En sak förstår jag dock inte, tex den användare som heter aq42, heter Aquakul för mig UTOM när han blir citerad?? jag fattar inte 

Mitt "nick" kom till av en slump. Jag är lärare och alla lärare ska ha en lärarsignatur. Förr var det ofta två bokstäver i efternamnet, numera initialerna. Jag heter Anders. Min rektor hade dålig koll på mitt efternamn, men kom ihåg att där ingick ett Q. Alltså blev det AQ. 42 har varit en siffra som jag använt som en del i mitt lösenord på jobbet. När jag loggade in första gången på odla.nu så blev det aq42. Tycker att mitt nick är osedvanligt "tradigt". Har funderat på att ändra det till typ "Lundasnigeln", men nu är ju aq42 inarbetat så det blir kanske bara förvirrande.
Jag hette aq42, men var ju inte nöjd med det nicket och försökte då hitta på något vitsigt i anslutning ttill detta. Någon gång under våren 2008 blev jag aqvakul. Fortfarande kallas jag ibland för aq och även ibland för snigeln, då jag lite provokativt från början hade en mördarsnigel som avatar. Fortfarande brukar jag faktiskt byta till en söt julsnigel när den tiden kommer.
Hälsar
aqvakul/aq42/snigeln/Anders