|
Irene_L
10-10-2007, 09:51
Jag kan ännu inte logga in där. Jag ser ju att läsa ändå som gäst och inte kan jag säga att jag gillar det nya forumet. Men jag blir så irriterad när jag inte kan logga in ändå. Grr sånt retar mig Tur att vi inte behövde uppleva sånt strul när Odla gjordes om. Här funkade allt väldigt bra. Göran och Ingemar lyssnade verkligen på oss medlemmar.  En bukett till dom!!
Mariann
10-10-2007, 09:54
jag saknar roslistan... om man inte kan namn på rosorna så funkar den ju inte ... eller?
Dito Verde
10-10-2007, 10:09
Har inte varit på AoT tidigare men blev så klart nyfiken när jag läst allt ni skrívit här. Så jag försökte bli medlem.... Mailadress gick bra, lösenord gick bra, men när jag kom till användarnamn så står det redan från början, dvs innan jag skrivit något att namnet redan är upptaget ???? Jag försöker ändå skriva in olika användarnamn men när man trycker på knappen "nästa steg" så kommer man tillbaka på föregående steg. Har någon lyckats bli ny medlem idag? Någon som känner igen situationen? Har mailat deras redaktion men förväntar mig inget svar, inget snabbt svar i alla fall. De har nog att göra antar jag. /p
RibesRubusVitis
10-10-2007, 21:37
Jag gjorde ett nytt försök att logga in, men gav upp efter tjugo minuter. Samma användarnamn som alltid, samma mailadress och samma lösenord; då vill jag inte höra att det är fel… Sen är det oerhört segt att byta sida, och av den stora vinjetten TRÄDGÅRD ser jag bara ÄDGÅRD en aning av det första R:et. Menyraden till vänster kan man glömma. Skitdåligt.
 Det är en enda stor sorglig historia på AoT just nu. Jag är så orolig att alla kanonbra trädgårdslistor kommer att bli förstörda i jakten på "sta´ns flashigaste forum". Än så länge blir man bara ledsen när man går in där. Tur att jag redan innan allt det här börjat lära känna och trivas jättebra på Odla, så utan trädgårdssnack behöver man inte bli.
Jag ser ju att jag finns i medlemslistan men jag kan inte logga in. "Mailadressen finns inte." Inte sjutton kommer jag ihåg vad jag uppgav för mailadress om det inte var den vanliga jag hade då för länge sen.
Kan man inte söka på medlemmars tidigare inlägg? Eller nånting som gör att jag kanske hittar rätt och kan logga in.
CITAT (Berith @ 11-10-2007, 15:19)  Kan man inte söka på medlemmars tidigare inlägg? Kan man inte det? Söka som man kan här.... och se vad medlemmarna skrivit tidigare?
Christer i Falköping
11-10-2007, 19:26
CITAT (kerstin z5-6 @ 09-10-2007, 18:19)  Precis -Ni heter INTE som era signaturer i forum .. för nån gång i tidernas begynnelse som regggade ni er under något annat namn MEN - Om ni lyckas hitta era album via sök medlemmar Man kan söka på stad, förnmn etc tex .. så hittar ni er  Svårt att förklara .. o Kenneth N är nerlusad med mail .. maila dit hjälper nog inte ...han kan inget göra åt det  CHRISTER tex  Du heter Christer Olofsss som anv namn -där finns dina bilder kolla -stava rätt tre sss:) Detta anv namn ska reggas med ditt gamla lösen o din e mail  Du kommer att heta så ett tag i forum -Men Kenneth jobbar på att alla ska få tillbaka sina gamla signaturer  Hälsar K HÄR ChristerTänk på blodtrycket  Har prövat även med tre ess (som jag faktiskt aldrig skrivit själv, det sista s:et har de lagt till själv. Det vet jag för jag kan stava till mitt eget efternam. O:ert och N:et fick inte plats då jag skulle skriva hela namnet  ). Har till och med bytt lösenord, men inte helsike kommer jag in ändå!! Dessutom skrev jag och bad om hjälp, men fick inte ens ett oartigt svar tillbaka  Som tur är har jag alltid haft väldigt lågt blodtryck, så nu kanske jag kommer upp till normala nivåer i alla fall  . Christer.
Jag ( Mallow, numera kossa  ) har samma problem Christer..kommer inte in på nåt sätt..men jag fick iaf svar från Kennet när jag mailade första gången men det hjälpte inte mig iallafall..Hade redan testat den varianten han föreslog och typ 10 till...Jag har skapat en ny användare nu men kommer jag in som mig själv så skrotar jag väl kanske den.. Det känns lite surt alltså...fattar inte att man kan sjösätta når som funkar så dåligt..
Christina i Småland
11-10-2007, 21:27
Nu har jag i alla fall kunnat logga in, men mina uppgifter på min sida var borta. Har lagt in dom och en signaturbild också. Det var inga problem. Hoppas att allt blir OK så småningom. /Christina
Anna NV Uppsala
11-10-2007, 23:22
Jag har kommit in efter det att jag skrek och gnydde i den kommentarspalt där man kan skriva utan att vara inloggad. Någon av teknikerna sa vilket av alla mina femtielva alternativ som jag skulle använda. Men det är ju ett elände, ingen forumglädje alls med den strukturen. Ändå roligt att vara där, mest för att man känner så många. Men många AoT-forumister finns ju här med, det känns skönt.
Men jag letar efter ett ställe där man kan göra album där både text och bild syns i själva översikterna. Någon som känner till ett sådant ställe?
Och jag vill bara testa det nya forumet. Just nu försöker jag skapa mej en ny användare, men det funkar såklart inte.  Det är tydligen fyra steg man ska ta - 1 funkar bra, 2 funkar bra, 3 funkar inte alls - Namnet är upptaget! står det innan jag ens skrivit in nåt namn, och så backar f----skapet tillbaka till 2 igen. Vad gör man?? Nu vet ju jag att det är knas och strul där, men hur känner sej nya besökare? Skulle tro att dom vänder i dörren! När jag läser där så förstår jag att det ser helt annorlunda ut när man är inloggad. (Såg nåt om markereing av lästa och olästa inlägg t.ex.) Det vore ju kul om jag också hade fått se hur det egentligen ser ut...
Krolliljan
12-10-2007, 06:06
CITAT (Berith @ 12-10-2007, 06:54)  Och jag vill bara testa det nya forumet. Just nu försöker jag skapa mej en ny användare, men det funkar såklart inte.  Det är tydligen fyra steg man ska ta - 1 funkar bra, 2 funkar bra, 3 funkar inte alls - Namnet är upptaget! står det innan jag ens skrivit in nåt namn, och så backar f----skapet tillbaka till 2 igen. Vad gör man?? Nu vet ju jag att det är knas och strul där, men hur känner sej nya besökare? Skulle tro att dom vänder i dörren! När jag läser där så förstår jag att det ser helt annorlunda ut när man är inloggad. (Såg nåt om markereing av lästa och olästa inlägg t.ex.) Det vore ju kul om jag också hade fått se hur det egentligen ser ut... Jag kommer in med mitt gamla namn. Jag vet inte om jag sett alla finesser  men som jag fattar det så står alla trådar i en lång räcka efter den tid man lagt in dem och om jag inte läst dem så har de röda siffror till höger och om jag läst dem blir siffrorna röda.
CITAT (Krolliljan @ 12-10-2007, 07:06)  Jag kommer in med mitt gamla namn. Jag vet inte om jag sett alla finesser  men som jag fattar det så står alla trådar i en lång räcka efter den tid man lagt in dem och om jag inte läst dem så har de röda siffror till höger och om jag läst dem blir siffrorna röda.  Jag vill ju också seheehe...!!
CITAT (Krolliljan @ 12-10-2007, 07:06)  Jag kommer in med mitt gamla namn. Jag vet inte om jag sett alla finesser  men som jag fattar det så står alla trådar i en lång räcka efter den tid man lagt in dem och om jag inte läst dem så har de röda siffror till höger och om jag läst dem blir siffrorna röda.  Så här ser det ut (klicka på bilden så blir den större): [attachment=8370:AoT_sida.jpg] Den röda siffran betyder att det finns olästa inlägg i tråden, siffran inom parentes är antalet inlägg totalt i tråden. När du har läst alla inläggen i tråden så blir det en svart nolla till vänster om parentesen. Men du kan inte gå direkt till ditt senast lästa inlägg eller annat valfritt inlägg i tråden, du hamnar alltid på allra första inlägget och måste sen scrolla dig ner genom tråden för att se vilket eller vilka inlägg som tillkommit sen du läste i tråden senast. Det blir en himla massa scrollande...
Kommer in under ny signatur 'GunnarT' medans min tidigare signatur 'Abies' försvann under förändringsarbetet. Ho, ho, ja, jaa..
sqrulan
12-10-2007, 10:06
 Jag tycker att hela AoT,s forum är förstört!!!
gå in och skriv på det allmänna uppropet till bonniers. mvh inger
Inger R
12-10-2007, 10:50
Hjälper inte det så får vi maila direkt till Marit Danielsson, som chefredaktör är hon den enda som Bommiers möjligen lyssnar på. Om hon nu framför våra åsikter, omläggningen tycks ju följa hennes intention att tidningen och forumet inte längre skall vara för dom"redan frälsta". /Inger R
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|