|
Hoppas ni får trevligt  Själv hinner jag inte alls, hinner knappt till Botaniskas äppelutställning heller befarar jag (den stänger idag kl 16 om jag fattat rätt)
*Ulrica*
30-09-2007, 14:13
Tack allihopa! Trots att regnet stundom vräkte ned så var det väldigt trevligt att träffas!
Vi tackar särskilt "uteplatsen" för guidningen i örtträdgården.
Jag ser fram emot att vi hittar på något igen , tillsammans. Det kanske dröjer ett tag eftersom vintern närmar sig men ni är alla välkomna att tipsa om aktiviteter här i tråden. Det kanske är någon som är duktig på betonggjutning, kransar till jul eller något annat som kan tänka sej att visa hur man gör? Plats finns det gott om där jag bor ifall vi behöver ett ställe att vara på!
Vi hörs och ses!
Elisabeth-Västkustkolonisten
30-09-2007, 14:32
Ja vädret var tyvärr inte med oss idag. Så nu fryser vi 2 här ännu mera än vi har gjort redan en hel vecka. Skulle kanske har plockat ihop till en god örtte i kryddträdgården? Saknar nämligen mina egna örtteer som jag förut alltid hade.
Men roligt var det när man vet vem som är det bakom ett nickname.
Ulrica t.ex. att gå genom nya frökataloger ihop kan ju också vara roligt eller? Jag vet ju inte hur mycket ni sår själva men jag tyckte alltid att det var mycket roligt och spännande.
Elisabeth
Ja! Tack för trevligt och roligt sällskap i lärjeån, nu ska jag koka majskolvarna jag köpte och göra cole slaw av vitkålen. Samt stoppa ner mig i badkaret så att kallblöta fötterna tinar upp. Fint att se er, och också att få nys om fler trädgårdar. Hoppas det blir en tur till våren!
Eklo
ingrid fuxwall
30-09-2007, 19:10
En stor eloge till Ulrika som såg till att denna träff blev till, själv skulle jag aldrig på egen hand kommit på tanken att besöka dessa trädgårdar, och som alltid fick jag flera tips på hur jag ska utveckla mina odlingar. ingrid CITAT (EKLO @ 30-09-2007, 16:00)  Ja! Tack för trevligt och roligt sällskap i lärjeån, nu ska jag koka majskolvarna jag köpte och göra cole slaw av vitkålen. Samt stoppa ner mig i badkaret så att kallblöta fötterna tinar upp. Fint att se er, och också att få nys om fler trädgårdar. Hoppas det blir en tur till våren!
Eklo Även om det är en ämnesflykt så blir jag så nyfiken på cole slaw och källaren är full av vitkål
Österläge
30-09-2007, 19:30
CITAT (*Ulrica* @ 30-09-2007, 15:13)  Tack allihopa! Trots att regnet stundom vräkte ned så var det väldigt trevligt att träffas!
Vi tackar särskilt "uteplatsen" för guidningen i örtträdgården. Tack ska ni ha!  Det var jättekul att träffa er!!  Ser fram emot kommande träffar...
Piccante
30-09-2007, 20:04
Jag var iofs i Göteborg idag men hade inte tid att ta vägen över Angered. Men vilket bra initiativ att ha en odlaklubb väst, hoppas att det blir några lämpliga evenemang till våren med så det blir fler träffar.
Även om det är en ämnesflykt så blir jag så nyfiken på cole slaw och källaren är full av vitkål [/quote]
(Jag fattar tydligen fortfarande inte riktigt det där med hur man citerar på rätt sätt)
Nå. Cole slaw - jo det är (eller kan ju vara) en väldigt god, kall vitkålssallad av tunt strimlad kål, grovriven morot, majonnäs, gräddfil, kumminfrön, salt, peppar, ibland lite vinäger, lite socker. Sanningen är att jag provar nya recept varje gång (googlar och läser i böcker) men jag får aldrig riktigt till det så där superbra, jakten fortsätter således. Jag har ätit riktigt god cole slaw (som tillbehör till finfina burgare eller köttbitar) på restauranger, men hemma i köket blir det aldrig lika oemotståndligt gott. Därför har jag inget recept att rekommendera än, jag provar mig fram.
eklo
ingrid fuxwall
30-09-2007, 20:20
CITAT (EKLO @ 30-09-2007, 21:11)  Nå. Cole slaw - jo det är (eller kan ju vara) en väldigt god, kall vitkålssallad av tunt strimlad kål, grovriven morot, majonnäs, gräddfil, kumminfrön, salt, peppar, ibland lite vinäger, lite socker. Sanningen är att jag provar nya recept varje gång (googlar och läser i böcker) men jag får aldrig riktigt till det så där superbra, jakten fortsätter således. Jag har ätit riktigt god cole slaw (som tillbehör till finfina burgare eller köttbitar) på restauranger, men hemma i köket blir det aldrig lika oemotståndligt gott. Därför har jag inget recept att rekommendera än, jag provar mig fram.
eklo Ok då ska jag testa men när vi ändå är på ämnesflykt måste jag lämna mitt tips även om det inte innehåller vitkål så dock rivna morötter! Finstrimlad purjolök, riven morot och äpple samt creme frech/turkisk yogurt och så lite grundkryddor - passar till allt och smakar supermt, speciellt om man kan plocka allt i sin egen trädgård - fast yogurten växer inte här  CITAT (Markus_H @ 30-09-2007, 21:04)  Jag var iofs i Göteborg idag men hade inte tid att ta vägen över Angered. Men vilket bra initiativ att ha en odlaklubb väst, hoppas att det blir några lämpliga evenemang till våren med så det blir fler träffar. Även jag hoppas på fler tillfällen att komma iväg och se sådant man inte själv kommer sig för att göra
Dito Verde
30-09-2007, 21:18
Hej alla, Tack så mycket för den trevliga stunden i Lärjeåns trädgårdar. mmmmm, vilka bakverk........
Tack Ulrica för arrangemanget och skjutsen. Tack Uteplatsen för myntorna...nej, jag menar....jag tackar inte!
Kul också att träffa Elisabeth med make, Ingrid, EKLO, Eva och du som bor i bredvid Rödbo plantskola...glömde ditt namn...
Nu har jag ätit pumpasoppa gjord på den jag köpte där idag. Den blev god. Alla kärnor ligger på tork.
Mitt recept på cole slaw: 1 liter strimlad vitkål, slakas (häll kokande vatten över) 1-2 rivna morötter 4 msk majonnäs 3 msk gräddfil 1 msk vitvinsvinäger 1 tsk kummin salt, peppar och lite socker.
Allt blandas och får ligga till sig lite innan servering
hälsningar Peggy
Eva i Höga
01-10-2007, 08:17
Ulrica, detta gjorde du verkligen bra med träffen i Lärjeåns trädgårdar, stort tack! Och alla ni andra, så roligt det var att träffa er. Trots allt regn tyckte Ingela o jag att det var jättekul. Vi måste fundera ut någon mer rolig träff, jag vill inte vänta ända till våren. uteplatsen, vilka sorts myntor var det vi fick med oss? Än en gång tack till Ulrica, tur att vi har dig!
02-10-2007, 14:10
Eva man kan hitta på många olika anledningar till att träffas, eller hur
*Ulrica*
02-10-2007, 15:25
Det var bra att alla tyckte att det var lyckat! Ni får hemsk gärna komma med förslag på vad vi ska hitta på härnäst. Titta i frökataloger tyckte jag lät kul. Man kan kanske beställa vissa saker tillsammans om det är mycket frö i påsarna? Själv kommer jag inte att ta några initiativ på ett tag, av personliga skäl, men jag hänger gärna med om ni vill göra något!
ingrid fuxwall
02-10-2007, 19:49
Själv skulle jag vilja ha lite tips om hur man tar frön - hur gör man????
Ok att ta frön från ringblommor kan jag och idag lärde jag mig att ta från Dalia men sedan?
Och detta är ju något som är aktuellt så finns det någon som kan och vill dela med sig av kunskaperna?
ingrid
lyckero
02-10-2007, 20:07
Jag var ju i Göteborg i fredags, åkte hem från Borås i lördags. Tur att jag inte såg detta, då hade jag blivit lite AVUNDSJUK! Lyckero
*Ulrica*
03-10-2007, 09:07
CITAT (ingrid fuxwall @ 02-10-2007, 20:49)  Själv skulle jag vilja ha lite tips om hur man tar frön - hur gör man???? Här är en tråd som handlar om detta, i slutet finns några bra länkar också!
Österläge
03-10-2007, 10:29
CITAT (Eva i Höga @ 01-10-2007, 09:17)  Ulrica, detta gjorde du verkligen bra med träffen i Lärjeåns trädgårdar, stort tack! Och alla ni andra, så roligt det var att träffa er. Trots allt regn tyckte Ingela o jag att det var jättekul. Vi måste fundera ut någon mer rolig träff, jag vill inte vänta ända till våren. uteplatsen, vilka sorts myntor var det vi fick med oss? Än en gång tack till Ulrica, tur att vi har dig! Det är marockansk grönmynta, Mentha spicata var. Jag var i en plantskola igår som sålde marockansk grönmynta o den hade röda stjälkar, min har ju gröna, så jag vet inte om det finns olika sorter... De luktade väldigt lika iallafall. Och jag känner klar skilnad på min marockanska o den "vanliga" grönmyntan, så nån skillnad är det... Men myntor är ju som de är oxå, blandar sig gärna!
Eva i Höga
10-10-2007, 08:44
Hej alla i Väst! Här är ett evenemang i Kungälv som jag tror kan vara intressant. Jag kommer att gå dit och är det fler som kommer kanske vi kan ta en fika efteråt (om kafeet är öppet då) och prata.
"Låt dig inspireras inför kommande trädgårdssäsong! Onsdag 17 oktober klockan 18.30.
Niclas Tengwall från Malmö har jobbat som trädgårdplanerare i 20 år. Han har bland annat varit designansvarig för SVT:s Gröna Rum.
Entré 50 kronor Förköp i Mimers Hus reception, tel 0303-238201
Arr. Kultur&Fritid och Park&Natur."
Dito Verde
10-10-2007, 09:06
CITAT (Eva i Höga @ 10-10-2007, 09:44)  Förköp i Mimers Hus reception, tel 0303-238201 Hej Det låter klart intressant. Föredraget hålls i Mimers hus antar jag eftersom de säljer biljetterna där? Tror du det är risk att det blir fullt? /Peggy
Eva i Höga
10-10-2007, 09:34
Ja, det är i Mimers Hus. Ingen aning om det blir fullt men jag ska köpa min biljett i förväg. Om du bestämmer dig för att komma kan jag köpa åt dig också, säg bara till några dar innan.
Österläge
10-10-2007, 11:58
Det låter jätteintressant! Måste kolla om jag kan på onsdag, vore kul att ses igen oxå!
Har tyvärr inte tid - men det låter roligt. Hoppas ni blir uppiggade!
mvh Eklo
ingrid fuxwall
10-10-2007, 19:38
Vill gärna åka dit och hoppas det inte kommer förhinder i vägen så som sist när jag skulle till Kungälv - åka och avliva sjuk hund ingrid som undrar hur man köper biljett
o2cui2i
11-10-2007, 06:44
*Ulrica*
Du pratade tidigare om att åka till Peter Korns trädgård är det kanske något som kan vara intressant?
Jag har velat åka jättelänge, det har bara inte blivit av. Eller är hans trädgård kanske roligare till våren? Man kan även gå kurser hos honom tex hur du bygger ett torvparti.
//Camilla
*Ulrica*
11-10-2007, 08:56
CITAT (o2cui2i @ 11-10-2007, 07:44)  Han har stängt för säsongen och öppnar igen 1 april och då ska vi självklart dit! Välkommen hit till Odla och till Odlaklubben Väst!
Lars-Olof Arvids
11-10-2007, 11:27
Tyvärr är jag upptagen på onsdag kväll, då jag ska höra på ett föredrag om vildsvin i en serie om "vilda djur i vår närhet". Annars hade det säkert varit trevligt. För er som är intresserade av Peter Korn kan jag tipsa om att han kommer till Trädgårdsamatörerna i Uddevalla nästa söndag 21/10. Det är i Folkets Hus kl 15.30 där han ska berätta om hur man anlägger en trädgård med sand, grus, sten och torv. Oavsett om ni har besökt hans trädgård eller inte blir det säkert väldigt intressant att höra hur han skapade den. Jag hoppas att jag hinner dit - på förmiddagen ska jag sälja krukväxter på en loppmarknad i Spekeröd. Som ni märker är jag ganska ofta upptagen, som väl är av trevliga orsaker. Ingrid, du får en tröstekram. Olle
*Ulrica*
11-10-2007, 11:34
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 11-10-2007, 12:27)  Tyvärr är jag upptagen på onsdag kväll, då jag ska höra på ett föredrag om vildsvin i en serie om "vilda djur i vår närhet". Här har vi massor av vildsvin i skogen och några i frysen... CITAT (Lars-Olof Arvids @ 11-10-2007, 12:27)  Peter Korn kommer till Trädgårdsamatörerna i Uddevalla nästa söndag 21/10 där han ska berätta om hur man anlägger en trädgård med sand, grus, sten och torv. Själv kan jag inte men jag rekommenderar det starkt, Peter har byggt massor av såna anläggningar, bla. på Botaniska i Göteborg och även om man inte ens gillar trädgård så är han en helt otrolig människa med energi och entusiasm som en hel förskoleklass!
Österläge
11-10-2007, 16:17
Jag tror att jag kommer på onsdag, vågar dock inte lova säkert så jag köper inte biljett i förväg. Hur hittar man till Mimers hus? JAg kommer med bil från Angered. Vilka fler har tänkt komma?
*Ulrica*
11-10-2007, 19:05
Ja, kära Västar, då har vi två evenemang på gång som ni är välkomna att anmäla er till! Anmäl er i tråden eller genom ett PM till mej. Samma sak gäller om ni vill avanmäla er! Erbjud/fråga gärna efter samåkning!
Odlaklubben Väst - Träff 2: Onsdag 17 oktober klockan 18.30 på Mimers hus i Kungälv Niclas Tengwall om trädgårdsplanering. Tengwall har jobbat som trädgårdplanerare i 20 år. Han har bland annat varit designansvarig för SVT:s Gröna Rum. Entré 50 kronor Förköp i Mimers Hus reception, tel 0303-238201
Jag ska följa med: Eva i Höga Dito Verde Uteplatsen (kanske) *Ulrica* (kanske) ingrid fuxvall
Odlaklubben Väst - Träff 3: Söndag 21 oktober klockan 15.30 i Folkets Hus i Uddevalla Peter Korn berättar om hur man anlägger en trädgård med sand, grus, sten och torv.
Jag ska följa med: Lars-Olof Arvids (antagligen)
Väl mött!
Lars-Olof Arvids
12-10-2007, 08:02
Jag skulle bli väldigt glad över samåkning från Spekeröd/Stenungsund till Uddevalla den 21/10! Har inte kollat om buss- och tågtider stämmer än.
Hos Trädgårdsamatörerna i Uddevalla kostar inträdet 30 kr där kaffe och bulle ingår. Inträdesbiljetten är också en lott som man kan vinna en växt på. Dessutom säljs andra lotter på växter som medlemmarna skänker. Det brukar vara så mycket att man sällan går tomhänt från ett sådant möte. Jag skulle gissa att Peter Korn också har växter med sig.
Olle
Eva i Höga
12-10-2007, 08:55
CITAT (uteplatsen @ 11-10-2007, 17:17)  Jag tror att jag kommer på onsdag, vågar dock inte lova säkert så jag köper inte biljett i förväg. Hur hittar man till Mimers hus? JAg kommer med bil från Angered. Om du vet var Maxi ligger så är Mimers hus rätt över gatan (österut tror jag, är väldigt dålig på väderstreck). Det är Kungälvs nya gymnasium och man går in där biblioteket är. Hoppas få träffa dig igen. Jag ska åka in till Mimers hus i eftermiddag och köpa några biljetter för onsdagen. Är det någon som vill jag ska köpa så säg till snabbt.
Österläge
12-10-2007, 10:03
CITAT (Eva i Höga @ 12-10-2007, 09:55)  Om du vet var Maxi ligger så är Mimers hus rätt över gatan (österut tror jag, är väldigt dålig på väderstreck). Det är Kungälvs nya gymnasium och man går in där biblioteket är. Hoppas få träffa dig igen. Jag ska åka in till Mimers hus i eftermiddag och köpa några biljetter för onsdagen. Är det någon som vill jag ska köpa så säg till snabbt. Jag hittade den här beskrivningen på Kungälvs hemsida, verkar inte så svårt. Om jag åker så kan jag gärna ta med några från Angered, om det är ok att ni tar er till Angered Centrum så kan vi träffas där. Vi kan ju höras närmare tiden, dagen före ska jag väl ha bestämt mig iaf! BIL Kungälv ligger 2,5 mil nordväst om Göteborg. Det tar ungefär 15 minuter att köra från centrala stan. Kör E6 mot Oslo, tag av till höger vid infart Kungälv (efter bron). Fortsätt österut och sväng höger vid första rondellen. Där finns en stor parkering längs med Mimers Hus. Entréhallen ligger i södra delen av byggnaden. BUSS Från Nils Ericssonsplatsen, vid Centralen, går flera bussar till Kungälv. Resan tar ca tjugofem minuter. Busstider hittar Du på Västtrafiks sidor. I Kungälv är det lämpligt att kliva av vid Busstorget. Promenera sedan i nordlig riktning, ca 5 minuter, tills Mimers Hus och stora entrén blir synlig. TÅG Från Kungälv till Göteborgs Central tar det ca 15 minuter med bil och tjugofem minuter med buss. Bussen till Kungälv går från bussterminalen i anslutning till Centralstationen. Tågtiderna hittar du på SJ:s sidor.
Dito Verde
12-10-2007, 22:59
På tisdag ska jag också ha besämt mig. Vi kan väl höras av då Uteplatsen om vi ska bestämma träff innan eller samåka eller nåt... Om du saktar ner lite här nere på 45:an så kan jag hoppa på... /p
ingrid fuxwall
13-10-2007, 18:26
CITAT (Eva i Höga @ 12-10-2007, 09:55)  Om du vet var Maxi ligger så är Mimers hus rätt över gatan (österut tror jag, är väldigt dålig på väderstreck). Det är Kungälvs nya gymnasium och man går in där biblioteket är. Hoppas få träffa dig igen. Jag ska åka in till Mimers hus i eftermiddag och köpa några biljetter för onsdagen. Är det någon som vill jag ska köpa så säg till snabbt. Du menar alltså att jag kan bege mig till Kungälv och köpa biljetter? Tror du man behöver det, förköpa eller finns det något sätt att distansköpa?
13-10-2007, 18:51
Jag kan tyvärr inte komma. Det är så mycket som just nu hänger över oss samt att vi håller på och tömmer husbilen inför vintern.
Och det är en hel del att göra innan bilen är klart, inte att tala om allt som skall stuvas undan här någonsstans.
Inte heller har jag börjat med alla rabatterna på gården. Där är verkligen att göra och kan man inte hålla på för länge i ett sträck så tar det en evighet (känns så i alla fall)
Elisabeth
Österläge
13-10-2007, 19:02
CITAT (Dito Verde @ 12-10-2007, 23:59)  På tisdag ska jag också ha besämt mig. Vi kan väl höras av då Uteplatsen om vi ska bestämma träff innan eller samåka eller nåt... Om du saktar ner lite här nere på 45:an så kan jag hoppa på... /p Klart vi kan samåka! Vi hörs på tisdag o ser om vi ska åka båda två, o bestämmer var o när vi ska mötas upp.  Det borde väl inte vara någon fara att inte köpa biljetter i förväg, såå populära brukar väl inte trädgårdsföreläsningar vara... Vi kan ju se till att vara där i god tid. Fler som vill åka med från Angered är välkomna att höra av sig!
ingrid fuxwall
13-10-2007, 19:17
CITAT (uteplatsen @ 13-10-2007, 20:02)  , såå populära brukar väl inte trädgårdsföreläsningar vara... Vi kan ju se till att vara där i god tid. Tror du det är så? Åker gärna dit någon timme i förväg och undersöker kexbodens utbud som tidsfördriv ingrid som hoppas du kommer dit - har tre krukor med mynta åt dig
Österläge
13-10-2007, 20:02
CITAT (ingrid fuxwall @ 13-10-2007, 20:17)  Tror du det är så? Åker gärna dit någon timme i förväg och undersöker kexbodens utbud som tidsfördriv ingrid som hoppas du kommer dit - har tre krukor med mynta åt dig Jag har faktiskt ingen aning... Men jag tänker mig att såna öppna föreläsningar inte brukar bli fulla... Men jag vågar inte ta nåt ansvar för att det inte blir fullt, så skyll inte på mig om ni inte kommer in!  Däremot är ju kexboden en bra ursäkt för att åka dit tidigt!! Ingrid - det är ju en extra anledning för mig att komma då!!  Jag ska försöka komma, skriver här på tisdag när jag vet säkert!
Eva i Höga
14-10-2007, 18:02
I fredags var jag och köpte ett par biljetter. Då var det ca 40 kvar och damen i kassan sa att många inte köper i förväg utan väntar till det är dags. Jag hoppas ni kommer så vi får träffas igen.
*Ulrica*
15-10-2007, 08:33
Alla Odlaiter som bor på västkusten är varmt välkomna att delta i Odlaklubben Väst! I veckan har vi två evenemang som alla är välkomna till! Anmäl/avanmäl er i tråden eller genom ett PM till mej. Jag står över båda evenemangen den här gången. Hoppas ni får roligt!
Odlaklubben Väst - Träff 2: Onsdag 17 oktober klockan 18.30 på Mimers hus i Kungälv Niclas Tengwall om trädgårdsplanering. Tengwall har jobbat som trädgårdplanerare i 20 år. Han har bland annat varit designansvarig för SVT:s Gröna Rum. Entré 50 kronor Förköp i Mimers Hus reception, tel 0303-238201
Jag ska följa med: Eva i Höga Dito Verde (antagligen) Uteplatsen (antagligen) ingrid fuxvall (antagligen)
Odlaklubben Väst - Träff 3: Söndag 21 oktober klockan 15.30 i Folkets Hus i Uddevalla Peter Korn berättar om hur man anlägger en trädgård med sand, grus, sten och torv.
Jag ska följa med: Lars-Olof Arvids (antagligen)
Väl mött!
Eva i Höga
15-10-2007, 08:42
Synd att du inte kommer på onsdag Ulrica, hade varit roligt att träffa dig igen. På söndag har jag ingen möjlighet att åka till Uddevalla men det hade varit jättekul att höra Peter Korn. Ja, ja vi får väl göra en utflykt till honom i vår istället.
*Ulrica*
15-10-2007, 09:53
Vi hälsar på hos Peter Korn till våren! Och det vore jätteroligt med det där stället där din gubbe hade kontakter, Eva! Jag ska försöka ta hand om mej och min skuldra/axel. Ska till naprapat idag och se vad det kan ge. Är det någon som kan rekommendera en duktig, engagerad privat sjukgymnast som är ansluten till landstinget och som finns i Göteborg/Kungälv/Ale så skulle jag bli väldigt tacksam. Sjukgymnasten på vårdcentralen gav mej ett gummiband och ett papper med övningar och det var allt...
Eva i Höga
15-10-2007, 10:02
Ulrica, vi ska försöka få komma till det stället till våren. Vi får tala mer om det längre fram. Tydligen har du samma besvär med nacke/axlar som jag har och det är ett gissel, man kan ju inte sitta vid datorn så mycket och man vill ju gå in på Odla och se vad som händer. Men det får bli sporadiskt bara. Något som har hjälpt mig mycket och lindrat mina smärtor är vattengympa och stavgång. Det är värt att pröva. Någon bra sjukgymnast känner jag inte till, jo kanske, jag ska höra med min chef. Återkommer om det.
Österläge
15-10-2007, 11:53
CITAT (Eva i Höga @ 14-10-2007, 19:02)  I fredags var jag och köpte ett par biljetter. Då var det ca 40 kvar och damen i kassan sa att många inte köper i förväg utan väntar till det är dags. Jag hoppas ni kommer så vi får träffas igen. Ok, bra att veta! Jag tänkte ringa dem imorgon o kolla om det finns många biljetter kvar.
15-10-2007, 15:40
Ulrica min sambo var hos en osteopat för sina problem med nacken. Men den måste man betala själv.
Men många tycker att dom blir hjälpta. Jag tänkte också prova men han vågar nog inte röra mig p.g.a. att det är för många problem hos mig.
Elisabeth
*Ulrica*
15-10-2007, 17:56
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-10-2007, 16:40)  osteopat Osteopat? Hm... ska kolla upp vad det är för nåt. Naprapaten jag träffade idag var bra iallafall. Han lyckades på ett väldigt enkelt sätt förklara vad som antagligen är fel och hur det ser ut inne i kroppen. Jag är sån som vill veta detaljerna liksom. Ortopeden, läkaren och sjukgymnasten har sagt att jag har "smärta i musklerna"...  oh, va? det visste jag ju inte redan...
Eva i Höga
15-10-2007, 18:01
Elisabeth, tråkigt att du inte kan komma på onsdag men vi hittar ju på fler roliga saker framöver.
15-10-2007, 19:54
CITAT (Eva i Höga @ 15-10-2007, 19:01)  Elisabeth, tråkigt att du inte kan komma på onsdag men vi hittar ju på fler roliga saker framöver. Ja det hoppas jag
Österläge
15-10-2007, 20:35
Hej allihop, jag kan tyvärr inte komma på onsdag...  Vi har massor vi måste fixa hemma o tiden räcker helt enkelt inte till. Hoppas ni får trevligt!! Och Ingrid, jag får ta myntorna en annan gång - har ju egentligen inte plats för dem nu ändå... Vi hörs framöver om andra utflykter! Tror att Peter Korn pratar i Kungsbacka senare i höst, ska kolla upp det o återkommer...
Eva i Höga
17-10-2007, 08:17
uteplatsen, tråkigt att inte du heller kommer! Jag vet hur det är med tiden, den räcker aldrig till men man får ta en sak i taget och som sagt så hittar vi på andra roliga saker framöver. Ingrid, jag hoppas du kommer och har med dig plantorna till mig?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|