Full version: JULSPEL
Sidor: 1, 2, 3
Krolliljan
CITAT (Alba @ 30-11-2007, 19:16) *
Nu hände det igen. På nivå 11 nådde tomten inte fram till en klippa och ett paket och sedan mål.
Jag körde om exakt samma bana utan att ändra och nu nådde tomten klippan, paketet och mål.

På ngn nivå, jag kommer inte ihåg vilken men där var bro med tåg och vulkaner, märkte jag att det hade betydelse NÄR jag startade tomten. "Vulkanångorna" var olika confused.gif wacko.gif
Aqvakul
Får det verkligen vara så här? Det är ju inte "rättvist"! giggle.gif
Alba
CITAT (Krolliljan @ 30-11-2007, 19:19) *
På ngn nivå, jag kommer inte ihåg vilken men där var bro med tåg och vulkaner, märkte jag att det hade betydelse NÄR jag startade tomten. "Vulkanångorna" var olika confused.gif wacko.gif

Jo det stämmer. Jag har testat att köra genom rökslingan om och om igen. Det går bra beroende på när man startar tomten.
Tezzla
Jaaaaa, jag klarade sjuan! Jag klarade sjuan! Jag klarade sjuan! Efter tre dagars idogt arbete så lyckades jag! rotfl.gif
Alba
Grattis.....du ser man ska inte ge upp.

Jag har nu klarat alla 12.
Men jag hävdar fortfarande att det är lite lurigt. Jag har testat igen att låta tomten köra samma sträcka om och om igen och det blir olika resultat.....trots att jag inte ändrar något.

Hur är poängberäkningen.....ska man ha så låga som möjligt eller höga ?
Tezzla
Jag har fastnat på level 10, tror jag. Den med tunneln som är som ett bakvänt C. Skitklurigt!!!
Tezzla
Nu har jag klarat hela spelet! yahoo.gif

Vad ska jag fördriva min tid med nu då? crying.gif

Alba: Man ska ha så höga poäng som möjligt. Hade det varit tvärtom hade jag legat top 5 tongue.gif Men jag undrar hur poöngen räknas g.gif
Alba

Du ser om man är envis fixar det sig till slut.

Jag slutade på 9.477 poäng men fattar ju inte hur det räknas. Hur kan jag ha så pass högt....jag som haft jätteproblem.
Bettis
ranting.gif ranting.gif jag la ner det igår, blev vansinnig kanske tar upp det en annan gång whistling.gif
Magdis
Hur sjuttsingen räknar de poängen egentligen? Det finns folk på topplistan som har över 14000 poäng, hur kan man få ihop så mycket?? confused.gif Jag körde just hela spelet och klarade de första banorna på första försöket och de svåraste på andra försöket och jag fick bara ihop 8800 poäng. Jag hade även halva mängden snö kvar att använda på alla banorna o det ska ju ge extra poäng.
Alba
Aha....jag fick extra poäng och fattade inte varför. Kanske det var för snön då.

Jag fattar inte heller hur de räknar. De som ligger i topp kanske har tränat på banorna flera gånger tills det sitter och därefter kört alla nivåerna utan problem och på så sätt fått höga poäng.
Tezzla
CITAT (Alba @ 02-12-2007, 14:40) *
Jag fattar inte heller hur de räknar. De som ligger i topp kanske har tränat på banorna flera gånger tills det sitter och därefter kört alla nivåerna utan problem och på så sätt fått höga poäng.

Självklart är det så. Man kan inte få 14000 på första försöket. Jag tror att blir man tillräcklig säker så behöver man nog knappt dra några streck, det räcker nog med små punkter som gör att tomten kullerbyttar.
Magdis
CITAT (Tezzla @ 02-12-2007, 14:44) *
Självklart är det så. Man kan inte få 14000 på första försöket. Jag tror att blir man tillräcklig säker så behöver man nog knappt dra några streck, det räcker nog med små punkter som gör att tomten kullerbyttar.

ja det måste ju va nåt sånt de gör. Jag körde ju som sagt alla banorna på nästan första försöket och använde inte särskilt mycket snö. Ändå fick jag bara 8800. När jag klarat sista banan på andra försöket så stod det efteråt att jag fått 0 poäng på sista banan. confused.gif
Cathis
Jag tror jag blir toooookig ranting.gif ranting.gif
Den där ranting.gif tomten blir ju påkörd av tåget hela tiden.
Hur klarar man av den sista (tror jag att det är)banan????

Åååå nu lägger jag av för idag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon