|
Nu har jag fastnat i tomteträsket igen, jäklar anammat vad svårt det är
Gudrun i Göteborg
28-11-2007, 18:10
Level 4
aanderss
28-11-2007, 18:20
CITAT (Bettis @ 28-11-2007, 18:06)  Nu har jag fastnat i tomteträsket igen, jäklar anammat vad svårt det är  mm sista banan var riktigt svår
Gudrun i Göteborg
28-11-2007, 19:47
Har varken gubbe eller hund. Level 7
aanderss
28-11-2007, 19:55
va bra
CITAT (aanderss @ 28-11-2007, 17:40)  su nu har jag klarat hela spelet!!!!!!!!!!!! Men hur i hela..........jag komemr inte förbi trean. Den envisa tomten hittar hela tiden en öppning att ramla ner i.
aanderss
28-11-2007, 20:04
me stäng öppningarna
Yesss yesss ........nuuuuuu äntligen
aanderss
28-11-2007, 20:16
toppen
Sitter fast på level 6, tror jag. Eller är det 7? Det är i alla fall den nivån där tomten ska åka genom grottan... Fasen, hur gör man?
aanderss
28-11-2007, 21:37
den var lätt men jag har glömt hur man gör
sqrulan
28-11-2007, 21:37
 Här är det nog en fördel om man är ung och van att spela tv spel och sånt. Min sons tjej 23 år klarade alla nivåer väldigt snabbt,man blir imponerad.
CITAT (sqrulan @ 28-11-2007, 21:37)   Här är det nog en fördel om man är ung och van att spela tv spel och sånt. Min sons tjej 23 år klarade alla nivåer väldigt snabbt,man blir imponerad.  Tror det har mer att göra med något slags logiskt tänkande... sånt är inte jag bra på. Kan liksom inte föreställa mig "logiken" i att om jag drar ett streck så så händer det och det...  CITAT (aanderss @ 28-11-2007, 21:37)  den var lätt men jag har glömt hur man gör Då får du baske mig spela igen. NU. Bråttom. Behöver hjälp NU!
sqrulan
28-11-2007, 21:54
CITAT (aanderss @ 28-11-2007, 18:20)  mm sista banan var riktigt svår Jag såg då min sons tjej gjorde sista banan,då skulle man göra kullerbyttor med tomten såg inte lätt ut.
Nä, jag lägger ner det här skitspelet!!!! Hata snow line, hata snow line!!!!
CITAT (aanderss @ 27-11-2007, 20:19)  jag klarar inte level 7 Inte jag heller! Attans!
CITAT (Magdis @ 28-11-2007, 22:37)  Inte jag heller! Attans! Och inte jag heller! (Läs ovan  )
Huri hela friden får man tomten in i tunneln. Backen ner bli ju så brant så han flyger ju iväg genom luften.
CITAT (Tezzla @ 28-11-2007, 22:09)  Nä, jag lägger ner det här skitspelet!!!! Hata snow line, hata snow line!!!!  Nu är jag där igen och försöker  håller med dig Tezzla
Hata snow line...hata snow line.  .....jag kommer att drömma om tunneln.  AAnderss ....var är du.....hjälp ! ! !
Äntligen....nu är tunneln och tåget klart.
Arrapappa-pappa-pappa-padiyaaaah! Men efter mycken tjurskallighet har jag nu klarat alla banorna!
Bravo Magdis. Nu har jag fastnat på den där bilden där en liten. liten tomte hänger och dinglar.....ser ut som han hängt sig.
Krolliljan
29-11-2007, 19:27
Level 8 ???
Jag vet inte vilken nivå det är. Jag fixar 2 paket och sen ska tomten in i en skreva i berget men jag ser var han ska komma ut men fattar inte var ingången är. Varje gång kör stackaren huvudet i bergväggen.
CITAT (Alba @ 29-11-2007, 17:22)  Äntligen....nu är tunneln och tåget klart. Ja, men berätta dåååååå!
Jag började men att rita bara en kort bit och såg hur tomten föll eller körde....provade igen och förlängde en bit till osv. Jag suddade och gjorde om osv. Det är svårt förklara då det inte bara är att gå rakt på.
Bookhousegirl
29-11-2007, 21:14
CITAT (Alba @ 29-11-2007, 19:54)  Jag började men att rita bara en kort bit och såg hur tomten föll eller körde....provade igen och förlängde en bit till osv. Jag suddade och gjorde om osv. Det är svårt förklara då det inte bara är att gå rakt på. Men kan man sudda? Trodde bara att man kunde ta bort allt, så man var tvungen att göra om allting varje gång. Har försökt på sista nivån en hel evighet, men får den inte att göra som jag vill. Och nu retar det mig jättemycket... *SuckaR*
ibland måste tomten göra volter i luften o ibland får han åka baklänges.  Vi har haft mycket skoj med detta idag, jag o dottern. Hon tycker att jag skickar ut tomten på lite för tuffa resor, men det funkar ju!
Krolliljan
30-11-2007, 06:31
Nu förstår jag hur man ska göra på level 8. Nu ska jag bara klara av det. Hur gör man när man suddar?
Aqvakul
30-11-2007, 07:16
CITAT (Krolliljan @ 30-11-2007, 06:31)  Nu förstår jag hur man ska göra på level 8. Nu ska jag bara klara av det. Hur gör man när man suddar? Undrar jag med! Det är ett väldigt frusterande att rita om allt, när det bara blivit lite fel. Vilken bana är det du klurat ut? Själv har jag fastnat på två vulkaner (banan efter förminskningstomten och tunneln). Jag får inte tillräcklig fart över andra vulkanen.
Krolliljan
30-11-2007, 07:31
CITAT (aq42 @ 30-11-2007, 07:16)  Undrar jag med! Det är ett väldigt frusterande att rita om allt, när det bara blivit lite fel. Vilken bana är det du klurat ut? Själv har jag fastnat på två vulkaner (banan efter förminskningstomten och tunneln). Jag får inte tillräcklig fart över andra vulkanen. Den jag lurat ut är den efter tåget. Jag tror att det är den 8:e.
CITAT (Krolliljan @ 30-11-2007, 06:31)  Nu förstår jag hur man ska göra på level 8. Nu ska jag bara klara av det. Hur gör man när man suddar? Det finns en blå bakåtpil--- Undo står det . Då kan du sudda de senaste sträckorna. Men det är ju sk*t att man inte kan rega sig och fortsätta där man slutade även om man stängt ner datorn. Jag med min Router har avbrott lite då och då och då måste jag börja om från början varje gång.
För er som vill veta så finns det en del på YouTube som handlar om detta spel... Men jag tänker INTE fuska. Jag ska klara det! Sitter på samma attans level som jag gjorde i förrgår, men jag SKA knäcka nöten!
CITAT (Tezzla @ 30-11-2007, 10:58)  För er som vill veta så finns det en del på YouTube som handlar om detta spel... Men jag tänker INTE fuska. Jag ska klara det! Sitter på samma attans level som jag gjorde i förrgår, men jag SKA knäcka nöten!  Håller tummarna-----du fixar det........ säger jag som nästan gett upp
Har ni märkt att den sträcka som lyckas en gång inte går bra nästa gång. På level 7 (tror jag) plockade tomten 2 paket och skulle därefter in i en bergsskreva. Det gick bra och jag la bara till en linje mot ett paket och målet. Då plötsligt hittade tomten inte in i bergsskrevan. Jag har även sett det i andra level....tomten är inte konsekvent.
aanderss
30-11-2007, 13:59
CITAT (Alba @ 30-11-2007, 13:57)  Har ni märkt att den sträcka som lyckas en gång inte går bra nästa gång. På level 7 (tror jag) plockade tomten 2 paket och skulle därefter in i en bergsskreva. Det gick bra och jag la bara till en linje mot ett paket och målet. Då plötsligt hittade tomten inte in i bergsskrevan. Jag har även sett det i andra level....tomten är inte konsekvent.  ja det har hänt flera gånger för mig.
CITAT (Alba @ 30-11-2007, 13:57)  Jag har även sett det i andra level....tomten är inte konsekvent.  Jodå, tomten är konsekvent  men vi darrar på fingrarna och får inte till strecken på millimetern rätt. Det är jättenoga med de där attnas strecken
CITAT (Tezzla @ 30-11-2007, 15:38)  Jodå, tomten är konsekvent  men vi darrar på fingrarna och får inte till strecken på millimetern rätt. Det är jättenoga med de där attnas strecken  Det jag sett är på en sträcka där jag inte ändrat något men kör om tomten på samma bana.
CITAT (Alba @ 30-11-2007, 17:21)  Det jag sett är på en sträcka där jag inte ändrat något men kör om tomten på samma bana. Men har du inte ändrat någonting innan då som gör att han får extra skjuts eller nåt?
Nej....jag ritar en liten bit i taget och sen provkör jag..........körde om tomten på exakt samma sträcka flera gånger bara för att kolla hur han skulle fortsätta och en av dessa gånger ändrade han riktning.
Men nu går det bättre och bättre .....nu har jag fått kläm på hur man ska tänka så nu har jag bara 2 level kvar. Jag brukar aldrig leka med spel så jag har ingen erfarenhet av hur det kan vara uppbyggt. Men skam den som ger sig.
Att du orkar, jag la ner det när jag kom till en bergstopp som jag inte lyckdes med, tyckte jag försökte åt alla håll och kanter men kunde inte lura ut hur det skulle gå till, då blev jag galen
Myosotis
30-11-2007, 18:47
CITAT (aanderss @ 30-11-2007, 13:59)   Men vad hjälper det - jag kan fortfarande inte öppna länken med min kassa internetuppkoppling. Och jag blir så nyfiken när jag läser era kommentarer... Frustrerande!!
Krolliljan
30-11-2007, 18:58
 Nu klarade jag alla nivåerna. och fick 8223 poäng  nu måste jag kanske klå det.
aanderss
30-11-2007, 19:03
jag tro jag fick 8300
CITAT (Tezzla @ 30-11-2007, 17:30)  Men har du inte ändrat någonting innan då som gör att han får extra skjuts eller nåt? Nu hände det igen. På nivå 11 nådde tomten inte fram till en klippa och ett paket och sedan mål. Jag körde om exakt samma bana utan att ändra och nu nådde tomten klippan, paketet och mål. På nivå 12 startar tomten och ska åka genom en rökslinga. Jag provar att köra om samma sträcka utan att ändra något. Ibland behövs 2 försök och ibland 3 eller 4 för att tomten ska åka genom rökslingan. Mitt tips är därför ..... prova köra samma bit några gånger. Om det inte lyckas ta bort bara en liten "dutt" av det sist ritade. Ni kommer att fixa det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|