det är kanske inte så många som läser fotograferingstrådarna. Om nu någon hade tänkt svara, så tack för tanken, men jag beställde redan en Samsung EX1. Pytteliten är den inte, men den har fått flera hyfsade recensioner. Väntar med spänning på skalbaggar, grodor och blomknoppar. tongue.gif
smuleborg
Min kompaktdigital är antik, klistrar in från tidigare inlägg

Canon IXUS 900 TI, en digital kompaktkamera som jag köpte för 3-4 år sedan och har haft mycket glädje av.

Inte bra (jämfört med systemkamera), men hyfsade närbilder. Lätt att ha i fickan, med den har jag tagit bilder som inte hade varit möjliga med systemkameran (systemkameran ryms inte i en ficka).
ogräset
Hejsan

Vi gillar att fota i familjen så jag har en del att välja på. Nikon D70, Nikon D300 och en Nikon D700. Oftast känns dessa kameror ganska klumpiga så jag har beställt en Fuji X100 som ska bli min lilla "blogg-kamera" :-)

xlxl67
Har en d90 nu efter att ha haft kompakt i 2 år. Mkt spännande utmaning att förstå sig på allt! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon