|
anjachill
09-10-2007, 15:20
Kan någon förklara hur det kommer sig?
LindaLunda
09-10-2007, 15:22
Inte jag heller Michi.... snyft.... fast vi har det bra här med! Eller hur? Linda
Lena i Torslanda
09-10-2007, 15:23
Och för mig gick det alldeles utmärkt. Ni lyckas nog också tillslut!
Jag kom in men inte var det mycket att se där inte.....än /Anki
LindaLunda
09-10-2007, 15:26
Lösenordet måste tydligen bestå av minst 6 siffror/nr. jag har bara 4 i mitt..... Och ingen hjälp får man fast man skriker högt på hjälp!  DÅLIG STIL! Linda
Siv i Bollnäs
09-10-2007, 15:26
Jag tänkte in och titta lite i går men det var stört omöjligt! Jag begriper inte vad dom håller på med! Visserligen använder jag mig sällan av AoT:s forum , men ändå kanske man vill in där ibland. Jag har dock hela tiden tyckt bättre om odlas forum och vi får väl vara glada att inte dom börjar krångla så där! Siv
Helen i Piteå Zon 5
09-10-2007, 15:27
Nej, jag kommer inte heller in där  vi får väl vänta och se vad som händer.
Irene_L
09-10-2007, 15:29
Det står att jag ska skriva in mitt användarnamn...sen står det att användarnamnet inte är det samma som min gamla signatur. Men jag har alltid hetat Irene_L
Omöjligt har försökt, dom skrev att min hotmail adress var fel, knappast. Vi får vänta, kan inte vara klart. Roslistan kan man dock kika i, lite trögt men, bilderna är fina mot den mörkare bakgrunden.
Lady Hamilton
09-10-2007, 15:53
Jag lyckades registrera mig  men som sagt var.........Ännu verkar det inte mycket att se Och det är ju så totalt annorlunda jämfört med Odla
RibesRubusVitis
09-10-2007, 16:13
Inte fasen fungerade det. Jag följde de nya instruktionerna och angav min mailadress (och hoppades att den sedan inte skulle synas) och det gamla lösenordet. Svaret blev att något av dem, eller båda var fel. Och när jag försökte svara i den påbörjade tråden utan att logga in, kom det fram en svarsruta att skriva i, liksom en uppmaning att skicka iväg svaret. Först därefter kom ett felmeddelande.
Äh...vad är det här??? På jobbet kunde jag logga in men när jag försöker här hemma så får jag meddelande om att endera e-post eller lösenord inte stämmer  Jag som tänkte se om bloggdelen var något att ha Jag hade funderingar på om jag skulle kunna använda den som frö/sådagbok...Håhå jaja. /Anki
Samma här kom inte in där.Det tar nog tid innan det blir klar,det är ja ett helt nytt forum och jag tror de jobbar för fullt med den nya sidan,vi får väl vara här så länge och prater eller skriver. Vi har ja så bra tålamod när vi sår våra fröer.
Irene_L
09-10-2007, 16:50
 åhh vad jag blir irriterad när jag inte kan logga in  Usch så dåligt det är när det blir så här Det är tur att Odla finns!!!
kerstin z5-6
09-10-2007, 16:59
Hej  Jag hade samma problem -Mitt lösen var färre än sex bokstäver .. mitt gamla alltså Förslag - Gå in o kolla vad du heter (anv namn )genom att titta på-hitta igen ,dina gamla album på aot-för det behöver du inte vara inloggad -kolla under sökmedlemmar Jag heter fortfarande som jag brukar det är alltså mitt användarnamn -medan tex Lena i Torslanda heter nåt annat Svante i Säve heter bara Svante osv .. har ni hittat igen er där- för ni finns alla .. Det namn som står där är ert användarnamn som ni ska registrera ihop med den mail ni tidigare uppgivit till AoT samt det gamla lösenordet Om detta är för kort" byt lösenord -då kom jag in  Hoppas det löser sig
kommer inte heller in som min gamla användare..har dock registrerat en ny men då kommer jag ju inte åt mina album... Jag misstänker att det kan bero på att jag har ett himla kort lösenord..bara två bokstäver..så jag har mailat till redaktionen så får vi se om dom löser det..
Irene_L
09-10-2007, 17:04
Men jag heter Irene_L...har aldrig hetat nått annat. Jag har 6 siffror /bokstäver i mitt lösenord. Har även provat gamla lösenord men det funkar i allafall inte. Nej det går bara inte  Jag har bara en mailadress så det finns ingen gammal att testa.
Christer i Falköping
09-10-2007, 17:11
Jag kan ju inte ens pröva att logga in mig, för då lägger explorer ned!!!! Vad är det för klantarslen som inte kollar att allt fungerar INNAN de lägger ned det gamla. Jag finns uppenbarligen inte ens med ännu i det nya forumet!!! Christer.
Marie B
09-10-2007, 17:11
Det är tydligen krångel för dem som har å, ä, ö i användarnamn och/eller login. Jag har bara 5 tecken i min gamla login och det funkar nu. Har även testat bloggen. Verkar rätt OK. Fast jag heter fortfarande användarnamn istället för min signatur, alltså M Bolinder istf Marie B i Gbg. Det ordnar sig säkert. Fast här är ju rätt trevligt också förstås. Börjar hitta lite bättre nu. Får nog bli båda ställena hädanefter. Hur skall man hinna med något annat  /Marie
Jag heter Mallow på AoT men mitt användarnamn när jag loggade in var "kossa"...så det heter jag nu..eller iallafall mitt album...inte så kul.. ...och nu kommer jag inte in som den nya användaren heller..  ..jävla skit faan..
Och jag är skadad av mitt arbetet som systemadministratör...Mitt lösenord fyller Landstinget Västernorrlands standard och den är strängare än NASA:s. Jag kommer in ungefär var tredje gång jag provar. Just nu är jag i alla fall inne och har testat att blogga /Anki
kerstin z5-6
09-10-2007, 17:19
Precis -Ni heter INTE som era signaturer i forum .. för nån gång i tidernas begynnelse som regggade ni er under något annat namn MEN - Om ni lyckas hitta era album via sök medlemmar Man kan söka på stad, förnmn etc tex .. så hittar ni er  Svårt att förklara .. o Kenneth N är nerlusad med mail .. maila dit hjälper nog inte ...han kan inget göra åt det  CHRISTER tex  Du heter Christer Olofsss som anv namn -där finns dina bilder kolla -stava rätt tre sss:) Detta anv namn ska reggas med ditt gamla lösen o din e mail  Du kommer att heta så ett tag i forum -Men Kenneth jobbar på att alla ska få tillbaka sina gamla signaturer  Hälsar K HÄR ChristerTänk på blodtrycket
Irene_L
09-10-2007, 17:24
Jag har hittat min sida där. Jag heter Irene_L som jag har försökt med . Jag har 6 siffror / bokstäver i min lösen. Jag har inte å, ä, eller ö i mitt namn eller lösen. MEN det går inte ändå!!!!!!!!
kerstin z5-6
09-10-2007, 17:27
Nu tycker jag synd om dej .. har du bytt lösenord -alltså testat det -om inte gör det Mest synd tycker jag om stackars Tess:) Kossa måste du få byta snarast
LindaLunda
09-10-2007, 17:30
Jaaa... STACKARS Tess  ... förlåt Tess.... Linda
Irene_L
09-10-2007, 17:33
Jag har testat allt ..även gammalt lösenord. Men det går inte. Nä nu orkar jag inte bry mig mer  Jag får väl vara glad ändå! Det här underbara forumet funkar ju
Lady Hamilton
09-10-2007, 17:36
CITAT (Anki V @ 09-10-2007, 18:14)  .... Just nu är jag i alla fall inne och har testat att blogga /Anki Det blev jätte bra Anki!  jag har varit inne å kikat
CITAT (LindaLunda @ 09-10-2007, 16:26)  Lösenordet måste tydligen bestå av minst 6 siffror/nr. jag har bara 4 i mitt..... Och ingen hjälp får man fast man skriker högt på hjälp!  DÅLIG STIL! Linda Mitt lösenord är på 5 bokstäver och nu har jag loggat in och det gick bra.
CITAT (Lady Hamilton @ 09-10-2007, 18:36)  Det blev jätte bra Anki!  jag har varit inne å kikat  Haha..... Du är en vänlig själ du! Men varför blev texten så infernaliskt stor? Jag hittar inget ställe där det går att ändra storlek och typsnitt..... fast i och för sig så går sidan så trögt att jag inte ids försöka lösa det /Anki
Inger R
09-10-2007, 17:50
Har inte provat dom sista två timmarna men för två timmar sedan kom jag i alla fall in. Jag har ett kort lösenord på tre bokstäver och det funkade. Tydligen känsligt för om man har stora eller små bokstäver i signaturen. Det är dock inte min signatur som visas utan hela mitt namn. Håller helt o med Christer, dom borde sett till att nya forumetfungerade innan dom la ner det gamla. Inger R
kerstin z5-6
09-10-2007, 17:55
Irene_L det nersänkta _ kan iofs vara boven -har du missat nåt mellanslag Här finns hjälp numer Här länk till hjälp
Kerstin, oj jag hittade din sida ( skrev Kerstin där upp i sök så, sid 2 sedan ) Men jag tycker sidan ser fin ut, Kerstin är dina bilder huller om buller i albumet, det är min stora skräck med allt vi har lagt in, över 1000 bilder, finns texterna kvar som du skrivit, hade mycket text i en del rutor, har du kollat ??? Vad tycker du om att småbilderna bara visas 1/3 av bilden, sedan får man klicka ??
kerstin z5-6
09-10-2007, 18:00
Har bloggat lite  Hihi .. Övrigt är väl mindre kul -texterna är kvar men fotona är huller om bladder- i alla fall i Frösåddsalbumet  Vi får diskutera vidare på/med AoT .. nu åker jag en v och efter det lär de väl ha rättat till en hel del
Irene_L
09-10-2007, 18:01
Jag kom oxå på att det kan bero på det nersäkta strecket _ Jag har mailat till redaktionen och frågat om hjälp. Så det löser sig nog!!
oakpine
09-10-2007, 19:03
Jag har försökt aktivera min gamla profil, men verkar inte lyckas, kan inte logga in. Hur vet man om aktiveringen lyckats, får man någon sorts bekräftelse, eller? Undrar en frustrerad Ingrid i Nacka
kerstin z5-6
09-10-2007, 19:38
Om aktiveringen lyckas blir du omedelbart inloggad
lyckero
09-10-2007, 19:39
Jag kommer inte heller in på AoT, fastän jag har hittat mig och har ett lösenord utan åäö. Tror att jag struntar i det ett tag - det är inte roligt när det aldrig fungerar. Lyckero
Erika i Sandviken
09-10-2007, 20:42
Jag kommer heller inte in ,trots att jag vet att jag ger rätt namn och lösenord.... Va tröttsamt det börjar bli..
anjachill
09-10-2007, 20:54
Jag har tröttnat och tycker att det är under all kritik att jag inte kommer åt mina album. Det var inte så här man sa att det skulle funka.
malin72
09-10-2007, 21:13
jaja nu är jag trött och jag provar komma in men det står så här Användarnamn/lösenord stämmer inte. men jag får väl komma på hur jag ska göra för jag har samma här som där så jag vet ju vad det är men men
Jag har kommit in...som tredje identitet...TesaMallow... Fick skaffa mig en ny hotmailadress och skapa en ny användare...Omständigt...nääää... Hoppas bara min gamla användare går att rädda...annars blir ju mina album "moderlösa"
Jag hittar mej i medlemslistan, men kan inte logga in. Har gissat på dom lösenord jag brukar använda men neej. Är bara nyfiken på hur det ser ut där nu. Och min mail-adress är fel, har testat dom jag har och hade då för flera år sen, men lika mycket neej där.
Får väl vänta tills det mesta lugnat sej och ni andra som vill in får hjälp först.
Citrona
10-10-2007, 08:02
Hej på er alla frustrerade AoT:are! Jag har faktiskt lyckats logga in, men först när jag begärde att få återställa mitt lösenord (trots att jag hade rätt användarnamn, rätt mailadress och rätt lösenord). Prova att klicka på "Återställ lösenordet" så får ni en klickbar länk till er e-post som ni kan använda för att förhoppningsvis kunna logga in. Men som någon annan skrev, det finns inte mycket att se där än. De flesta som lyckats logga in skriver mest om problemen med forumet och inte så mycket om trädgård. De borde samla alla teknikfrågor på ett ställe (exempelvis i Fotoforum som nån föreslog). Det lilla jag har sett hittills skapar hur som helst en massa undringar. T ex så är texterna till fotona i våra album avklippta om de är för långa. Fotona kommer inte i rätt ordning, och de visas ännu inte i sin rätta storlek, men det skall visst ändras. Man kan bara klicka bakåt 20 inlägg i taget, inte välja tio sidor bakåt (eller framåt). Och listorna har jag inte hunnit titta på mer än roslistan, där kan man inte bläddra som förut bland bilderna, jag som inte vet vad jag letar efter har ju suttit och dreglat över bilderna, börjat på A och rullat mig framåt. Som tur var hann jag innan stängningen av det gamla forumet skriva ut en hel del av de rosor jag har på min önskelista. Det var ju så himla bra förut, man klickade upp en ros man gillade på bilden, så fick man alla kommentarer i en rad under och kunde skriva ut alltihop, det går nog inte nu vad jag kan se. Inget alfabetiskt register över huvud taget.
Jag har hunnit bekanta mig lite med detta (odlas) forum den senaste veckan. Tycker att här finns många bra funktioner som vi har saknat på AoT. Jag förstår inte varför ingen frågade oss forumister vad vi hade för önskemål INNAN man gjorde om hela forumet. Nu har man gjort en helt ny teknisk lösning med uppenbarligen en massa brister, och så skall man utifrån det försöka fixa till det så att det går att använda. När man hade hela expertisen samlad och hade kunnat fråga FÖRST... Forumet är väl ändå till för dess användare och inte tvärtom?? Utan forumister - noll forum. Eller?
Kan man inte kika runt där som Gäst?
CITAT (Berith @ 10-10-2007, 09:25)  Kan man inte kika runt där som Gäst? Eller är det kanske så att det jag ser som oinloggad är så det ska se ut...?
Jag har inga problem med att logga in på AoT's forum - men jag måste säga att "Det var bättre förr" - även om jag tyckte att AoT's gamla forum var krångligt och omodernt... Tycker att det nya känns smalt och inklämt mellan breda spalter Speciellt högerspalten känns helt onödig. CITAT (Berith @ 10-10-2007, 09:44)  Eller är det kanske så att det jag ser som oinloggad är så det ska se ut...?  Ja Berith, så är det.
CITAT (Betty @ 10-10-2007, 09:56)  Jag har inga problem med att logga in på AoT's forum - men jag måste säga att "Det var bättre förr" - även om jag tyckte att AoT's gamla forum var krångligt och omodernt...
Tycker att det nya känns smalt och inklämt mellan breda spalter Speciellt högerspalten känns helt onödig. Ja Berith, så är det. Åh fasen!  Sorry, men det var ju inget att längta efter om det ska se ut så här. [attachment=8303:AoT.jpg]
Näe...  Lite av ett antiklimax blev det allt, för min del i alla fall...
CITAT (Betty @ 10-10-2007, 10:27)  Näe...  Lite av ett antiklimax blev det allt, för min del i alla fall... Förstår det, jag hade blivit jätteledsen. Utan att strö salt i ev sår... Ingemar och Göran har gett oss ett toppenforum!  Fast det visste jag ju utan att behöva jämföra med nåt annat. Hoppas att ni kommer att trivas där ändå.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|