Full version: JULSPEL
Sidor: 1, 2, 3
Bettis
ranting.gif ranting.gif w00t.gif
Bettis
Nu har jag fastnat i tomteträsket igen, jäklar anammat vad svårt det är crazy.gif
Gudrun i Göteborg
Level 4 blush.gif
aanderss
CITAT (Bettis @ 28-11-2007, 18:06) *
Nu har jag fastnat i tomteträsket igen, jäklar anammat vad svårt det är crazy.gif

mm sista banan var riktigt svår
Bettis
rotfl.gif rotfl.gif Nu har jag fått igång gubben här hemma också så nu tar han väl datorn hela kvällen, just nu är han ute med hunden så då passar jag på att försöka en stund till biggrin.gif
Gudrun i Göteborg
Har varken gubbe eller hund.
Level 7 coolgleam.gif
aanderss
va bra
Alba
CITAT (aanderss @ 28-11-2007, 17:40) *
su nu har jag klarat hela spelet!!!!!!!!!!!!

Men hur i hela..........jag komemr inte förbi trean. Den envisa tomten hittar hela tiden en öppning att ramla ner i.
aanderss
me stäng öppningarna
Alba
Yesss yesss ........nuuuuuu äntligen
aanderss
toppen
Tezzla
Sitter fast på level 6, tror jag. Eller är det 7? Det är i alla fall den nivån där tomten ska åka genom grottan... Fasen, hur gör man? ranting.gif
aanderss
den var lätt men jag har glömt hur man gör
sqrulan
giggle.gif Här är det nog en fördel om man är ung och van att spela tv spel och sånt.
Min sons tjej 23 år klarade alla nivåer väldigt snabbt,man blir imponerad. bravo.gif
Tezzla
CITAT (sqrulan @ 28-11-2007, 21:37) *
giggle.gif Här är det nog en fördel om man är ung och van att spela tv spel och sånt.
Min sons tjej 23 år klarade alla nivåer väldigt snabbt,man blir imponerad. bravo.gif

Tror det har mer att göra med något slags logiskt tänkande... sånt är inte jag bra på. Kan liksom inte föreställa mig "logiken" i att om jag drar ett streck så så händer det och det... ranting.gif

CITAT (aanderss @ 28-11-2007, 21:37) *
den var lätt men jag har glömt hur man gör

Då får du baske mig spela igen. NU. Bråttom. Behöver hjälp NU!
sqrulan
CITAT (aanderss @ 28-11-2007, 18:20) *
mm sista banan var riktigt svår

Jag såg då min sons tjej gjorde sista banan,då skulle man göra kullerbyttor
med tomten såg inte lätt ut. wacko.gif
Tezzla
Nä, jag lägger ner det här skitspelet!!!! ranting.gif

Hata snow line, hata snow line!!!! ranting.gif
Magdis
CITAT (aanderss @ 27-11-2007, 20:19) *
jag klarar inte level 7

Inte jag heller! Attans!
Tezzla
CITAT (Magdis @ 28-11-2007, 22:37) *
Inte jag heller! Attans!

Och inte jag heller! (Läs ovan biggrin.gif )
Alba
Huri hela friden får man tomten in i tunneln. Backen ner bli ju så brant så han flyger ju iväg genom luften.
Bettis
CITAT (Tezzla @ 28-11-2007, 22:09) *
Nä, jag lägger ner det här skitspelet!!!! ranting.gif

Hata snow line, hata snow line!!!! ranting.gif

Nu är jag där igen och försöker ranting.gif ranting.gif håller med dig Tezzla
Alba
Hata snow line...hata snow line. ranting.gif .....jag kommer att drömma om tunneln. ranting.gif

AAnderss ....var är du.....hjälp ! ! !
Alba
Äntligen....nu är tunneln och tåget klart.
Magdis
Arrapappa-pappa-pappa-padiyaaaah! crazy.gif

Men efter mycken tjurskallighet har jag nu klarat alla banorna! yahoo.gif
Alba
Bravo Magdis.

Nu har jag fastnat på den där bilden där en liten. liten tomte hänger och dinglar.....ser ut som han hängt sig. giggle.gif
Krolliljan
Level 8 ??? crying.gif
Alba
Jag vet inte vilken nivå det är.

Jag fixar 2 paket och sen ska tomten in i en skreva i berget men jag ser var han ska komma ut men fattar inte var ingången är.
Varje gång kör stackaren huvudet i bergväggen. ranting.gif
Tezzla
CITAT (Alba @ 29-11-2007, 17:22) *
Äntligen....nu är tunneln och tåget klart.

Ja, men berätta dåååååå! devil.gif
Alba
Jag började men att rita bara en kort bit och såg hur tomten föll eller körde....provade igen och förlängde en bit till osv. Jag suddade och gjorde om osv.
Det är svårt förklara då det inte bara är att gå rakt på.
Bookhousegirl
CITAT (Alba @ 29-11-2007, 19:54) *
Jag började men att rita bara en kort bit och såg hur tomten föll eller körde....provade igen och förlängde en bit till osv. Jag suddade och gjorde om osv.
Det är svårt förklara då det inte bara är att gå rakt på.

Men kan man sudda? Trodde bara att man kunde ta bort allt, så man var tvungen att göra om allting varje gång. Har försökt på sista nivån en hel evighet, men får den inte att göra som jag vill. Och nu retar det mig jättemycket... *SuckaR*
Magdis
ibland måste tomten göra volter i luften o ibland får han åka baklänges. rotfl.gif Vi har haft mycket skoj med detta idag, jag o dottern. Hon tycker att jag skickar ut tomten på lite för tuffa resor, men det funkar ju! rolleyes.gif
Krolliljan
Nu förstår jag hur man ska göra på level 8. yes.gif
Nu ska jag bara klara av det. mad.gif

Hur gör man när man suddar?
Aqvakul
CITAT (Krolliljan @ 30-11-2007, 06:31) *

Undrar jag med! Det är ett väldigt frusterande att rita om allt, när det bara blivit lite fel.
Vilken bana är det du klurat ut? Själv har jag fastnat på två vulkaner (banan efter förminskningstomten och tunneln). Jag får inte tillräcklig fart över andra vulkanen.
Krolliljan
CITAT (aq42 @ 30-11-2007, 07:16) *
Undrar jag med! Det är ett väldigt frusterande att rita om allt, när det bara blivit lite fel.
Vilken bana är det du klurat ut? Själv har jag fastnat på två vulkaner (banan efter förminskningstomten och tunneln). Jag får inte tillräcklig fart över andra vulkanen.

Den jag lurat ut är den efter tåget. Jag tror att det är den 8:e. yes.gif
Alba
CITAT (Krolliljan @ 30-11-2007, 06:31) *

Det finns en blå bakåtpil---Undo står det . Då kan du sudda de senaste sträckorna.

Men det är ju sk*t att man inte kan rega sig och fortsätta där man slutade även om man stängt ner datorn.
Jag med min Router har avbrott lite då och då och då måste jag börja om från början varje gång.
Tezzla
För er som vill veta så finns det en del på YouTube som handlar om detta spel... whistling.gif

Men jag tänker INTE fuska. Jag ska klara det! Sitter på samma attans level som jag gjorde i förrgår, men jag SKA knäcka nöten! devil.gif
Alba
CITAT (Tezzla @ 30-11-2007, 10:58) *
För er som vill veta så finns det en del på YouTube som handlar om detta spel... whistling.gif

Men jag tänker INTE fuska. Jag ska klara det! Sitter på samma attans level som jag gjorde i förrgår, men jag SKA knäcka nöten! devil.gif

Håller tummarna-----du fixar det........säger jag som nästan gett upp
Alba
Har ni märkt att den sträcka som lyckas en gång inte går bra nästa gång.

På level 7 (tror jag) plockade tomten 2 paket och skulle därefter in i en bergsskreva. Det gick bra och jag la bara till en linje mot ett paket och målet. Då plötsligt hittade tomten inte in i bergsskrevan.

Jag har även sett det i andra level....tomten är inte konsekvent. ranting.gif
aanderss
lägger länken här igen
http://www.miniclip.com/games/snow-line/en/
Magdis
CITAT (Alba @ 30-11-2007, 13:57) *
Har ni märkt att den sträcka som lyckas en gång inte går bra nästa gång.

På level 7 (tror jag) plockade tomten 2 paket och skulle därefter in i en bergsskreva. Det gick bra och jag la bara till en linje mot ett paket och målet. Då plötsligt hittade tomten inte in i bergsskrevan.

ja det har hänt flera gånger för mig.
Bettis
ranting.gif ranting.gif jag blir crazy.gif
Tezzla
CITAT (Alba @ 30-11-2007, 13:57) *

Jodå, tomten är konsekvent yes.gif men vi darrar på fingrarna och får inte till strecken på millimetern rätt. Det är jättenoga med de där attnas strecken ranting.gif
Alba
CITAT (Tezzla @ 30-11-2007, 15:38) *
Jodå, tomten är konsekvent yes.gif men vi darrar på fingrarna och får inte till strecken på millimetern rätt. Det är jättenoga med de där attnas strecken ranting.gif

Det jag sett är på en sträcka där jag inte ändrat något men kör om tomten på samma bana.
Tezzla
CITAT (Alba @ 30-11-2007, 17:21) *
Det jag sett är på en sträcka där jag inte ändrat något men kör om tomten på samma bana.

Men har du inte ändrat någonting innan då som gör att han får extra skjuts eller nåt?
Alba
Nej....jag ritar en liten bit i taget och sen provkör jag..........körde om tomten på exakt samma sträcka flera gånger bara för att kolla hur han skulle fortsätta och en av dessa gånger ändrade han riktning.

Men nu går det bättre och bättre .....nu har jag fått kläm på hur man ska tänka så nu har jag bara 2 level kvar.
Jag brukar aldrig leka med spel så jag har ingen erfarenhet av hur det kan vara uppbyggt. Men skam den som ger sig.
Bettis
Att du orkar, jag la ner det när jag kom till en bergstopp som jag inte lyckdes med, tyckte jag försökte åt alla håll och kanter men kunde inte lura ut hur det skulle gå till, då blev jag galen ranting.gif ranting.gif
Myosotis
CITAT (aanderss @ 30-11-2007, 13:59) *

sad.gif Men vad hjälper det - jag kan fortfarande inte öppna länken med min kassa internetuppkoppling. Och jag blir så nyfiken när jag läser era kommentarer... Frustrerande!!
Krolliljan
yahoo.gif Nu klarade jag alla nivåerna.

och fick 8223 poäng g.gif nu måste jag kanske klå det. -cry-.gif ranting.gif
aanderss
jag tro jag fick 8300
Alba
CITAT (Tezzla @ 30-11-2007, 17:30) *
Men har du inte ändrat någonting innan då som gör att han får extra skjuts eller nåt?

Nu hände det igen. På nivå 11 nådde tomten inte fram till en klippa och ett paket och sedan mål.
Jag körde om exakt samma bana utan att ändra och nu nådde tomten klippan, paketet och mål.

På nivå 12 startar tomten och ska åka genom en rökslinga. Jag provar att köra om samma sträcka utan att ändra något. Ibland behövs 2 försök och ibland 3 eller 4 för att tomten ska åka genom rökslingan.

Mitt tips är därför ..... prova köra samma bit några gånger. Om det inte lyckas ta bort bara en liten "dutt" av det sist ritade.

Ni kommer att fixa det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon