Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
cic
CITAT (aq42 @ 02-02-2008, 13:45) *
"det var bättre förr"...... giggle.gif

I det här fallet, ja. sleep.gif Eller lite iaf. Så här såg det ut när vi började i september 2005. smile.gif

Men va f-n, varför ens diskutera. Men väljer som sagt om man vill delta.
Aqvakul
CITAT (cic @ 02-02-2008, 14:43) *
I det här fallet, ja. sleep.gif Eller lite iaf. Så här såg det ut när vi började i september 2005. smile.gif

Men va f-n, varför ens diskutera. Men väljer som sagt om man vill delta.

tycker nog att mina svar och frågor skulle "platsa" där
cic
Jag släpper detta nu. Aq, jag svarar på PM istället.
Aqvakul
aanderss, 5654 överhoppad! Ändra är du snäll!
aanderss
fäääärdig
Aqvakul
ibland är du nog lite för snabb... whist.gif
Biggan_
CITAT (aq42 @ 04-02-2008, 22:35) *
ibland är du nog lite för snabb... whist.gif

....och var står numret då?....ser inget!
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 17-02-2008, 13:03) *
....och var står numret då?....ser inget!

har nog hamnat utanför bildrutan - letar ny bild!
Biggan_
ok tummenupp.gif
Berith
Hämtar upp den här tråden med anledning av en diskussion om att låna bilder till Nummertråden. Kollade där förut och ser att en del bilder har Odlas adress, och det betyder väl att bilderna "hämtats hem" från nätet innan dom lagts i tråden? Och dom bilder som har kvar originaladressen ligger kvar där dom hittades?

Hur gör ni, och vad tycker ni...? unsure.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 18-03-2008, 15:03) *
Hämtar upp den här tråden med anledning av en diskussion om att låna bilder till Nummertråden. Kollade där förut och ser att en del bilder har Odlas adress, och det betyder väl att bilderna "hämtats hem" från nätet innan dom lagts i tråden? Och dom bilder som har kvar originaladressen ligger kvar där dom hittades?

Hur gör ni, och vad tycker ni...? unsure.gif

Jag har "hämtat hem" bilderna först, av den enkla anledningen att det är det enda sättet jag har fått det att fungera. Om det nu är mindre "stöld" att lägga in bilderna direkt från källan, så gör jag gärna det, om någon vänlig skäl förklarar hur det ska gå till.

Samtidigt tycker jag att det är en avsevärd skillnad att visa bilder i form av en lek, i jämförelse med att kommersiellt utnyttja bilder, ibland t.o.m. i konkurrens med den som äger rättigheterna till bilderna. Jag har alltså inte särskilt dåligt samvete, även om jag är väl medveten om att en nitisk person skulle kunna stämma mig inför tinget för detta tilltag.
Berith
CITAT (Aqvakul @ 18-03-2008, 15:34) *
Jag har "hämtat hem" bilderna först, av den enkla anledningen att det är det enda sättet jag har fått det att fungera. Om det nu är mindre "stöld" att lägga in bilderna direkt från källan, så gör jag gärna det, om någon vänlig skäl förklarar hur det ska gå till.

Samtidigt tycker jag att det är en avsevärd skillnad att visa bilder i form av en lek, i jämförelse med att kommersiellt utnyttja bilder, ibland t.o.m. i konkurrens med den som äger rättigheterna till bilderna. Jag har alltså inte särskilt dåligt samvete, även om jag är väl medveten om att en nitisk person skulle kunna stämma mig inför tinget för detta tilltag.

Så kan vi ju inte ha det. kompiskram.gif

Klicka uppe i bildens adressfält så blir det grått - tryck Ctrl+C - gå till skrivrutan - klicka på knappen Infoga bild - när rutan kommer upp trycker du Ctrl+V och sen OK. Förhandsgranska!

Det är den korta bekväma vägen, finns en lite längre också men den hoppar vi över. Tjoa till om det inte funkar! tummenupp.gif
aanderss
CITAT (Berith @ 18-03-2008, 18:26) *

Klicka uppe i bildens adressfält så blir det grått - tryck Ctrl+C - gå till skrivrutan - klicka på knappen Infoga bild - när rutan kommer upp trycker du Ctrl+V och sen OK. Förhandsgranska!

Det är den korta bekväma vägen, finns en lite längre också men den hoppar vi över. Tjoa till om det inte funkar! tummenupp.gif

så har jag gjoirt alltid
Aqvakul
CITAT (Berith @ 18-03-2008, 18:26) *

OK, jag fixar det nu. kompiskram.gif
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 18-03-2008, 21:22) *
OK, jag fixar det nu. kompiskram.gif

Dessutom får jag mkt större bilder- jippee! tummenupp.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 18-03-2008, 22:18) *
Dessutom får jag mkt större bilder- jippee! tummenupp.gif

bravo.gif
Noak
JAG KAN INTE!!! Vad är bildens adressfält för något!
Biggan_
Högerklicka på bilden, klicka på egenskaper, upp kommer en ruta där adressen står (url) markera adressen, kopiera. Sedan är det bara att trycka på bildknappen här ovanför och klistra in i rutan som kommer upp.

Med här ovanför menar jag alltså när du är inne och skriver ett inlägg!
Noak
hej
jag kom så långt som till egenskaper och markerade adressen. Men sen går det inte att kopiera.
Jag vet att jag är dum...
Biggan_
högerklicka på markeringen!
Noak
Nu ska vi se om det funkar...

vart tog bilden vägen!

Nytt försök

nej
jag ska vara bildlös i fortsättningen. JAg går och städar istället!!!
Tack för hjälpen i alla fall!
Berith
CITAT (Biggan_ @ 19-03-2008, 15:15) *
Högerklicka på bilden, klicka på egenskaper, upp kommer en ruta där adressen står (url) markera adressen, kopiera. Sedan är det bara att trycka på bildknappen här ovanför och klistra in i rutan som kommer upp.

Med här ovanför menar jag alltså när du är inne och skriver ett inlägg!

rolleyes.gif Eller så gör man det lite enklare för sej, så som jag beskrev längre upp. Klickar i adressfältet så den blir grå alltså.
Aqvakul
Ramred!
Nummer 6362 blev bara ett kryss. Kanske du kan försöka ändra genom att infoga en annan bild?
Anders
Aqvakul
Sorry, jag hoppade hundra av misstag, vilket nu är ändrat. Tyvärr ändrade du efter mitt fel....
aanderss
oj då jag kan ändra
Aqvakul
Tyvärr har det hoppats över 2000 nummer. Ramreds 8585 ska vara 6585 osv....!

Jag ändrar mina!
Biggan_
Jag som skall iväg till jobbet! ohmy.gif
Jag hinner inte hitta nya bilder nu, men jag tar bort mina så fyller jag i dem sedan när jag hinner! OK?
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 26-10-2008, 12:48) *
Jag som skall iväg till jobbet! ohmy.gif
Jag hinner inte hitta nya bilder nu, men jag tar bort mina så fyller jag i dem sedan när jag hinner! OK?

Helt OK!
Ha en fortsatt bra dag!
kompiskram.gif
Biggan_
thanks.gif detsamma!
Berith
CITAT (Aqvakul @ 26-10-2008, 12:44) *
Tyvärr har det hoppats över 2000 nummer. Ramreds 8585 ska vara 6585 osv....!

Jag ändrar mina!

Låter som om ni har riktigt kul i tråden, får nog smita över dit och se om jag kan bidra med nån bild. g.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 26-10-2008, 13:13) *
Låter som om ni har riktigt kul i tråden, får nog smita över dit och se om jag kan bidra med nån bild. g.gif

Du är mer än välkommen! kompiskram.gif
Ramred
Jag ändrat min bild också, så nu stämmer det. Nästa gång jag ska lägga in bild och det är mörkt, så ska jag tända en lampa så jag ser tangenterna... naughty.gif
Aqvakul
CITAT (Ramred @ 26-10-2008, 13:15) *
Jag ändrat min bild också, så nu stämmer det. Nästa gång jag ska lägga in bild och det är mörkt, så ska jag tända en lampa så jag ser tangenterna... naughty.gif

du är inte den förste och sannolikt inte heller den siste som "räknar fel".... smiley_small_hug.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 26-10-2008, 13:15) *
Du är mer än välkommen! kompiskram.gif

bravo.gif Väntar på att nån ska slänga in nästa bild så jag kan hoppa in på 6600!
Aqvakul
CITAT (Berith @ 26-10-2008, 13:26) *
bravo.gif Väntar på att nån ska slänga in nästa bild så jag kan hoppa in på 6600!

annars kan ju du slänga in en fräck 6599, så dammar jag in 6600... crazy.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 26-10-2008, 13:30) *
annars kan ju du slänga in en fräck 6599, så dammar jag in 6600... crazy.gif

Förstår nog inte hur du menar... dunno.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 26-10-2008, 13:31) *
Förstår nog inte hur du menar... dunno.gif

gör du nog - Jag sitter också och väntar på att någon ska slänga in nästa bild. Jag måste ju faktiskt vänta eftersom jag skickade den senaste bilden, medan du faktiskt kan skicka en nu om du vill.....
Berith
Färdig!
Aqvakul
CITAT (Berith @ 26-10-2008, 13:39) *
Färdig!

Din filur.... giggle.gif
Aqvakul
Lilla Snigel: Din 6604 kom efter 6604 och 6605, kan du byta bild till 6606?
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 26-10-2008, 14:48) *
Lilla Snigel: Din 6604 kom efter 6604 och 6605, kan du byta bild till 6606?

La själv in 6606 - "the show must go on".......
lillasnigel
CITAT (Aqvakul @ 26-10-2008, 19:48) *
La själv in 6606 - "the show must go on".......

Jag försökte ta bort och ändra, men jag är ingen datainjenjör så jag klara det faktiskt inte...Tyvärr... Är faktiskt nya här med.
Aqvakul
CITAT (lillasnigel @ 26-10-2008, 19:54) *
Jag försökte ta bort och ändra, men jag är ingen datainjenjör så jag klara det faktiskt inte...Tyvärr... Är faktiskt nya här med.

Inga problem - vi kör på.....

Du är föresten jättevälkommen hit!!!! smiley_small_hug.gif
lillasnigel
CITAT (Aqvakul @ 26-10-2008, 19:59) *
Inga problem - vi kör på.....

Du är föresten jättevälkommen hit!!!! smiley_small_hug.gif

Tack så mycket! Känner mig välkommen.
Aqvakul
Biggan: Du hänger inte med i svängarna.....
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 27-10-2008, 11:52) *
Biggan: Du hänger inte med i svängarna.....

Gör jag visst! biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 27-10-2008, 11:54) *
Gör jag visst! biggrin.gif

Visst gör du det!

Dags för lunchrast, kanske?
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 27-10-2008, 12:39) *
Visst gör du det!

Dags för lunchrast, kanske?

OK!
Vippan
Är jag blind eller???ser inte 6744
Aqvakul
CITAT (Vippan @ 29-10-2008, 10:21) *
Är jag blind eller???ser inte 6744

så rörigt... crying.gif men nu..... tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon