|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
CITAT (Tezzla @ 21-12-2007, 00:30)  Jag såg en snutt av programmet. Såg när de gick omkring i sina trädgårdar, njöt av prakten och sa: Wonderful! Beautiful! Perfect! Och det jag kände var: Ge mig en hink så jag får spy!   Och jag kände: Fy Farao vilket energislöseri, har de inte hört talas om miljömedvetenhet?! Det gör riktigt ont i mig när jag ser slöseri av den arten.
CITAT (Magdis @ 21-12-2007, 00:44)  Och jag kände: Fy Farao vilket energislöseri, har de inte hört talas om miljömedvetenhet?! Det gör riktigt ont i mig när jag ser slöseri av den arten. Ja, här uppmanas vi att spara på strömmen medan de där miljonärerna lägger bortåt 10 000 kr på decembers elräkning... sjukt!
Gossen Ruda
21-12-2007, 10:25
Miljötänkande och energisparande är lågt prioriterat i USA, från (B)usch till en del gräsrötter.
Aqvakul
28-12-2007, 18:55
Nu är det dags för fyrverkeriorgierna!!
CITAT (aq42 @ 28-12-2007, 18:55)  Nu är det dags för fyrverkeriorgierna!! Ja där sa du nåt! Det tycker jag nästan är ännu värre än ljusmarodörer.
ingrid fuxwall
28-12-2007, 19:07
CITAT (aq42 @ 28-12-2007, 18:55)  Nu är det dags för fyrverkeriorgierna!! Inget jag ser fram mot
CITAT (aq42 @ 28-12-2007, 18:55)  Nu är det dags för fyrverkeriorgierna!! NEEEEEEJJJJJJ!!!!!!! Tur är dock att här håller de i sig från strax före tolvslaget till strax efter, utom de enstaka tidigare på kvällen för barnen som inte orkar vara vakna.
Aqvakul
07-01-2008, 09:00
Dags att släcka ner?
Aqvakul
30-11-2008, 21:08
CITAT (aq42 @ 21-11-2007, 18:06)  Nu är det snart Jul, åtminstone enligt affärsmännen. Det verkar vara en accelererande trend med färgglada och upplysta julprydnader. Helst ska de tydligen mer eller mindre täcka hela huset. En massa pengar (och energi - tänk på miljön) till vilken nytta? Handla, handla mycket och bräck dina grannar, då blir du lycklig. Minns filmen "Ett päron till farsa firar Jul". Den var ju helt absurd. Tyckte man då alltså, förra julen såg det ut så i var och varannat villaområde. Sansa er. Mycket är inte bättre. Detta inlägg är naturligtvis inte riktat mot någon på forumet. Ni är ju alla måttfulla och förtänksamma. men tro mig, det kommer att finnas många tokar därute i juletid. God Jul på er från Anders som nöjer sig med några adventsljus och en ljusslinga. Jag tycker fortfarande att en måttfullt ljussatt jul är bäst.
Vad tycker ni?
Nostalgia
30-11-2008, 23:12
Jag tycker helt klart bäst om en "gammaldags" jul utan en massa blinkande ljusslingor. Men visst är det kul att åka runt och titta på folks ljusskapande i trädgårdarna, ibland är det ingen hejd på vad dom hittar på, ser ut som rena tivolit  men sen finns det dom som får till det riktigt läckert också  men som sagt själv vill jag ha det på "gammaldagsvis" (aq42  )
DragonLady
01-12-2008, 01:56
Det svulstiga amerikanska överdådet är ingenting för mig iaf. Det ska vara mysigt inte mest.. tänk på miljön med all den energiförbrukningen. Kan inte låta bli att skaka på huvudet åt dem som t.ex har en adventljusstake i Varenda fönster.. vad är det de vill bevisa.. att de har råd? En ljusstake eller En ljusslinga är mysigast i mörker.. inte dränkt i ljus från hundratals andra.. Tycker jag iaf.
Gossen Ruda
01-12-2008, 08:08
Eftersom jag inte inväntar Guds ankomst, som advent betyder, har jag inte någon stjärna eller ljusstake i något fönster. Strax innan jul kommer det dock upp en stake i fönstret, exempelvis vid vintersolståndet.
Stjärna/ljusstake i varje fönster, stjärnhimmel på balkongen, ljuskedja längs altanstaket utegran med hundratals lampor.  Nu är det bara 23 dagar tills tomten kommer.
Gossen Ruda
01-12-2008, 09:37
CITAT (Netha @ 01-12-2008, 08:36)  Stjärna/ljusstake i varje fönster, stjärnhimmel på balkongen, ljuskedja längs altanstaket utegran med hundratals lampor.  Kan kanske behövas i Norrlandsmörkret.
CITAT (Gossen Ruda @ 01-12-2008, 08:08)  Eftersom jag inte inväntar Guds ankomst, som advent betyder, har jag inte någon stjärna eller ljusstake i något fönster. Strax innan jul kommer det dock upp en stake i fönstret, exempelvis vid vintersolståndet. Firar inte advent heller av den anledningen, men har stjärna och stake ändå. Och julen firas såklart inte förrän den verkligen är!! - det vill säga allra allra allra allra allra allra allra allra tidigast den 23, eventuellt den 22 beroende på vad det är för veckodag. Tycker så synd om dom som firar jul redan i början på december och sen beklagar sej över att dom tröttnat och slänger ut granen och plockar bort allt pynt redan annandag jul.
Myosotis
01-12-2008, 11:49
CITAT (Nostalgia @ 30-11-2008, 23:12)  (aq42  ) Japp! Det var tider det. Då var livet meningsfullt (42 = meningen med livet), jag blir alldeles nostalgisk när jag tänker på det... Häromdagen när jag körde in i Klippan i skymningen tändes julbelysningen på gatan, allt på en gång, precis när jag körde över guppet. Det var säkert till min ära ("Nu kommer Myosotis! Tryck på knappen! Nu!!"  ), och det var faktiskt ganska fint. Men det är verkligen gräsligt när det blir för mycket, och det värsta är när det blinkar.  Om jag hittar min ljusslinga ska jag sätta upp den i tallen, mer än så blir det nog inte här.
CITAT (Gossen Ruda @ 01-12-2008, 09:37)  Kan kanske behövas i Norrlandsmörkret. Visst behövs det, fast vi har ganska ljust ändå tack vare snön ... åtminstone en stund på dan.Å så har jag tomten som sitter bredvid [attachment=27848:tomte.jpg]
CITAT (Berith @ 01-12-2008, 10:53)  ...../ Tycker så synd om dom som firar jul redan i början på december och sen beklagar sej över att dom tröttnat och slänger ut granen och plockar bort allt pynt redan annandag jul.  Varför gör du det?  Jag tycker inte ett dugg synd om dom, de får väl tröttna och städa ut julen precis när de vill för mig!  Jag för min del plockar fram i princip "alltihopa" redan till 1:a advent och städar bort det mesta av julen, förutom utegranen och grangirlanden med belysning på farstukvisten, till trettondags-helgen. Och då är det inte ett dugg synd om mig, tvärtom, då har jag för det mesta redan ätit minst en semla och precis hunnit köpa årets första krispiga tulpanbukett.
CITAT (Betty @ 01-12-2008, 13:09)  Varför gör du det?  Jag tycker inte ett dugg synd om dom, de får väl tröttna och städa ut julen precis när de vill för mig!  Jag för min del plockar fram i princip "alltihopa" redan till 1:a advent och städar bort det mesta av julen, förutom utegranen och grangirlanden med belysning på farstukvisten, till trettondags-helgen. Och då är det inte ett dugg synd om mig, tvärtom, då har jag för det mesta redan ätit minst en semla och precis hunnit köpa årets första krispiga tulpanbukett.  Hmmm...  Inte du då kanske, men dom andra. *håller för öronen* Vill inte höra talas om att det redan nu finns julgranar framme och pynt och pyssel och julgodiset är redan slut och skinkan är griljerad. Vänta bara till julhelgen så kommer det ena inlägget efter det andra med 'Åhhh vad jag är trött på julen, jag slängde ut granen idag och satte upp vårgardinerna!' Hur gör dom med alla andra helger och annat man kan fira? Firar dom påsk en månad i förväg också? Stannar hemma från jobbet fyra veckor före semestern? Sätter sej i väntrummet hos tandläkaren dan innan dom egentligen har tid där? Va..??
Lars-Olof Arvids
01-12-2008, 13:25
CITAT (Netha @ 01-12-2008, 12:15)  Visst behövs det, fast vi har ganska ljust ändå tack vare snön ... åtminstone en stund på dan. Jag skulle gissa att det är mörkare här på Västkusten en sådan här dag.
Aqvakul
01-12-2008, 13:27
CITAT (Berith @ 01-12-2008, 13:16)  Hur gör dom med alla andra helger och annat man kan fira? Firar dom påsk en månad i förväg också? Stannar hemma från jobbet fyra veckor före semestern? Sätter sej i väntrummet hos tandläkaren dan innan dom egentligen har tid där? Va..?? jag tror at du har hittat en "öm punkt" här .....
Lars-Olof Arvids
01-12-2008, 13:29
CITAT (Myosotis @ 01-12-2008, 11:49)  Då var livet meningsfullt (42 = meningen med livet) Jag har nyss fyllt 43 och lever fortfarande alldeles utmärkt! Olle
Aqvakul
01-12-2008, 13:32
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 01-12-2008, 13:29)  Jag har nyss fyllt 43 och lever fortfarande alldeles utmärkt! Olle Då har du ju minst 42 meningsfulla år bakom dig...
Lady Hamilton
01-12-2008, 13:34
Jag håller med Betty Alla grejjer fram till advent om man hinner Annars har man hela tiden fram till dagen för julafton på sig att "fylla på" Detta är ett sätt att få ut MER av julen än bara de de jul-dagarna. Ser inte att det är fel att förlänga själva NJUTNINGEN Alla ljus, slingor m.m. det är så härligt i denna mörka tid.Sedan när Annandagen kommer är ju det dax för att börja förbereda Nyårsfirandet som är 2 dagar Efter det så ser jag inget fel i att städa bort Julen. Men de som vill ha "mindre kul" och endast fira i 3 dagar har ju "fritt fram" att på en och samma dag (23 dec) Ställa fram alla julsaker, fixa all mat, köpa alla julklappar m.m. om de tycker att det är bättre? Själv föredrar jag att ta allt lite "pö om pö" och hinna njuta läääänge av allt det vackra o fina som hör julen till och slippa stressa. Inte skriver vi å klagar på alla som inte ha satt upp julbelysningar, inte köpt blinkande lampor i år, inte köpt och ställt julblommor i fönstrena. Eller har pyntat i fönstren eller på gårdarna...........det är ju valfritt hur man SJÄLV vill göra
CITAT (Berith @ 01-12-2008, 13:16)  Hmmm...  Inte du då kanske, men dom andra. *håller för öronen* Vill inte höra talas om att det redan nu finns julgranar framme och pynt och pyssel och julgodiset är redan slut och skinkan är griljerad. Vänta bara till julhelgen så kommer det ena inlägget efter det andra med 'Åhhh vad jag är trött på julen, jag slängde ut granen idag och satte upp vårgardinerna!' Hur gör dom med alla andra helger och annat man kan fira? Firar dom påsk en månad i förväg också? Stannar hemma från jobbet fyra veckor före semestern? Sätter sej i väntrummet hos tandläkaren dan innan dom egentligen har tid där? Va..?? Haha, du e kul du!  Fast jag förstår ändå inte varför du tycker synd om dom! Jag tycker att de får skylla sig själva om de tröttnar i förtid! Jag skrev att jag plockar fram i princip "alltihopa" redan till 1:a advent. Vill precisera lite: julgranen är undantagen - den plockas fram ur sin kartong och kläs kvällen före julafton - inte en dag tidigare! Det samma gäller för skinkgriljeringen - kvällen före julafton, varken förr eller senare. Så har det alltid varit och så ska det vara. Det där du skrev om andra storhelger, semester och tandläkarbesök...  fattar du väl att de inte kan heller ju! Det är ju bara julen som har nedräkning via advent ju!
Lady Hamilton
01-12-2008, 13:57
Sedan så undrar jag en sak bara för att jag inte växte upp i ett hem med föräldrar som slogs eller "söp" under julhelgen skall jag då måsta skämmas? Får inte jag föra över mina egna traditioner till mina barn? Advent då allt börjar...........man tänder första ljuset sätter upp ljusslingor och börjar pynta. Går ut i skogen för att kolla om man ser en fin julgran ioch när man hittar den så knyter man ett snöra som markering. Önskelistorna som skrivs och sedan spikas upp i ett träd för att tomten skall hitta den. Man bakar lussekatter och Pepparkakor. Julpysslar på kvällarna. Spelar julmusik. Åker in till stan och köper julklappar som man sedan slår in i vackert julpapper med mycket snören o rosetter. Placerar dem under granen för att på julafton ställas ut i farstun till tomten. Alla skogspromenader för att försöka hitta spår efter tomten (för han bor ju i skogen) Julmarknaderna med glögg m.m. Sedan kvällen före Julafton ställer vi ut gröt till tomten (därför att de flesta andra ställer ut på Julafyon o då kanske tomten redan är mätt när han hittar vårat grötfat  ) Sedan på julaftons morgonen när man hittar "fatet" tomt. Skattjakten på morgonen när man skall hitta en julklapp som är gömd (lämpligtvis innehöll den ofta någon form av pyssel) Jullunchen-Kalle Anka-julmiddagen- å så -ÄNTLIGEN Jultomten-kvällen avslutas med glögg o pepparkakor. Så ser jag på julen
CITAT (Betty @ 01-12-2008, 13:43)  Haha, du e kul du!  Fast jag förstår ändå inte varför du tycker synd om dom! Jag tycker att de får skylla sig själva om de tröttnar i förtid! Jag skrev att jag plockar fram i princip "alltihopa" redan till 1:a advent. Vill precisera lite: julgranen är undantagen - den plockas fram ur sin kartong och kläs kvällen före julafton - inte en dag tidigare! Det samma gäller för skinkgriljeringen - kvällen före julafton, varken förr eller senare. Så har det alltid varit och så ska det vara. Det där du skrev om andra storhelger, semester och tandläkarbesök...  fattar du väl att de inte kan heller ju! Det är ju bara julen som har nedräkning via advent ju!  Puh!  Jag visste väl att jag kunde lita på dej, att det egentligen inte var så att du började fira jul redan första advent. Att jag tycker synd om dom är för att dom missar ju höjdpunkterna som finns på julen. Det där som du skriver om, julgranen dagen innan och skinkan. Att börja fira redan nu för 'att hinna njuta längre' är inget för mej. Och julen är inte alls bara tre dar! Den är ju flera veckor ju.  Jag njuter av julen när det är jul, och nyår när det är nyår och dom andra dagarna när dom är. Plockar ner allt igen till tjugondaknut och då har vi kunnat njuta i många dar, utan att behöva börja redan nu. Och inte räknar jag in julklappsinköpen i själva firandet heller. Att fira i förväg är ju som att få orgasm flera veckor innan sexet ju.... Vem vill ha det?? 'Nej, tyvärr älskling, jag vill inte ha sex nu, jag fick orgasm för tre veckor sen så nu får det vara bra för i år.'
Irene_L
01-12-2008, 14:07
CITAT (Lady Hamilton @ 01-12-2008, 13:57)  Sedan så undrar jag en sak bara för att jag inte växte upp i ett hem med föräldrar som slogs eller "söp" under julhelgen skall jag då måsta skämmas? Får inte jag föra över mina egna traditioner till mina barn? Advent då allt börjar...........man tänder första ljuset sätter upp ljusslingor och börjar pynta. Går ut i skogen för att kolla om man ser en fin julgran ioch när man hittar den så knyter man ett snöra som markering. Önskelistorna som skrivs och sedan spikas upp i ett träd för att tomten skall hitta den. Man bakar lussekatter och Pepparkakor. Julpysslar på kvällarna. Spelar julmusik. Åker in till stan och köper julklappar som man sedan slår in i vackert julpapper med mycket snören o rosetter. Placerar dem under granen för att på julafton ställas ut i farstun till tomten. Alla skogspromenader för att försöka hitta spår efter tomten (för han bor ju i skogen) Julmarknaderna med glögg m.m. Sedan kvällen före Julafton ställer vi ut gröt till tomten (därför att de flesta andra ställer ut på Julafyon o då kanske tomten redan är mätt när han hittar vårat grötfat  ) Sedan på julaftons morgonen när man hittar "fatet" tomt. Skattjakten på morgonen när man skall hitta en julklapp som är gömd (lämpligtvis innehöll den ofta någon form av pyssel) Jullunchen-Kalle Anka-julmiddagen- å så -ÄNTLIGEN Jultomten-kvällen avslutas med glögg o pepparkakor. Så ser jag på julen  Det låter härligt Lady´n!
CITAT (Lady Hamilton @ 01-12-2008, 13:57)  Sedan så undrar jag en sak bara för att jag inte växte upp i ett hem med föräldrar som slogs eller "söp" under julhelgen skall jag då måsta skämmas? Får inte jag föra över mina egna traditioner till mina barn? /..... Varför skulle du behöva skämmas?  ...förstår inte var du fått det ifrån? Klart du får föra över dina traditioner på dina barn, ingen har väl sagt eller ens antytt något annat! För övrigt tycker jag att din berättelse lät jättemysig!
CITAT (Lady Hamilton @ 01-12-2008, 13:57)  Sedan så undrar jag en sak bara för att jag inte växte upp i ett hem med föräldrar som slogs eller "söp" under julhelgen skall jag då måsta skämmas? Får inte jag föra över mina egna traditioner till mina barn? Advent då allt börjar...........man tänder första ljuset sätter upp ljusslingor och börjar pynta. Går ut i skogen för att kolla om man ser en fin julgran ioch när man hittar den så knyter man ett snöra som markering. Önskelistorna som skrivs och sedan spikas upp i ett träd för att tomten skall hitta den. Man bakar lussekatter och Pepparkakor. Julpysslar på kvällarna. Spelar julmusik. Åker in till stan och köper julklappar som man sedan slår in i vackert julpapper med mycket snören o rosetter. Placerar dem under granen för att på julafton ställas ut i farstun till tomten. Alla skogspromenader för att försöka hitta spår efter tomten (för han bor ju i skogen) Julmarknaderna med glögg m.m. Sedan kvällen före Julafton ställer vi ut gröt till tomten (därför att de flesta andra ställer ut på Julafyon o då kanske tomten redan är mätt när han hittar vårat grötfat  ) Sedan på julaftons morgonen när man hittar "fatet" tomt. Skattjakten på morgonen när man skall hitta en julklapp som är gömd (lämpligtvis innehöll den ofta någon form av pyssel) Jullunchen-Kalle Anka-julmiddagen- å så -ÄNTLIGEN Jultomten-kvällen avslutas med glögg o pepparkakor. Så ser jag på julen  Ahaaaa.... Då förstår jag hur du menar med att börja fira jul redan nu. Det låter jättemysigt allt det där, men det hör väl till julförberedelserna, inte till själv julfirandet...?
Lady Hamilton
01-12-2008, 14:28
CITAT (Berith @ 01-12-2008, 14:24)  Ahaaaa.... Då förstår jag hur du menar med att börja fira jul redan nu. Det låter jättemysigt allt det där, men det hör väl till julförberedelserna, inte till själv julfirandet...?   Tack Berit! du har förstått vad jag menat Sedan vilka(et) ord man använder gör mig detsamma
CITAT (Berith @ 01-12-2008, 14:02)  ..../ Att fira i förväg är ju som att få orgasm flera veckor innan sexet ju.... Vem vill ha det?? 'Nej, tyvärr älskling, jag vill inte ha sex nu, jag fick orgasm för tre veckor sen så nu får det vara bra för i år.'  Jag säger bara:  ,  och  !
*Ulrica*
01-12-2008, 14:50
Det är inte bara i USA det finns hysteriskt belysta hus i juletid: [attachment=27852:Julbelysning4.jpg] Hemma hos Bo Wernersson i Torsås. Läs mer här[attachment=27853:julbelys...vinnare1.jpg] Familjen Anundborgs bagarstuga i Gala, Bredbyn. Läs mer här[attachment=27854:julbelysning.jpg] Stefan Anderssons hus i Kvicksund. Läs mer här[attachment=27855:Ljushuvud_268542w.jpg] Sten Ripén i Huddinge gillar julbelysning. Läs mer här
Aqvakul
01-12-2008, 15:04
Usch, jag får kalla rysningar....
Solstorm
01-12-2008, 15:20
I områden med gatubelysning blir det ju aldrig lika vackert med ljusen. Om man däremot är ute och åker där det inte finns gatubelysning och man ser ett och annat hus med massa ljus så tycker jag att det är mycket vackert. Fast det finns ju gränser förstås. Blinkande ljus och renar är bara för mycket.
CITAT (Lady Hamilton @ 01-12-2008, 13:57)  Sedan så undrar jag en sak bara för att jag inte växte upp i ett hem med föräldrar som slogs eller "söp" under julhelgen skall jag då måsta skämmas? Får inte jag föra över mina egna traditioner till mina barn? Advent då allt börjar...........man tänder första ljuset sätter upp ljusslingor och börjar pynta. Går ut i skogen för att kolla om man ser en fin julgran ioch när man hittar den så knyter man ett snöra som markering. Önskelistorna som skrivs och sedan spikas upp i ett träd för att tomten skall hitta den. Man bakar lussekatter och Pepparkakor. Julpysslar på kvällarna. Spelar julmusik. Åker in till stan och köper julklappar som man sedan slår in i vackert julpapper med mycket snören o rosetter. Placerar dem under granen för att på julafton ställas ut i farstun till tomten. Alla skogspromenader för att försöka hitta spår efter tomten (för han bor ju i skogen) Julmarknaderna med glögg m.m. Sedan kvällen före Julafton ställer vi ut gröt till tomten (därför att de flesta andra ställer ut på Julafyon o då kanske tomten redan är mätt när han hittar vårat grötfat  ) Sedan på julaftons morgonen när man hittar "fatet" tomt. Skattjakten på morgonen när man skall hitta en julklapp som är gömd (lämpligtvis innehöll den ofta någon form av pyssel) Jullunchen-Kalle Anka-julmiddagen- å så -ÄNTLIGEN Jultomten-kvällen avslutas med glögg o pepparkakor. Så ser jag på julen  Precis som Betty och du ... gör vi också ... förutom julgran då, den tar vi ur kartongen, oftast till lucia. Skinkan griljeras kvällen före julafton. Alla klappar är köpta ... nu har vi det roliga pysslet kvar... att slå in i fina paket.  Visst ja ... håller på att sticka vantar till alla barnbarnen ... hittills idag har jag hunnit med två par, påbörjat det tredje.  Åså avslutar vi julafton med pepparkaka och mjölk ... gillar inte glögg.
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 01-12-2008, 13:25)  Jag skulle gissa att det är mörkare här på Västkusten en sådan här dag. Vi har det otroligt vackra blå ljuset nu ... fotade strax före två idag. [attachment=27867:1_dec_2008.JPG]
Irene_L
01-12-2008, 19:23
Åhhhhhh vilket underbart ljus Netha!
CITAT (Irene_L @ 01-12-2008, 19:23)  Åhhhhhh vilket underbart ljus Netha!  Jag sitter dagligen långa stunder vid fönstret och bara förundras över hur allt kan bli så blått.
Myosotis
01-12-2008, 21:07
Otroligt vackert!!!
Julgranen framme vid Lucia!! Jag är fortfarande lite osäker på var jag har Betty. Tydligen läser vi in lite olika i det hon skriver...  Firar hon jul redan nu eller inte? Hur det än är med det hela så ska jag lusläsa den här tråden runt jul igen, eller strax efter, och se vilka som tröttnat på gran och mat redan på annandagen. Jag kan sätta en stor peng på att det är samma som börjat fira redan nu.
CITAT (Berith @ 02-12-2008, 08:05)  Julgranen framme vid Lucia!! Jag är fortfarande lite osäker på var jag har Betty. Tydligen läser vi in lite olika i det hon skriver...  Firar hon jul redan nu eller inte? Hur det än är med det hela så ska jag lusläsa den här tråden runt jul igen, eller strax efter, och se vilka som tröttnat på gran och mat redan på annandagen. Jag kan sätta en stor peng på att det är samma som börjat fira redan nu. Hahaha, tokfia där!  Inte behöver du vara osäker på var du har mig inte!  Du är välkommen hit upp för att kolla hur, och var, jag har det - när du vill! Klart jag inte firar jul redan nu heller, jag skrev ju att granen plockas fram kvällen före julafton , samma kväll griljeras julskinkan. Agneta skrev, som svar till Hamilton: "Precis som Betty och du ... gör vi också ... förutom julgran då, den tar vi ur kartongen, oftast till lucia." Det är jag som har strukit under där på mitten i hennes mening.
CITAT (Betty @ 02-12-2008, 11:45)  Hahaha, tokfia där!  Inte behöver du vara osäker på var du har mig inte!  Du är välkommen hit upp för att kolla hur, och var, jag har det - när du vill! Klart jag inte firar jul redan nu heller, jag skrev ju att granen plockas fram kvällen före julafton , samma kväll griljeras julskinkan. Agneta skrev, som svar till Hamilton: "Precis som Betty och du ... gör vi också ... förutom julgran då, den tar vi ur kartongen, oftast till lucia." Det är jag som har strukit under där på mitten i hennes mening.  Tack för den inbjudan, men var det inte du som hade uppförsbacke hela vägen hem?  Skönt att höra att du (till skillnad från en del andra) vet när granen ska fram.
CITAT (Berith @ 02-12-2008, 13:24)  Tack för den inbjudan, men var det inte du som hade uppförsbacke hela vägen hem? Skönt att höra att du (till skillnad från en del andra) vet när granen ska fram.  Men, tunnis, har du ingen kondis!!? [attachment=27897:training.gif] Så här års får renarna extra kraftfoder så den där uppförsbacken känns som att åka på platten, så där som man gör där nere hos er på slättlandet...
Aqvakul
02-12-2008, 14:18
Vad tycker ni?
CITAT (Betty @ 02-12-2008, 14:11)  Men, tunnis, har du ingen kondis!!? [attachment=27897:training.gif] Så här års får renarna extra kraftfoder så den där uppförsbacken känns som att åka på platten, så där som man gör där nere hos er på slättlandet...  Tunnis...?  Jag ska tala om för dej att det går på ett ut att kliva över mej som att gå runt.
CITAT (Berith @ 02-12-2008, 14:29)  Tunnis...?  Jag ska tala om för dej att det går på ett ut att kliva över mej som att gå runt. en shorty... [attachment=27898:smilie4.gif] Nej nu ska jag sluta retas, det är dax att samla ihop alla mina 180 centimetrar och gå och fixa mig en [attachment=27899:coffee.gif]
Myosotis
02-12-2008, 15:29
CITAT (Aqvakul @ 02-12-2008, 14:18)  Vad tycker ni?  Snön är fin, och det är vacker färg på himmelen... Resten är inte riktigt min smak... [attachment=27901:kotz.gif]
Solstorm
02-12-2008, 15:32
Lamporna i buskarna och vid takkanten är fina. Om man tar bort figurerna i fönstren och utanför så skulle det vara snyggt.
Aqvakul
02-12-2008, 16:29
Jag tycker den är relativt måttlig, har sett mycket värre!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|